Jump to content
IGNORERAD

Översvämningar i Bangkok 2011


kokos

Recommended Posts

Kanske en dum fråga ifrån en obota idi*t till göteborgare . men vad är det för djur du vusade ? ? ?

Mr Phimai

Hej Mr Phimai :)

Då är vi två gör goa idi*ter till Göteborgare... :wink:

Det är äckliga kackerlackor.. Blää...

Ha en gör goinga dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    126

  • MaiChai

    93

  • Kjell

    70

  • Jive

    50

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rätta mig om jag har förstått fel!. Borgmästaren stod precis i TV och vädjade om regeringens löften på 1 milj sandsäckar skulle uppfyllas nu eller i morgon dock inte nästa vecka. Det kändes inte som en speciellt optimistisk herre. Fördämningarna har hela vägen ned mot BKK brutits igenom så vi bör vara beredda dygnet runt nu. Han talar om 2 timmar igen och lämnar ytterligare info.

Link to comment
Dela på andra sajter

De håller på att massevakuera Nawa Nakorn, som ligger ca 50 km från Don Muang.

Det ser inte alls bra ut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Människor är skitförbannade.

Det finns ingen framförhållning i informationen till folket, utan när den kommer - ni måste ge er iväg nuu! - blir det panik.

De vadar med vattnet i brösthöjd bärande små barn i famnen och gamla, sjuka på axlarna.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall försöka beskriva ett typiskt TV-inslag.

En hög protentat sitter i en TV-studio och talar till folket. I sin vita skjorta med uppkavlade ärmar waiar han in i kameran och uttrycker sina tacksamhet och sina varma känslor för alla fina människor som hjälper till.

Bakom honom i TV-studion finns ett uppförstorat foto där han håller en tant i 100-årsåldern i handen.

I nästa inslag ser man samme herre i gula stövlar traska i dm högt vatten mot en grushög. Framme vid grushögen får han ett par vita handskar att ta på sej. När handskarna sitter på händerna gräver han sedan i grushögen och fyller en säck som en undersåte håller åt honom.

Man blir rörd av denna fantastiska insats.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer dramat på TV men utan att förstå en bokstav så är man utlämnad till frugan som översätter och det går inget bra. Får bättre info från er här på nätet. Ser att de bussar bort en massa människor från Nawa Nakorn och detta ser inget bra ut alls. När kommer vattnet till Senanikom tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snutar med megafon i händerna och panik i blicken.

Total förvirring!

Hoppas att de överlevande thaiarna vaknar efter detta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkokborna har börjat använda Pattaya med omnejd för uppställningsplats för sina bilar.

Vårt bostadsområde är fn knökfullt med bilar från Bkk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt från Soi Cowboy eller Nana... Däremot blev man förvånad att tom utanför Svenska Ambassaden hade man lagt ut säckar.

post-4345-0-67993500-1318940052_thumb.jp

post-4345-0-67993500-1318940052_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt från Soi Cowboy eller Nana... Däremot blev man förvånad att tom utanför Svenska Ambassaden hade man lagt ut säckar.

Det ser ut som såna där sympati-säckar, för att markera. Inte stoppar det vatten!!

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Men? Ligger inte huset med ambassade lite högre än PacificPlace 1? eller?

Fiket mellan husen lär väl bli simhall om floden kommer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför dessa skriverier om översvämningar i Bangkok hela tiden i tidningar och tv världen över. Hela Thailand har ju drabbats av dessa översvämningar, även landsbygden

Jag får väl sägs som så att jag bryr mig inte så mycket om översvämningarna i Bangkok, jag tänker mer på fattiga risbönder på landet som har förlorat sin inkomst om dom inte har försäkring

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget att rapportera från Senanikom! Kanalen rinner på i maklig takt som tidigare,ingen nivå skillnad alls. Såg att på Soi Cowboy hade en barägare börjat lägga upp sandsäckar och utanför Asok nya varuhus låg det säckar som skydd.Enligt uppgift så litar de inte fullt ut på regeringens löften. Ingenting kan ses på Nana området

Det kan inte vara lätt att vara rullstolsburen i Bangkok dessa dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Men? Ligger inte huset med ambassade lite högre än PacificPlace 1? eller?

