Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Jaha, då var det dags ikväll för kalla fakta att prata om thai i sverige. Börjar bli irreterad på alla reportrar och dokumetärer som handlar om thailändare o Thailand. Kan dom inte focusera på lite andra nationaliteter o människor än bara thailändare hela tiden. Som t.ex europeiska kärringar som åker till afrika o köper sex? Öststats trafficin? Perversa tyskar osv. Hela tiden bara thai hit o thai dit

Det funkar genom att media i princip alltid tar upp de svenska männen som är involverade. Det är de svenska männen som köper sex och utnyttjar de värnlösa thaitjejerna, det är de svenska männen som importerar fruar och förtrycker dem osv. Genom detta angreppsätt blir det helt ok men egentligen så blir konsekvensen att thaitjejer som grupp ses som viljelösa, okunniga, luderaktiga etc.

I princip ingen annan etnisk grupp kan på detta vis kastas ut i media då thaitjejer är nästan de enda som har svenska män att skylla på.

Tråkigt för annars tycker jag att svenska media har en sund inställning till att inte peka ut olika grupper.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det hade vart gött med en massage nu.

med happy ending då?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev ett stort JAHA, för mej, sexköp förekommer och nästan ingen åker dit för det, inget nytt alls.

Intressant att notera att de 10 salongerna som kollades inte var slumpvis utvalda, utan de var delvis utvalda efter tips från Nätet och folk som berättat nåt.

Siffran 8 av 10 erbjuder sexuella tjänster är bara giltig i detta programmet, inte representativt för Thaimassage salonger i allmänhet.

Dåligt reportage, vinklat för att medelsvensson skulle få bekräftat vad de redan "Visste", svagt TV4!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig, Tommy. Ett riktigt skitreportage. Frugan, sa: "jaha, vad var det för nytt med det här då? Känns bara som de vill att vi ska få ännu sämre rykte".

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

JaJa Jag är väl blåögd ! Men jag har svårt att tro att 8 av 10 salonger erbjuder/föreslår dessa extratjänster.Däremot kan jag tänka mig att 8 av 10 manliga kunder/reportrar FRÅGAR EFTER,och vill ha dylika sextjänster.(Jag skall titta och lyssna vad som visas och säges)

Ha en go kväll !

Det blev ett stort JAHA, för mej, sexköp förekommer och nästan ingen åker dit för det, inget nytt alls.

Intressant att notera att de 10 salongerna som kollades inte var slumpvis utvalda, utan de var delvis utvalda efter tips från Nätet och folk som berättat nåt.

Siffran 8 av 10 erbjuder sexuella tjänster är bara giltig i detta programmet, inte representativt för Thaimassage salonger i allmänhet.

Dåligt reportage, vinklat för att medelsvensson skulle få bekräftat vad de redan "Visste", svagt TV4!

MVH Tommy

Det känns så jäkla riggat, hur är det dom säger

"Den som söker, han finner" dom har letat efter ställen

som erbjuder detta. Skulle vara kul att göra en egen

undersökning åka till 10 Thaimassager, bara ta den billigaste

massagen, inte påverka nått utan bara se vad som händer

jag kan garantera att inte 8 av 10 ställen erbjuder sex. :pioneer:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tycker att de skall sluta smutskasta thailändska folket,visst finns det olyckskorpar.Men att smutskasta Thailändare på detta vis förstör bara för alla.Skit reportage ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar genom att media i princip alltid tar upp de svenska männen som är involverade. Det är de svenska männen som köper sex och utnyttjar de värnlösa thaitjejerna, det är de svenska männen som importerar fruar och förtrycker dem osv. Genom detta angreppsätt blir det helt ok men egentligen så blir konsekvensen att thaitjejer som grupp ses som viljelösa, okunniga, luderaktiga etc.

I princip ingen annan etnisk grupp kan på detta vis kastas ut i media då thaitjejer är nästan de enda som har svenska män att skylla på.

Tråkigt för annars tycker jag att svenska media har en sund inställning till att inte peka ut olika grupper.

