Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Fantastiskt roligt att läsa alla bortförklaringar. Inte kan det väl vara så fel på prostitution, media överdiver kraftigt om problemet, det är svenskarnas sexmoral det är fel på osv. Vilket trams. Självklart är problemet att det kommer hit allt för mycket thaitjejer vars enda intresse är pengar och att de är beredda att göra vad som helst för att fixa dessa. Att runka balle eller mer passar då fint. Jättebra att så många forumister och era fruar är så hårdhudade att de inte bryr om det dåliga rykte thaitjejer i Sverige får. Tyvärr är inte jag och min tjej så hårdhudade. Jag passar också på att skänka en tanke till de svenska män som stordraget blir bedragna, de barn son kommer i kläm när deras mödrar horar och de kvinnor som ofta skapar sig problem för livet genom prostitutionen.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fantastiskt roligt att läsa alla bortförklaringar. Inte kan det väl vara så fel på prostitution, media överdiver kraftigt om problemet, det är svenskarnas sexmoral det är fel på osv. Vilket trams. Självklart är problemet att det kommer hit allt för mycket thaitjejer vars enda intresse är pengar och att de är beredda att göra vad som helst för att fixa dessa. Att runka balle eller mer passar då fint. Jättebra att så många forumister och era fruar är så hårdhudade att de inte bryr om det dåliga rykte thaitjejer i Sverige får. Tyvärr är inte jag och min tjej så hårdhudade. Jag passar också på att skänka en tanke till de svenska män som stordraget blir bedragna, de barn son kommer i kläm när deras mödrar horar och de kvinnor som ofta skapar sig problem för livet genom prostitutionen.

Neil

Tyvärr Niel. Skall man vara lite annorlunda, som t.ex. att ha en tjej från Thailand i Sverige får man finna sig i att vara lite hårdhudad, oavsett prostitution eller inte.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskar på huvudet..

Tv-programmet var så illa att jag sa till min lilla fru att jag inte ville se vidare.

Hennes kommentar var att massage är jobbigt, jag diskuterade inte längre än så

Jag förstår inte varför man vill sänka en hel nationalitet, det kommer hit massor av thailänska kvinnor som funnit sin livskamrat.

Jag är en av dom män som "importerat".

När vi drog vagnen med väskor på arlanda idag så kände jag mig smutsig, måste jag känna så?

Min blivande fru är 32 och jag 47.

Jag känner att jag vill komma från det här landet så fort det går.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt roligt att läsa alla bortförklaringar. Inte kan det väl vara så fel på prostitution, media överdiver kraftigt om problemet, det är svenskarnas sexmoral det är fel på osv. Vilket trams. Självklart är problemet att det kommer hit allt för mycket thaitjejer vars enda intresse är pengar och att de är beredda att göra vad som helst för att fixa dessa. Att runka balle eller mer passar då fint. Jättebra att så många forumister och era fruar är så hårdhudade att de inte bryr om det dåliga rykte thaitjejer i Sverige får. Tyvärr är inte jag och min tjej så hårdhudade. Jag passar också på att skänka en tanke till de svenska män som stordraget blir bedragna, de barn son kommer i kläm när deras mödrar horar och de kvinnor som ofta skapar sig problem för livet genom prostitutionen.

Neil

Exactemente, verkligen trist med dessa damer som lockar intet ont anande svenska män i fördärvet!

Ståndaktige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är enkla att slå på. Traditionen och historien om barflickor är otroligt lätt att gå på för den skandaltörstande journalisten. Thai i Sverige är ingen stark grupp + att det säkerligen känns extra bra att sätta åt "äckelgubbar".

I dagens lättkränkta, politiskt korrekta samhälle är Thai ett enkelt byte för lösnummersjournalistik. Tyvärr.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanningen är ofta obehaglig. Nu är det väl ingen som kan förneka att detta förekommer.

Jag har sett liknande program förrut, och då har det handlat om kvinnor från forna Öststatsländer.

Lockelsen till snabba pengar har alltid fått bieffekter för de ordentliga.

Själv skulle jag gärna vilja se en uppföljning på programmet, med temat "vilka ordnar hit de som jobbar med happy ending".

