Jump to content
IGNORERAD

Ayutthaya - Översvämning


Poffa

Recommended Posts

Hoppas att ingen missuppfattar när jag ger positiv karma.

Jag ger den för att jag får vara delaktig för dom drabade.

Här hemma klagar vi när vi lite snö att skotta...

FF

Tack för ditt deltagande

.

Jag tog med kameran i en plastpåse till vatten-helvetet för att delge medlemmarna här vad som händer och kan hända.

Vad som dom som kommer till Thailand i dagarna kan vänta sig.

Ingen är ensam om det här!! Det gäller att hjälpa varandra!!

Kan meddela att vägen 32 norrut från BKK är avskuren på flera ställen runt Supanbury och Chainat, samt norr om Nakhon Sawan mot Pitsanoluk (117) och kampang Pet (1:an)

/Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    31

  • JohanB

    17

  • Offe1609

    10

  • Jive

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ännu ett brutet vallöfte ser jag... Hur fan kan man ens komma på tanken att lova något sådant i en valkampanj?

Nästa vecka så når flödet Bangkok med full kraft, de 101 milimetrarna regn vi fick inatt skapade en del översvämmningar på Ratchadaphisek road-nästa vecka får man väl ta en longtail istället för taxi till jobbet.

Var det i tunnlarna det stod vatten på Ratchadaphisek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbel otur för Alisas familj. Dels har de ca 60 cm vatten i huset i Saraburi där deras biltvätt, nattklubb, resturang och minimart också översvämmats. Detsamma gäller nu deras townhouse i Lat Phrao där minimarten på bottenvåningen i skrivande stund har behövt evakuerats upp till de övre våningarna.

Hej Wille. vi håller till i Nong bua,ca 10 km uppströms Saraburi,och enligt brodern i Nongbua så är nivån i Pasak river på väg ner.Vad heter resturangen, och var ligger den?..kunde vara kul att besöka, vi åker ner i November

Ha det bra!

Mvh Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste att flödet kommer ligga mellan 4500-5500 kubikmeter/sek från Nahkon Sawan otroliga mängder vatten.

Kommer bli en syn man linte glömmer när man kommer till huset i Ayutthaya

Bara hoppas inte allt för strömt vid huset.

Mvh.Plätt

Det toppar med 6000 kubik /sekund nu.i Nakhon Sawan. Värsta någonsin!! C:a 5 olympia-bassänger/sekund

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beklagar för eran del oxå brukar åka på denna sidan floden när man far runt Ayutthaya lika flakt överallt.

Har varit med om 2st översvämningar förut men denna är värsta som inträffat i min Thailands tid.

Tjejens hus ligger på samma avstånd från floden som erat tillhåll men efter floden från Ayutthaya 2km mot BangPa in

Får se om man kan ta sig till Ayutthaya den 18 annars får man vila ut hos vänner i Pattaya tills det är resbart till Ayutthaya.

Mvh.Plätt

Tack Plätt, det kommer att bli svårt för alla.

Min GF kommer också att försöka ta sig "hem" den 18:e med Finnair.

I morgon kommer vi att leta efter en gummibåt för henne att ta med, så hennes föräldrar kan komma till marknaden.

Hennes far säger att vattnet är nu tre fingrar över hans knä och är den värsta på åtminstone 16 år. Förra årets översvämningen nådde aldrig deras hus.

Good luck to everyone!

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tack Plätt, det kommer att bli svårt för alla.

Min GF kommer också att försöka ta sig "hem" den 18:e med Finnair.

I morgon kommer vi att leta efter en gummibåt för henne att ta med, så hennes föräldrar kan komma till marknaden.

Hennes far säger att vattnet är nu tre fingrar över hans knä och är den värsta på åtminstone 16 år. Förra årets översvämningen nådde aldrig deras hus.

Good luck to everyone!

Ifjol klarade vi möblerna med dränkbara pumpar som pumpade i år tog vattnet över, får se vad som är förstört bilen under vattnet,mc? upp pallad på högre bord om det räcker vet jag ej, möblerna lär flyta runt i huset pga. 1,5 meter vatten i huset inge skoj syn det blir när man kommer till Ayutthaya.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifjol klarade vi möblerna med dränkbara pumpar som pumpade i år tog vattnet över, får se vad som är förstört bilen under vattnet,mc? upp pallad på högre bord om det räcker vet jag ej, möblerna lär flyta runt i huset pga. 1,5 meter vatten i huset inge skoj syn det blir när man kommer till Ayutthaya.

