Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Chalerm lovar att hjälpa Thaksin


MPR Nyheter

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

Jasså du menar den reformen som han blockade när han satt i opposition slutet 1999 och som han sedan kopierade, införde och tog åt sig äran för? Är det den reformen du menar? Tänk att det finns folk som kan så lite om Thailändsk politik att dom inte känner till detta. :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 328
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    37

  • noBuzz

    29

  • Baa

    16

  • andersbangkok

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jasså du menar den reformen som han blockade när han satt i opposition slutet 1999 och som han sedan kopierade, införde och tog åt sig äran för? Är det den reformen du menar? Tänk att det finns folk som kan så lite om Thailändsk politik att dom inte känner till detta. :-)

Håller med IL är det någon som jag inte liter på är det dig, hur mycket du än jobbat för FN, alla varnings signaler ringer. Av erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med IL är det någon som jag inte liter på är det dig, hur mycket du än jobbat för FN, alla varnings signaler ringer. Av erfarenhet.

Av erfarenhet kanske du skall sluta dricka dig dyngrak innan du börjar skriva på MPR, inte någon som fattar vad du skriver, så nyktra till, och det på alla sätt!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det möjligt att någon kan tycka att detta går helt rätt till ? :ahh:

Dig IL skulle vara den sista jag skulle vilja ha som facklig representant.

Varför kan dom inte inse att dom gräver fram surdegar som inte kommer att gynna Thailand.

Detta bådar inte gått, suttit vid makten ett par månader och nepotismen frodas och de sätter krokben för sig själva :crazy: .

Jag tror att detta kommer att urarta, militären får ju alla anledningar att ingripa.

Dom kommer nog inte vilja att maktövertagandet 06 var förgäves.

Jag ser den här kulten kring taxens familj/släktingar nog så dålig som militärens.

Visst militärmakt är inget att eftersträva men jag tror inte det är sämre än det som nya regeringen med chef i landsflykt håller på med.

Ser inte bra ut för LOS :ledsen: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det möjligt att någon kan tycka att detta går helt rätt till ? :ahh:

Dig IL skulle vara den sista jag skulle vilja ha som facklig representant.

Varför kan dom inte inse att dom gräver fram surdegar som inte kommer att gynna Thailand.

Detta bådar inte gått, suttit vid makten ett par månader och nepotismen frodas och de sätter krokben för sig själva :crazy: .

Jag tror att detta kommer att urarta, militären får ju alla anledningar att ingripa.

Dom kommer nog inte vilja att maktövertagandet 06 var förgäves.

Jag ser den här kulten kring taxens familj/släktingar nog så dålig som militärens.

Visst militärmakt är inget att eftersträva men jag tror inte det är sämre än det som nya regeringen med chef i landsflykt håller på med.

Ser inte bra ut för LOS :ledsen: .

Ja, fortsätter det här så kommer vi att få en till militärkupp, tror jag.

Och mycket större problem än sist.

Tror Thaksins plan är samma som stålmannens när han flög omkring utan att ha nåt att göra.

Och den osynliga mannen representerar Thailand. Aj aj.

Stålkvinnan är det Thailändska folket. Jaha?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fortsätter det här så kommer vi att få en till militärkupp, tror jag.

Och mycket större problem än sist.

Personligen blir jag i det närmaste gråtfärdig när jag läser denna tråd.

Chalerm, en utan tvekan konstaterad maffiagubbe uttalar att han skall ändra domslut, vet inte hur ännu, men det skall göras.

Alla som VET något om Chalerm måste få ont i magen av att han ännu en gång har makt i landet, stackars Thailand!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen blir jag i det närmaste gråtfärdig när jag läser denna tråd.

Chalerm, en utan tvekan konstaterad maffiagubbe uttalar att han skall ändra domslut, vet inte hur ännu, men det skall göras.

Alla som VET något om Chalerm måste få ont i magen av att han ännu en gång har makt i landet, stackars Thailand!

Ja, och ursäkta att jag upprepar mig, men... Skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte kravet i en Demokrati att regeringen för en politik som BARA gynnar det egna folket och INTE direkt gynnar de egna eller nära släktingars privata ekonomi i första hand ?