Neil

Du har tyvärr rätt i din beskrivning av problematiken. Det fungerar alltid i media att hävda att svenska män (endast etniskt sådana förstås) utnyttjar kvinnor i och utanför relationer. Inte för att majoriteten faktiskt gör detta utan istället grundat enbart utifrån vår könstillhörighet, som vi män och alla andra i samhället får inpräntat är någonting allmänt ruttet.

Om alla i Sverige boende män, oavsett etnisk och nationell bakgrund, granskades på samma sätt vad gäller relationer, sexköp etc. vore jag villig att acceptera denna uttjatade och allmänt sjaskiga infallsvinkel till "journalistiken". Som det ser ut idag dock blir jag endast irriterad av det. Att media i allmänhet dessutom tycks övertygade om att vi människor i sve-thai-förhållanden är särdeles suspekta gör mig ännu mer less.

Förhoppningsvis kommer media någon gång nämna positiva detaljer vad gäller svenska män i relation till thailändska kvinnor och inte enbart sorgliga fall med "hustruimport", sexköp etc. Skulle jag personligen få komma till tals med en svensk journalist skulle jag åtminstone med högt huvud kunna konstatera att jag inte har betalat för min sambo, att jag inte misshandlar henne varje löningshelg, att jag inte har för avsikt att "importera" en ny fru var gång vardagstristessen infinner sig... dessutom skulle jag kunna stoltsera med att jag inte har en påtvingad relation med en minderårig kusin så som traditionen bjuder inom vissa andra svenska mäns kulturer...

Vad gäller massagesalonger med lite extra... klart det förekommer men som andra redan påpekat, sifforna är förstås överdrivna å det grövsta för vi vet alla att det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik. 8/10 jovisst... urvalet gav ju precis det resultat som önskades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Själv tycker jag det är bra om myndigheterna tar i med hårdhanskarna mot dessa hitflyttade luder.

Det tråkiga är ju att myndigheter som exempelvis skatteverket, migrationsverket och polisen inte

gör något åt saken så länge inte tidningar och TV lyfter fram verksamheten i ljuset.

Så länge det finns thaitjejer som vill sälja sig och sina tjänster i Sverige under namnet "Thai-massage"

så förstör de för alla de justa och hederliga thaikvinnor som bor, pluggar och arbetar i Sverige.

Hade jag inte haft en egen thai-sambo som jobbar och sköter sig så kanske jag inte hade

brytt mig om denna prostitution på massagesalongerna.

Men nu gör jag det, och även min sambo tycker att det är ett sjukt penningbegär som dessa damer dras med.

Men jag skulle nog även känna det en smula olustigt om det exempelvis var ett hundratal svenska tjejer

som valde att åka till Thailand för att där jobba på runkbutik med sk "Swedish massage" på menyn.

Och om denna svenska handel sedan började valsa runt i Thailändsk press och TV,

så blev det nog lite pinsammare att vara rakryggad svensk i Thailand.

MVH

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, man får intrycket av vissa forumister förfasar sig över att thaidamer i Sverige rycker i snabeln men att samma ryckande i Thailand är helt ok.

Dubbelmoralisten Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tyvärr rätt i din beskrivning av problematiken. Det fungerar alltid i media att hävda att svenska män (endast etniskt sådana förstås) utnyttjar kvinnor i och utanför relationer. Inte för att majoriteten faktiskt gör detta utan istället grundat enbart utifrån vår könstillhörighet, som vi män och alla andra i samhället får inpräntat är någonting allmänt ruttet.

Om alla i Sverige boende män, oavsett etnisk och nationell bakgrund, granskades på samma sätt vad gäller relationer, sexköp etc. vore jag villig att acceptera denna uttjatade och allmänt sjaskiga infallsvinkel till "journalistiken". Som det ser ut idag dock blir jag endast irriterad av det. Att media i allmänhet dessutom tycks övertygade om att vi människor i sve-thai-förhållanden är särdeles suspekta gör mig ännu mer less.

