Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

smilet

Thaimassagesalonger synas

Recommended Posts

janne_h

Hej Bosse!

Nu verkar det som ditt inlägg genomsyrar en massa fördomar.

Dom flesta tjejer som jobbar på Salongerna har antingen UT eller är svenska medborgare. även om det förekommer att tjejer på turistvisum jobbar extra? Så är detta ännu mera oseriöst av salongen.

Så dom dom konkurerar ut är seriösa svenska tjejer med sitt ursprung från Thailand som vill göra rätt för sig.

Mvh Janne

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

thomas001

Tjena!

Kan man söka ROT-bidrag för ev. besök på dessa salonger. :17: Bara en liten undran.

Krille

Hej Wille! Jag fattade det som att det var en bisyssla for dessa thaitjejer, och att de forsorjdes av sin svenske man.

Men jag tycker fortfarande att deras inkomster är småpengar i jämforelse med vad de som håller på med tex aktier och värdepapper slipper betala skatt for varje år i Sverige.

Tycker att Sverige borde ta efter Thailand och skattebefria alla inkomster upp till en viss summa.

I Sverige tex skattefritt upp till 100.000 kr per år.

Lite storre frihet, och lite mindre byråkrati i Sverige skulle inte vara helt fel, tycker jag.

Du har bott i Thailand länge förstår jag :wink:

Skattefria inkomster upp till 100 000 kr år skulle ge oss en skattefinansierad välfärd som är på samma nivå som i Thailand och det var bra många år sedan man slapp betala skatt på aktier och värdepapper.

/Krille

noBuzz

Från artikeln i AB :D

"Regeringstjänsteman

[size=3]Bakom en av de salonger som polisen har fått in extra många tips om står en svensk regeringstjänsteman och hans fru, skriver DN.[/size]

[size=3]De har tillsammans, sedan hösten 2009, öppnat tre massagesalonger i Stockholm.[/size]

[size=3]På den tiden har de tagit hit 20 flickor från Thailand på arbetstillstånd – men bara betalat sociala avgifter motsvarande en lön.[/size]

[size=3]– Vi har inte fler kunder än så, säger den 42-årige regeringstjänstemannen, som sedan inte vill svara på DN:s fråga varför de öppnat tre olika salonger om affärerna går så dåligt."[/size]

Guest Siam-Nilsson

S= Skattmasen, N = Noi

S: Men för i helvete Noi - du har ju inte betalat någon skatt!

N: - Jamen det är ju bara en hobby!

S: "En hobby?!!" Du drar ju in 3000 spänn om dagen!

N: - Ja, men jag tycker ju att det är så kul att runka av främlingar.

S: Jaha, ja dåså. Men skatt måste du betala i alla fall!

N: - Nej, för min man har sagt att jag får dra av mina underskott.

S: Vad då för underskott?

N: - Skicka till mamma, åka Thailand, bygga hus. Jag har ju massor med kostnader.

Etc etc.. torde bli en rätt rolig diskussion. :)

Hallå där, blanda inte in mig i denna handel o vandel.

Jag känner mig minst sagt kluven till att

representera både skattmasen och handtrallar-Noi.

mvh

SN

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Juha

Kan man söka ROT-bidrag för ev. besök på dessa salonger. :17: Bara en liten undran.

Enbart RUT-avdrag.

audirs2

Ja så kan man ju se det. Du har aldrig funderat på dom stackare som betalar för sig och genom att vissa inte betalar skatt som dom som utsätts då för oseriös konkurans.

Själv t.ex är jag mycket glad åt ROT avdraget som i min bransch mer eller mindre dödat svartjobb som konkurerar med min verksamhet.

Jag skulle nog i många fall kalla det oseriöst och orättvist mot dom som sköter sig och vill ha en seriös verksamhet.

Sen att polisen helt plötsligt kan frigöra resurser för att jaga dylika "brottslingar" då man ej är intresserad at ta upp vardagsbrott är ett annat problem. Men det hör knappast hemma i denna diskussion.

Och vill man diskutera Sveriges skattepolitik är nog detta fel forum för detta.

Dock kan nog dom flesta konstatera att skattelagstiftningen i Sverige gäller för alla. även för Thaitjejer med så kallade bisysslor.

Mvh Janne

Hmmmm,,,jag e ju företagare som du är, men i svets-blästring och lackerings branchen. Ute på Värmdö vimlar det av östkillar som bara jobbar svart, ingen skatt där inte. Så rotavdraget har inte gjort mycket här i Värmdö i alla fall! Ca 10,000 polski boys lär det finnas här ute bland kobbar och skär! Dom är dom farligaste för oss seriösa!

emulov

Polisen och Skatteverket har inlett

en hårdbevakning av thaimassage-

salonger i landet. De ökar kraftig i

antal och myndigheterna misstänker

både sexhandel och svarta pengar.

Sexhandeln är svår att bevisa och nu

hoppas polisen komma åt se oseriösa

salongerna genom att granska deras

ekonomi, skriver Dagens Nyheter.