Halliken kanske inte är den ryska maffian, utan en hemmafru, make, syster eller kusin.

Det minsta som behövs är ju ett besöksvisa, Schengenvisa eller UT, någonstans att bo, och pengar till flygbiljetter och uppehälle.

Detta klarar ingen av de fattiga "asientöserna", av på egen hand. Språket är nästa stora hinder.

Kan det vara så illa att det är de oskuldsfulla boende i Sverige som värvar hit sina systrar, kusiner mm, för att tjäna snabba stålar?

Jag tror det kan vara bra om sanningen kommer fram, framförallt för de som har "rent mjöl i påsen", med ordnade förhållanden.

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Visst finns det ett stort problem med prostitution på Thaimassageställen i Sverige.

Tycker dock att problemet överdrivs. "Vi" jobbar som återförsäjare av direktimporterade Thai Spa produkter av hög kvalitet och levererar produkter till 74 st Thaimassageställen från Helsinborg till Stockholm i nuläget.

mao har vi ganska bra koll på marknaden.

Eftersom vi jobbar med produkter som är etiskt (inget barnarbete prostution mm) och ekologist märkta produkter har vi faktiskt tagit oss mödan att intervjuva kunder(=massageställen) och försökt tacka nej till kunder som vi bedömer sysslar med prostituton. Om man jobbar med ett varuskyddat märke med god renume har man ingenting för att vinna genom att släppa igenom 'misstänkta' fall för att öka konsumtionen, utan snarare tar det ner märket förr eller senare.

Men vi har godkänt ca 70 % av våra kunder.

Så mina grova siffror är att vi nekat ca 30 % av dom som ville köpa våra produkter. Och då nekar vi ca hälften av dom pga betalningsanmärkningar, oklara ägarförhållanden , har inget företag mm. (av dom återkommer många med riktiga papper inom en månad så skatteverket/bolagsverket borde ge oss en stjärna också :) )

Så Kalla faktas siffror är 85-15 och våra är tvärtom 15-85. Vad som är sant vet gudarna. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Visst finns det ett stort problem med prostitution på Thaimassageställen i Sverige.

Tycker dock att problemet överdrivs. "Vi" jobbar som återförsäjare av direktimporterade Thai Spa produkter av hög kvalitet och levererar produkter till 74 st Thaimassageställen från Helsinborg till Stockholm i nuläget.

mao har vi ganska bra koll på marknaden.

Eftersom vi jobbar med produkter som är etiskt (inget barnarbete prostution mm) och ekologist märkta produkter har vi faktiskt tagit oss mödan att intervjuva kunder(=massageställen) och försökt tacka nej till kunder som vi bedömer sysslar med prostituton. Om man jobbar med ett varuskyddat märke med god renume har man ingenting för att vinna genom att släppa igenom 'misstänkta' fall för att öka konsumtionen, utan snarare tar det ner märket förr eller senare.

Men vi har godkänt ca 70 % av våra kunder.

Så mina grova siffror är att vi nekat ca 30 % av dom som ville köpa våra produkter. Och då nekar vi ca hälften av dom pga betalningsanmärkningar, oklara ägarförhållanden , har inget företag mm. (av dom återkommer många med riktiga papper inom en månad så skatteverket/bolagsverket borde ge oss en stjärna också :) )

Så Kalla faktas siffror är 85-15 och våra är tvärtom 15-85. Vad som är sant vet gudarna. :)

mvh

Min kompis Micke rättar min enkla mattematik och han har nog rätt i!!

Dom 15 % som vi nekar pga av ekonomiska saker har nog en större procentandel med andra "skummheter"

så .

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten rundvandring i Sthlm inser att det kryllar av ThaiMassage. En liten test bekräftar att många, många själva erbjuder happy ending eller annat. Eftersom jag inte har intresse av HE tackade jag nej tack.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att 80 % av ställena erbjuder sex är nog rätt så trolig baserat på mina egna erfarenheter av thaimassage i Stockholm så skulle jag uppskatta att ca. 60-70 %

av ställena erbjuder mer än bara massage,framför allt om man varit där ett par tre gånger så kan "menyn"

utökas s.a.s. och det utan att jag ens varken frågat eller gett den minsta antydning av att vilja har mer

än vanlig massage.