Nej. det ingår inte i den definitionen.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du menar den reformen som han blockade när han satt i opposition slutet 1999 och som han sedan kopierade, införde och tog åt sig äran för? Är det den reformen du menar? Tänk att det finns folk som kan så lite om Thailändsk politik att dom inte känner till detta. :-)

Ja tänk...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Håller med IL är det någon som jag inte liter på är det dig, hur mycket du än jobbat för FN, alla varnings signaler ringer. Av erfarenhet.

Jätteintressant! Jag blir såå ledsen att höra att du inte litar på mig :crazy::rotfl::rotfl:

Du har säkert lång erfarenhet så det ringer klockor hela tiden.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nej. det ingår inte i den definitionen.

Nej inte i Thaksinland i alla fall.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

Jag har ju stött på den där halvfiguren på Arlanda en gång i tiden. Hade jag vetat då vad jag vet idag om honom hade han nog snubblat på min fot när han trippade förbi :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

För dig och dina få vänner på den extrema högerkanten förstår jag att det vore en stor ära, lite som att träffa IL Duce (IL, var känner jag igen den akronymen från?), en annan fascist som försökte förbjuda all facklig verksamhet. Om jag träffar Thaksin igen hoppas jag att jag har sinnesnärvaro nog att åtminstonde ge honom en riktig arbetarrallarsving i fejjan innan jag slås ned av någon av hans hi-so gorillor.

Man kan gilla den politik som TRT förde men man kan inte gilla Thaksin, eller ens acceptera honom, utan att vara en hängiven fascist eller extremt naiv och dåligt insatt, gränsande till direkt korkad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hrkmm...

Har herr moderator lite svårt att hålla inne med sitt ogillande....? :14:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte i Thaksinland i alla fall.

Jasså det finns olika demokrati definitioner beroende på vart man befinner sig? Nu har du nog googlat eller tittat på wikipedia igen, dina vanliga säkra källor! :ironi:

Jajaja, din sanning är ju den enda sanningen. Hack i skivan. :rotfl:

Inse att den nuvarande regeringen är demokratiskt folkvald och bit i det sura äpplet. Eller var det inte ett val? Hmm, nya Thaksin konspirations teorier på ingående kanske? :read:

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

... och man har gett ett antal vallöften som man nu ser över hur och när man kan införa, och man har ju några år på sig att visa det Thailändska folket att man är kapabla att klara uppgiften...

Om man ger ett löfte så brukar det förväntas att man kan leverera. Annars lovar man inte.

Har man inte kollat om och hur man ska införa förändringar så kan man inte heller lova saker. Gör man ändå detta så bedrar man folk.

Det här är sånt man lär barn i 6-7 års åldern.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jasså det finns olika demokrati definitioner beroende på vart man befinner sig? Nu har du nog googlat eller tittat på wikipedia igen, dina vanliga säkra källor! :ironi:

Jajaja, din sanning är ju den enda sanningen. Hack i skivan. :rotfl:

Inse att den nuvarande regeringen är demokratiskt folkvald och bit i det sura äpplet. Eller var det inte ett val? Hmm, nya Thaksin konspirations teorier på ingående kanske? :read:

Visst är den vald, demokratiskt också.

Problemet är att man inte kan bete sig hursomhelst mellan detta val och nästa, bara för att folket har röstat.

Kör man med maktmissbruk så blir man avsatt och speciellt då man ändrar lagar och regler för att det passar ens egna behov.

Men det kanske inte har någon betydelse om man kan säga "som nam na, har ni röstat på mig, så har ni"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Jag är naturligtvis jätteglad över att folket segrade mot landets odemokratiska krafter även om det kostade människoliv när dessa försökte behålla makten med militär hjälp, och just nu känns det som landet är på rätt väg igen, det är fred med Kambodja och förhoppningarna är stora på en varaktig lösning av denna konflikt, man ska förhandla med Kambodja om oljan som kommer att gynna båda länderna, och man har gett ett antal vallöften som man nu ser över hur och när man kan införa, och man har ju några år på sig att visa det Thailändska folket att man är kapabla att klara uppgiften, och det fina med demokrati är ju att om en majoritet av folket inte blir nöjda så lär ett nytt pari få chansen vid nästa val, så just nu ser jag optimistiskt på Thailands framtid igen.