Fiket mellan husen lär väl bli simhall om floden kommer!

Baa..du har helt rätt.Första byggnaden som vi ser på bilden innehåller bla en bank men den går man ju bara igenom och sedan finns Svenska Ambassaden i nästa höghus ca 100m bakom. Dessutom ligger de 18 våningen så de lär väl klara sig. Men framför Ambassaden är det trots allt så lite rätt hade jag allt :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara lätt att vara rullstolsburen i Bangkok dessa dagar

Det har det aldrig varit!!

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför dessa skriverier om översvämningar i Bangkok hela tiden i tidningar och tv världen över. Hela Thailand har ju drabbats av dessa översvämningar, även landsbygden

Jag får väl sägs som så att jag bryr mig inte så mycket om översvämningarna i Bangkok, jag tänker mer på fattiga risbönder på landet som har förlorat sin inkomst om dom inte har försäkring

Får väl citera mig själv och tillägga

Jag och fruga har förlorat 24 rai risskörd på grund av översvämningar, jag klarar det ekonomiskt, men det finns ju många som inte gör det

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har det aldrig varit!!

Nej, det är verkligen sant. Än jävligare när det byggs vallar och murar överallt

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl citera mig själv och tillägga

Jag och fruga har förlorat 24 rai risskörd på grund av översvämningar, jag klarar det ekonomiskt, men det finns ju många som inte gör det

Trist Stefan känner med dig.Kanske odla fisk lr krokodiler istället?Se det positivt nu är det inte långt till en badort. :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist Stefan känner med dig.Kanske odla fisk lr krokodiler istället?Se det positivt nu är det inte långt till en badort. :jester:

Min frus pappas fiskar rymmer så gott som alltid när det blir översvämningar... Han hade byggt ett staket/nät runt sina dammar senast jag var där men fiskarna rymde ändå för någon månad sen.

I Bangkok har det varit soligt och uppehåll idag. Det kändes riktigt skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte beskylla Abhisit för att inte ta lite skit under (tå)naglarna iaf. :)

Planeras lite hur man ska lösa vattenbeståndet.

Ojoj, vad mycket vatten.. finns inte i denna världen att jag skitar ner mina 20000 tbh Cucci skor! :)

Abhisit, är inte feg för plaska i vattnet iaf! :)

Dessa bilder gör inte Yingluck allt för populär, iaf om man ska tror på frugan. :) Desto bättre för Abhisit. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte beskylla Abhisit för att inte ta lite skit under (tå)naglarna iaf. :)

Planeras lite hur man ska lösa vattenbeståndet.

Ojoj, vad mycket vatten.. finns inte i denna världen att jag skitar ner mina 20000 tbh Cucci skor! :)

Abhisit, är inte feg för plaska i vattnet iaf! :)

Dessa bilder gör inte Yingluck allt för populär, iaf om man ska tror på frugan. :) Desto bättre för Abhisit. :)

Kvinnliga organet är mer kännsligt under vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnliga organet är mer kännsligt under vatten.

Kanske lingonveckan?? Såg en bild på webbsidan sanook där de smygfotat henne i en bil, hon grät tydligt.

Var kanske inte precis som hennes brorsa lovat henne att bli premiärminister, oavsett vilket parti man tillhör så är det en ganska tuff utmanning nu att få till det med avrinningen av allt detta vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är helt otroligt att Yingluck är en bra medkännande människa men bland alla testeronstinna herrar så är det inte lätt att ta plats. Som novis på det politiska schack brädet så är hon förmodligen ett lätt offer för människo tjurar som vet bäst. Jag får nog säga att jag tycker lite synd om henne.

I Senanikom går man torr skodd ännu men man ser en ökande frenesi bland byggande av murar. Om jag förstått det hela rätt så är det tidvattnet som kommer in och möter flodvattnet den 26 och 26 på kvällen måste jag vara på flygplatsen och då är det nog klokast att komma från andra hållet dvs från Jomtien sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...