Jump to content
IGNORERAD

Cebu


Kung Otto

Recommended Posts

Nu har jag snöat in på Cebu,Funderar starkt på att åka dit.Någon som har varit där?Lite tips?Priser med flyg från Bangkok?Men jag är lite rädd för krimminaliteten på Fillipland.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kung Otto

    21

  • acrobban

    13

  • Mankan

    11

  • Benriach

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var där i slutet av 80-talet och bara i en liten by, Moalboal så har ingen färsk info. Det var bra där då och löjligt billigt.

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Cebu city eller nåt ställe/ö runtomkring du är intresserad av?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där i slutet av 80-talet och bara i en liten by, Moalboal så har ingen färsk info. Det var bra där då och löjligt billigt.

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

Tack men vem har varit där i nutid?Har gogglat och det det ser fint ut,vill ha nutidsinfo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Cebu city eller nåt ställe/ö runtomkring du är intresserad av?

Efter som jag aldrig varit i Fillopino så är intresserad av allt,jag vill bo på en sandstrand med allt,om förstår vad jag menar.Paradiset

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på Bantayan. Har själv aldrig varit där, men det ska vara fint samt finnas en hel del restauranger o dyl.

Moalboal som Bibben skrev om är inget ställe att åka till om man inte dyker, men gör du det så åk dit. Detsamma gäller Malapascua, där är det fint men luuuugnt. Sen finns ju Alona beach inärheten också.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på Bantayan. Har själv aldrig varit där, men det ska vara fint samt finnas en hel del restauranger o dyl.

Moalboal som Bibben skrev om är inget ställe att åka till om man inte dyker, men gör du det så åk dit. Detsamma gäller Malapascua, där är det fint men luuuugnt. Sen finns ju Alona beach inärheten också.

Tackar för det.Ska kollas upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Moalboal, som nog aldrig kommer att vinna nåt skönhetspris...

Fast det är fint dykvatten där.

post-4300-0-81367800-1318346727_thumb.jp

post-4300-0-20178600-1318346857_thumb.jp

post-4300-0-81367800-1318346727_thumb.jp

post-4300-0-20178600-1318346857_thumb.jp

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stranden på Malapascua har de räddat från bebyggelse. En ovanlighet i Flappelandet.

post-4300-0-82212000-1318347011_thumb.jp

post-4300-0-82212000-1318347011_thumb.jp

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Cebu city för tre år sedan. Stannade bara två nätter på Cebu så det vart inte så mycket mer än lite nattliv.

Cebupacificair brukar ha bra priser på flyg. De kör ganska många kampanjer så håller man koll så kan man få flyg väldigt billigt. Nackdelen är dock att de ofta flyger på natten.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Cebu city för tre år sedan. Stannade bara två nätter på Cebu så det vart inte så mycket mer än lite nattliv.

Cebupacificair brukar ha bra priser på flyg. De kör ganska många kampanjer så håller man koll så kan man få flyg väldigt billigt. Nackdelen är dock att de ofta flyger på natten.

Från Bangkok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de flyger Bkk-Mnl, iallafall. Vet ej om det går direkt till Cebu

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de flyger Bkk-Mnl, iallafall. Vet ej om det går direkt till Cebu

Ja man får flyga via Clark(Angeles) eller Manila men det kan ju vara trevligt med fler än en destination kanske.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jus

Ja man får flyga via Clark(Angeles) eller Manila men det kan ju vara trevligt med fler än en destination kanske.

Ja, nån natt i Angeles skadar ju inte...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får flyga via Clark(Angeles) eller Manila men det kan ju vara trevligt med fler än en destination kanske.

Många här vet inte så mycket om Fillip,det är ett Thaiforum.Men jag måste gå vidare kan inte sitta vid samma bord hela tiden.I still want new fun in my life,not same,same. :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jus

Ja, nån natt i Angeles skadar ju inte...

farligt,farligt men härligt,härligt citat Björn

Stefan 5300? har ju varit där,vågar jag?

Ändrades av Kung Otto
Link to comment
Dela på andra sajter

Många här vet inte så mycket om Fillip,det är ett Thaiforum.Men jag måste gå vidare kan inte sitta vid samma bord hela tiden.I still want new fun in my life,not same,same. :nyam:

Det är alltid trevligt att ta sig en avstickare till Fillip. I vinter blir det fjärde året på raken för mig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid trevligt att ta sig en avstickare till Fillip. I vinter blir det fjärde året på raken för mig.

Då kan du ge mig lite mer tips :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...