Jump to content
IGNORERAD

Poll: Yingluck more popular than Abhisit


Caveman

Recommended Posts

Hej

Hitills har väl dom flesta inlägg ifrån forumets högerkant handlat om brutna vallöften och inte så mycket om "utdelning av valfläsk" men man måste väl försöka få till någon förklaring till resultatet i denna undersökning.

Mvh Isan Lover

Och vad har "vänsterregeringen" lyckats åstadkomma hittills.

"Rabatt" på upp till 100.000 på nyinköpta bilar. Ja i alla för personbilar. Billiga tvådörras pickuper får nöja sig med rabatter på 11-15000.

"Rabatt" på upp till 500.000 på nya hus. Dock gäller denna rabatt för endast ca 4% av befolkningen. De rika.

Höjd "kostnadsersättning" för akademiker från,som lägst 1500 bath/mån till nya nivån 8000 bath/mån.

Löfte om nya miljardsatsningar på militären. Bl.a. för helikopterinköp.

Upprättande av "War Room" för att skydda monarkin. Och ett gigantiskt "kungajippo" på gång till den 22/10 i Bangkok.

Låter som riktig hederlig vänsterpolitik. Eller?

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    26

  • MaiChai

    23

  • Caveman

    22

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Poffa, du glömde att de sänkt bensinpriset, ej för gasohol och diesel.

Bra för högprestanda bilar och oljeindustrin, katastrof för miljön.

Nu har de infört 30 baht avgift på den fria sjukvården.

Den tog den förra regimen bort bara för det kostade 50 baht att indriva 30 baht.

Bra för byråkraterna.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du tror att man kan sätta Thai politik efter en Svensk höger-vänster skala? :rolleyes:

Hej

Nej det tror jag inte, men att diskusitionen hitills mest har handlat om brutna vallöften och inte så mycket om utdelande av valfläsk står jag för.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det tror jag inte, men att diskusitionen hitills mest har handlat om brutna vallöften och inte så mycket om utdelande av valfläsk står jag för.

Mvh Isan Lover

Och vilket valfläsk har utdelats???Att löften brutits och ändrats vet vi.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så du tror att man kan sätta Thai politik efter en Svensk höger-vänster skala? :rolleyes:

Ja den där röda färgen som används av den ena politiska sidan har ju onekligen fått en del förvirrade skribenter att med kommunistiska slagord hylla en superkapitalist :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger inte mycket för köpta demokratier, och att hoppas på någon förbättring kan Thailand tyvärr bara glömma så länge den nuvarande regeringen får sitta kvar.

Håller tummarna för att Thailand får en ny regering ganska snart. :thumbsup:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se dina vänner och jag skall se dig.

Thaksins vänner, Burma, China, nord Korea.

Under Thaksin skickades alla nord koreanska flyktingar tillbaka till nord Korea, samma som China Laos och Vietnam gör idag.

Den gamla regimen lät dem söka politisk asyl på syd Koreas ambassad.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ger inte mycket för köpta demokratier, och att hoppas på någon förbättring kan Thailand tyvärr bara glömma så länge den nuvarande regeringen får sitta kvar.

Håller tummarna för att Thailand får en ny regering ganska snart. :thumbsup:

Hej

Via en kupp eller förbjudande av landets största och pouläraste parti som vanligt då förmodar jag, för något val lär ju inte ge någon ny regering?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Via en kupp eller förbjudande av landets största och pouläraste parti som vanligt då förmodar jag, för något val lär ju inte ge någon ny regering?

Mvh Isan Lover

Utan röstköp så är jag inte alls säker på att de thailändska väljarna hade röstat på den nuvarande regeringen.

Eftersom röstköp är olagligt och straffbart i Thailand och räknas som valfusk så borde givetvis det senaste valet ogiltigförklaras, om nu Thailand har som målsättning att vara en riktig demokrati.

Med den nuvarande regeringen så räknas Thailand tyvärr in bland banandiktaturerna.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan röstköp så är jag inte alls säker på att de thailändska väljarna hade röstat på den nuvarande regeringen.

Eftersom röstköp är olagligt och straffbart i Thailand och räknas som valfusk så borde givetvis det senaste valet ogiltigförklaras, om nu Thailand har som målsättning att vara en riktig demokrati.

Med den nuvarande regeringen så räknas Thailand tyvärr in bland banandiktaturerna.

Vilken fantasiregering ska då sitta om inte det förekommer röstköp menar du? Förra regeringen? :)

Nu har det varit ett fritt val så det är väl bara gilla läget och se hur mycket jävelskap nuvarande regeringen hinner hitta på tills nästa val. Sen får vi kanske se en annan regering nästa val som åstadkommer storverk! Naa, nu skojade jag faktiskt!

