Jump to content
IGNORERAD

Øppna resturangen,Vad ønskar ni ?


banphe

Recommended Posts

Nu ær jag på væg ner till Resturangen som øppnar denna sæsong min førsta sæsong,som ni førstårlgger den i Ban Phe dærfør mitt "alias".vad jag ær nyfiken på ær vilken mat jag ska ha.Køttbullar javisst matjesill ø sill,kaviar,men sen då .det finns massa god svensk mat.så jag undrar vad ni skulle åka flera mil før att stoppa i er.Ska børja skriva menu nær jag kommer ner med både thai o skandinaviska retter.thailænska favoriter?svnska favoriter,hjelp mej før att det finns ett stort utval av bægge.Finns det några måsten på menyn,måste all mat severas samtidigt.Laidback or not,Uppskattas det att man har vin,fast det kanske kostar 1000b flaskan,vad saknar ni dærnere fast det aldrig blir som hemma??Många frågor på en gång men jag lovar att svaren uppskattas .då jag har mina egna ideer men tycker att det er svårt att verkligen førstå sjelv vad man blir sugenpå inviduelt.Så jag er jættetacksam før svar.Vet inte om man får gøra reklam før sii stælle hær på infot men jag avsløjar senare vart jag håller tiil nær jag kollat reglerna.Tackar o bockar :Drogar-BigGrin(LBG):

 

 

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej banphe,

Du får givetvis göra lite reklam för ditt ställe så länge det finns något annat läsvärt i dina inlägg.

Själv gillar jag i stort sett all svensk husmanskost, men är inte intresserad av vin för tusen baht flaskan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar få våta drömmar om en tunnbrödrulle med två grillade och räksallad efter ett par månader. Stark senap och hemlagat mos, givetvis.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag brukar få våta drömmar om en tunnbrödrulle med två grillade och räksallad efter ett par månader. Stark senap och hemlagat mos, givetvis.

är du i Pattaya ngt så finns det där

finns säkert på phuket också

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu ær jag på væg ner till Resturangen som øppnar denna sæsong min førsta sæsong,som ni førstårlgger den i Ban Phe dærfør mitt "alias".vad jag ær nyfiken på ær vilken mat jag ska ha.Køttbullar javisst matjesill ø sill,kaviar,men sen då .det finns massa god svensk mat.så jag undrar vad ni skulle åka flera mil før att stoppa i er.Ska børja skriva menu nær jag kommer ner med både thai o skandinaviska retter.thailænska favoriter?svnska favoriter,hjelp mej før att det finns ett stort utval av bægge.Finns det några måsten på menyn,måste all mat severas samtidigt.Laidback or not,Uppskattas det att man har vin,fast det kanske kostar 1000b flaskan,vad saknar ni dærnere fast det aldrig blir som hemma??Många frågor på en gång men jag lovar att svaren uppskattas .då jag har mina egna ideer men tycker att det er svårt att verkligen førstå sjelv vad man blir sugenpå inviduelt.Så jag er jættetacksam før svar.Vet inte om man får gøra reklam før sii stælle hær på infot men jag avsløjar senare vart jag håller tiil nær jag kollat reglerna.Tackar o bockar :Drogar-BigGrin(LBG):

 

 

Vad jag önskar är att ni gör bra mat oavsett vad du har på menyn att matlagningsfärdigheter finns i köket

både vad gäller thai och farangmat ,, lägger in en bild på ett ställe utanför rayong var fan knappt ätbart

[attachment=1]

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl hålla med 113Bom här,

det viktigaste är nog att kunskpen finns i köket om både tillagning och ingridienser.

Alltför ofta så verkar kockarna på "Svenska" restauranger vara anställda där endast för att de är bror/kusin/kompis till den svenske ägarens TGF. Tidigare egen erfarenhet i köket saknas oftast vilket inte gör det lättare för en osnuten 17-åring från Nakhon Nowhere som tidigare kört MC-taxi att ro ihop god svensk husmanskost.

Men jag ser fram emot att avlägga ett besök i Ban Phe när du fått igång ruljangsen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra burgare, clubsandwich värd namnet, får alltid sug efter fetaost, men inte greksallad. Bra köttbit, om du får tag på rimmat fläsk alla former av stekt fläsk(du kan rimma en fläsksida själv).

Thaimat, deras syrliga sallader, några olika curries, sateyspett för dom lite mera "oerfarna" och alltid grillade skaldjur. Viner, satsa på ett fåtal dyra och ett bra typ husvin till ok pris både för dig och gästen. Dessert så är marängsuisse alltid gångbart, samma gäller en klassisk kladdchokladkaka

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Banhphe... Jag tycker att du ska, om möjlighet finnes, göra två studiebesök. Jag rekommenderar dels Harry's i Patong, deras svenskinspirerande farangmeny håller riktigt hög kvalité och variationen är bra.