Mvh.Plätt

Nej, det kommer inte att bli en vacker syn som möter dig.

Se till att alla dina sprutor aktuella.

Låt oss hoppas att vädret blir bättre snart!

Mvh

Aroom

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta har inte med Ayutthaya att göra men ställer frågan här:

Det ska ju komma ner till BKK snart, hur ligger flygplatserna till i risken för översvämmning?

Jag har vänner som ska ner om ett par veckor och ska själv ner om en dryg månad.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Detta har inte med Ayutthaya att göra men ställer frågan här:

Det ska ju komma ner till BKK snart, hur ligger flygplatserna till i risken för översvämmning?

Jag har vänner som ska ner om ett par veckor och ska själv ner om en dryg månad.

TPP

igen aning

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallarna runt staden Nakhon Sawan byggdes på några decimeter i natt.

Vattnet ökar fortfarande i hela området här!

Samma hus taget i går och i dag!

post-6170-0-00191000-1318155001_thumb.jp

post-6170-0-15807700-1318155066_thumb.jp

Riksväg 1 norrut från Nakhon Sawan är öppen nu, men mycket vatten på och över vägen.

post-6170-0-54232700-1318155294_thumb.jp

post-6170-0-76670900-1318155370_thumb.jp

Några bilder till från i dag..

post-6170-0-40879600-1318155502_thumb.jp

post-6170-0-80716500-1318155543_thumb.jp

post-6170-0-02876700-1318155596_thumb.jp

post-6170-0-51175500-1318155648_thumb.jp

/Johan

post-6170-0-00191000-1318155001_thumb.jp

post-6170-0-15807700-1318155066_thumb.jp

post-6170-0-54232700-1318155294_thumb.jp

post-6170-0-76670900-1318155370_thumb.jp

post-6170-0-40879600-1318155502_thumb.jp

post-6170-0-80716500-1318155543_thumb.jp

post-6170-0-02876700-1318155596_thumb.jp

post-6170-0-51175500-1318155648_thumb.jp

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar kopiera länken och sedan klistra in med ctrl+v

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hej,

Detta har inte med Ayutthaya att göra men ställer frågan här:

Det ska ju komma ner till BKK snart, hur ligger flygplatserna till i risken för översvämmning?

Jag har vänner som ska ner om ett par veckor och ska själv ner om en dryg månad.

TPP

Har ingen riktig koll på höjd skilnaden men skulle bli mycket förvånad om den skulle bli drabbad pga. den ligger lite söder ut och vattnet är nästan framme vid havet när det paserar Suvarnabhumi Airport med ca 10km avstånd, skulle vara mera orolig om man ska in i Bangkok.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen riktig koll på höjd skilnaden men skulle bli mycket förvånad om den skulle bli drabbad pga. den ligger lite söder ut och vattnet är nästan framme vid havet när det paserar Suvarnabhumi Airport med ca 10km avstånd, skulle vara mera orolig om man ska in i Bangkok.

Mvh.Plätt

Hej,

Tack för det!

Vet du hur Don Muang ligger till?

Jag brukar flyga från den när jag åker vidare inrikes.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Kenneth

Ska pröva imorgon Den är om B.Thalns översvämning Skagig o pratig men ändå intressant

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hej,

Tack för det!

Vet du hur Don Muang ligger till?

Jag brukar flyga från den när jag åker vidare inrikes.

TPP

Där kan det vara lite rörigare pga. dom har låtit allmänheten som har översvämning parkera sina bilar där+Don Muang ligger lite mera i BKK skulle tro det är lite kaos i BKK pga. vattnet som stiger och vilka vägar som är "torra" finns många kanaler i BKK skulle tro dom flesta är fulla och +100%

Link to comment
Dela på andra sajter

Många med mig har oroat sig för hur det går för Poffa,

Jag kan meddela att han är "still going strong" men att det är mycket vatten, internet funkar inte alls medans telefonen råkar göra det ibland.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många med mig har oroat sig för hur det går för Poffa,

Jag kan meddela att han är "still going strong" men att det är mycket vatten, internet funkar inte alls medans telefonen råkar göra det ibland.

