Jump to content
IGNORERAD

Poll: Yingluck more popular than Abhisit


Caveman

Recommended Posts

[size=4]Poll: Yingluck more popular than Abhisit[/size]

As the country's prime minister, Yingluck Shinawatra receives a higher popular rating than in Abhisit Vejjajiva, Abac Poll revealed on Sunday.

The poll was conducted during Sept 10-24 on 4,028 people of all walks of life aged 18 and higher in 17 provinces.

Most or 48.5 per cent of the respondets said they had faith in neither Ms Yingluck nor Mr Abhisit as prime minister, while 38.6 per cent had faith in Ms Yingluck and 12.9 per cent in Mr Abhisit.

Abac Poll director Noppadon Kannikar said Ms Yingluck's popularity of 38.6 was barely enough for her administer the country with difficulty and resistance.

If without support from senior people in society she would find it more difficult to maintain her status as the country's leader, he said.

http://www.bangkokpost.com/news/local/258197/poll-yingluck-more-popular-than-abhisit

Hon verkar populär trots att hon "lurat" alla sina väljare ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    26

  • MaiChai

    23

  • Caveman

    22

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väldans vad tyst i denna tråd.

Nu talar den väl för sig själv så jag kan förstå tystnaden.

Om det varit omvänt så hade det väl redan varit 36 kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hon är populär nu när utdelning av valfläsket pågår för fullt är väl knappast oväntat. Att sen fläsket inte alltid ( läs - hittills aldrig) är vad som utlovats har tydligen folk fortfarande visst överseende med.

Sen vet jag inte om det är så mycket att glädjas över att 48.5% saknar förtroende för PM mitt under julklappsutdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt ingen ting. Verklikheten är ju svårt att göra något åt.

Absolut, du har rätt. :)

Lika mycket som "verkligheten" var svår att göra något åt då Abhisit vann popularitetstävlingen i undersökningarna.

Till skillnad från de korkade nötterna på den röda sidan på forumet så behöver vi inte hitta på allehanda dumheter för att misstro resultatet.

Yingluck fick flest röster bland de utfrågade. Knappast speciellt konstigt eftersom hon vann valet i somras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Till skillnad från de korkade nötterna på den röda sidan på forumet så behöver vi inte hitta på allehanda dumheter för att misstro resultatet.

Tja, du visar prov just här på ett bristande intellektet själv ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, du har rätt. :)

Lika mycket som "verkligheten" var svår att göra något åt då Abhisit vann popularitetstävlingen i undersökningarna.

Till skillnad från de korkade nötterna på den röda sidan på forumet så behöver vi inte hitta på allehanda dumheter för att misstro resultatet.

Yingluck fick flest röster bland de utfrågade. Knappast speciellt konstigt eftersom hon vann valet i somras.

Var det militärmaktens popularitets tävlingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Alla de tillfrågade vet att Thailand måste ha en premiärminister.

12,9 % foredrar Abhisit

38,6% foredrar Yingluck

Kan det vara så illa att de ovriga 48,5% vill ha tillbaka Thaksin som PM?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla de tillfrågade vet att Thailand måste ha en premiärminister.

12,9 % foredrar Abhisit

38,6% foredrar Yingluck

Kan det vara så illa att de ovriga 48,5% vill ha tillbaka Thaksin som PM?

Just nu har vi visst tre! Thaksin, Yingluck och Chalerm. Men tillsamman får de säkert över 100%

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu har vi visst tre! Thaksin, Yingluck och Chalerm. Men tillsamman får de säkert över 100%

Och matematik kunskaperna ligger på samma nivå som det övriga..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall inte farangerna,nomenklaturen och militären få köra över folket och få bestämma i landet Thailand?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativen till Shinawatra måste ju vara skrämmande dåligt om man skall tolka siffrorna efter vad folket tycker...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativen till Shinawatra måste ju vara skrämmande dåligt om man skall tolka siffrorna efter vad folket tycker...

Jag tycker thailändsk politik är skrämmande oavsett vem som styr och vilka alternativ som finns. Men det ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut när det har gått minst ett halvår. Noterar också att det är Abac som gjort undersökningen. Vill minnas att man inte kunde lita på dem när deras siffror visade att Abhisit hade högst förtroende, eller minst lägst kanske man ska tilläga. Kan man lita på Abac nu? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker thailändsk politik är skrämmande oavsett vem som styr och vilka alternativ som finns. Men det ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut när det har gått minst ett halvår. Noterar också att det är Abac som gjort undersökningen. Vill minnas att man inte kunde lita på dem när deras siffror visade att Abhisit hade högst förtroende, eller minst lägst kanske man ska tilläga. Kan man lita på Abac nu? :)

