Jump to content
IGNORERAD

Poll: Yingluck more popular than Abhisit


Caveman

Recommended Posts

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    26

  • MaiChai

    23

  • Caveman

    22

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

...men det är bara TRT och dess avfällingar till partier som åkt dit för röstköp, inte ens under de 6 år TRT satt vid makten lyckades man trots stor kontroll över domstolar och EC sätta dit exempelvis Demokraterna för att ha köpt röster. Märkligt eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och i "de delar av landet" där detta finns "råkar" de röda vara överrepresenterade i valen och en viss rik släkt vara tätt inblandad ? :whistle:

I andra delar av landet, bland fattiga, där denna släkt inte opererar är valstödet ett annat

Hej

Det är bara ett problem med det resonemanget, traditionen med små gåvor vid valen är mycket äldre än familjen Thaksins tid i politiken, så man kan inte lasta vare sig Thaksin eller hans syster för denna tradition som förmodligen fans redan innan någon av dom föddes.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser du den finns i hela landet eller bara en del av landet ?

Eftersom den traditionen finns i den enda delen av landet som räknas så måste det vara så...vad som är normalt i de andra 50 provinserna är ointressant.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du känner tydligen inte till att samtliga större partier delar ut mellan 100-300 baht i samband med valen, så det har förmodligen aldrig funnits någon Thailändsk regering som inte har "köpt" röster, pengar delas ut i samtliga val i Thailand ifrån bychef nivå till val av regering, men det hade ju varit bättre om så inte hade skett, men så ser inte verkligheten i Thailand ut.

Mvh Isan Lover

Det där är som vanligt en lögn. Jag var på plats vid senaste valet vid en vallokal på Chaengwattana. Där förekom verkligen inga pengar eller andra oegentligheter, obs...inte från någon sida. det är nog mest i dina områden som det betalas ut pengar. vad nu det kan bero på.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med det haltande resonemanget är att bara TRT och avfällingar till TRT har påkommits med att köpa röster-men eftersom IL vet att alla köper röster så är det ok.

Jag vet det finns andra som köper röster. Jag har sett det personligen. Vill du veta vilka eller vill du fortsätta att leva i en fantasivärld?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är som vanligt en lögn. Jag var på plats vid senaste valet vid en vallokal på Chaengwattana. Där förekom verkligen inga pengar eller andra oegentligheter, obs...inte från någon sida. det är nog mest i dina områden som det betalas ut pengar. vad nu det kan bero på.

Jag har också sett röstköp med egna ögon. Påstår du att jag ljuger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också sett röstköp med egna ögon. Påstår du att jag ljuger?

Inte alls. Ditt påstående stödjer det jag skrev; det är olika och inte som IL skrev; "Alla betalar" Det är inte korrekt. Jag har sett att det inte förekommit och du sett att det har förekommit; alltså olika.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Ditt påstående stödjer det jag skrev; det är olika och inte som IL skrev; "Alla betalar" Det är inte korrekt. Jag har sett att det inte förekommit och du sett att det har förekommit; alltså olika.

Begär nu inte för mycket av de stackarna. Det är svåra grejjer det här och mycket att hålla reda på. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet det finns andra som köper röster. Jag har sett det personligen. Vill du veta vilka eller vill du fortsätta att leva i en fantasivärld?

Var, när, och hur gick det till och vem köpte?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Ditt påstående stödjer det jag skrev; det är olika och inte som IL skrev; "Alla betalar" Det är inte korrekt. Jag har sett att det inte förekommit och du sett att det har förekommit; alltså olika.

Semantik. Jag förstår inte ens att jag orkar svara på ditt inlägg som till och med var meningslösare än vanligt. :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Semantik. Jag förstår inte ens att jag orkar svara på ditt inlägg som till och med var meningslösare än vanligt. :nyam:

Don't waste your breath.. it stinks anyway. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du allvarligt vill veta så kan jag skicka ett PM. (Du förvånar mig när du spelar förvånad. Men du kanske är dummare än jag trodde?)

Japp, jag vill veta men du kan lika gärna lägga upp det här eller i en separat tråd så att alla kan se. För det är väl inte hemligstämplat?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://en.wikipedia.spiration_Party

http://en.wikipedia.ea_Pandin_Party

http://en.wikipedia.umjaithai_Party

Svärmor, svåger, 3 svägerskor samt en systerdotter fick 200 baht av dessa. Det ryktades att PT skulle betala 200 baht också men så blev det aldrig. Naturligtvis fick de rösterna ändå. Tyvärr kunde jag inte ge min röst till henne/dom då jag saknade rösträtt. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

http://en.wikipedia.spiration_Party

http://en.wikipedia.ea_Pandin_Party

http://en.wikipedia.umjaithai_Party

Svärmor, svåger, 3 svägerskor samt en systerdotter fick 200 baht av dessa. Det ryktades att PT skulle betala 200 baht också men så blev det aldrig. Naturligtvis fick de rösterna ändå. Tyvärr kunde jag inte ge min röst till henne/dom då jag saknade rösträtt. :thumbsup:

Vilken skräll! :D

Hittade ingen demokrat som ville betala?

Link to comment
Dela på andra sajter

En aktiv från Demokraterna i Isaan? Nej, tyvärr. Han är f.n. inskriven vid Chulalongkorn University och har inte satt sin fot i Isaan på sex år.

Här har vi killen som har koll. :)

(har frugan berättat allt det där?)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kan du vänligen precisera vilken den sanning skulle vara, som jag envisas med att framföra? :)

Visst ifrågasätter jag andras påstående om de saknar källor.

Eftersom jag vet att mycket som postats och påstås, i alla fall från IL's håll, har varit rena fabriceringar, lögner och fantasier.

De som postar med källor har jag aldrig ifrågasatt - om inte källan också varit uppenbart fabricerad eller bara representerat en åsikt.

Verkar som sosseeliten har svårt med fakta/sanning och blandar ihop det med tror/tycker/hört i byn. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som sosseeliten har svårt med fakta/sanning och blandar ihop det med tror/tycker/hört i byn. :crazy:

Medans Sverige Demokraten håller sig i bakgrunden och flikar in då och då utan att komma med något själv :crazy:

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...