Förhoppningsvis kommer media någon gång nämna positiva detaljer vad gäller svenska män i relation till thailändska kvinnor och inte enbart sorgliga fall med "hustruimport", sexköp etc. Skulle jag personligen få komma till tals med en svensk journalist skulle jag åtminstone med högt huvud kunna konstatera att jag inte har betalat för min sambo, att jag inte misshandlar henne varje löningshelg, att jag inte har för avsikt att "importera" en ny fru var gång vardagstristessen infinner sig... dessutom skulle jag kunna stoltsera med att jag inte har en påtvingad relation med en minderårig kusin så som traditionen bjuder inom vissa andra svenska mäns kulturer...

Vad gäller massagesalonger med lite extra... klart det förekommer men som andra redan påpekat, sifforna är förstås överdrivna å det grövsta för vi vet alla att det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik. 8/10 jovisst... urvalet gav ju precis det resultat som önskades.

Är det självklart att alla Svenska män med Thailändska partners är änglar?

Om det gjordes en noggrann undersökning om sexköpsvanorna hos singel-män som tillbringat många semestrar i Thailand, jämnfört med sexköpsvanor hos singel-män som aldrig varit i Thailand, hur tror du att resultatet hade sett ut?

Jag tror att det hade varit en större procent av oss svenska män som rest till Thailand ofta som köpt sextjänster, än hos de som aldrig rest till Thailand. Men jag talar bara av egen erfarenhet...

Själv tycker jag det är bra om myndigheterna tar i med hårdhanskarna mot dessa hitflyttade luder.

Det tråkiga är ju att myndigheter som exempelvis skatteverket, migrationsverket och polisen inte

gör något åt saken så länge inte tidningar och TV lyfter fram verksamheten i ljuset.

Så länge det finns thaitjejer som vill sälja sig och sina tjänster i Sverige under namnet "Thai-massage"

så förstör de för alla de justa och hederliga thaikvinnor som bor, pluggar och arbetar i Sverige.

Hade jag inte haft en egen thai-sambo som jobbar och sköter sig så kanske jag inte hade

brytt mig om denna prostitution på massagesalongerna.

Men nu gör jag det, och även min sambo tycker att det är ett sjukt penningbegär som dessa damer dras med.

Men jag skulle nog även känna det en smula olustigt om det exempelvis var ett hundratal svenska tjejer

som valde att åka till Thailand för att där jobba på runkbutik med sk "Swedish massage" på menyn.

Och om denna svenska handel sedan började valsa runt i Thailändsk press och TV,

så blev det nog lite pinsammare att vara rakryggad svensk i Thailand.

MVH

SN

"Hitflyttade luder" trist kommentar...

Sen är ju själva "Luderiet" inte olagligt, så vad är det för fel på det?

Myndigheterna tar knappast i med hårdhandskar mot de säljande, bara mot konsumenterna... Som med knarkhandeln, fast tvärtom...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är det självklart att alla Svenska män med Thailändska partners är änglar?

Om det gjordes en noggrann undersökning om sexköpsvanorna hos singel-män som tillbringat många semestrar i Thailand, jämnfört med sexköpsvanor hos singel-män som aldrig varit i Thailand, hur tror du att resultatet hade sett ut?

Jag tror att det hade varit en större procent av oss svenska män som rest till Thailand ofta som köpt sextjänster, än hos de som aldrig rest till Thailand. Men jag talar bara av egen erfarenhet...

"Hitflyttade luder" trist kommentar...

Sen är ju själva "Luderiet" inte olagligt, så vad är det för fel på det?

Myndigheterna tar knappast i med hårdhandskar mot de säljande, bara mot konsumenterna... Som med knarkhandeln, fast tvärtom...

MVH Tommy

Varför var det en trist kommentar?

Det är väl knappast kontorister, sjuksköterskor, energiska risodlare eller fabriksarbetare

som kommer hit och sadlar om för att kunna prostituera sig - snarare är det väl just "luder" som gör detta.

Vad är det för "fel" att jobba som "luder" undrar du - felet är väl det att det drar med sig

en massa sociala problem i dess släptåg, och att det får den effekten att även andra icke

prostituerade thaikvinnor får stå till svars för vad de andra thaikvinnorna gör med sin kropp mot betalning.

