Jump to content
IGNORERAD

Thaimassagesalonger synas


smilet

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Jag kommer ihåg när det var bråk ända upp i den Thailändska regeringen om att

varumärket ”Tuck-Tuck” hade registrerats av några utlänningar som deras egendom.

Thailändska staten kanske borde varumärkesskydda begreppet "Thai Massage" innan det är helt förstört.

Då kan de ju försöka stämma de utlänningar eller landsmaninnor som via

idogt handrallande, blowjobs mm utnyttjar, misshandlar och förvränger varumärket "Thai Massage".

Hur kul kan det vara att idag försöka bedriva en seriös Thai-massage-salong i syfte att

lindra och bota onda ryggar mm när det tydligen är så många som misshandlar hela konceptet?

Att ens försöka öppna en seriös massage salong idag är väl lika samhällsaccepterat

som att försöka göra reklam för att starta upp en traditionell manlig "bastu klubb".

Hela det begreppet med ”bastu för män” utsattes ju för en synnerligen

grov misshandel (ev dråp) av alla gay-swingers på 1980-talet.

Till slut bestod ju affärsidéen bara av öppna bås med draperier som skiljde de

stånkande och hårt kopulerande herrarna åt . . . (har jag läst . . )

– Sedan blev bastuklubbarna förbjudna under ett antal år.

Hejdas inte den sexuella kommersen på "Thai-massage-salongerna" i Sverige så

kommer även detta traditionella hantverk/begrepp (Thai-Massage) att

snart bli synonymt med ett ljusskyggt, sjukdomsalstrande och ohämmat kopuleringsutbyte.

Då får nog även redan etablerade och seriösa massöser packa ihop sina prylar och stänga ner,

och sedan kan de lägga detta ”skammens yrke” bakom sig under lång tid framöver.

Sitt tempelutfärdade massagediplom gör sig då bäst i någon låst byrålåda, bortom grannars vetskap.

Alla vettiga thailändare borde ryta i och städa upp bland de som saboterar

varumärket "Thai" och "Thailand", istället för att som nu,

då de oftast tittar bort och mumlar lite skamset om det som försiggår.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    23

  • janne_h

    18

  • sudden

    14

  • chiangmai

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kommer ihåg när det var bråk ända upp i den Thailändska regeringen om att

varumärket ”Tuck-Tuck” hade registrerats av några utlänningar som deras egendom.

Thailändska staten kanske borde varumärkesskydda begreppet "Thai Massage" innan det är helt förstört.

Då kan de ju försöka stämma de utlänningar eller landsmaninnor som via

idogt handrallande, blowjobs mm utnyttjar, misshandlar och förvränger varumärket "Thai Massage".

Hur kul kan det vara att idag försöka bedriva en seriös Thai-massage-salong i syfte att

lindra och bota onda ryggar mm när det tydligen är så många som misshandlar hela konceptet?

Att ens försöka öppna en seriös massage salong idag är väl lika samhällsaccepterat

som att försöka göra reklam för att starta upp en traditionell manlig "bastu klubb".

Hela det begreppet med ”bastu för män” utsattes ju för en synnerligen

grov misshandel (ev dråp) av alla gay-swingers på 1980-talet.

Till slut bestod ju affärsidéen bara av öppna bås med draperier som skiljde de

stånkande och hårt kopulerande herrarna åt . . . (har jag läst . . )

– Sedan blev bastuklubbarna förbjudna under ett antal år.

Hejdas inte den sexuella kommersen på "Thai-massage-salongerna" i Sverige så

kommer även detta traditionella hantverk/begrepp (Thai-Massage) att

snart bli synonymt med ett ljusskyggt, sjukdomsalstrande och ohämmat kopuleringsutbyte.

Då får nog även redan etablerade och seriösa massöser packa ihop sina prylar och stänga ner,

och sedan kan de lägga detta ”skammens yrke” bakom sig under lång tid framöver.

Sitt tempelutfärdade massagediplom gör sig då bäst i någon låst byrålåda, bortom grannars vetskap.

Alla vettiga thailändare borde ryta i och städa upp bland de som saboterar

varumärket "Thai" och "Thailand", istället för att som nu,

då de oftast tittar bort och mumlar lite skamset om det som försiggår.

SN

Eller så ser man det från andra hållet. Det är inte Thailändarna som är problemet, det är Svenskarna.

