Jump to content
IGNORERAD

Ett minne för livet!


Driverns Dotter

Recommended Posts

Driverns Dotter

Hej alla glada MPR:are, som de flesta redan vet vid detta laget så har jag varit med min klass på en fältstudieresa i Ladakh. För er som inte vet var det ligger så ligger det i norra Indien, i Jammu - Kashmir. Jag var där i tre hela veckor och det var hur roligt, underbart och spännande som helst. Jag kan börja med att berätta att stället i Ladakh där vi var mest ligger på 3500 meters höjd, men vi var även uppe på 5000 meters höjd (det berättar jag mer om senare). Vi bodde på ett Guest House, på en internetskola, hos nomader och vi var ute på lite trekking bland bergen.

Nu är ni säkert jättenyfikna på vad vi egentligen gjorde där och hur det ser ut, det ska ni få reda på men inte just nu. Ni ska få vänta några dagar på bilderna, då kan jag berätta i kronologisk ordning vad vi gjorde. Men ni får gärna fråga om det är något ni undrar, så ska jag svara så gott jag kan. Jag ska försöka lägga upp bilderna så fort jag kan, men ni får allt ha lite tålamod. Men fråga på bara :good:

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Driverns Dotter

    35

  • Drivern

    6

  • Kenneth4618

    4

  • Maitan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väntar med spänning på detta :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att jag har redan hela storyn :crazy:

Det tror du bara :nono:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vill bara säga att jag har redan hela storyn :crazy:

Skrytmåns

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Vill bara säga att jag har redan hela storyn :crazy:

Det finns alltid mer att säga, plus att bilder säger mer än tusen ord och de har du inte sett än :wink:

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att jag har redan hela storyn :crazy:

Bara vad du tror, nu väntar vi andra med spänning på dina bilder :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

lägger hon inte in dom nu så blir det inget fluktande i tråden mer ^_^

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder (klapp klapp klapp) bilder ( (klapp klapp klapp) bilder ( stamp stamp stamp) Som på hockey arenan typ! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant..vad var det som gjorde att ni valde att lägga er fältstudieresa till just Indien?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Intressant..vad var det som gjorde att ni valde att lägga er fältstudieresa till just Indien?

För att de klasser på mitt gymnasium som jag går på som har varit på fältstudieresa tidigare var också där, för våra lärare har kontakter i Ladakh. Vilket gör det mycket lättare för dem att få en resa dit och de vet att det är ett ganska säkert ställe att åka till eftersom de känner folk som bor där som de kan kontakta och prata med innan vi åker så de vet att det är lugnt att åka. Plus att de vi får stipendier av vill ha ett tre års samarbete med oss och nu är det andra året som vi har ett samarbete med just dem så det blir antagligen minst en resa dit igen.

Hoppas att det var ett bra svar på din fråga :thumbsup:

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

lägger hon inte in dom nu så blir det inget fluktande i tråden mer ^_^

Bilder (klapp klapp klapp) bilder ( (klapp klapp klapp) bilder ( stamp stamp stamp) Som på hockey arenan typ! :thumbsup:

Ni får faktiskt ta det lite lugnt, för det är inte jag som har alla bilderna. Då min kamera försvann innan jag åkte så hade jag ingen egen med mig, vilket betyder att jag lånade min kompis kamera så jag måste vänta tills jag får bilderna av henne. Förresten så skrev jag faktiskt att det kan ta några dagar så att ni får ha tålamod :nyam:

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får faktiskt ta det lite lugnt, för det är inte jag som har alla bilderna. Då min kamera försvann innan jag åkte så hade jag ingen egen med mig, vilket betyder att jag lånade min kompis kamera så jag måste vänta tills jag får bilderna av henne. Förresten så skrev jag faktiskt att det kan ta några dagar så att ni får ha tålamod :nyam:

Ja vi ska ta det lite lugnt och ha tålamod även om det inte är lätt..

Men vi väntar med spänning på bilderna. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att de klasser på mitt gymnasium som jag går på som har varit på fältstudieresa tidigare var också där, för våra lärare har kontakter i Ladakh. Vilket gör det mycket lättare för dem att få en resa dit och de vet att det är ett ganska säkert ställe att åka till eftersom de känner folk som bor där som de kan kontakta och prata med innan vi åker så de vet att det är lugnt att åka. Plus att de vi får stipendier av vill ha ett tre års samarbete med oss och nu är det andra året som vi har ett samarbete med just dem så det blir antagligen minst en resa dit igen.

Hoppas att det var ett bra svar på din fråga :thumbsup:

Jag tackar så mycket för svaret och väntar med spänning på fortsättningen. :great:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt! Jag har faktiskt aldrig varit i Indien. En god vän till mig var där för några år sedan och han sade efter resan: -"Aldrig aldrig mer!"

Just därför vill jag dit - vi har nämligen ganska exakt helt olika smak och inriktning på våra resor.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaldi jaldi jaldi :y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Vad roligt! Jag har faktiskt aldrig varit i Indien. En god vän till mig var där för några år sedan och han sade efter resan: -"Aldrig aldrig mer!"

Just därför vill jag dit - vi har nämligen ganska exakt helt olika smak och inriktning på våra resor.

:-)

Jag kan börja med att säga att Ladakh verkligen inte är som resten av Indien, det är nästan som ett helt annat land. Jag älskar verkligen Ladakh för det är hur vackert som helst och människorna är helt underbara där. Jag var i Delhi i två dagar och där säger jag aldrig aldrig igen! Men Ladakh ska jag lätt åka tillbaka till en dag :)

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Nu kommer äntligen stunden som ni alla har väntat på, jag har bilderna och de ska upp på forumet! :14:

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Nu var det äntligen dags, vi sa hejdå till våra familjer och var nu redo för vår resa mot äventyret!

post-7518-0-57358000-1317156231.jpg

post-7518-0-93549100-1317156341_thumb.jp

Ändrades av Driverns Dotter

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Vi mellanlandade i Amsterdam där vi var i ungefär 3 timmar, tiden gick ganska långsamt då alla var spända för resan till Indien. post-7518-0-43021200-1317156492.jpg

Ungefär 9 timmar senare var vi framme i Delhi där vi även väntade i 9 timmar på planet som skulle ta oss till Ladakh. Alla i klassen låg och sov, medan jag satt vaken och väntade på att tiden skulle gå. Jag var vaken i cirka 3 dagar i streck på vägen till Ladakh, så man kan säga att jag var hyfsat trött när vi kom fram :crazy:

post-7518-0-64002900-1317156664.jpgpost-7518-0-29790700-1317156723.jpg

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Så här såg det ut från planet när vi flög över Ladakh och alldeles strax skulle landa.

post-7518-0-46023700-1317156898.jpgpost-7518-0-48957200-1317156943.jpg

Ändrades av Driverns Dotter

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Så här såg det ut när vi väl kom ut från flygplatsen i Ladakh

post-7518-0-56256200-1317157152_thumb.jp

post-7518-0-26785000-1317157188_thumb.jp

Det är inte lätt när det är svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...