Jump to content
IGNORERAD

Poll: Yingluck more popular than Abhisit


Caveman

Recommended Posts

Om nu Thailand anser sig vara en demokrati så kanske det är dags att göra något åt problemet med köpta röster.

Ska Thailand fortsätta på den historiska vägen med röstköp så finns det ju ingen anledning att hålla några val utan man låter det partiet som betalar mest i muta bilda regering, som i det senaste valet.

Är inte själva syftet med ett val att det ska vara demokratiskt eller är det bara ett skådespel för att lura befolkningen?

Det senaste valet var väl ett lysande exempel på ett skådespel designat för att lura befolkningen? Man lovade guld och gröna skogar till folket och när man väl lurat dem till att rösta in dem i regeringsposition så skiter man i det mesta man lovat-iallafall det som gynnar dem som röstat...

Tycker att man ska slopa valen och istället hålla en offentlig auktion på nästa mandatperiod, den som betalar mest får styra Thailand under de fyra kommande åren!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    26

  • MaiChai

    23

  • Caveman

    22

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Du känner tydligen inte till att samtliga större partier delar ut mellan 100-300 baht i samband med valen, så det har förmodligen aldrig funnits någon Thailändsk regering som inte har "köpt" röster, pengar delas ut i samtliga val i Thailand ifrån bychef nivå till val av regering, men det hade ju varit bättre om så inte hade skett, men så ser inte verkligheten i Thailand ut.

Mvh Isan Lover

Och detta tycker du är helt OK?Så din verklighet innefattar mutor och röstköp?Och detta är hur du ser på demokrati?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du fortfarande besviken på att militären förlorade valet.

Med tanke på hur mycket pengar Yingluck öser över militären är det nog inga militärer som är missnöjda med valutgången. Man har införskaffat ett helt nytt-för Thailand alltså-ubåtsvapen genom att köpa 6 begagnade u-båtar och sen har Yingluck lovat att de ska få 30 helt nya helikoptrar också...

Måste känns fint för en avdankad lagbas att stötta en militärregim, eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta tycker du är helt OK?Så din verklighet innefattar mutor och röstköp?Och detta är hur du ser på demokrati?

Problemet med det haltande resonemanget är att bara TRT och avfällingar till TRT har påkommits med att köpa röster-men eftersom IL vet att alla köper röster så är det ok.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du känner tydligen inte till att samtliga större partier delar ut mellan 100-300 baht i samband med valen, så det har förmodligen aldrig funnits någon Thailändsk regering som inte har "köpt" röster, pengar delas ut i samtliga val i Thailand ifrån bychef nivå till val av regering, men det hade ju varit bättre om så inte hade skett, men så ser inte verkligheten i Thailand ut.

Mvh Isan Lover

Har ju bott i Thailand ett bra tag, inte nu då i din paradisby i Isaan, men under de val jag bevittnat har jag inte sett detta hända i Chon Buri, så är det återigen en väl medveten lögn från dig IL, om inte så presentera en källa.

Och som källa räknas inte, din fru, det du har hört i byn eller det som du anser alla vet, en källa är just fakta som på print kan bevisas.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hörru Knasen!

Nu vill jag inte se dej här på MPR så länge du är i Pattis.

UT & RÖJ!!!

Nja får nog lugna ner mig med röjandet.. Man är tydligen inte 20 längre :spy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju bott i Thailand ett bra tag, inte nu då i din paradisby i Isaan, men under de val jag bevittnat har jag inte sett detta hända i Chon Buri, så är det återigen en väl medveten lögn från dig IL, om inte så presentera en källa.

Och som källa räknas inte, din fru, det du har hört i byn eller det som du anser alla vet, en källa är just fakta som på print kan bevisas.

Källa källa källa.. :42:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Källa källa källa.. :42:

När du bott i Thailand ett tag... och hört alla skräckhistorier till leda (som naturligtvis alla var sanna.. ;)) från allehanda ufon ... så kommer du också inse värdet i att kunna backa upp sina påståenden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När du bott i Thailand ett tag... och hört alla skräckhistorier till leda (som naturligtvis alla var sanna.. :wink:) från allehanda ufon ... så kommer du också inse värdet i att kunna backa upp sina påståenden. :)

Det är just därför jag brukar ta dina historier med en nypa salt ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

När du bott i Thailand ett tag... och hört alla skräckhistorier till leda (som naturligtvis alla var sanna.. :wink:) från allehanda ufon ... så kommer du också inse värdet i att kunna backa upp sina påståenden. :)

Vad du anser vet jag redan och det var inte dig jag svarade <_<

Att kräva källa från om en ko släpper en brakskit eller inte i Isaan eller vad folk "erfar" är inte det viktiga... men att kräva källa om och om och om igen kallas för :42::42:

Låt folk tycka vad dom vill . :)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du anser vet jag redan och det var inte dig jag svarade <_<

Att kräva källa från om en ko släpper en brakskit eller inte i Isaan eller vad folk "erfar" är inte det viktiga... men att kräva källa om och om och om igen kallas för :42::42:

Låt folk tycka vad dom vill . :)

Absolut. Men att tycka är en sak.. att sprida "sanningar" en annan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just därför jag brukar ta dina historier med en nypa salt :wink:

Bra där. Då har du ju faktiskt klarat av att lära dig något. Grattis. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. Men att tycka är en sak.. att sprida "sanningar" en annan. :)

Och den enda sanningen är noBuzzen s .såklart! :rolleyes:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilken sanning är det du syftar på då, som skulle vara min? :)

Den du envisas med att framföra här på forumet. :lol: Du ifrågasätter ju (nästan) alla andras åsikter och källor :) Utom dom som tycker som dig, naturligtvis.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den du envisas med att framföra här på forumet. :lol: Du ifrågasätter ju (nästan) alla andras åsikter och källor :) Utom dom som tycker som dig, naturligtvis.