Och vilken typ av diktatur räknades förra regeringen som? Elitdiktatur? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fantasiregering ska då sitta om inte det förekommer röstköp menar du? Förra regeringen? :)

Nu har det varit ett fritt val så det är väl bara gilla läget och se hur mycket jävelskap nuvarande regeringen hinner hitta på tills nästa val. Sen får vi kanske se en annan regering nästa val som åstadkommer storverk! Naa, nu skojade jag faktiskt!

Och vilken typ av diktatur räknades förra regeringen som? Elitdiktatur? :)

Man kan nog diskutera om NÅGOT val NÅGONSIN varit "fritt" i Thailand med västerländska mått mätt med de existerande normala rutinerna med röstköp, social påtryckning i röstning etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan röstköp så är jag inte alls säker på att de thailändska väljarna hade röstat på den nuvarande regeringen.

Eftersom röstköp är olagligt och straffbart i Thailand och räknas som valfusk så borde givetvis det senaste valet ogiltigförklaras, om nu Thailand har som målsättning att vara en riktig demokrati.

Med den nuvarande regeringen så räknas Thailand tyvärr in bland banandiktaturerna.

Hur mycket får de som stöder Yingluck i opinionsundersökningar några månader EFTER valet?

snacka om att skjuta sig i tån!!

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan nog diskutera om NÅGOT val NÅGONSIN varit "fritt" i Thailand med västerländska mått mätt med de existerande normala rutinerna med röstköp, social påtryckning i röstning etc etc

Opinionsundersökningar är väl ganska fria? eller har du andra siffror?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när började opinionsundersökningar räknas som val?

Thailand kanske ska börja välja regeringar efter opinionsundersökningar där man tillfrågar ett procentuellt urval av befolkningen.vilken demokrati tillämpar sådana val?

En del ljushuven här på forumet verkar vara nöjda med att Thailand tillhör banandiktaturerna...

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exact då när jag startade denna tråd , gör om och gör rätt ljushuve! :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fantasiregering ska då sitta om inte det förekommer röstköp menar du? Förra regeringen? :)

Nu har det varit ett fritt val så det är väl bara gilla läget och se hur mycket jävelskap nuvarande regeringen hinner hitta på tills nästa val. Sen får vi kanske se en annan regering nästa val som åstadkommer storverk! Naa, nu skojade jag faktiskt!

Och vilken typ av diktatur räknades förra regeringen som? Elitdiktatur? :)

Anser du att det är legitimt för en demokrati med röstköp?

Var har jag påstått något om den förra regeringen?

Är det inte bättre att låta befolkningen i Thailand välja regering utan röstköp?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exact då när jag startade denna tråd , gör om och gör rätt ljushuve! :D

Solly.hoppas inte du kände dig träffad? :wink:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Via en kupp eller förbjudande av landets största och pouläraste parti som vanligt då förmodar jag, för något val lär ju inte ge någon ny regering?

Mvh Isan Lover

Jaha, så du menar att lillsyrran aka marionetten ska ge sig på att göra en totalitär stat, precis som bror sin, där val inte behövs då makten redan är fördelad inom klanen? Tänk om demokratiförespråkaren kunde börja förespråka demokrati någon gång :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Knasen!

Nu vill jag inte se dej här på MPR så länge du är i Pattis.

UT & RÖJ!!!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk demokrati är ett föredömme för hela världen och äntligen så kommer landet bli både rättvisare, jämlikare och friare.

Fattigarbetare på landsbygden är ett minne blott och rika bangkokbor som utnyttjar underåriga jäntor från landsbygden tillhör historien.

Dessutom så är alla på landsbygden numera glada eftersom de äntligen fått en representant de kan lita på och som företräder just dem.

Att de kan lita på nickedockan är ju givet. Det har hon ju faktiskt t.o.m sagt själv. :)

Hur vet jag då detta?

Jo.. för det har några nyimmigrerade svennar som inte fattar ett ljud av språket berättat.

De har nämligen pratat med sina isaanska fruar med 2 år i skola och 10 års erfarenhet av thailändska tv-serier. Så de vet minsann.

En av dem har dessutom semestrat i landet minst 1 månad om året i 10 år så han om någon har ju en aning. :)

Om nu inte detta räcker så har dessa herrar som grädde på moset varit/är involverade i den "röda" sidan i Sverige så de har ju faktiskt erfarenhet och kan relatera.

Dessutom så är samtliga läskunniga, kända för sina verifierbara påståenden och specifikt inriktade på att försöka ackumulera ofärgad förståelse.