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Man kan vända på det och se det från andra hållet också.

Om Sverige inte var så puttenuttigt sexualmoralistiskt inskränkt,

så hade sexarbete inte varit något konstigt i det här landet.

/Siamkap

Men nu är det ju som det är, och då kan det ju vara "smart" att ta seden dit man kommer.

I alla fall om man inte vill bli klassad som udda eller suspekt i det "inskränkta" Sverige.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det finns väl skäl till att det blivit som det blivit. Resande till Thailands diverse institut, tycker att man skall kunna ha samma service hemmavid.

På mitt gamla jobb kom en stark kille med sin massagebänk 1 ggr/vecka och erbjöd företags subventionerad massage.

Detta skedde efter arbetstid i vårt kafferum.

Hörde aldrig något prat om Happy Ending..

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska naturligtvis vara lagligt att både köpa och sälja sex. Om båda parter är överens och ingen djävla hallick är inblandad. Det är för fan upp till var och en vad man vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Eller så ser man det från andra hållet.

Det är inte Thailändarna som är problemet, det är Svenskarna.

/Siamkap

Visst kan man se på "problemet" utifrån sin egen position.

Ex. Langaren av sprit till barn och ungdomar kan ju exempelvis skylla på

de förtappade köparna som via sitt osunda behov skapar en marknad att mätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är det ju som det är, och då kan det ju vara "smart" att ta seden dit man kommer.

I alla fall om man inte vill bli klassad som udda eller suspekt i det "inskränkta" Sverige.

SN

Ja du har en poäng där SN, och varje person gör sitt val av vad man vill anpassa sig till och hur mycket.

Det finns ett antal personer från diverse olika kulturer som inte alls anpassar sig i Sverige, och då

till mycket högre andel än just Thailändare.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja du har en poäng där SN, och varje person gör sitt val av vad man vill anpassa sig till och hur mycket.

Det finns ett antal personer från diverse olika kulturer som inte alls anpassar sig i Sverige, och då

till mycket högre andel än just Thailändare.

/Siamkap

Yes - Men dessa grupper kommer undan för de kan alltid hota kritiker med en rättskipande fatwa eller

också kan de vifta med ett hederligt gammalt ”race-card”.

Thailändare och andra asiater är alldeles för beskedliga på den fronten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla risigt. Jag tycker verkligen synd om alla de thaitjejer i branschen som INTE erbjuder sexuella tjänster och alla de som har andra arbeten, men som likt förbannat blir ihopbuntade och klassade som "thaihoror". Sorgligt.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sorgliga tycker jag är alla dessa killar som tydligen måste betala för att få komma till.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är det ju som det är, och då kan det ju vara "smart" att ta seden dit man kommer.

I alla fall om man inte vill bli klassad som udda eller suspekt i det "inskränkta" Sverige.

SN

Det är nästan så man lägger sig ner på golvet och skrattar hejdlöst när man läser det du skriver.

Vi pratar tydligen att "ta seden dit man kommer" i landet där det till och med är fult att skylta med svenska flaggan.

Nä du SN om du tror att Thaitjejer får dåligt rykte av detta så tror du nog fel.

Problemet är inskränkta svenskar som dömt tjejerna som inkräktare redan innan dom landat på svensk mark, som kommer och tar hand om svenska män som dom dömt till utvisningsbåset.

För kvinnorörelsen så blir detta ett rött skynke då utvisningsbåset för dessa män inte fungerar som dom tänkt sig, då männen inte anpassar sig efter kvinnornas vilja.

När jag träffade min första fru. Så komm kommentarerna i bakgrunden. Som var är det för fel på honom, han ser ju bra ut varför hämtar han en Thailändska.

Man har lärt sig under åren att inskränkta svenskar finns det gott om.

Vill man leva med en Thailändska så är det bara att gilla läget och inte ta för stor notis om skitsnacket.

Och det största problem är svensk media som påtalar att köpt sex är fult. Och samtidigt så ser man artiklar i dagspressen som i princip hyllar fri sex i övrigt, i vilken form som helst, Bara inga pengar är inblandade.

Nästan lite frikyrkligt perverst sätt att se på saken om jag får säga det själv?

Det tråkiga är att dom politiker som skulle kunna göra något åt saken och ta bort den sjuka lag som bara kriminaliserar ena parten i affären. Går mer eller mindre politiskt självmord om dom skulle försöka ändra lagen.