Kan du vänligen precisera vilken den sanning skulle vara, som jag envisas med att framföra? :)

Visst ifrågasätter jag andras påstående om de saknar källor.

Eftersom jag vet att mycket som postats och påstås, i alla fall från IL's håll, har varit rena fabriceringar, lögner och fantasier.

De som postar med källor har jag aldrig ifrågasatt - om inte källan också varit uppenbart fabricerad eller bara representerat en åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Källa källa källa.. :42:

<_<

Att kräva källa från om en ko släpper en brakskit eller inte i Isaan eller vad folk "erfar" är inte det viktiga... men att kräva källa om och om och om igen kallas för :42::42:

Låt folk tycka vad dom vill . :)

Jorå folk får tycka vad de vill, de får t.o.m. tro vad de vill...

Men jag har ett litet krav och det är att när man skriver att något är fakta också kunna vederlägga detta med lite mer än man hört det av någon.

Självklart kan man som vissa här gjort i många år, hänvisa till vad man hört i byn, att sedan de i byn hört det av ett spöke de sett eller att någon halvpackad risodlare sagt det är helt ok, men fakta blir det inte förrän det går att bevisa.

Så tro och tyck vad du vill, men sälj det inte som fakta om du inte kan bevisa det.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå folk får tycka vad de vill, de får t.o.m. tro vad de vill...

Men jag har ett litet krav och det är att när man skriver att något är fakta också kunna vederlägga detta med lite mer än man hört det av någon.

Självklart kan man som vissa här gjort i många år, hänvisa till vad man hört i byn, att sedan de i byn hört det av ett spöke de sett eller att någon halvpackad risodlare sagt det är helt ok, men fakta blir det inte förrän det går att bevisa.

Så tro och tyck vad du vill, men sälj det inte som fakta om du inte kan bevisa det.

Fakta är att jag tror vad jag vill... :) och det kan jag inte bevisa med någon källa.så vad gör jag då? Stämmer det inte då? Detta är fakta! :)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fakta är att jag tror vad jag vill... :) och det kan jag inte bevisa med någon källa.så vad gör jag då? Stämmer det inte då? Detta är fakta! :)

Bara att du skriver det och det handlar om dig själv gör dig själv som källa.

Därmed borde det vara bevisat vad din uppfattning i den frågan är.

Knappast någon som skulle motsäga dig om detta.

Däremot om du skulle ha (likt många andra) skrivit detta om 3e person är du på hal is om du ej kan styrka detta.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har ju bott i Thailand ett bra tag, inte nu då i din paradisby i Isaan, men under de val jag bevittnat har jag inte sett detta hända i Chon Buri, så är det återigen en väl medveten lögn från dig IL, om inte så presentera en källa.

Och som källa räknas inte, din fru, det du har hört i byn eller det som du anser alla vet, en källa är just fakta som på print kan bevisas.

Hej

Detta är ju inget nytt på forumet, vid dom senaste valen har "röstköp" varit uppe och medlemmar runt om i landet har skrivit om att dom etablerade partierna som ställer upp i deras område delar ut dessa småbelopp till deras fruars anhöriga och exakt så går det till även i vår del av landet, och enligt mig är rapporter ifrån medlemmarna i denna och andra frågor en källa precis lika bra som andra, och för att förneka att man ifrån val till bychef och till regering delar ut småsummor i stora delar av landet så måste du driva med oss här på forumet, för så okunnig om hur detta fungerar kan du omöjligt vara.

Googla eller sök på Wikipedia om du är intreserad av röstköp ifrån olika partier.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta är ju inget nytt på forumet, vid dom senaste valen har "röstköp" varit uppe och medlemmar runt om i landet har skrivit om att dom etablerade partierna som ställer upp i deras område delar ut dessa småbelopp till deras fruars anhöriga och exakt så går det till även i vår del av landet, och enligt mig är rapporter ifrån medlemmarna i denna och andra frågor en källa precis lika bra som andra, och för att förneka att man ifrån val till bychef och till regering delar ut småsummor i stora delar av landet så måste du driva med oss här på forumet, för så okunnig om hur detta fungerar kan du omöjligt vara.

Googla eller sök på Wikipedia om du är intreserad av röstköp ifrån olika partier.

Mvh Isan Lover

Och du tycker det är OK?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du tycker det är OK?

Hej

Nej som jag har skrivit många gånger tidigare så hade det varit mycket bättre om inte denna tradition hade funnits, men nu finns den och då bör man inte blunda för den eller försöka ge sken av att vissa partier står utanför för så är inte fallet, i dom delar av landet där dessa traditioner finns deltar alla etablerade partier och deras lokala kandidater.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i "de delar av landet" där detta finns "råkar" de röda vara överrepresenterade i valen och en viss rik släkt vara tätt inblandad ? :whistle:

I andra delar av landet, bland fattiga, där denna släkt inte opererar är valstödet ett annat

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...