Jump to content
IGNORERAD

"Friends Restaurant and Sportsbar" till salu


Thure

Recommended Posts

Just hemkommen från en tre veckors vistelse tillsammans med frugan i Korat.

Friends såg ut som det brukar, dock var inte Rob där, han låg på sjukhus i Kanada.

Ducky, hans fru, meddelade att de skall sälja verksamheten.

Så det är fritt fram för hugade spekulanter att änmäla sitt intresse.

500'000 BHT, så kan man överta verksamheten.

Man betalar hyra för stället till "m in Korat"

///Thure

P8160785.JPG

P8160786.JPG

P8160787.JPG

P8160785.JPG

P8160786.JPG

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Thure, med blandade känslor jag läser ditt meddelande.

Har spenderat oerhört mycket tid på Friends och ser att det ser exakt likadant ut som när jag var där senast i våras strax efter att Rob insjuknat.

Att han överlevde var ett mirakel och jag hoppas han får ett drägligt liv i Kanada... kan inte tänka mig att han återvänder till Thailand i framtiden.

Hoppas Duckie får stället sålt OCH att det blir en ny, trevlig ägare. Friends lär locka gäster i framtiden också om det sköts på lika bra sätt som tidigare.

Och det borde vara en bra investering för de som orkar driva en bar. På slutet, förra vintern, vet jag att de gick cirka 70.000 baht plus i månaden.

/jfk

PS. Om du såg på biljardbilderna på väggen så var jag "Sven". DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Jo, jag kollade på bilderna, men kommer i skrivande stund inte ihåg några ansikten ...Jag skall kolla igen under julhelgen.

Du har rätt i att Rob förmodligen aldrig kommer tillbaka. Han är en trevlig, snacksalig kanadensare... :wink:

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nån som har mer info att dela med sig??? Hyra tex. Eller vet var eller vem man kan kontakta?

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Jag vet en som kan vara intresserad, men som sagt skulle vara bra med mer info. som typ turnover (resultatrapport) hyra och om det är money key med eller inte.

Skulle vara bra att veta dom uppgifterna, samt hur Rob hade för visum eller om han hade 2 miljon baht compeny.

Jag skulle kunna själv vara intresserad men en kompis men jag skulle då vilja ha 2 miljon compeny (eller tips hur man kan få tillstånd så man kan stanna hela tiden där), så man kan få work permit. (den blå boken)

Vill ej äga ett ställe till utan att kunna vara på plats, det funkar när man är där för att sedan bli en cirkus när man är i Svedala.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta denna annons på Thaivisa

Restaurant/Sports bar for sale in the middle of Korat

Hi, I’m Robert, I am the owner of the restaurant/sports bar “Friends”in Korat. Due to health reasons I have to go back to Canada. Therefore I want to sell my business. Friends restaurant makes a very decent profit and every month the business is getting better. Friends has been in operation for 2 years now and it is fully equipped with all facilities needed to run the place. It has an professional snooker table, a beer garden, a front patio, and indoor restaurant with good furniture. It has a bedroom with ensuite bathroom suitable for living on the premises.

I’m looking for a suitable person capable of running and continuing to make Friends an even more popular meeting place in Korat.

http://www.thaivisa.ddl-t65226.html

Pictures

IM000479.jpg

IM000301.jpg

41.jpg

IM000480.jpg

Men hittar ingen hemsida till restaurangen

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Jag bor i Nongki och är intrs.av Frends Hur får jag kontakt med den som ska sälja ?

Tacksam för svar Leif Sund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Leif!

Du säger att du bor i Nongki ligger det i Nong Khai.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike.. Nong ki ligger i provinsen Korat.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

KIm där har du fel liggerdet inte i Buriram Province, kolla på nätet jag kände inte igen namnet.

Kan inte påminna mig om namnet Nakhon Ratchasima Province, om det inte är nån stadsdel som jag inte känner till.

mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

KIm där har du fel liggerdet inte i Buriram Province, kolla på nätet jag kände inte igen namnet.

Kan inte påminna mig om namnet Nakhon Ratchasima Province, om det inte är nån stadsdel som jag inte känner till.

mvh

Nerike

Du har nog fasen rätt Nerike, Nong ki ligger precis på Buriramsidan vid gränsen mellan Nakon Ratchasima och Buriram, kollade just en karta. Har passerat genom nämda ställe ungefär en miljon ggr på väg mot Surin och jag gissar att jag fått den felaktiga uppfattning att det låg på Koratsidan av gränsen eftersom Nonki brukat hävda att hans (ex)fru var från Korat. Och hon var från just Nong ki, därav Nonki's eget nick. Så jag får skylla på honom. ;)

Kom för övrigt från Korat igår, men valde att skippa 24:an genom Nong ki pga den i mitt tycke på tok för tunga och besvärliga trafiken efter den vägen. Körde istället den nordligare liggande sträckan genom stan Buriram och Surin trots att den blir lite längre till vår by i södra delen av provinsen Surin.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...