Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

När detta infördes så höjdes tim debiteringen om jag mins rätt med 20% från företagen. Om ditt exempel håller så bör vi införa detta inom alla företag ungifär som pyramidspel. Det förekommer mer svart kraft där personer får 30:-/tim så då gör vi lika där. Alla tjänar på detta enligt dig. Vore det inte bäst att ta bort ROT och få folk betala skatt som de skall enligt lagen så alla fick sänkt skatt. Det där är enbart försäljnings argument för svära sig fri från tidigare fuskare och lagbrytare. Roten till problem kommer oftas från toppen i samhällen de visar vägen.

ALLA former av subventioner/bidrag är av ondo!! Det slår aldrig fel, så fort ett nytt system av bidrag skapas så kommer fuskarna fram och utnyttjar systemet!

Tex så har ju hantverkarna nu höjt sina priser så mycket att en timme kostar lika mycket för slutkunden som den kostade innan ROT avdraget infördes.

Varför skall vi egentligen subventionera byggföretagen??

Jag är IT-konsult och säljer tjänster precis som en snickare, jag vill också höja mitt arvode!! Jag tycker staten skall subventionera IT-konsulter också, vi kallar det BIT avdrag... :14:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är IT-konsult och säljer tjänster precis som en snickare, jag vill också höja mitt arvode!! Jag tycker staten skall subventionera IT-konsulter också, vi kallar det BIT avdrag... :14:

Vad är det för fel på "root"-avdrag? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på "root"-avdrag? :)

haha, perfekt, tänkte inte på det!! :14::14:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dessa damer slarvar med sina skatteinbetalningar kan jag väl leva med utan att våndas speciellt.

Detta vardagsmygel försöker ju även en och annan svenne med, om nu tillfälle ges.

Lättförtjänta och oskattade pengar bränner ofta i fickan, och konsumtionsökningen av momsbelagda kapitalvaror brukar i stutändan jämna ut den totala skatteinbetalningen till samhället.

Det jag mer våndas över är alla familjebildningar som mår dåligt och skadas av denna penningshets som

dessa thaitjejer lockas in i.

Tjejerna träffas på nattklubbar, över en somtam hos tjejgänget eller ringer runt tillvarandra där

förståsigpåarna övertrumfar varandra med historier om lättförtjänta pengar i form av ”dricks”

på salongerna eller via madrassgympan på hotellen.

Jag vet om ett stadigt ökat antal thaidamer här i Gbg som exempelvis knegar på med ”vita” hotellstädningsjobb

och andra likartade sysslor där de tjänar fullt tillräckligt för att tillsammans med sin mans inkomst ska kunna

leva ett bra och fullt normalt Svenssonliv (om så önskades).

Men att vara en ”vanlig” yrkesarbetare tjej i Sverige attraherar inte dessa masserande kvinnor som via

sitt yttre tingeltangel istället försöker köpa sig personlig respekt i form av dyra prylar.

–Bland dessa damer så gäller det att vara med i matchen, om de ska kunna ”tävla” om att ha de nyaste

kläderna, skorna, handväskorna, smycken, största risfälten mm.

Behoven bara ökar och ökar i takt med vad väninnorna lyckas tillskansa sig - Och jakten att

finansiellt stärka sin position i tjejgänget blir ett fängslande ekorrhjul som snurrar allt snabbare.

Det är skittrist att se detta, och allt fler damer tycks tappat fotfästet gällande sunda värderingar,

och vad som är viktigt och uppbyggligt här i livet.

Ett resultat av dessa vanföreställningar är att den nya svenska familjen får stryka på foten till

fördel för de sexuella och ”prestigehöjande” extrainkomsterna.

Ibland när jag sitter här hemma så kan jag via frugans speakerphone höra vad en del gifta thaidamer säger på Thai.

Man blir nästa mörkrädd när man hör deras egoistiska svada och helt ocensurerade pladder.

Trotts att vi inte har något nära umgängesliv, så vill de av någon konstig anledning ringa upp

min fru i syfte att få prata av sig, samt för att baktala sina väninnor och för att ge min fru

olika tips och ”goda råd” om hur hon bör arrangera sitt liv.