Fritz..

Fan va gött att höra Fritz, vad glad man blir..att allt är ok med Poffa. :thumbsup: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska ambassaden om översvämningarna i Thailand

2011-10-08 10.30

[Källa: Svenska ambassaden i Bangkok, 2011-10-08 10.30]

Svenskar i Thailand uppmanas av svenska ambassaden i Bangkok att hålla sig informerade om väderläget via lokala media och det thailändska meterologiska institutet.

De ihållande regnen fortsätter orsaka svåra översvämningar i Thailand, framför allt i de norra och centrala delarna av landet.

Men även de södra delarna av Thailand har drabbats av svåra regn och hårda vindar. Översvämningar och jordskred har drabbat bland annat Phuket.

Översvämningarna i Thailand har de senaste månaderna krävt över 200 dödsoffer. Inga turister finns bland offren.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det i tunnlarna det stod vatten på Ratchadaphisek?

Faktiskt inte, både tunnlarna och MRT klarade sig i lördags morse, det var uppåt Lat Phrao och i det området som det svämmade över rejält. Var ute och besiktigade den "kanal" som avgränsar mitt bostadsområde, fortfarande någon meter kvar upp til att den skulle svämma över men gör den det så vattenfylls nog ganska snart ett stort område då bottenvåningarna på husen består av små shops och parkeringsplatser.

Just nu vräker det ner, flodvatten kommer norrifrån och tidvattnet söderifrån...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han instängd av allt det våta?

Ja. Jag ar nagot instangd. Har ca 1 km paddeltur i min nyinkopta bat for att na narmsta vag. Och skulle jag ta mig fram dit sa hjalper det foga eftersom vagen anda bara funkar nagra kilometer i vadera riktningen.

Internet funkar inte. "Min" mobilmast ligger nere men jag sporadisk kontakt med en annan mast. Har hittat ett stalle i huset dar det verkar funka lite battre.

Forvanadsvart nog funkar elen riktigt bra. Men trots att vi befinner oss mitt i en sjo sa finns det inget vatten i kranarna.

I gar var vattennivan konstant, men i dag ar det okande. Igen.

Sa lange vi har el och mat/vatten kommer vi att stanna i huset. Overvaningen ar visserligen belamrad med mobler men torr. For de flesta har i Ayutthaya sa ar tak over huvudet och en torr sang en lyx som inte langre erbjuds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Jag ar nagot instangd. Har ca 1 km paddeltur i min nyinkopta bat for att na narmsta vag. Och skulle jag ta mig fram dit sa hjalper det foga eftersom vagen anda bara funkar nagra kilometer i vadera riktningen.

Internet funkar inte. "Min" mobilmast ligger nere men jag sporadisk kontakt med en annan mast. Har hittat ett stalle i huset dar det verkar funka lite battre.

Forvanadsvart nog funkar elen riktigt bra. Men trots att vi befinner oss mitt i en sjo sa finns det inget vatten i kranarna.

I gar var vattennivan konstant, men i dag ar det okande. Igen.

Sa lange vi har el och mat/vatten kommer vi att stanna i huset. Overvaningen ar visserligen belamrad med mobler men torr. For de flesta har i Ayutthaya sa ar tak over huvudet och en torr sang en lyx som inte langre erbjuds.

Hoppas allt löser sig Poffa!!!!!'

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ute igår em med bilen och halvvägs till köp området Avenyn så var det rejält med vatten på gatorna. Vi bor i Senanikom och det förväntas att vi kommer bli drabbade men hur mycket står oklart.Vi har laddat för ett värsta scenario så vi är så redo vi kan bli.Nyss kom det en rejäl regnskur IGEN men brunnarna verkar svälja allt som kommer ned så det känns som lite tröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där kan det vara lite rörigare pga. dom har låtit allmänheten som har översvämning parkera sina bilar där+Don Muang ligger lite mera i BKK skulle tro det är lite kaos i BKK pga. vattnet som stiger och vilka vägar som är "torra" finns många kanaler i BKK skulle tro dom flesta är fulla och +100%

Hej,

Tack för infon!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...