Det här gäller som sagt i Stockholm,ute i landet är situationen säkert en helt annan.

Här i Borås känner jag tre massageställen där frugan till mannen jobbar med massage och använder dyr reklam i tidningar mm och är så seriösa som möjligt.

Det som bedrivs i stortstäder med typ hallick som använder tjejer känns främmande här.

De kommer och få mycket svårt med sin arbetssituation med alla fula gubbar som kommer nu.

Sedan är jag inte blåögd det finns säkert många som drar in lite extra även här med alla ställen men det är nog inte så många procent utan hallick.

I alla fall inga 80%. :nono: kanske några

ps jag brukar ta kärringen med för säkerhets skull tll massagen så det inte blir prat. :y8: hemma sen.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säga så här, en arbetskamrat har varit på 2 olika massager i Göteborg, en i centrala stan, den andre var i utkanten av stan..

Båda ställena erbjöd avrunkning, så vad ska man då tro om resterande massager?

2 av 2 säger en heldel..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

[size=4]Trist att vara Thai i Sverige.

Jag vet ingen annan grupp, vare sig färgade, kineser, romer, araber, muslimer eller vad ni vill, blir per automatik omtalade på samma negativa sätt som thaitjejer. Alltid samma visa! Åker man till LOS för att göra ett semesterreportage, ja nog f.. måste man ta en avstickare till walking street. Gör man som här ett reportage om massagesalonger så förleds man tro att alla är förtäckta bordeller.

Var finns reportaget om den hederligt hårt arbetande thaitjejen med "vanligt" jobb och familj som gift sig lyckligt med en "vanlig" farang?

När kommer ett reportage ifrån Thailand som visar det som är så lockande för oss "vanliga"?

Varför inte följa en risbondes vardag, en kontorstjejs levanadsvillkor, eller en helt vanlig thaifamilj. Fast det är klart, det skapar ju inga rubriker.

En stilla undran betr. massageställena. Om man leker med tanken att dessa thaitjejer i stället varit romer eller muslimer? Hur skulle reportaget då ha sett ut? Hade det ö.h. taget gjorts?

Lelle[/size]

Hej

Jag håller med dig fullständigt i detta inlägg, det är oerhört frustrerande och tragiskt att media i nästan alla sammanhang gör negativa reportage om Thailändskor och jag håller med dig om att det förmodligen skulle vara omöjligt att utsätta någon annan folkgrupp för något liknande år efter år.

Själv har jag ägnat över 25 år åt att förklara och försvara Thailand och Thailändskor i alla möljliga sammanhang som på arbetsplatser, fester, möten, m.m,

det finns enorma fördommar och en ryktesspridning som har gjort att massor av människor som aldrig har besökt Thailand och som kanske inte ens känner en Thailändska i Sverige tror sig veta allt om landet som "lever på att sälja sex" och som tror att "alla tjejer därifrån mer eller mindre är till salu", sen att hela turistnäringen i Thailand bara utgör mindre än en tiondel av näringarna i landet och att sexhandel förmodligen bara utgör någon enda procent eller promillen av turistinkomsterna är det inte heller någon som talar om, det säljer nog inte så bra.

Så att landet har fått detta rykte har naturligtvis alla sensationsreportage ifrån vissa gator och områden där sex säljs mer eller mindre öppet i Thailand sett till, sen att man nästan kan göra ett liknande reportage ifrån vilket annat land på jorden som helst om man söker upp "rätt miljö" är det ingen som tänker på.

Att göra ett reportage ifrån Holland, Tyskland, Öststaterna, övriga asiatiska, afrikanska och syd amerikanska länder i deras sex distrikt och framställa hela deras befolkning som prostituerade eller som om deras länder var beroende av sex handel skulle förmodligen orsaka ett ramaskri.