"För sitt eget bästa", vilket hon underförstått inte begriper,

bör hon naturligtvis inte inkludera herr Nilsson i detta framtida framgångsrika liv. . . .

Ibland försöker någon värva henne till att börja knega extra på något massagehak, eller också görs

tappra försök att få med henne ut på nattklubb där hon tillsammans med de andra lättfotade damerna

kan roa sig med hitta någon bättre, dvs en mer solvent snubbe som kan bekosta det extravaganta levernet.

Frugan vet vilka dessa kvinnor är, men vi umgås inte i övrigt med dem,

och därför är hon rätt kluven till dessa inkommande samtal, men samtidigt är hon nog lite

fascinerad och nyfiken över deras minst sagt udda och samvetslösa tankegångar och göromål.

Det är nog därför som hon fortfarande lite förstrött lyssnar (jag också ibland) och det är väl därför

som vi ännu inte har bett dem fara åt hel*ete!

Jag vill påpeka att det jag hör och ser, det stannar dock hos mig för jag vet att budbäraren blir

den första som hängs om det framförs något till den ”drabbade”.

Dessa män får allt själva dra upp skallen ur sanden och börja nysta i detta om de ”törs” eller vill.

Men kanske de avstår detta pga att de redan har givit upp, och för att de inte längre orkar bry sig om vad frun håller på med?

De kanske avstår trotts att de vet vad som försiggår, beroende på att de helt enkelt inte bryr sig då äktenskapet

från början inte var byggt på någon ömsesidig kärlek?

De kanske avstår detta pga att de tycks gå runt i en omedveten eller medveten dvala där de vare sig ser, hör eller känner vad som försiggår. Men ibland tror jag nog att dessa män självmant väljer att inte se, höra eller känna på sig vad frun/flickvännen håller på med - det är väl bekvämast att göra så.

Som jag ser det så är det ofta en ångestfylld konflikträdsla som ligger bakom strutsbeteendet hos dessa bedragna män.

Skulle de föra A på tal, så måste de förmodligen även följa upp med punkt B om det ska bli någon förändring till stånd - men exakt vad kommer att hända om nu killen väljer att ställa henne mot väggen och där konfronterar henne med vissa pinsamma sanningar?

Kommer hon då att säga förlåt, och sedan lova framtida bot och bättring?

Kommer hon att förneka allt, och istället vända anklagelserna och förebråelserna mot mannen?

Kommer hon att säga att han faktiskt får finna sig i att hon numera gör som hon vill

eftersom han inte kan ge henne tillräckligt med stålar för att känna sig uppskattad och nöjd?

Kommer hon att säga att hon vill skiljas,

vilket då resulterar i kraschade investeringar i Thailand och även kraschade förhoppningar om en fungerande familj i Sverige?

Det är ingen lätt sits som dessa herrar har satt sig i när de har låtit det gå så här långt.

Jag kan bara önska dem och deras frilansande fruar ”lycka till” i framtiden.

Mvh

SN

Det du kallar vardagsmygel har jag försökt mig på,men inte f-n är det nån som vill betala för att få lite älskog med mig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det du kallar vardagsmygel har jag försökt mig på,

men inte f-n är det nån som vill betala för att få lite älskog med mig.

-Jasså, det låter som det är snåla rackare i dina trakter . . .

Gör du ett nytt försök - men då med fördel på helgerna ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer bidrag till inkomst. Nu behöver alla företag bidrag och inte sjuka och gamla. :)

Alla som sk jobbar behöver bidrag för att kunna jobba idag.

Tänk om företag kunnde leva utan alla bidrag. Vi har idag ett nytt bidrags Sverige som består i företag som behöver alla bidrag. Tidigare var det sjuka och gammla nu arbetsföra företagare. Finns det någon företagere som är utan skattefusk eller bidrag idag. De kallar det mbehövs för överlevnad och sitter i Thailand eller lyxbostad. Vi kan ha olika syn på vilken skall få bidrag företagare eller gamla, sjuka etc. Idag många försöker sko sig med försäljar snack.