Enligt vissa så har dom ju denna gång kommit till "rätt" slutsats. Så sånt måste man ju alltid kunna lita på. :wink:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker thailändsk politik är skrämmande oavsett vem som styr och vilka alternativ som finns. Men det ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut när det har gått minst ett halvår. Noterar också att det är Abac som gjort undersökningen. Vill minnas att man inte kunde lita på dem när deras siffror visade att Abhisit hade högst förtroende, eller minst lägst kanske man ska tilläga. Kan man lita på Abac nu? :)

Har jag någonsin sagt något om ABAC?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min bekantskapskrets så är Chuvit den mest populära politikern.

chuvit.jpg

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker thailändsk politik är skrämmande oavsett vem som styr och vilka alternativ som finns. Men det ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut när det har gått minst ett halvår. Noterar också att det är Abac som gjort undersökningen. Vill minnas att man inte kunde lita på dem när deras siffror visade att Abhisit hade högst förtroende, eller minst lägst kanske man ska tilläga. Kan man lita på Abac nu? :)

Klart man kan, nu har de ju skärpt sig med sina opinionsundersökningar.

Precis som Human Rights Watch har skärpt sig från att vara militärens verktyg när det kritiserade WOD och Thaksin till att vara en respekterad organisation nuförtiden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att hon är populär nu när utdelning av valfläsket pågår för fullt är väl knappast oväntat. Att sen fläsket inte alltid ( läs - hittills aldrig) är vad som utlovats har tydligen folk fortfarande visst överseende med.

Sen vet jag inte om det är så mycket att glädjas över att 48.5% saknar förtroende för PM mitt under julklappsutdelning.

Hej

Hitills har väl dom flesta inlägg ifrån forumets högerkant handlat om brutna vallöften och inte så mycket om "utdelning av valfläsk" men man måste väl försöka få till någon förklaring till resultatet i denna undersökning.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tycker thailändsk politik är skrämmande oavsett vem som styr och vilka alternativ som finns. Men det ska bli intressant att se hur siffrorna ser ut när det har gått minst ett halvår. Noterar också att det är Abac som gjort undersökningen. Vill minnas att man inte kunde lita på dem när deras siffror visade att Abhisit hade högst förtroende, eller minst lägst kanske man ska tilläga. Kan man lita på Abac nu? :)

Hej

Man ska nog ta opinions undersökningar för vad dom är, men den som har talat sig varmast för dessa och då speciellt ABAC,s är nog forumets egna reporter.

Men det är ju lite av ödets ironi att vi får ta del av dessa undersökningar precis när sågningen av Yingluck och hennes regerings arbete pågår som mest på detta forum, kanske är forumets högervänner inte riktigt i takt med landets befolkning nu, precis på samma sätt som dom inte var det innan valet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag någonsin sagt något om ABAC?

Ingen aning. Den delen var inte riktad till dig. Hoppas du har överseende med denna oklarhet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Man ska nog ta opinions undersökningar för vad dom är, men den som har talat sig varmast för dessa och då speciellt ABAC,s är nog forumets egna reporter.

Men det är ju lite av ödets ironi att vi får ta del av dessa undersökningar precis när sågningen av Yingluck och hennes regerings arbete pågår som mest på detta forum, kanske är forumets högervänner inte riktigt i takt med landets befolkning nu, precis på samma sätt som dom inte var det innan valet.

Mvh Isan Lover

Varför är det ödets ironi och otakt med Thailands befolkning? Ska man per automatik ändra åsikt enbart pga att man är i minoritet? Jag anser att en bland de allra viktigaste indikationerna på hur bra en demokrati fungerar är hur väl man respekterar de som är i minoritet och att det står dem fritt att uttrycka sitt missnöje och sina åsikter utan några som helst replisarier.

För min egen del gällande mina politiska åsikter om vad som är rätt eller fel och hur ett land bäst ska skötas är det totalt ointressant hur andra röstar. Jag tror detsamma gäller dig för du har väl knappast bytt åsikt om hur ditt hemland bäst ska styras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Litar inte ett dugg på opinionsundersokningarna i Thailand.

Enligt min uppfattning är de kopta beställningsjobb som ingår i den politiska propagandan.

Syftet med den ovan kan ha varit att visa att Yingluck nu har stod av `` endast 38,5%`` , PT hade hogre siffra i valet.

ABAC chefens politiska uttalande sist i rapporten tolkar jag som att syftet med undersokningen var att i pressen uppmana Yingluck att bromsa takten i forändringsarbetet

och ta storre hänsyn till ``senior people``, vilka det nu kan vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hitills har väl dom flesta inlägg ifrån forumets högerkant handlat om brutna vallöften och inte så mycket om "utdelning av valfläsk" men man måste väl försöka få till någon förklaring till resultatet i denna undersökning.

Mvh Isan Lover

Så du tror att man kan sätta Thai politik efter en Svensk höger-vänster skala? :rolleyes:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...