Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

smilet

Thaimassagesalonger synas

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Skönt att du inte har några fördomar iaf :crazy:

Wille Det är väl den svenske mannen som står som ekonomiosk garanti for dem i Sverige?

Eller menar du att att de kommit till Sverige och redoovisat sin `` affärsverksamhet`` som garanti till Migrationsverket?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

erka

Inte slipper pizzabagaren skatta för han tycker om att baka pizzor och inte får jag pizzan gratis för att han har pizzerian som "Hobby" heller.

Betalar pizzabagaren i gemen skatt? I den mellansvenska stad jag bor i har jag under de två senaste åren endast erfarenhet av en (1!) pizzeria som slår in beställningar i kassan när jag betalat kontant. Valet av pizzaleverantör blir iofs enkelt.

Vad gäller thaimassage som verksamhet är det nog dock inte fel med en granskning, speciellt om fall som Lung King nämner förekommer. Vore på sin plats med dryga böter och/eller fängelsestraff för trafficking / människosmuggling för mamma san i nämnt fall.

@MaiChai

"För inkomståret 2011 är grundavdraget vid beräkning av kommunal och statlig skatt lägst 12 600 kronor och högst 33 000 kronor. Vid låga inkomster är grundavdraget lägst 18 200 kronor." (skatteverket)

Blir väl skapligt många runk innan den nivån nås... å andra sidan är det ju inte lagligt att köpa sexuell tjänst, endast sälja...

kokos

Wille Det är väl den svenske mannen som står som ekonomiosk garanti for dem i Sverige?

Eller menar du att att de kommit till Sverige och redoovisat sin `` affärsverksamhet`` som garanti till Migrationsverket?

Nu har du fel igen... Det är bara icke EU-medborgare som har ett försörjningsansvar för de som söker familjeUH.

Isaan Butterfly

Ja så kan man ju se det. Du har aldrig funderat på dom stackare som betalar för sig och genom att vissa inte betalar skatt som dom som utsätts då för oseriös konkurans.

Mvh Janne

Hej Janne Forstår hur du tänker om det hade gällt en firma i din branch,

men menar du att svenska tjejer som har liknande inkomster, och betalar skatt for dessa, nu utsätts for oserios konkurans från thaitjejerna?

Isåfall en nyhet for mig.

Då borde forståss även thaitjejerna betala samma skatt som de svenska tjejerna.

andrejsdenruskige

Hej Janne Forstår hur du tänker,

men menar du att svenska tjejer som har liknande inkomster betalar skatt for dessa utsätts for oserios konkurans?

Isåfall en nyhet for mig.

Inkomst ska man skatta för, that's it.

Om jag tjänar en miljon på mitt arbete och har en hobby som inbringar 2 miljoner. Ska jag slippa betala skatt för min hobby. Eller gäller det bara om jag kör happy ending?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

erka

Om kvinnor rekryteras från Thailand till massagesalonger för att tillhandahålla extratjänster är det nog mer vanligt att mamma san, eller annan person, står som ekonomisk garant / arbetsgivare än svenska män.

Tror knappast många svenska män är intresserade av att stå som ekonomisk garant (endast besöksvisa) för darlingen om syftet med besöket är att hon ska tjäna lite extra pengar via "tveksamma arbetsuppgifter".

katten9liv

Mkt bra nobuzz. Min kompis har sålt sin salong nu. Det var en av dom få som var seriös. Folk gick från salongen när dom såg skylten att alla måste ha kalsonger på sig. Mkt svårt att få personal att fatta att dom inte fick göra göra happy ending m.m. Nästan varje dag ringde folk o fråga om det fanns extra. Alla tjejens kompisar ville ta över o tjäna pengar på extra saker. Det enda Thaitjejerna tänker på är pengar, pengar, pengar. Min kompis tjänar massor på extra jobb o det ska jag också tänker alla thaitjejer. Min kompis tjej är väldigt glad att bli av med sin salong för det förknippas naturligtvis med sexhandel vilket över 90 % sysslar med. Alla jag känner som öppnat salong till sin kära tjej har blivit utsparkade o hon driver salongen vidare o drar in mycket sex pengar o kommer att fortsätta med det så länge dom kan.

stefan5300

Tror du inte att dom kommer till Sverige på samma villkor som bärplockarna :wink: . :ironi:

stefan5300

Tror knappast många svenska män är intresserade av att stå som ekonomisk garant (endast besöksvisa) för darlingen om syftet med besöket är att hon ska tjäna lite extra pengar via "tveksamma arbetsuppgifter".