Tillslag mot flera salonger i

Stockholm avslöjade grovt fiffel med

kontanthantering. I dag finns närmare

190 thaimassagesalonger i Stockholm.

http://svt.se/svttex.../pages/121.html

Smilet

Den där länken fungerade ju inget vidare, så därför bidrar jag med en annan:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/skatterazzior-ska-stoppa-sexhandel

Det bästa vore nog om man legaliserar sexköp och därmed kan beskatta dessa tjänster i vanlig ordning. Med tanke på RUT och ROT så torde en passande förkortning vara RET (rengöring, engagemang och tvätt). :wai:

sudden

Många vill ha men inget betala i skatt. Va kostar det med vård, skola, omsorg, vägar etc.

Detta med fusk är väldigt vanligt i vårt land idag. Skäl enligt vissa vi har för hög skatt eller toppen gör så.

Så då börjar vi alla att göra lika inte betala skatt. är man ärlig och eller ej kan fuska så får man betala det som fuskare skulle betalat. Det gör höga skatter för de ärliga personerna.

Siamkap

Man kan ställa sig två frågor:

a ) är det rimligt att staten (= makthavarna) dikterar vuxna människors samtyckande sexvanor, och i så fall varför skall homosex, BDSM och andra "avvikande" former av sex vara tillåtet?

b ) är det rimligt att staten (= makthavarna) profiterar på folkets sexvanor, så snart de faller utanför normen för det "normala"?

- T.ex. Sadisten piskar Masochisten, utan tvekan en tjänst. Med tanke på timpriset för sexuella tjänster i detta landet, kommer man väldigt snart upp i beskattningsbara nivåer, och i de fall tjänsten utförs utan monetär ersättning, skall då tjänsten förmånsbeskattas?

:_russian: Siamkap

Scandinaviancorner

Tjejerna vill tjäna pengar. En gång luder alltid luder eller!

janne_h

Hmmmm,,,jag e ju företagare som du är, men i svets-blästring och lackerings branchen. Ute på Värmdö vimlar det av östkillar som bara jobbar svart, ingen skatt där inte. Så rotavdraget har inte gjort mycket här i Värmdö i alla fall! Ca 10,000 polski boys lär det finnas här ute bland kobbar och skär! Dom är dom farligaste för oss seriösa!

Farliga?

Vi lever delvis på att rätta till polski boys misstag.

Så för mig är dom mer en tillgång då dom i dom flesta fall ställer till och är dåliga hantverkare.

Däremot dom som jobbar svart bör väl klämmas åt. Dock anser jag ROT/RUT är genialt då det genom detta inte er lika intressant för svensson att anlita svart arbetskraft ännu.

Vad gäller massage salongerna så handlar det väl mycket om Statens dubbelmoral. Där man å ena sidan lagstiftar bort tjänsten som man å andra sidan vill ha in skatt på.

Dock som jag skrev så blir det väldigt orättvist mellan dom företag som fuskar gentemot dom som inte gör det.

Mvh Janne

Joe

Tjejerna vill tjäna pengar. En gång luder alltid luder eller!

Nja, det viktiga är väl ändå inte vad någon gjort tidigare.

Det viktiga är vad man gör nu och i framtiden!!

/ Joe

sudden

Om man inför ROT/RUT gälla alla företag tjänster som fuskas får man ej pengar över till vård, skola, omsorg. Vi behöver nya vägar till de ställen som fuskar mest. Men de vill ej betala för det. RUT kom till för göra det enklare för en del av befolkningen. Tänk om alla betalade den skatt som skulle göras vilken sänkning vi fick då. Nu vill man ej jag sig själva.

RUT/ROT är för de som ej ville betala för sig tidigare och är bara en omfördelning av pengar. Kan behövas i dåliga tider.

janne_h

Om man inför ROT/RUT gälla alla företag tjänster som fuskas får man ej pengar över till vård, skola, omsorg. Vi behöver nya vägar till de ställen som fuskar mest. Men de vill ej betala för det. RUT kom till för göra det enklare för en del av befolkningen. Tänk om alla betalade den skatt som skulle göras vilken sänkning vi fick då. Nu vill man ej jag sig själva.

RUT/ROT är för de som ej ville betala för sig tidigare och är bara en omfördelning av pengar. Kan behövas i dåliga tider.

Så här är det med ROT och rut för den som kan räkna.

Om jag gör jobb och får hälften av arbetskostnaden av staten Så betalar jag ändå tillbaka 30% i arbetsgivaravgift på hela summan.

25% betalas dessutom in som moms till staten på hela summan.

Förutom det så betalar även löntagaren inkomstskatt på det intjänad arbetstiden.

+ att staten i ett slag gör det oattraktivt för kunden att anlita svart arbetskraft.

Då det är mycket meratraktivt med kvitto och garanti.

Staten får i detta fall in mer skattepengar än man betalar ut. Istället för att få 0 kr i inkomst om arbetet skulle utföras svart.

Således så är ROT/RUT ingen kostnad för staten utan ren vinst, och i sig genialt.

Mvh Janne

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy