Jump to content
IGNORERAD

Lampang


Lampang

Recommended Posts

Finns det några som bor eller ofta besöker Lampang här på Mai pen rai?

Vilka är för och nackdelar med staden och området och regionen enligt er?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Frugans exgubbe bor där.Och det lär vara rena vilda västern med mycket skottlossning på kvällar å nätter

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans exgubbe bor där.Och det lär vara rena vilda västern med mycket skottlossning på kvällar å nätter

Inte speciellt seriöst svar efter som han inte frågade om hörsägen(bor eller ofta besöker).Lampang är som vilken annan stad i NNO.Åk ditt och bilda dig en egen uppfattning.Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo planen är att åka dit och bilda mig en egen uppfattning men vill ändå få andras åsikter och uppfattningar om området.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo planen är att åka dit och bilda mig en egen uppfattning men vill ändå få andras åsikter och uppfattningar om området.

Det gör du rätt i.Vill du skilda åsikter så lyssna på IL o Tallviking.Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tillbringat några dagar i Lampang då vi har några släktingar där. Jag kan naturligtvis inte ge en helhetsbild av staden men av det jag har sett var allt faktiskt mycket trevligt. Det är inte många turister och man får känslan av

att det är en hel del industriproduktion i området. För egen del fick jag bara trevligt bemötande från alla inkl. trafikpolisen. Man får känslan av att vara i en typisk småstad som tex., Norrköping :D .

Mvh

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

Lampang ligger ca 100 km söder om Chiang Mai.

Åker ofta igenom stan då vi är på väg söder över. Stan utmärker sig inte för att vara någon turistmagnet. men ok Big C, Lotus finns.

Enda kännemärket jag vet och har sett , är att de har mulåsne taxi. Skottlossning och vilda västen har jag aldrig hört talas om.

Tvärtom, vanlig tråkig industri stad. Vi har planer på att öppna affär i stan.

Vill man ha storstadspuls och turister och fantastisk natur, är valet Chiang Mai :thumbsup:

post-8853-0-11948200-1317464794.jpg

post-8853-0-11948200-1317464794.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

jag åker dit å handlar , har 50Km dit och 50Km till Phrae och jag tycker Lampang är bättre

Mackro har oppnat och en affär typ Globelhouse , båda syns från B-C

har även 3st swe som bor norr om stan som jag hälsar på

finns en bra Pizza "Riverside" mycket falanger på torsdagarna

ha det ola

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag + gumma har hus där sedan några år

Funkar fin fint

Nästan inga turister alls vilket passar mig bra, och vilket gör att polisen etc inte har några ovanor.

Trivs mycket bra i Lampang och Chiang-Mai är ju bara 1 timme bort men jag åker sällan dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag med fru har hus i Lampang

Tycker det är bra

Pga nästan ingen turism så finns heller inga polis-scams etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

jag åker dit å handlar , har 50Km dit och 50Km till Phrae och jag tycker Lampang är bättre

Mackro har oppnat och en affär typ Globelhouse , båda syns från B-C

har även 3st swe som bor norr om stan som jag hälsar på

finns en bra Pizza "Riverside" mycket falanger på torsdagarna

ha det ola

Ja Pizzan är förbannat god men det är sällan dom har ingredienser till pizzan

Förra tjejen jobbade på Riverside restaurangen

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...