Gubben kanske inte vet vad darlingen gör några timmar på dagen när han jobbar, han går väl inte med henne i strypkoppel hela dagarna.

Om denna verksamhet har det ju skrivits om tidigare, att någon Thaitjejs gubbe vet vad någon annans gubbes Thaitjej pysslar med

stefan5300

Mkt bra nobuzz. Min kompis har sålt sin salong nu. Det var en av dom få som var seriös. Folk gick från salongen när dom såg skylten att alla måste ha kalsonger på sig. Mkt svårt att få personal att fatta att dom inte fick göra göra happy ending m.m. Nästan varje dag ringde folk o fråga om det fanns extra. Alla tjejens kompisar ville ta över o tjäna pengar på extra saker. Det enda Thaitjejerna tänker på är pengar, pengar, pengar. Min kompis tjänar massor på extra jobb o det ska jag också tänker alla thaitjejer. Min kompis tjej är väldigt glad att bli av med sin salong för det förknippas naturligtvis med sexhandel vilket över 90 % sysslar med. Alla jag känner som öppnat salong till sin kära tjej har blivit utsparkade o hon driver salongen vidare o drar in mycket sex pengar o kommer att fortsätta med det så länge dom kan.

Men var får dom tag på alla tjejerna om nu 90 % av salongerna är oseriösa. För vad jag förstått och läst är det väl cirka 90% seriösa tjejer som kommer till Sverige, för dom flesta av tjejerna är ju högutbildade eller också så har ju darlingen mött henne på ett risfält, affär (inte lampaffär) eller via internet

Guest Khun Lung Pung

Skattemyndigheten har mycket att göra nuförtiden. Min dotter jobbar med kontroll av restaurangbranchen så man får höra en och annan otrolig historia.

Många som vill betala 0 kronor i skatt och samtidigt vara förtidspensionär.

Joe

Men var får dom tag på alla tjejerna om nu 90 % av salongerna är oseriösa. För vad jag förstått och läst är det väl cirka 90% seriösa tjejer som kommer till Sverige, för dom flesta av tjejerna är ju högutbildade eller också så har ju darlingen mött henne på ett risfält, affär (inte lampaffär) eller via internet

haha, ja det är vad gubbarna intalar sig.

Jag/vi känner till ca 10 olika massage salonger i Malmö. SAMTLIGA säljer sex!!

Sen är det någon som inbillat tjejerna att runk/avsugning inte är lika farligt som riktig sex ur lagens synvinkel. Detta är ju bullshit eftersom det handlar om sexuella tjänster i vilket fall.

/ Joe

katten9liv

Över 90 % av dom som har Thaimassage, inte 90 % som kommer hit. Det är en jävla skillnad men ..

Sweden1

Men var får dom tag på alla tjejerna om nu 90 % av salongerna är oseriösa. För vad jag förstått och läst är det väl cirka 90% seriösa tjejer som kommer till Sverige, för dom flesta av tjejerna är ju högutbildade eller också så har ju darlingen mött henne på ett risfält, affär eller via internet

Bäst idag. :14:

måne

Men var får dom tag på alla tjejerna om nu 90 % av salongerna är oseriösa. För vad jag förstått och läst är det väl cirka 90% seriösa tjejer som kommer till Sverige, för dom flesta av tjejerna är ju högutbildade eller också så har ju darlingen mött henne på ett risfält, affär eller via internet

Icke att förglömma bank och postkontor :crazy: Skämt åsido,var man mött sin käresta är väl oväsentligt om man fattar tycke för varandra.Jag har mycket svårt att tänka mig att herrarna/damerna som står som garanter för sina partners skulle medverka till denna sexhandel.Ett liv i sitt nya hemland tror jag inte är uppbyggt på att prostituera sig utan att få ett så vanligt liv som möjligt.Nu finns det damer/herrar som kommer hit med förhoppningen om ett liv i sus och dus utan att behöva göra en endaste släng men de flesta vi känner sliter med städning och andra skitjobb som vi svenskar inte vill ta i med en tång.Att sen via skola lära sig ett nytt språk,en ny kultur och ett samhällssystem som skiljer sig så totalt mot sitt eget hemlands normer gör ju inte saken lättare.Nä,lyft på hatten för våra partners,de flesta försöker iaf.mer än man kan säga om många svenskar och andra och andra nyanlända.Mvh Måne

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy