Jump to content
IGNORERAD

Folk tittar snett??


Björn

Recommended Posts

Hej, jag tycker att det är synd att invånare här i sverige ibland tittar snett på par där den ena är thai & den andre urinvånare i sverige..

Tankar så som: "hmm, hittade han ingen svensk tjej eller??" kan säkert oxå figurera hos många..

Själv tycker jag att asiat-tjejer är ganska gulliga överlag, så har jag tyckt ända sedan jag var 10 år ungefär :)

Själv har jag fått en bild upp målad att många thai-tjejer är väldigt snälla & tillmötesgående, är det verkligen som det ser ut, eller är vissa thaitjejer intreserad av ekonomiska skäl?

Jag hoppas ingen tar illa upp angående mitt inlägg, jag var bara ärlig & skrev.

/ Björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    4

  • acarls

    4

  • Skibi

    3

  • Björn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej, jag tycker att det är synd att invånare här i sverige ibland tittar snett på par där den ena är thai & den andre urinvånare i sverige..

Tankar så som: "hmm, hittade han ingen svensk tjej eller??" kan säkert oxå figurera hos många..

Själv tycker jag att asiat-tjejer är ganska gulliga överlag, så har jag tyckt ända sedan jag var 10 år ungefär :)

Själv har jag fått en bild upp målad att många thai-tjejer är väldigt snälla & tillmötesgående, är det verkligen som det ser ut, eller är vissa thaitjejer intreserad av ekonomiska skäl?

Jag hoppas ingen tar illa upp angående mitt inlägg, jag var bara ärlig & skrev.

/ Björn.

Inget jag faktiskt känner igen :confused:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

björn

dom är som alla andra tjejer med vissa undantag som ex, dom äter jämt (är man i Thailand och går på nån nattmarknad då blir nudlar, grillpinnar samt när man är på vär till hotellet så blir det lite take away mat) kan vara fruktansvära svartsjuka samt har buddist tänkande (en dag i taget)

Annars är dom dom flesta tjejer, och jag trivs kanon med min tjej det har inget med att göra att hon är från Thailand utan helt enkelt jag älskar henne.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint sakt Nerike.

True love

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hade samma känsla som dej Björn, första gången tjejen var här. Men inget att bry sig om kom jag på.

Har väl att göra med att en del är fördomsfulla eller avundsjuka , eller så tycker dom att ni är ett fint par

att titta på helt enkelt.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kära Björn!!

Finns inget sötare än en förälskad och trogen thaitjej så bry dig inte om vad folks fördommar visar, utan lita på ditt eget omdöme och tveka aldrig att gå in i ett förhållande med dessa små älskliga thailändska kvinnor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike

jag tycker att många thailändskor verkar vara så väldigt glada av sig.. Men jag kanske inte ska säga så mycket, jag har ingen erfarenhet av det jag talar om ;)

Men därför är jag med här & hoppas få höra lite mer om detta.

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk.

Hej, vilken bra inställning du verkar ha.

Nej det är klart att man inte ska bry sig i, folk för ju tänka vad dom vill, jag har ju ett liv att leva.

/ Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT: Menar du att dom är mer trogna än tjejer från andra länder?..finns väl både och även här..precis som med svenska tjejer eller från nåt annat land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kära Björn!!

Finns inget sötare än en förälskad och trogen thaitjej så bry dig inte om vad folks fördommar visar, utan lita på ditt eget omdöme och tveka aldrig att gå in i ett förhållande med dessa små älskliga thailändska kvinnor.

BTT

:- Är det den "nye" BTT som månar om sin karma, eller anar jag en viss underton av ironi här?  :sneaky:

:icon_lol:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på detta!

Jag ska ta tjejen till Finland för at träffa min släkt! Detta lär ju bli kul. Finland som är det mest invandrafientliga landet i hela världen! Jag kommer att skita i vad folk tycker o tänker! Jag är kär i henne and that's it! Kommer ju att få en o annan sned titt! Min familj tar ju det lätt, de har ju accepterat att hon är Thai.

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en myt om att thaidamer skulle vara undfallande, lydiga, eftergivna, ödmjuka etc mot sin man. Ja, dom är möjligen uppfostrade att visa detta beteende offentligt, när andra personer tittar. Bakom hemmets väggar blir det något helt annat.

I varje fall min erfarenhet av fru Chang ;-)

Angående titta snett så så är det nog oftast så att man själv inbillar sig det om man går och tittar efter det. När man slutar titta efter det så märks det ganska sällan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn :icon_lol:

Jag har nog inte upplevt att någon tittat snett när jag varit med min tjej.

Iofs är jag inte heller typen som vare sig bryr mig eller lägger märke till om sådant skulle ske.

Däremot hoppas jag innerligt att min tjej aldrig kommer råka ut för obehagligheter p.g.a sitt ursprung.

Alla mina vänner tycker om henne och så även mina föräldrar, bror och son.

Hon har varit med mig på jobbet några gånger och några av mina kollegor har hon lärt känna rätt bra och pratar och skojar med, en gång när jag inte hade tid att äta lunch tog tex en av tjejerna med henne ut på lunch.

Min chef, en kvinna i medelåldern med en mycket hög position, sa efter att hon hade mött henne ´vilken otroligt charmig och snygg tjej du har´, så jag vill nog påstå att jag bara fått positiva kommentarer om min tjej.

Men vet som sagt inte vad folk jag inte känner tycker, och bryr mig inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Jag tycker att olikheter berikar och jag känner bara stolthet över att ha en söt och fin sambo från Thailand. Jag skulle vara lika stolt om hon var från något annat land också. Min släkt och mina vänner tycker att det är en toppentjej och är glada att jag har träffat henne. Vad andra tycker funderar jag inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Har aldrig blivit uttittad med min fru här i Sverige men däremot  vid besök hos släkten i Finland med min ex(som var också thai) var det en som kom fram och frågade om hon var en sån båtflykting. Däremot en kvinnlig vän blev lite sur när jag gängade med en thai, frågade duger inte finska tjejer längre?? Jaa-a vad ska man svara på en sån fråga.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under våra år tillsammans aldrig upplevt att någon tittar snett på oss och inte heller har vi fått någon "olämplig" kommentar.

Jag kan också hålla med i Herr Changs kommentar kring myten om att thaidamer skulle vara undanfallande och eftergivna.. min erfarenhet är också att detta beteende gäller i "offentlighet" ;)

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det händer säkert lite då och då att folk tittar snett på blandade par. Sd växer ju så att det knakar. Men jag tror att det finns 100 gånger fler som ler av glädje när de ser vilka härliga par vi är! Och så ovanligt är vi inte heller. Det finns ju en hel del par mellan etniska svenskar och adopterade sydkoreaner som snart kommer att få barnbarn.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Lundström6

Quote

Har aldrig blivit uttittad med min fru här i Sverige men däremot  vid besök hos släkten i Finland med min ex(som var också thai) var det en som kom fram och frågade om hon var en sån båtflykting. Däremot en kvinnlig vän blev lite sur när jag gängade med en thai, frågade duger inte finska tjejer längre?? Jaa-a vad ska man svara på en sån fråga.

Det är bara att svara med att dom duger inte längre ;D inte ens BTTstod ut med en Finska :D

bild från gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Dinkel

Hej

Jag hade det lite tuft på jobbet med en del "fördomsfria kvinnor" som visste hur män med thaikvinnor var .

Men det gick över med tiden , och specielllt efter att dom träffat Noi  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Kimmo

Men det jag skrev är som jag känner, och ville bara tala om för Björn att dom är som alla andra tjejer.

Tror inte att det finns nån skillnad nånstans i världen, thaitjejer blir glad, ledsna, arga, med mera som alla andra.

Att sedan har några saker som stämmer in på Thaitjejer (se i mitt första inlägg), har inte att göra med att dom kommer från Thailand utan mer med deras uppväxt/uppfostran.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att folk tittar "snett" på oss med en tjej från Thailand.

Är nog bara den Svenska (?) avundsjukan som lyser igenom ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser med förskräckelse att "Finland är det mest invandrarfientliga landet" :ahh:

å jag som ska dit i kväll, första gången på 20 år!

...men det gäller väl inte deras trevliga grannar svenskarna :icon_lol:

18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Läser med förskräckelse att "Finland är det mest invandrarfientliga landet" :ahh:

å jag som ska dit i kväll, första gången på 20 år!

...men det gäller väl inte deras trevliga grannar svenskarna :icon_lol:

18.5

Bäst du ser upp 18.5.

Gäller ju SPECIELLT oss Svenskar.  :laugh:

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vitsa till det lite grann, så kan man ju säga att å andra sidan så tittar thaitjejer snett på allt. :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

acaris,

usch då, å nu på sommaren brukar Åsele-Juha rymma.

Finns det några thai-restauranger i Finland tro?

18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...