Speciellt semestermästaren som älskar att frottera i hummer, har flertal sommarhus (varav ett på kungafamiljens favoritort i Thailand), egna plantagearbetare och som på allvar känner att han relaterar till och uppfattas som jämlik av fattigsomchai som jobbar på risfältet för 150 baht om dagen. Dessutom så är han ju jämlikhetsföreträdare hemma i Sverige. Så det så. :)

Och gud nåde den som säger emot. Han är både elak utnyttjande och säkert masmördarälskare.

Lika bra att säga det på en gång så att ni inte inbillar er något annat.

För så är det ju. Det vet ju alla.

Heja Thailand och UDD! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk demokrati är ett föredömme för hela världen och äntligen så kommer landet bli både rättvisare, jämlikare och friare.

Fattigarbetare på landsbygden är ett minne blott och rika bangkokbor som utnyttjar underåriga jäntor från landsbygden tillhör historien.

Dessutom så är alla på landsbygden numera glada eftersom de äntligen fått en representant de kan lita på och som företräder just dem.

Att de kan lita på nickedockan är ju givet. Det har hon ju faktiskt t.o.m sagt själv. :)

Hur vet jag då detta?

Jo.. för det har några nyimmigrerade svennar som inte fattar ett ljud av språket berättat.

De har nämligen pratat med sina isaanska fruar med 2 år i skola och 10 års erfarenhet av thailändska tv-serier. Så de vet minsann.

En av dem har dessutom semestrat i landet minst 1 månad om året i 10 år så han om någon har ju en aning. :)

Om nu inte detta räcker så har dessa herrar som grädde på moset varit/är involverade i den "röda" sidan i Sverige så de har ju faktiskt erfarenhet och kan relatera.

Dessutom så är samtliga läskunniga, kända för sina verifierbara påståenden och specifikt inriktade på att försöka ackumulera ofärgad förståelse.

Speciellt semestermästaren som älskar att frottera i hummer, har flertal sommarhus (varav ett på kungafamiljens favoritort i Thailand), egna plantagearbetare och som på allvar känner att han relaterar till och uppfattas som jämlik av fattigsomchai som jobbar på risfältet för 150 baht om dagen. Dessutom så är han ju jämlikhetsföreträdare hemma i Sverige. Så det så. :)

Och gud nåde den som säger emot. Han är både elak utnyttjande och säkert masmördarälskare.

Lika bra att säga det på en gång så att ni inte inbillar er något annat.

För så är det ju. Det vet ju alla.

Heja Thailand och UDD! :)

Självbiografiskt? :declare:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Utan röstköp så är jag inte alls säker på att de thailändska väljarna hade röstat på den nuvarande regeringen.

Eftersom röstköp är olagligt och straffbart i Thailand och räknas som valfusk så borde givetvis det senaste valet ogiltigförklaras, om nu Thailand har som målsättning att vara en riktig demokrati.

Med den nuvarande regeringen så räknas Thailand tyvärr in bland banandiktaturerna.

Hej

Du känner tydligen inte till att samtliga större partier delar ut mellan 100-300 baht i samband med valen, så det har förmodligen aldrig funnits någon Thailändsk regering som inte har "köpt" röster, pengar delas ut i samtliga val i Thailand ifrån bychef nivå till val av regering, men det hade ju varit bättre om så inte hade skett, men så ser inte verkligheten i Thailand ut.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självbiografiskt? :declare:

Hej

Förmodligen för med den lilla kunskap han sitter inne med om Isaan och hur Thailand fungerar så låter hans beskrivning av kunskap mycket självbiografisk, och det smärtar förmodligen att andra medlemmar lyckas bättre, och den gigantiska valförlusten svider nog ännu för palats och uniform vännerna, att vanligt folk som inte begriper sitt eget bästa får rösta på vem dom vill stör ju överklassens planer för landet och dess elit.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du känner tydligen inte till att samtliga större partier delar ut mellan 100-300 baht i samband med valen, så det har förmodligen aldrig funnits någon Thailändsk regering som inte har "köpt" röster, pengar delas ut i samtliga val i Thailand ifrån bychef nivå till val av regering, men det hade ju varit bättre om så inte hade skett, men så ser inte verkligheten i Thailand ut.

Mvh Isan Lover

Om nu Thailand anser sig vara en demokrati så kanske det är dags att göra något åt problemet med köpta röster.

Ska Thailand fortsätta på den historiska vägen med röstköp så finns det ju ingen anledning att hålla några val utan man låter det partiet som betalar mest i muta bilda regering, som i det senaste valet.

Är inte själva syftet med ett val att det ska vara demokratiskt eller är det bara ett skådespel för att lura befolkningen?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...