Jump to content
IGNORERAD

Reseförsäkring


Perki

Recommended Posts

Hej

En undran.  Ska åka med thai-frugan och våran lilla knott på 4 månader till Thailand där vi kommer att tillbringa vår tid i 2 månader. Tidigare har vi bara varit i Thaíland i 1 månad. Således inga problem beträffande sjukförsäkring då hemförsäkringen täcker en vistelse på 45 dagar. Behöver således en tilläggsförsäkring på 15 dagar, vilket enligt mitt försäkringsbolag skulle kosta 2.000kr.  Lite väl häftigt för 15 dagar tycker jag..Är det någon som vet något alternativ till ovanstående...Någon försäkring som är billigare...Hur gör ni??

Tacksam för svar...

MVH

Perki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Perki,    När jag åkte till Thailand i våras var jag medförsäkrad på min mors hemförsäkring och då skulle dom ha

                    917 kronor för ett tillägg på 17 dagar utöver dom ordinarie 45 dagar.

                    Då ringde jag till Länsförsäkringar och fick ett pris på 808 kronor för 2 månaders försäkring,

                    men då gällde försäkringen bara 1 person,  men du får väl ringa och kolla olika bolag

                                              MVH

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

    Ringde idag till Länsförsäkringar och ordnade med försäkring,  fick betala 2309 kronor för ett

    tillägg på hemförsäkringen med 136 dagar

                              Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...