Jump to content
IGNORERAD

Fototävling


Surin P3

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Känns som att man måste träna några år innan man kan ställa upp i fototävling här på MPR :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    40

  • Maitan

    13

  • Caveman

    12

  • Nypan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Tror jag avstår denna tävling då bilderna jag har tittat på förvrängs på både bredden eller höjden.

Förmodligen i syfte att storleksmässigt passa in i fönstret som visar varje bild.

Detta ger inte bilden den rättvisa som man kan förvänta sig i en bildtävling, tycker petnoga jag ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag avstår denna tävling då bilderna jag har tittat på förvrängs på både bredden eller höjden.

Förmodligen i syfte att storleksmässigt passa in i fönstret som visar varje bild.

Detta ger inte bilden den rättvisa som man kan förvänta sig i en bildtävling, tycker petnoga jag :wink:

Var förvrängs bilden?

Kan du göra en skärmdump eller visa med länk till bilden/bilderna som visas på fel sätt.

Hos mig syns alla bilderna i rätt "format".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nej nej Knasen har ja lagt in så kan du. :thumbsup: Mvh Maitan. (men ja är osäker om de ligger på tävlingen)

Jag menade träna på att fotografera och fixa till bilderna i nåt program osv.. Nä, jag låter proffsen lägga in sitt och njuter av att titta på bilderna istället :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna förvrängs ju bara på första sidan där de visas ihop med alla tävlingsbidragen som tumbnails, klickar du på bilden så visas bilden i rätt format.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Och bilderna förvrängs inte som jag ser det, utan de beskärs bara för att de inte ska förvrängas.

Precis som Caveman säger, så ett klick gör att du ser hela bilden på rätt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade träna på att fotografera och fixa till bilderna i nåt program osv.. Nä, jag låter proffsen lägga in sitt och njuter av att titta på bilderna istället :)

Jag hängde med Knasen, men det kanske blir nåt för amatörerna också. Mvh Maitan. :nono:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var förvrängs bilden?

Kan du göra en skärmdump eller visa med länk till bilden/bilderna som visas på fel sätt.

Hos mig syns alla bilderna i rätt "format".

Det är lugnt Surin, förvrängningen berodde på att jag inte hade expanderat webläsaren :bag:

Men kanske du kan lägga in en skrollbar när bilden inte får plats?

post-5068-0-98378100-1316527286_thumb.jp

post-5068-0-93562500-1316527309_thumb.jp

post-5068-0-98378100-1316527286_thumb.jp

post-5068-0-93562500-1316527309_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jätteskoj P3 - alltid kul med nya upptåg. Skall kika på det och se om jag kan föra över någon bild.

Men, man blir ju onekligen nyfiken när det skall delas ut en massa härlig kosing. På vilket sätt bringar det in kosing andra vägen...

Nåväl, det behöver man väl inte dryfta kanske, du berättar ju i alla fall att bilderna inte kommer att säljas - utan du eller annan företrädare kan använda dem i reklamsyfte.

Hm, har jag svarat på min egen fråga nu? Äsch!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent ut sagt ska vi att bli tokrika på den ökade trafiken på MPR. :)

MPR behöver nya besökare och inget fungerar bättre marknadsföringsmässigt än en tävling med bra priser.

Nu i början kommer priserna vara lite mindre, men jag kommer att meddela vad det stora priset är när första deltävlingen är avklarad.

Inga av era bilder kommer att användas externt, förutom möjligen i små collage av bilder i t.ex. en banner eller ett annonsblad/marknadsföringsblad och då endast i direkt relation till tävlingen.

Inga av era bilder kommer att säljas.

Skulle jag vara i behov av bilder, så finns det bättre sätt än att stjäla dem ifrån medlemmar här på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt Surin, förvrängningen berodde på att jag inte hade expanderat webläsaren :bag:

Men kanske du kan lägga in en skrollbar när bilden inte får plats?

post-5068-0-98378100-1316527286_thumb.jp

post-5068-0-93562500-1316527309_thumb.jp

Annonsen på högersidan borttagen ifrån galleriet.

I alla fall tills vidare... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fråga :wink:

post-5068-0-06730900-1316528157.jpg

Texten ändrad, tack, men om du läser första inlägget i tråden ser du på bild, hur du röstar på tävlingens bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ändrade mig och tänkte ladda upp ett par bilder.. Kan man ladda upp 3 på en gång eller måste man ladda upp dom en och en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrade mig och tänkte ladda upp ett par bilder.. Kan man ladda upp 3 på en gång eller måste man ladda upp dom en och en?

Om du ser en knapp som här:

post-3076-0-34410800-1316522530.png

Då markerar du bara flera bilder i samma mapp, så laddas alla tre upp samtidigt. Eller åtminstone efter varandra. :wink:

Håll CTRL intryckt vid klick på dina bilder, för att markera flera bilder i mappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser förresten redan nu att nästa månads tema måste bli "solstolen". :)

Synd att det inte blir vattenfall, isåfall hade jag haft ett prisbelönt foto ifrån ett annat forum ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ser en knapp som här:

Då markerar du bara flera bilder i samma mapp, så laddas alla tre upp samtidigt. Eller åtminstone efter varandra. :wink:

Håll CTRL intryckt vid klick på dina bilder, för att markera flera bilder i mappen.

Gör så att man MÅSTE ange var bilden kommer ifrån, lite tråkigt att bara se jpg 00211 tex.Kan kanske ge lite mer liv i dessa redan glada tokiga och inte minst mycket bra bilder.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och får du nu bara till det så att det går att rösta/betygsätta bilderna också, så är allt fulländat :)

Ja de verkar ju INTE funka !!!!! ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...