Jag efterlyser också mer reportage om dom Thailändskor som faktiskt lyckas här i landet och bidrar till vår välfärd, dom som går till SFI och faktiskt lär sig språket, utbildar sig till olika yrken, studerar på hög nivå, och inte minst den stora grupp som man ser tidigt på morgonen 05.00 - 07.00 runt om i städerna på väg till dagis, städjobb, hotelljobb, resturangjobb, tvättjobb, vårdjobb och liknande, det finns en stor grupp som utför massor av dom jobb som vi svenskar ofta ratar och det med en enorm arbetslust och glädje trots att lönerna är ganska låga, men om dessa är det helt tyst, vem vill veta något om detta, inte media i vart fall och förmodligen inte deras läsare heller, nej det ska vara sex, våld, skandaler och nöjesreportage, det säljer.

Sen får man ju inte glömma att Thailand tillhör jordens mest ojämlika länder med enorma klassskillnader vilket gör att det finns desperata, utblottade människor som saknar både utbildning, hopp, möjligheter och framtid, detta gör naturligtvis att det finns både vuxna och barn som är beredda att gå långt för att få tag i pengar till mat och husrum för dagen, detta är ju något som syns i fler länder där ca 10% av befolkningen äger ca 90% av alla tillgångar i landet och sociala skyddsnät i princip inte finns, och detta kan ju rikare länders befolkningar utnyttja och göra sig lustiga över, men hur var det i vårt eget land för bara 100 år sedan, då var det godsherrar, präster, storbönder och adeln här som satt på alla tillgångar och befolkningen svalt och utnyttjades till hårt kroppsarbete utan lön och deras barn som fick serva överheten och det även sexuellt för en bit bröd och tak över huvudet, så kanske är vi inte så annorlunda själva som vi tror om vi har det tillräckligt eländigt, det är lätt att se ned på andra om man är mätt, har arbete, bostad, utbildning och pengar nog för att åka utomlands på semester.

Min egen morfar blev såld på auktion till lägst bjudande i början på 1900 talet här i Sverige, och det var en bonde som köpte honom när han var 10 år, han fick jobba som en vuxen ifrån dag ett, sova och äta fick han göra i ladugården hos djuren, familjens egna barn åt finare mat inne huset och dom slapp jobba.

Han fick behandlades illa och fick ofta stryk och jag vill inte ens tänka på vad dom flickor i hans ålder råkade ut för när dessa såldes på samma sätt.

Men morfar växte till sig och kunde sätta bonden på plats rent fysiskt när han var ca 15 år, och då flyttade han till en bra gård och den familjen fick han ärva och han kunde sedan köpa sig en egen gård, han blev mycket stark av allt hår arbete och vägde 130kg i sin glans dagar och det var nog bara hg av detta som var fett, han jobbade ibland i stenbrott och lyfte ensam stenar som dom övriga var två man på, jag var med och såg detta i min ungdom och då var jag stolt, han tillät aldrig att någon lyfte ett finger mot hans egna barn t.ex skolläraren som slog min morbror och kastade rubankar efter honom så att rutorna krossades i skolan, barnen fick även lägga händerna på katedern och så slog han dom med en stor trälinjal så hårt att den gick av ibland, när morfar fick reda på detta gick han till skolan och lyfte lärare upp i luften så att benen hängde och dinglade, sedan dunkade han honom i väggen och sa att hans barn rör han aldrig mer, och så blev det, nu blev det ju lite off topic så det är väl dags att sluta detta inägget.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

SVT debatt var på gång att ha en uppföljning av artiklarna i Sydsvenskan om Svensk/Thai äktenskap.

Jag hade haft lite synpunkter på artiklarna, och reporten hänvisade debatts redaktionssekreterare till mig .

Jag svarade henne, att skall de göra en uppföljning, kan de göra en generellt inslag om äktenskap över kulturgränserna .

Positiva och negativa effekter för de inblandade.

En debatt med kvinnojourer ,migrationsverket och åsiktsmaskinen Gudrun S i spetsen , som diskuterar misshandlande hustruimportörer tillför inget nytt.

Tydligen var det inget intressant upplägg, förmodligen för lamt och mesigt , för de återkom aldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Visst finns det ett stort problem med prostitution på Thaimassageställen i Sverige.

Tycker dock att problemet överdrivs. "Vi" jobbar som återförsäjare av direktimporterade Thai Spa produkter av hög kvalitet och levererar produkter till 74 st Thaimassageställen från Helsinborg till Stockholm i nuläget.

mao har vi ganska bra koll på marknaden.

