Jump to content
IGNORERAD

Fixa visum _i_ thailand


Fenrisulven

Recommended Posts

En hypotetisk fråga som jag eventuellt måste ta ställning till p.g.a tidsbrist.Kan jag ta ett visa on arival 30 dagar och sen fixa longstay på immigrantoffice? 90 dagars alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill nog svara "Nej" på den frågan.

Non Immigrant visum måste ansökas om utomlands.

Men, har du tid senare (efter dina 30 dagar) så kan du väl ansöka om Non Immigrant 90 dagars i ett annat land i Asien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tipsa om att det går fort att få ett 90 dagars non-imegrant visa i Hong Kong.

Var där när dom öppnar tog ca 30min sedan var det bara att turista och hämta passet dagen morgonen dagen efter.

Men se till att alla papper är ifyllda, annars är det stor risk att det det tar betydligt längre tid.

How was the service of Royal Thai Colular in Hong Kong? They were very good and well organised, but do not go on a Monday morning as it is very busy. Also you need to take a copy of your passport as well as a copy of the last Thailand imigration page in your passport, or you will waste time by having to go out of the building to reach a photocopier.  Get there well before the opening time to ensure you are near the door entrance, as service is on a ticket number basis, so get to the ticket machine first  when the door opens !

How much the visa fee (non-immigration visa type B) ? HKD 400

Royal Thai Embassy address:

8th Floor, Fairmont House, 8 Cotton Tree Drive, Central , Hong Kong

Tel: 2521-6481-5 / Fax:2521-8629

Office Hour:

Application tiem:  09:30 am to 12:30 pm.

Collection time: 09:30 am to 12:30 pm.

Sedan kan man förlänga visa i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vore ju bra med ett antal visarapporter här på forumet då.

Vi är nog några stycken som gärna vill veta hur de nya visareglerna funkar i praktiken.

Double entry+ tre visaruns+ förlängning 30 dagar på immigration i Thailand ger väl sammanlagt 8 månader i Thailand?

Tydligen så kan man bara stanna 90 dagar på 30 dagars visa on arrival,

sedan måste man lämna i 3 månader.

Men denna regel gäller tydligen bara vid visa on arrival. Dvs vanligt turisvisa.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...