---------

Kommer hon då att säga förlåt, och sedan lova framtida bot och bättring? Svar NEJ

Kommer hon att förneka allt, och istället vända anklagelserna och förebråelserna mot mannen? Svar JA inte förlora ansikte

Kommer hon att säga att han faktiskt får finna sig i att hon numera gör som hon vill

eftersom han inte kan ge henne tillräckligt med stålar för att känna sig uppskattad och nöjd? Svar nej finns andra med pengar

Kommer hon att säga att hon vill skiljas,

vilket då resulterar i kraschade investeringar i Thailand och även kraschade förhoppningar om en fungerande familj i Sverige? Svar nej för då förlorar pengar

-

Vad tror ni på svaren

Link to comment
Dela på andra sajter

-Jasså, det låter som det är snåla rackare i dina trakter . . .

Gör du ett nytt försök - men då med fördel på helgerna :wink:

Har prövat det med,resultat NADA,är väl bara att inse att bäst-före-datumet har passerat(även om det känns tungt) :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu glömmer du väl alla pengar som det fuskas med i rot. Ett ex man skriver material som arbete.

Jo det så kan va. Jag ska inte sitta och försvara regeringens politik då detta inte är min uppgift och det är fel plats för detta.

Men om man skulle bli granskad så lever man ganska farligt som företagare och göra så. Då det måste vara rimligt i förhållande till materialpriset.

Så jag tror nog att revisorn har åsikter om detta i förlägningen om man sätter det i system?

Om jag te.x som jag sysslar med mycket, att byta pannor. Så är det inte rimligt att jag var och vartannat jobb uppvisar minusresultat på det levererade materialet.

Det är heller inte rimligt att jag uppvisar arbetskostnad som motsvarar en månads arbete för att installera den.

Det finns säkert dom som fuskar med detta som det mesta i samhället? Det får stå för den som sysslar med fusk.

Däremot ville jag bara belysa att svartarbete ger osund konkurans i förhållande till dom som sköter sig. Och i den bemärkelsen så är ju inte massagebranschen annorlunda än någon annan.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu glömmer du väl alla pengar som det fuskas med i rot. Ett ex man skriver material som arbete.

Skattemyndigheten är inte dum i huvet, dom vet ganska väl vad saker och ting kostar i dom flesta branscher

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart de flesta vill få så mycket som möjligt i egen ficka. Om man kollar upp många företag så undrar man hur de kan leva som de gör med inkomst under vår socialnivå. Då behövs mer bidrag till dem. De har ju väldigt stora hus fina bilar ligger och glassar på stranden. Men inkonst saknar de men vill få lägre skatt bra sjukvård etc. Men talar man med dem så är alla andra bidragsfuskar och ej dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

När detta infördes så höjdes tim debiteringen om jag mins rätt med 20% från företagen.

Om ditt exempel håller så bör vi införa detta inom alla företag ungifär som pyramidspel.

Det förekommer mer svart kraft där personer får 30:-/tim så då gör vi lika där.

Alla tjänar på detta enligt dig.

Vore det inte bäst att ta bort ROT och få folk betala skatt som de skall enligt lagen så alla fick sänkt skatt.

Det där är enbart försäljnings argument för svära sig fri från tidigare fuskare och lagbrytare.

Roten till problem kommer oftas från toppen i samhällen de visar vägen.

Jag vet inte vilken verklighet du anser dig leva i?

Men i alla fal dom företag som jag sammarbetat med inklusive mitt har inte infört några 20% påslag.

Men låt oss leka med tanken att så är fallet. Så ökar ju statens kostnader med för utbetalning av ROT/RUT med lika många % som ökningen är.

Men inkomsterna ökar även då i andra ändan.

Det jag vill påstå ur statens synvinkel så är RUT/ROT vinstgivand. Om än ej ideologisk riktig för vissa så är den i alla fall ingen förlust för skattebetalarna.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har prövat det med,resultat NADA,är väl bara att inse att bäst-före-datumet har passerat(även om det känns tungt) :ok:

Fy fanken vilken osis Måne, jag lider med dig . . .

själv har jag inte ens orkat tänka tanken på lite sängkammardricks . . .

Vi får kanske mer värme och ekonomisk feedback om vi istället väljer att mata duvorna i parken. :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fanken vilken osis Måne, jag lider med dig . . .

själv har jag inte ens orkat tänka tanken på lite sängkammardricks . . .