Jag skulle vilja påstå att detta är mer ett sjukdomstillstånd på sverige, än ett problem för thailändare enligt mig.

mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

xxx

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart ska jag göra lite undersökande journalistik,jag ska gå och få mig en välbehövlig thaimassage :ok: Och trots att jag varit på 100-tals massageställen både hemma och i Thailand har jag bara fått et(1) erbjudande om happy ending :ahh: Jag måste antingen se för jävlig ut eller för fet för ett f#ck eller är det bara så att jag ser för snål ut?Eller har jag inte varit på ett utvalt ställe?Jaja,skönt ska det bli iaf.Mvh Måne

JA JA..SCHOOOOOORE !!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där informationen skall man inte lägga så mycket vikt vid. Propaganda skapad av lesbofeministiska dogmatiker.

Läs istället Petra Östergrens bok, Porr Horor och Feminister, där hon plockar isär de svenska feministiska prostitutionsmotståndarnas argument bit för bit och exponerar deras verkliga motiv. De svenska feministiska prostitutionsmotståndarna är i själva verket intoleranta moraltanter (och gubbar) som angriper omoralen med religiöst inspirerad sexualfientlig dogmatism.

http://www.petraoste...aspx?r_id=40295

/Siamkap - Utan ironi denna gång.

Exactemente Bäste Thai-Knapraren, bäst vore det förståss om man kunde få köpa ett ligg på alla massageinrättningar, badhus och offentliga toaletter!

Sexdåren Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nästan så man lägger sig ner på golvet och skrattar hejdlöst när man läser det du skriver.

Vi pratar tydligen att "ta seden dit man kommer" i landet där det till och med är fult att skylta med svenska flaggan.

Nä du SN om du tror att Thaitjejer får dåligt rykte av detta så tror du nog fel.

Problemet är inskränkta svenskar som dömt tjejerna som inkräktare redan innan dom landat på svensk mark, som kommer och tar hand om svenska män som dom dömt till utvisningsbåset.

För kvinnorörelsen så blir detta ett rött skynke då utvisningsbåset för dessa män inte fungerar som dom tänkt sig, då männen inte anpassar sig efter kvinnornas vilja.

När jag träffade min första fru. Så komm kommentarerna i bakgrunden. Som var är det för fel på honom, han ser ju bra ut varför hämtar han en Thailändska.

Man har lärt sig under åren att inskränkta svenskar finns det gott om.

Vill man leva med en Thailändska så är det bara att gilla läget och inte ta för stor notis om skitsnacket.

Och det största problem är svensk media som påtalar att köpt sex är fult. Och samtidigt så ser man artiklar i dagspressen som i princip hyllar fri sex i övrigt, i vilken form som helst, Bara inga pengar är inblandade.

Nästan lite frikyrkligt perverst sätt att se på saken om jag får säga det själv?

Det tråkiga är att dom politiker som skulle kunna göra något åt saken och ta bort den sjuka lag som bara kriminaliserar ena parten i affären. Går mer eller mindre politiskt självmord om dom skulle försöka ändra lagen.

Jag skulle vilja påstå att detta är mer ett sjukdomstillstånd på sverige, än ett problem för thailändare enligt mig.

mvh Janne

Frikyrkligt perverst.. sjukdomstillstånd :14:

Vilken sammanfattning, jag bugar. :thumbsup:

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att "mitt" intressefora Thaimassage i Stockholm helt plötsligt är bland de tio med mest medlemmar,

synd bara att aktiviteten är låg där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på programmet i datorn efter jobbet och blev sur hur vinklat det var.

Hur blir framtiden för våra seriösa massöser,

Det sas att 8 av 10 massörer de besökte erbjöd sex men senare i programmet så kom det fram lite i sidan om att de besökte ställen efter tips från allmänheten.

Folk kan ju tro att 80 procent av alla ställerna erbjuder sex.

[size=5]Fy F-n.[/size]

Att 80 % av ställena erbjuder sex är nog rätt så trolig baserat på mina egna erfarenheter av thaimassage i Stockholm så skulle jag uppskatta att ca. 60-70 %

av ställena erbjuder mer än bara massage,framför allt om man varit där ett par tre gånger så kan "menyn"

utökas s.a.s. och det utan att jag ens varken frågat eller gett den minsta antydning av att vilja har mer

än vanlig massage.