Även ett besök hos Patrick på Eldorado (Lamai, Koh Samui) är ett riktigt kanonställe med suverän kvalitet och framför allt, riktigt bra thai mat som även tjejerna gillar. Detta med att gå på en "farang-restaurant" kan ju ofta ha den baksidan med dålig thaimat.

Mvh,

Anders  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla som har svarat,era tankar o førslag ligger åt det hållet jag tænkte.Ska se om jag hinner me nå studiebesøk.Flaggan kænner jag till o bara hørt positiva saker om.Kladdkaka mums!!Men okey vin 1000b man landar dær før ett relativt sjysst vin,kan ju bara ha 3 sorter and thats it.Sen glas husets på dunk .Køttbiten lite svårare,flæsk o kyckling okey,men jag harætit mycket segt oxkøtt i Thailand och ska man ha det så ær det nog importerat som gæller men priserna hamnar ju dæeefter och nån dyr rest vill ja inte ha utan mys me bambubord o strandsvalp :glasses:

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag bygger hus strax väster om Ban Phe vid Mae rhum phung beach så jag tittar gärna förbi när jag är nere i Jul och Nyår

Saker jag blir sugen på är:

- Pytt i Panna

- Falukorv, ungsbakad

- Flygande jacob

- Wienerschnitzel

- Hamburgare typ lite lyxigare

- Pizza a la Sveriges Italienare

- Svenska pasträtter som spagetti med köttfärssås. etc

- Korv med mos

Kör man lite blandad EU-mat får man ju in de andra turisterna också så man får upp omsättningen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska se om jag hinner me nå studiebesøk..

Køttbiten lite svårare,flæsk o kyckling okey,men jag harætit mycket segt oxkøtt i Thailand och ska man ha det så ær det nog importerat som gæller men priserna hamnar ju dæeefter och nån dyr rest vill ja inte ha

Tycker absolut att du ska ta kontakt med Patrik som driver Eldorado om du har vägarna förbi Samui/Lamai. Hans kvalité på köttet är bland det bättre jag ätit i den prisklassen. Han slår många dyrare restauranger på fingrarna, kanske kan han ge dig lite tips om var du ska köpa ditt kött?

Lycka till!

Anders

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fläskpannkaka med lingonsylt.

Pasta Carbonara.

Raggmunk.

Ärtsoppa med pannkakor

Rotmos med fläskkorv

Fiskbullar i Hummerssås

Korv stroganoff med ris

Kalopps med rödbetor

Kalkonfrikadeller

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du skall ta och testa "Foodland" de har restauranger i varje affär, de heter "Took Lae Dee" (betyder ungefär "gott och billigt" och det stämmer!), mycket bra mat, snabb service och ofta fullsatt, var restaurangen än ligger.

Jag har testat 4 olika Took lae dee i Bkk (den närmaste ligger 1000meter hemifrån), alltid bra, jag gillar deras Thaimat, spec Pad kee mao och Pad thai, men ibland faller jag för frestelsen att ta en Sirloin steak :great:

Sen är det bara att kopiera deras menu och lägga till köttbullar och beer chang, så har du en internationell restaurang som har nästan allt :wai:

Kan du även kopiera restaurangen där man kan sitta och se sin mat lagas vid bardisken om man vill, så har du en vinnare!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack før alla førslag,ska jaga runt o jaga biffkøtt av bæsta kvalitet ;) ,før det finns inge værre æn att va sugen på en stekt biff så att snålvattnet rinner,sen får man en stekt dj-la skosula :grrrrrr: .Vi kommer væl øppna lite mjukt med dom flesta rætterna som ni ræknat upp æven køra nån form av dagens min fru kommer att  køra thaimaten men se upp hon ælskar chili o mai pet kan få smakløkarna att brinna, :mdr: .Nu bara 11 dagar kvar till avfærd ær i norra norge o jobbar,det var-4 gr i morse :lock: :slap:så man længtar ner till værmen.ha de Banphe

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ligger ca 3 kilometer utanfør Ban phe mot Lem em pim i pinjeallén,som heter suan son beach på høger sida från Ban phe sett,man åker førbi en liten fiskmarknad med båtar o fiskare sen ær det 150 meter från från dær.ska sætta upp skyltar o svensk flagga så att det syns før nu ær det vældigt lætt att missa,vi kanske syns :great:

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Då kan man ju komma förbi nån gång, för kuststräckan mellan Ban Phe och Trat är det ställe som vi åker till om vi ska ha lite sol och bad semester.

Vi har brukat bo på ett ställe som heter Wanda beach resort inte långt ifrån din resturang av beskrivningen att dömma.

Tyvärr har Wanda beach resort varit stängd några år nu, men det finns ju massor av ställen att bo på längs hela allen.

Det är ett bra område som du har valt med en ren fin strand, förr var det bara thai som semestrade i området, men nu är snart svenskarna i majoritet, så en resturang där borde gå fint.

Lycka Till.

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...