Hade det istället varit en mängd thaikvinnor i Sverige som hade fått för sig att börja

loska lite här och var på trottoaren när de ska gå och handla mat så hade även detta

medfört till att just "Thaikvinnor" överlag hade fått ett sämre ryckte - även om det inte är

olagligt att harkla sig och spotta framför fötterna på sina medmänniskor.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

SN, du skrev:

Själv tycker jag det är bra om myndigheterna tar i med hårdhanskarna mot dessa hitflyttade luder.

OK, det kan du få tycka, men det är ju inte "hitflyttade luder" som det skall tas i emot, utan Hallickar och andra som utnyttjar "hitflyttade luder".

Själva luderiet är ju inte ens olagligt, så varför skulle myndigheterna ta i mot det?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför man skall ta tag i detta problem det är för att THAIMASSAGE är inget horeri det är en form för att få kroppen i bra balans inte bara snabeln.Som de vinklade programmet så bedrivs det horeri på de flesta salonger.GÖR OM GOR RÄTT.Så blir inte folk smutskastade,vill brudarna sedan rycka och dra i snabeln så skall ej det för knippas med vanlig THAIMASSAGE.Det får de göra utan för salongerna.Det är olagligt i deras hemland att rycka i pillen mot betalning

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tommy,

Många av de som bossar över (äger/deläger) salongerna är just gamla luder

som sedan har fortsatt på den banan i Sverige därför att de inte

vill ha ett "vanligt" arbete.

Sedan lockar de in andra thaitjejer i samma affärer gemom att locka med stora

svarta inkomster. Varför ska de slippa betala skatt när en kassörska, städerska eller fsbriksarbetare drar sitt strå till stacken för att Sverige ska gå runt?

Det finns ingen ursäkt för en thailändska med uppehållstillstånd i Sverige

att jobba som prostituerad.

Här finns alla möjligheter att studera eller jobba och bygga en vettig framtid

om man nu är intresserad av det.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på programmet i datorn efter jobbet och blev sur hur vinklat det var.

Hur blir framtiden för våra seriösa massöser,

Det sas att 8 av 10 massörer de besökte erbjöd sex men senare i programmet så kom det fram lite i sidan om att de besökte ställen efter tips från allmänheten.

Folk kan ju tro att 80 procent av alla ställerna erbjuder sex.

[size=5]Fy F-n.[/size]

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är bra om myndigheterna tar i med hårdhanskarna mot dessa hitflyttade luder.

Det tråkiga är ju att myndigheter som exempelvis skatteverket, migrationsverket och polisen inte

gör något åt saken så länge inte tidningar och TV lyfter fram verksamheten i ljuset.

Så länge det finns thaitjejer som vill sälja sig och sina tjänster i Sverige under namnet "Thai-massage"

så förstör de för alla de justa och hederliga thaikvinnor som bor, pluggar och arbetar i Sverige.

Hade jag inte haft en egen thai-sambo som jobbar och sköter sig så kanske jag inte hade

brytt mig om denna prostitution på massagesalongerna.

Men nu gör jag det, och även min sambo tycker att det är ett sjukt penningbegär som dessa damer dras med.

Men jag skulle nog även känna det en smula olustigt om det exempelvis var ett hundratal svenska tjejer

som valde att åka till Thailand för att där jobba på runkbutik med sk "Swedish massage" på menyn.

Och om denna svenska handel sedan började valsa runt i Thailändsk press och TV,

så blev det nog lite pinsammare att vara rakryggad svensk i Thailand.

MVH

SN

Jag läser oftast dina så träffsäkra och fyndigt formulerade inlägg med stor behållning, och håller oftast med dig i dina åsikter.

Därför förvånar det mig att du så totalt missade angående att myndigheterna nu skulle ta i med hårdhandskarna mot denna verksamhet. Tvärtom uppfattade jag det som att man i stort sett struntade i verksamheten, lite då bortsett från skattemyndighetens halvhjärtade försök att räkna kunder för att sen jämföra med dagskassan. Dessutom talade man ju ett flertal gånger om att tjejerna inte gjorde något olagligt.

Det var ju uppenbart riggat m.a.p. vilka ställen man besökte. Dessutom uppfattade jag inte något tillfälle där tjejen inledde med att erbjuda sextjänster, utan det var ju något som murveln började med, men samtidigt i programmet påstod att tjejen gjorde.