Vi får kanske mer värme och ekonomisk feedback om vi istället väljer att mata duvorna i parken. :hi:

Jag har varit ute och letat efter lämpliga parkbänkar med klent resultat :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har prövat det med,resultat NADA,är väl bara att inse att bäst-före-datumet har passerat(även om det känns tungt) :ok:

Så vad är bäst-före-datumet, hur gammal var du när affärerna gick bra? :crazy:

/Mr_Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad är bäst-före-datumet, hur gammal var du när affärerna gick bra? :crazy:

/Mr_Martin

Det var inte detta århundrade :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilken verklighet du anser dig leva i?

Men i alla fal dom företag som jag sammarbetat med inklusive mitt har inte infört några 20% påslag.

Men låt oss leka med tanken att så är fallet. Så ökar ju statens kostnader med för utbetalning av ROT/RUT med lika många % som ökningen är.

Men inkomsterna ökar även då i andra ändan.

Det jag vill påstå ur statens synvinkel så är RUT/ROT vinstgivand. Om än ej ideologisk riktig för vissa så är den i alla fall ingen förlust för skattebetalarna.

Mvh Janne

Detta uppmanar till skattefusk om det är som du säger. Om alla börjar fuska och vara olagliga som vissa varit så blir det vinst efter ett tag.

Så uppmaningen från regeringen bryt mot lagen så kan vi sänka skatten senare för ¨då tjänar vi på detta.

Många smiter från betala saker så snart blir det vinst att folk inte betala vad man skall. Det är kontentan av RUT fuska och vi gör fuskande till goda personer som gör rätt för sig och tillför något. Förstår ej tanken.

Så detta att massage ställe smiter från skatt är ok sedan gör man det som är ej bra för alla tjänar på att de ej betalat för sig.

Vi bör uppmana folk till skattefusk för då lönar det sig att ge bidrag till dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har varit ute och letat efter lämpliga parkbänkar med klent resultat :crazy:

Hej - Jag ser att det finns en ledig bänk just nu - Skynda dig ner till Central-parken och tinga en plats bland flygfäna.

Jag annländer om en stund med en möglig limpa och en kasse mellis ;)

post-5068-0-43600500-1319459550_thumb.jp

post-5068-0-43600500-1319459550_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta uppmanar till skattefusk om det är som du säger. Om alla börjar fuska och vara olagliga som vissa varit så blir det vinst efter ett tag.

Så uppmaningen från regeringen bryt mot lagen så kan vi sänka skatten senare för ¨då tjänar vi på detta.

Många smiter från betala saker så snart blir det vinst att folk inte betala vad man skall. Det är kontentan av RUT fuska och vi gör fuskande till goda personer som gör rätt för sig och tillför något. Förstår ej tanken.

Så detta att massage ställe smiter från skatt är ok sedan gör man det som är ej bra för alla tjänar på att de ej betalat för sig.

Vi bör uppmana folk till skattefusk för då lönar det sig att ge bidrag till dem.

Vadå ge bidrag till dem.

Det är ju kunden som får rabatten av staten. Inte det utförande företaget!

Du kanske kan markera i rött den del av min text som uppmanar till skattefusk?

Eller är det din egen fantasi som skenar iväg med dig nu?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej - Jag ser att det finns en ledig bänk just nu - Skynda dig ner till Central-parken och tinga en plats bland flygfäna.

Jag annländer om en stund med en möglig limpa och en kasse mellis :wink:

post-5068-0-43600500-1319459550_thumb.jp

Kasta möglig limpa till ankorna... det får man massor av nya kompisar av. Och påminner dessutom inte så lite om att kasta pingisbollar på gogo-barerna.

Har man bara kunde få ankorna att piska varandra med en tub 15-armaflex-isolering så vore väl upplevelsen närmast identisk.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå ge bidrag till dem.

Det är ju kunden som får rabatten av staten. Inte det utförande företaget!

Du kanske kan markera i rött den del av min text som uppmanar till skattefusk?

Eller är det din egen fantasi som skenar iväg med dig nu?

Mvh Janne

Vi alla vet att Aliansen införde systemet med bidrag för det fuskades så mycket med tjänster så det var deras argument att införa bidrag. På detta sätt skulle de göra lagbrytare till icke lagbrytare.