Det här gäller som sagt i Stockholm,ute i landet är situationen säkert en helt annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar varför vill man betala för något som man kan få gratis?? Titta rund omkring det finns hur mycket som helst

av den vara bara man öppnar sina sinnen och ögon.

Jag undrar också, Thaidammer som erbjuder sina sexuella tjänster här i Sverige måste ju vara någons fruar eller sambos,

eller är det så att folk importerar tjejer just för att de kan kn.lla för pengarna?

Jag vet iaf att de lånebanker (share eller vad de kallar det för ) som thai har är också en stor bov i drama då en del kan inte betala tillbaka pengar måste jobba in sina skulder

med sin bak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är nästan så man lägger sig ner på golvet och skrattar hejdlöst när man läser det du skriver.

Vi pratar tydligen att "ta seden dit man kommer" i landet där det till och med är fult att skylta med svenska flaggan.

Nä du SN om du tror att Thaitjejer får dåligt rykte av detta så tror du nog fel.

Problemet är inskränkta svenskar som dömt tjejerna som inkräktare redan innan

dom landat på svensk mark, som kommer och tar hand om svenska män som dom dömt till utvisningsbåset.

mvh Janne

Först få jag säga att det glädjer mig att mina skriverier medverkar till spridda skrattsalvor.

Det ter sig som att du redan har kastat in handuken innan hon har fått chansen att

visa framfötterna i sitt nya hemland?

En viss misstänksamhet och fördomar kan nog finnas lite här och där hos svenskar när

en liten Thailändska anländer, men oftast går detta att råda bot på om hon är glad,

belevad och arbetsam (inom vissa givna yrkeskategorier).

Men att prostituera sig fullt ut eller jobba extra på en runkbutik under täckmanteln "Thai massage"

är nog ett gyllene tillfälle att dra på sig extra mycket fördomar och ovett från svenska medborgare.

Så visst påverkar en thailändskas uppträdande hennes status och acceptans här i Sverige,

det är jag ganska övertygad om, och det gäller nog även vi svenskars uppträdande i Thailand.

Beter vi oss tvivelaktigt i thailändarnas ögon på deras mark så spär det

naturligtvis på "fördomen" att vi faranger är lättlurade, oborstade, snåla och illaluktande :(

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Först få jag säga att det glädjer mig att mina skriverier medverkar till spridda skrattsalvor.

Det ter sig som att du redan har kastat in handuken innan hon har fått chansen att

visa framfötterna i sitt nya hemland?

En viss misstänksamhet och fördomar kan nog finnas lite här och där hos svenskar när

en liten Thailändska anländer, men oftast går detta att råda bot på om hon är glad,

belevad och arbetsam (inom vissa givna yrkeskategorier).

Men att prostituera sig fullt ut eller jobba extra på en runkbutik under täckmanteln "Thai massage"

är nog ett gyllene tillfälle att dra på sig extra mycket fördomar och ovett från svenska medborgare.

Så visst påverkar en thailändskas uppträdande hennes status och acceptans här i Sverige,

det är jag ganska övertygad om, och det gäller nog även vi svenskars uppträdande i Thailand.

Beter vi oss tvivelaktigt i thailändarnas ögon på deras mark så spär det

naturligtvis på "fördomen" att vi faranger är lättlurade, oborstade, snåla och illaluktande :(

Mvh

SN

Du menar att bara för att det finns svenskar som beter sig dom svin har jag anledning att skämmas?

Är inte var och en ansvarig för Sina egna handlingar?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Du menar att bara för att det finns svenskar som beter sig dom svin har jag anledning att skämmas?

Är inte var och en ansvarig för Sina egna handlingar?

Mvh Janne

Varför skulle du skämmas - är du också en sådan massös??

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle du skämmas - är du också en sådan massös??

Nej inte ens massör!

Och skäms gör jag inte.

Är det möjligt att få ett seriöst svar av SN?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nej inte ens massör!

Och skäms gör jag inte. Bra, det känns ju skönt :)

Är det möjligt att få ett seriöst svar av SN?

Jag ska försöka göra mitt bästa i kommande svar, och skulle jag misslyckas så får jag väl skämmas :(

Mvh Janne

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Mvh

SN

Jannes rör och massage, det skulle se ut det! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...