Jump to content
IGNORERAD

Sinsod, bra eller anus?


Farang

Sinsod är....?  

261 röster

  1. 1. Sinsod är....?

    • Jättebra, kultur skall följas
      17
    • Bra, skapar respekt
      18
    • Varken för eller emot.
      103
    • Emot, betala för vad...
      62
    • Våga vägra köpa fru
      59
    • Vad är Sinsod???
      8


Recommended Posts

Jo visst finns det pensionsystem som fungerar men då skall du ha varit anställd inom kommun,stat militär eller sjukvård.

Sen finns det väl ett bidrag från staten då du inte orkar att jobba mer men det är väl inte mycket pengar.

Ha en fortsatt trevlig helg

När de fyllt 60 år samt funktionshindrade har rätt till pengar från staten oavsett vad de jobbat med.

Inte mycket, tror det är 500 b men det är ju iaf så de har råd med ris så de får nåt i magen.

Jag frågade min fru vad som var kraven för att få det, hon säger att alla som är + 60 och funktionshindrade har rätt till de.

Min svärmor gick till ledaren för byn som hjälpte henne fylla i några papper sen får hon pengar varje månad.

Vet inte om det är lika i alla provinser men det borde det vara.

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    23

  • Herr Chang

    21

  • Phodee

    12

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman

När de fyllt 60 år samt funktionshindrade har rätt till pengar från staten oavsett vad de jobbat med.

Inte mycket, tror det är 500 b men det är ju iaf så de har råd med ris så de får nåt i magen.

Jag frågade min fru vad som var kraven för att få det, hon säger att alla som är + 60 och funktionshindrade har rätt till de.

Min svärmor gick till ledaren för byn som hjälpte henne fylla i några papper sen får hon pengar varje månad.

Vet inte om det är lika i alla provinser men det borde det vara.

http://www.maipenrai.se/_/nyheter-i-Thailand/budget-godkand-for-hogre-bidrag-till-de-aldre-r740

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste besöka, det lokala amphur-kontoret och göra ansökan där.

Sen är det som du säger, man får 500 bath i månaden i pension från 60 år.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

När de fyllt 60 år samt funktionshindrade har rätt till pengar från staten oavsett vad de jobbat med.

Inte mycket, tror det är 500 b men det är ju iaf så de har råd med ris så de får nåt i magen.

Jag frågade min fru vad som var kraven för att få det, hon säger att alla som är + 60 och funktionshindrade har rätt till de.

Min svärmor gick till ledaren för byn som hjälpte henne fylla i några papper sen får hon pengar varje månad.

Vet inte om det är lika i alla provinser men det borde det vara.

Ja det var det jag menade. Men det blir inget liv fyllt av party och utsvävningar. Jag hörde fruns syster sa att ett ägg kostade 8 b idag. På den lokala affärn.

Och ris har aldrig varit dyrare.

Men alla skall göra så att dom själv blir nöjd.

Nått mer har jag inte att säga i detta ärende vi hörs i en annan tråd om nåt år. Ha de bäst alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns kulturer där farbrodern ska skola in den unga mannen i det sexuella livet. Ska man anamma det med? För att något är kulturellt betingat gör det inte ok enligt mig. Principen att betala föräldrar för dess dotter (sinsod) är inget annat än vidrigt. Att gömma sig bakom att man ska ta seden dit man kommer är bara fel eller var går då gränsen för det?

Principen att alla gamla inte får full pension från 65 och fri sjukvård enligt svenskt maner förefaller mig vidrigt. :crazy:

Se vilka olika preferensramar vi har.

Jag får väl anta att det du anser vidrigt är moraliskt underbyggt och därmed riktigt? :13:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst är det praktiskt att assimileras till sin nya kultur. Men jag som invandrare i Thailand betraktas och kommer säkert för överskådlig betraktas som antingen :

A. gästarberare

B. gästpensionär.

Båda grupperna får stanna så länge de anses gynna landets ekonomi. Integration och assimilation är den resandes ensak. Thai myndigheter struntar fullständigt i det.De har andra proiriteringar än att gulla runt med faranger

Men som nysvensk ,sätts ett stort maskineri igång ekonomiskt och ideologiskt för att integrera immigranten till samhället.

Hade jag fått förmånen att bosätta mig i Sverige, med det omhändetagande som finns för vare nysvensk. Så skulle jag för att visa min tacksamhet bli sk. svensk ögonaböj...

Hej

Du är inte gift då? För då behöver du ju inte vara varken gästarbetare eller gästpensionär, för som äkta man blir man ju en del av en familj och släkt och får då en naturlig koppling och grund i landet.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Principen att alla gamla inte får full pension från 65 och fri sjukvård enligt svenskt maner förefaller mig vidrigt. :crazy:

Se vilka olika preferensramar vi har.

Jag får väl anta att det du anser vidrigt är moraliskt underbyggt och därmed riktigt? :13:

Mvh Janne

Mina föräldrar är över 65 inte fan har de någon FRI sjukvård i sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Principen att alla gamla inte får full pension från 65 och fri sjukvård enligt svenskt maner förefaller mig vidrigt. :crazy:

Se vilka olika preferensramar vi har.

Jag får väl anta att det du anser vidrigt är moraliskt underbyggt och därmed riktigt? :13:

Mvh Janne

Principen att betala pengar för någon kan jag inte få till något gott. Om man däremot hjälper sina fattiga svärföräldrar ekonomiskt så är det en helt annan grej om du förstår skillnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Principen att betala pengar för någon kan jag inte få till något gott. Om man däremot hjälper sina fattiga svärföräldrar ekonomiskt så är det en helt annan grej om du förstår skillnaden.

Nja det är väl det du gör om du betalar sinsod?

mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nja det är väl det du gör om du betalar sinsod?

mvh Janne

För mig är det en stor idiologisk skillnad. Att man kan köpa någon för pengar är emot allt vad jag tror på i mänskligt värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina föräldrar är över 65 inte fan har de någon FRI sjukvård i sverige!

I förhållande till en thailändare så betalar man ganska blygsamma summor.

Även om Thailand har 30 Bahts reformen så är den ganska ihålig.

Den täcker inte operationer o cancer o dyl.

I Sverige betalar du en blygsam summa per dag upp till ett visst tak.

Samma med medicin. Den har ett tak för vad det får kosta på ett år.

Det var det jag menade "enligt svenskt maner"

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du är inte gift då? För då behöver du ju inte vara varken gästarbetare eller gästpensionär, för som äkta man blir man ju en del av en familj och släkt och får då en naturlig koppling och grund i landet.

Mvh isan Lover

Javisst del av familjen ok. men jag talar om goverment.. för dom är jag och förbir utlänning oavsett hur mycket jag gullar med thai...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...