Mvh Isan Lover

Det är ju inte demokrati bara för att man vunnit ett val. Om inte vinnaren är demokratisk som parti blir det ingen demokrati heller. Samma med Hamas som vann valet i Palestina, eller är också Hamas demokratiskt enligt dig IL?

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Det skulle vara en stor ära och jag hoppas faktiskt att våra vägar korsas någon gång, så jag fick chansen att tala om vad sjukvårdsrefomem betydde i vår del av landet. :thumbsup:

Mvh Isan Lover

Om du hinner, ja. Har en känsla av att Thaksin inte lever länge om han återvänder till Thailand och slipper sina straff och resterande åtal.

Hoppas att jag har fel "känsla".

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du nog googlat eller tittat på wikipedia igen, dina vanliga säkra källor!

Bara av nyfikenhet... vad använder du själv för källor?

Har sett att vissa verkar balla sig på bekostnad av de som googlar efter information eller använder wiki.

Troligen tycker de att eftersom de själva inte kan ett jota så kan ingen annan det heller. :)

I flera fall är deras egna källor en otroligt bristfällig kommunikation med sin tjej som "de" anser vara världens sanningskälla #1.

Med "bristfällig" menar jag egentligen "obefintlig" eftersom jag vet att flertalet av de som skriver dessa saker inte pratar thai för 5 öre (ja, förutom de obligatoriska orden på "gin kao"-nivå) och inte hänger med i varken nyhetssändning eller ens allmänna diskussioner.

Mina källor, förutom wiki, google och allmänna nyhetsmedier då, är t.ex twitter där jag följer och diskuterar med flera personer som är direkt eller indirekt involverade, eller som själva känner en del folk och följer löpande händelser.

Vad har du själv för källor?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara av nyfikenhet... vad använder du själv för källor?

Har sett att vissa verkar balla sig på bekostnad av de som googlar efter information eller använder wiki.

Troligen tycker de att eftersom de själva inte kan ett jota så kan ingen annan det heller. :)

I flera fall är deras egna källor en otroligt bristfällig kommunikation med sin tjej som "de" anser vara världens sanningskälla #1.

Med "bristfällig" menar jag egentligen "obefintlig" eftersom jag vet att flertalet av de som skriver dessa saker inte pratar thai för 5 öre (ja, förutom de obligatoriska orden på "gin kao"-nivå) och inte hänger med i varken nyhetssändning eller ens allmänna diskussioner.

Mina källor, förutom wiki, google och allmänna nyhetsmedier då, är t.ex twitter där jag följer och diskuterar med flera personer som är direkt eller indirekt involverade, eller som själva känner en del folk och följer löpande händelser.

Vad har du själv för källor?

En modifierad djungeltrumma med inbyggda röksignaler?

Har också noterat att de som beklagar sig över de som anger wiki eller källor från google sällan eller aldrig hänvisar till några källor. Det är tydligen sånt som alla vet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl rätt tydligt hur saker funkar.

Kunskap skall inte hämtas på nätet, detta ogillas och föraktas, och böcker antar jag är lika illa.

Kunskap skall fås via sin Tirac, som efter sex och en halvtimmes skolgång samt med hjälp av de lokala spökena i hembyn, faktiskt vet allt.

Så pojkar och flickor, sluta använda den mest uppdaterade och breda kunskapskällan i världen nämligen internet, näpp, kunskap kommer från ....?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

LESE Thaksin ser ut att vara på väg.

"Mr Purachai, a former interior minister in a Thaksin government, said if Thaksin could prove his innocence he could countersue whoever was responsible for making false charges against him."

http://www.bangkokpost.com/news/politics/255660/thaksin-amnesty-gathers-steam/page-1/

Tragiskt att se, snart dags för ny kupp kanske

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...