Eftersom vi jobbar med produkter som är etiskt (inget barnarbete prostution mm) och ekologist märkta produkter har vi faktiskt tagit oss mödan att intervjuva kunder(=massageställen) och försökt tacka nej till kunder som vi bedömer sysslar med prostituton. Om man jobbar med ett varuskyddat märke med god renume har man ingenting för att vinna genom att släppa igenom 'misstänkta' fall för att öka konsumtionen, utan snarare tar det ner märket förr eller senare.

Men vi har godkänt ca 70 % av våra kunder.

Så mina grova siffror är att vi nekat ca 30 % av dom som ville köpa våra produkter. Och då nekar vi ca hälften av dom pga betalningsanmärkningar, oklara ägarförhållanden , har inget företag mm. (av dom återkommer många med riktiga papper inom en månad så skatteverket/bolagsverket borde ge oss en stjärna också :) )

Så Kalla faktas siffror är 85-15 och våra är tvärtom 15-85. Vad som är sant vet gudarna. :)

mvh

Kalla faktas reporter hade väl antagligen öppnat ett konto på Flashback och kontaktat andra användare/skribenter i tråden benämnd "Thaimassage" för att få tips om var man ska gå för att få utdelning. Alternativt kan man ju läsa "mellan raderna" i de recensioner som finns på thaimassageguiden.se där alla möjliga "stelheter" rätas ut. Om inte annat så kan väl en positiv recension från någon med nickname "hpen" vara en vägledning (?)

Att det förekommer är ju uppenbart, men Kalla faktas "undersökning" där man antagligen(?) enbart besökt salonger man fått tips om från sexköpare gör ju att resultatet inte är trovärdigt. Men man vill ha rubriker och resultatet blir i slutändan att svenskar förleds att tro att 8 av 10 thailändskor jävligt gärna säljer sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, en får nog anta att di forumister som verkar vara förvånade över att det finns thaidamer som säljer sig förmodligen aldrig har varit i Pattaya.

Bereste Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mja, en får nog anta att di forumister som verkar vara förvånade över att det finns thaidamer som säljer sig förmodligen aldrig har varit i Pattaya.

Bereste Arne

Hej

Så kan det ju vara men en del av problemet är väl att en del tror att hela Thailand är som Pattaya och att alla tjejer i Sverige kommer ifrån deras barer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så kan det ju vara men en del av problemet är väl att en del tror att hela Thailand är som Pattaya och att alla tjejer i Sverige kommer ifrån deras barer.

Mvh Isan Lover

Mja, man får ha väldigt stora skygglappar för att som turist inte se den thailändska prostitutionen och sen skall man ju komma ihåg att ett dåligt fruntimmer inte är det sämsta, vilket tydligen en del forumister inte fattat.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror fabben det ä bättre å ge sig själv en avruskning på tallen och sedan pröjsa 500.- 4gånger i mån, då har man 2000.- svart där! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mja, man får ha väldigt stora skygglappar för att som turist inte se den thailändska prostitutionen och sen skall man ju komma ihåg att ett dåligt fruntimmer inte är det sämsta, vilket tydligen en del forumister inte fattat.

MVH/BanArne

Hej

Det har du ju rätt i.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att Isaan är befriat från allt som har med prostitution att göra,,,

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

CUT //

1. Själv har jag ägnat över 25 år åt att förklara och försvara Thailand och Thailändskor

i alla möljliga sammanhang som på arbetsplatser, fester, möten, m.m,

CUT //

2: Så att landet har fått detta rykte har naturligtvis alla sensationsreportage ifrån vissa gator och områden där sex säljs mer eller mindre öppet i Thailand sett till, sen att man nästan kan göra ett liknande reportage ifrån vilket annat land på jorden som helst om man söker upp "rätt miljö" är det ingen som tänker på.

3: Sen får man ju inte glömma att Thailand tillhör jordens mest ojämlika länder med enorma klassskillnader

vilket gör att det finns desperata, utblottade människor som saknar både utbildning, hopp, möjligheter

och framtid, detta gör naturligtvis att det finns både vuxna och barn som är beredda att gå långt

för att få tag i pengar till mat och husrum för dagen

Mvh Isan Lover

Hej här får du några svar på ett nedkortat anförande från dig.