Om alla brancher börjar med samma metod så så finns försäljnings argument för ge bidrag till dem med. Alla gör ju vinst. Göra olagligt lagligt.

Man kan välja att göra olagligt lagligt genom bidrag eller så jagar man bidragfuskare. Nu valde vi att göra fuskare till lagliga och därmed får alla betala mer i skatt. Skulle dessa bidragstagare betalat de som de kostar så skulle alla andra få sänkt skatt och staten mer pengar till skola, vård, omsorg. Vi valde göra de till lagliga fuskare meed argumentet det lönar sig att fuska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå ge bidrag till dem.

Det är ju kunden som får rabatten av staten. Inte det utförande företaget!

Du kanske kan markera i rött den del av min text som uppmanar till skattefusk?

Eller är det din egen fantasi som skenar iväg med dig nu?

Mvh Janne

Allt som kommer från staten som vissa vill göra om är för mig bidrag. I vissa försäljningskretsar kallar man pengarna för annat. Bidrag har blivit fult senaste åren och därför måste man döpa om pengar till andra ord. Kallas av försäljare (regering). Samma sak men ett annat ord. Bidrag = Rabatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej - Jag ser att det finns en ledig bänk just nu - Skynda dig ner till Central-parken och tinga en plats bland flygfäna.

Jag annländer om en stund med en möglig limpa och en kasse mellis :wink:

post-5068-0-43600500-1319459550_thumb.jp

Kommer nyss därifrån,det var upptaget men jag har hittat en plats längre ner efter ån :ok: Utanför en gymnasieskola :crazy: måste börja leva upp till mataduvornagubben med keps :bag:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi alla vet att Aliansen införde systemet med bidrag för det fuskades så mycket med tjänster så det var deras argument att införa bidrag. På detta sätt skulle de göra lagbrytare till icke lagbrytare.

Om alla brancher börjar med samma metod så så finns försäljnings argument för ge bidrag till dem med. Alla gör ju vinst. Göra olagligt lagligt.

Man kan välja att göra olagligt lagligt genom bidrag eller så jagar man bidragfuskare. Nu valde vi att göra fuskare till lagliga och därmed får alla betala mer i skatt. Skulle dessa bidragstagare betalat de som de kostar så skulle alla andra få sänkt skatt och staten mer pengar till skola, vård, omsorg. Vi valde göra de till lagliga fuskare meed argumentet det lönar sig att fuska.

Har du läst någon av mina inlägg?

Jag visade matematiskt att staten går i vinst på ROT/RUT

Och jag som lever i rörbranchen vet att i alla fall den svarta delen är just ganska sval nu!

Och mig veterligen har inga andra brancher gått i bräschen för att påvisa för staten att dom är så svarta att dom behöver ROT avdrag eller liknande.

Och att bygg och städbranschen traditionnelt under alla år som den socialistiska andan rått i landet har varit tvärsvarta är väl ingen nyhet för nån?

Det viktiga i slutänden måste väl i alla fall vara att staten får in så pass mycket skattepengar så att dom kan betala för just dom punkterna du anger.

Om man sen vidtar åtgärder för att stärka skattemoralen i branscher som chanserat. Så är ju inte det fel. Till skillnad mot länder som Thailand och grekland där skattemoralen är lika med 0, för att återknyta till det som detta forumet egentligen handlar om. Och detta är nog del varför jag tror att vissa Thaisalonger fuskar med skatten. Tjejerna kör på som i Thailand och vete egentligen inte så noga vad som gäller i Sverige. Då är det enklare att köra hälften svart.

Så jag tror nog att varje branch behöver sin egen medicinkur för att stärka upp skattemoralen.

Men att köra med piska som soccarna förespråkade tidigare. Kan vi med facit i hand konstatera att det är verkningslöst.

Dom senaste 40 åren har väl varit dom svartaste i Sveriges historia.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

kan i inte skapa en rut/rot tråd...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tjejerna vill tjäna pengar. En gång luder alltid luder eller!

Undrar om inte världen skulle gå under utan kloka åsikter och klarsynta analyser liknande dessa :rolleyes: Hur lyder definitionen av luder hos SC själv förresten? Kanske han själv är tillsammans eller gift med ett luder, eller är det i vanlig ordning att det gäller andras tjejer/fruar och inte ens egen? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...