Så, ytterligare ett program för att snaska på människor som inte haft turen att födas med guldsked i munnen. Och på oss som har valt att vara tillsammans med en thaikvinna.

I övrigt håller jag med dig (som vanligt).

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Själv tycker jag det är bra om myndigheterna tar i med hårdhanskarna mot dessa hitflyttade luder.

Det tråkiga är ju att myndigheter som exempelvis skatteverket, migrationsverket och polisen inte

gör något åt saken så länge inte tidningar och TV lyfter fram verksamheten i ljuset.

Så länge det finns thaitjejer som vill sälja sig och sina tjänster i Sverige under namnet "Thai-massage"

så förstör de för alla de justa och hederliga thaikvinnor som bor, pluggar och arbetar i Sverige.

Hade jag inte haft en egen thai-sambo som jobbar och sköter sig så kanske jag inte hade

brytt mig om denna prostitution på massagesalongerna.

Men nu gör jag det, och även min sambo tycker att det är ett sjukt penningbegär som dessa damer dras med.

Men jag skulle nog även känna det en smula olustigt om det exempelvis var ett hundratal svenska tjejer

som valde att åka till Thailand för att där jobba på runkbutik med sk "Swedish massage" på menyn.

Och om denna svenska handel sedan började valsa runt i Thailändsk press och TV,

så blev det nog lite pinsammare att vara rakryggad svensk i Thailand.

MVH

SN

Herr Nilsson har visst haft en moralisk aha-upplevelse under de senaste 5 veckorn :rolleyes:

Om dessa damer slarvar med sina skatteinbetalningar kan jag väl leva med utan att våndas speciellt.

Detta vardagsmygel försöker ju även en och annan svenne med, om nu tillfälle ges.

Lättförtjänta och oskattade pengar bränner ofta i fickan, och konsumtionsökningen av momsbelagda kapitalvaror brukar i stutändan jämna ut den totala skatteinbetalningen till samhället.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Herr Nilsson har visst haft en moralisk aha-upplevelse under de senaste 5 veckorn :rolleyes:

Ha ha, ja det verkar inte bättre.

Snyggt klippt av dig Knasen ;)

Ärligt talat så ligger jag inte sömnlös pga brudarnas intjänade svart pengar.

Jag ser mer skattmasen som ett nödvändigt ont

i syfte att kunna gallra bort den business som skitar ner

så mycket för vanligt knegande thaidamer i Sverige.

Mvh (ombytlige Nilsson)

SN

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med.

Snart är det väl nån som startar ett internetforum om Thailand.

A.

det finns ju redan en kolla på www.maipenrai.se

:crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avdramatisera den här verksamheten och lägg den under den statliga socialtjänsten med ett avgiftsuttag för de som utnyttjar tjänsten.

Inkomsten för de som utför skitjobbet borde ses som en normal löneinkomst och beskattas i vanlig ordning samt vara pensionsgrundande.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var ett intressant program.

Kontentan...

Focus på ägarna.

Thai kvinna som står för firman...

Svensk man som agerar i bakgrunden...

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten händelse ur verkligheten:

Jag och frun åkte tunnelbanan in till den stora staden i somras.Vid en hållplats klev en kvinna in och satte sig bredvid frun. Hon var så upptagen med att prata i mobilen så hon såg inte att personen som satt intill kunde vara thai. Självklart kunde hon inte veta att även jag kan snappa upp ett och annat ord.

Jag förstod att det handlade om diverse summor pengar o.s.v. Frun berättade efteråt att tjejen hade diskuterat hur mycket pengar hon tjänade per "kund". Dock framgick det inte exakt om vad för tjänst som kunderna betalade för men självklart hade vi våra aningar.

Där hon gick av körde jag tidigare lokalbussen. Jag kommer ihåg att vi var några kollegor som snackade om att det massagestället ligger lite avsides, en bit från någon större genomfartsväg eller station. En påstod sig ha sett ett antal män komma och gå därifrån. Han hade vissa aningar men naturligtvis inga bevis om vad som pågick/pågår där.

Ändrades av ToK

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...