1: Det gjorde jag också förr i tiden.

Men numera får de själva föra sitt försvarstal om de vill.

2: Men numera har jag insett att Thailand och en hel del av dess befolkning faktiskt

har ett medansvar till att dessa företeelser överhuvud taget finns att beskåda

och att internationell media då vill skriva om det.

3: Din egen skönmålning av verklighetens drivkrafter brukade jag själv i oförstånd använda mig av för ca 25 år sedan.

Men numera så vet jag att det finns en mängd andra och mindre smickrande orsaker,

samt även kulturella avarter i det thailändska samhället som medverkar till att så pass många kvinnor och män faktiskt utan större betänkligheter sätter en prislapp på dem själva, och att de sedan väljer att sälja sina sexuella tjänster.

För att dra en parallell - Den som tror att det är en kurrande mage som skapar merparten av dagens tjuvar i Thailand eller Sverige har nog missat att det oftast är helt andra behov och önskemål som får folk att börja stjäla från andra.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

I reportaget var det en snyfthistoria om att en kvinnan som sa att hon måste sälja sex för att kunna skicka hem pengar till sina gamla föräldrar.

Hennes eget val..

Vi har anställda i Thailand med blygsamma löner . De skickar också hem pengar.

De vet mycket väl att de kan dra in stora pengar på annan verksamhet.

Men de har valt att inte göra detta...

Finns alltid ett val, någonstans i livet,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt roligt att läsa alla bortförklaringar. Inte kan det väl vara så fel på prostitution, media överdiver kraftigt om problemet, det är svenskarnas sexmoral det är fel på osv. Vilket trams. Självklart är problemet att det kommer hit allt för mycket thaitjejer vars enda intresse är pengar och att de är beredda att göra vad som helst för att fixa dessa. Att runka balle eller mer passar då fint. Jättebra att så många forumister och era fruar är så hårdhudade att de inte bryr om det dåliga rykte thaitjejer i Sverige får. Tyvärr är inte jag och min tjej så hårdhudade. Jag passar också på att skänka en tanke till de svenska män som stordraget blir bedragna, de barn son kommer i kläm när deras mödrar horar och de kvinnor som ofta skapar sig problem för livet genom prostitutionen.

Neil

Blev fel skulle varit + karma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, man får ha väldigt stora skygglappar för att som turist inte se den thailändska prostitutionen och sen skall man ju komma ihåg att ett dåligt fruntimmer inte är det sämsta, vilket tydligen en del forumister inte fattat.

MVH/BanArne

Japp men det är de sämsta som är bäst.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig fullständigt i detta inlägg, det är oerhört frustrerande och tragiskt att media i nästan alla sammanhang gör negativa reportage om Thailändskor och jag håller med dig om att det förmodligen skulle vara omöjligt att utsätta någon annan folkgrupp för något liknande år efter år.

Själv har jag ägnat över 25 år åt att förklara och försvara Thailand och Thailändskor i alla möljliga sammanhang som på arbetsplatser, fester, möten, m.m,

det finns enorma fördommar och en ryktesspridning som har gjort att massor av människor som aldrig har besökt Thailand och som kanske inte ens känner en Thailändska i Sverige tror sig veta allt om landet som "lever på att sälja sex" och som tror att "alla tjejer därifrån mer eller mindre är till salu", sen att hela turistnäringen i Thailand bara utgör mindre än en tiondel av näringarna i landet och att sexhandel förmodligen bara utgör någon enda procent eller promillen av turistinkomsterna är det inte heller någon som talar om, det säljer nog inte så bra.

Så att landet har fått detta rykte har naturligtvis alla sensationsreportage ifrån vissa gator och områden där sex säljs mer eller mindre öppet i Thailand sett till, sen att man nästan kan göra ett liknande reportage ifrån vilket annat land på jorden som helst om man söker upp "rätt miljö" är det ingen som tänker på.

Att göra ett reportage ifrån Holland, Tyskland, Öststaterna, övriga asiatiska, afrikanska och syd amerikanska länder i deras sex distrikt och framställa hela deras befolkning som prostituerade eller som om deras länder var beroende av sex handel skulle förmodligen orsaka ett ramaskri.

Jag efterlyser också mer reportage om dom Thailändskor som faktiskt lyckas här i landet och bidrar till vår välfärd, dom som går till SFI och faktiskt lär sig språket, utbildar sig till olika yrken, studerar på hög nivå, och inte minst den stora grupp som man ser tidigt på morgonen 05.00 - 07.00 runt om i städerna på väg till dagis, städjobb, hotelljobb, resturangjobb, tvättjobb, vårdjobb och liknande, det finns en stor grupp som utför massor av dom jobb som vi svenskar ofta ratar och det med en enorm arbetslust och glädje trots att lönerna är ganska låga, men om dessa är det helt tyst, vem vill veta något om detta, inte media i vart fall och förmodligen inte deras läsare heller, nej det ska vara sex, våld, skandaler och nöjesreportage, det säljer.

Sen får man ju inte glömma att Thailand tillhör jordens mest ojämlika länder med enorma klassskillnader vilket gör att det finns desperata, utblottade människor som saknar både utbildning, hopp, möjligheter och framtid, detta gör naturligtvis att det finns både vuxna och barn som är beredda att gå långt för att få tag i pengar till mat och husrum för dagen, detta är ju något som syns i fler länder där ca 10% av befolkningen äger ca 90% av alla tillgångar i landet och sociala skyddsnät i princip inte finns, och detta kan ju rikare länders befolkningar utnyttja och göra sig lustiga över, men hur var det i vårt eget land för bara 100 år sedan, då var det godsherrar, präster, storbönder och adeln här som satt på alla tillgångar och befolkningen svalt och utnyttjades till hårt kroppsarbete utan lön och deras barn som fick serva överheten och det även sexuellt för en bit bröd och tak över huvudet, så kanske är vi inte så annorlunda själva som vi tror om vi har det tillräckligt eländigt, det är lätt att se ned på andra om man är mätt, har arbete, bostad, utbildning och pengar nog för att åka utomlands på semester.

Min egen morfar blev såld på auktion till lägst bjudande i början på 1900 talet här i Sverige, och det var en bonde som köpte honom när han var 10 år, han fick jobba som en vuxen ifrån dag ett, sova och äta fick han göra i ladugården hos djuren, familjens egna barn åt finare mat inne huset och dom slapp jobba.

Han fick behandlades illa och fick ofta stryk och jag vill inte ens tänka på vad dom flickor i hans ålder råkade ut för när dessa såldes på samma sätt.

Men morfar växte till sig och kunde sätta bonden på plats rent fysiskt när han var ca 15 år, och då flyttade han till en bra gård och den familjen fick han ärva och han kunde sedan köpa sig en egen gård, han blev mycket stark av allt hår arbete och vägde 130kg i sin glans dagar och det var nog bara hg av detta som var fett, han jobbade ibland i stenbrott och lyfte ensam stenar som dom övriga var två man på, jag var med och såg detta i min ungdom och då var jag stolt, han tillät aldrig att någon lyfte ett finger mot hans egna barn t.ex skolläraren som slog min morbror och kastade rubankar efter honom så att rutorna krossades i skolan, barnen fick även lägga händerna på katedern och så slog han dom med en stor trälinjal så hårt att den gick av ibland, när morfar fick reda på detta gick han till skolan och lyfte lärare upp i luften så att benen hängde och dinglade, sedan dunkade han honom i väggen och sa att hans barn rör han aldrig mer, och så blev det, nu blev det ju lite off topic så det är väl dags att sluta detta inägget.

Mvh Isan Lover

Ja du IL brukar tycka att det du skriver är vettigt men när det gäller inlägget om din morfar hallå vakna.

Tror nog att han hade det svårt det hade 94 % av befolkningen vid den tiden men med fackföreningar och hårt arbete och solidaritet lyckades de flesta få det bättre .Men stålmorfar som lyfter sten och lärare det tror jag inte ett ögonblick på,det måste bara vara i din fantasi.Inget fel med fantasi men säg att det är så då.

Ps min morfar var mycket starkare än din.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...