falukorven Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Man blir ständigt fetare för var dag som går oavsett vart man är eller vad man stoppar i sig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Jag vägde 100 kg när jag för 1,5 år sedan flyttade hit till Thailand. Och nu väger jag 80 kg. Nya kläder har det blivit och jag mår mycket bättre nu än för 20kg sedan. Tror det är min Chang diet som hjälpt mig att gå ner. Ha en bra dag önsker Surfaren Jag vägde 100 kg när jag för 5 år sedan flyttade hit till Thailand. Och nu väger jag 120 kg. Nya kläder har det blivit och jag mår mycket sämre nu än för 20kg sedan. Tror det är min San Mig Light diet som hjälpt mig att gå upp. Kan inte ni två träffas, så surfaren73 får tillbaka sina utlånade kilon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Har inga problem med vikten, däremot med längden då jag tydligen är 50 cm för kort “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Alkohol är vätskedrivande... Det stämmer bra det, men jag läste för ett tag sen att en ginpruttare innehåller lika mycket kalorier som 12 köttbullar, eller kanske det bara var det 9 Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Det stämmer bra det, men jag läste för ett tag sen att en ginpruttare innehåller lika mycket kalorier som 12 köttbullar, eller kanske det bara var det 9 Fritz.. Det går en liten hemlagad köttbulle (13 gram) per cl gin. Så en "dubbelsexa" gin blir 12 köttbullar. Gäller dock inte "dubbla sommarlätta" hos Maitan där volym inte räknas i centiliter utan snarast i deciliter. Stor köttbullemiddag motsvarar den dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Det går en liten hemlagad köttbulle (13 gram) per cl gin. Så en "dubbelsexa" gin blir 12 köttbullar. Gäller dock inte "dubbla sommarlätta" hos Maitan där volym inte räknas i centiliter utan snarast i deciliter. Stor köttbullemiddag motsvarar den dock. Jag är djupt imponerad av dina kunskaper inom dom flesta områden Poffa. Utom att kopiera ner musik så att den går att spela på min dator eller hustruns musikanläggning. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Up2You Inlagd September 7, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 7, 2011 Ja det blir ju som sagt en del öl drickande,man tar ettpar/några öl på dagen,sen ökar man mängden på kvällen..Dagen efter är man lite halvslö oftast och väldigt ofta bakfylle hungrig och då vill man ju få i sig allt som är fett o söligt t.ex pizza,Mc donalds,Gordon blue,ägg & bacon m.m och när man väl fyllt på med detta och mår något bättre så är det bara att beställa in en 70cl Chang och börja på ny kula Kan inte riktigt förstå att jag går upp i vikt?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Jag är djupt imponerad av dina kunskaper inom dom flesta områden Poffa. Utom att kopiera ner musik så att den går att spela på min dator eller hustruns musikanläggning. Fritz.. En norrlänning som har en dator som inte klara "hembränt". Knappt man tror det är sant. Sorry för off topic. Tillbaka till viktigare saker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Jag har gått ner i vikt på varje resa. Helt beroende av att jag bara druckit och ätit minimalt. Vi får väl se vad som händer på nästa resa eftersom jag inte längre dricker. Lär väl gå upp lika mycket som jag gick ner när jag drack. Sista resan gick jag ner 12 kilo. Huu hemska tanke att gå upp 12 kilo . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Första resan på tre veckor med öl och thaimat -5kg Andra resan på två månader med öööl och thaimat + annat onyttigt -12kg... Sist satt jag ju mest hemma i byn och ölade, kollade på grannarna och jobbade kanske två dagar i veckan med något nyttigt. Dock cyklade jag varje dag, inga mil, men kilometer ivf... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 9, 2011 Dela Inlagd September 9, 2011 Hej Min vikt verkar vara landsberoende, och vet inte hur det funkar.. Års och Vikt matrix: Sverige - 1998, 100 Kg. Japan 1998 -1999, 90 Kg Sverige 2000 - 2001, 102 Kg. Japan 2001 - 2004, 85 Kg. Sverige 2005, 92 Kg. Malaysia 2006 - 2008, 85 Kg Big "F" Kina 2008 - 2009, 95 Kg - 79 Kg En släng av H1N2 som hölll på att ta livet av mig. Thailand 2009 -, 81 - 82 Kg. Så nu är det nog med flyttandet och vikt ökningar / minskningar. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bäckis Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Brukar bli -3 kg på 4-6 veckor därnere...Förstår som många andra inte varför? Öl varje dag, Thaimat varje dag visserligen inte mkt fett, men mer kolhydrater än jag normalt får i mig härhemma pga riset... Men tror att värmen och chillin gör sitt till! Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful. Känns som om jag får ändra denna texten nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Går ALLTID upp, dock spenderar jag endast 2-3 veckor där och har ett jämt flöde på 10-20 öl / dag. Finns inte en chans att någon thaimat skulle få mig att gå ner i vikt med det intaget av kalorier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Går ALLTID upp, dock spenderar jag endast 2-3 veckor där och har ett jämt flöde på 10-20 öl / dag. Finns inte en chans att någon thaimat skulle få mig att gå ner i vikt med det intaget av kalorier. Låter som min thaidiet Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Verkligen kul att forumet fått en avdelning för tjejer. Osminkade Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Hejsan Om jag är i Pattaya så går jag alltid ner i vikt, trots att jag sitter på Flaggan och äter och är på NID och dricker. Det som gör att jag går ner är att det finns så gott om träningsaktiviteter i Pattaya. Man kommer helt enkelt inte undan den nattliga träningen. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd September 14, 2011 Dela Inlagd September 14, 2011 Går ner på varje resa. Mycket öl blir det men mindre fet mat. Och så är jag nyfiken och promenerar varje dag en hel del. I Bangkok kortare för att inte hamna vilse. Ofta vet man ju inte ens adressen när man bor hos någon På en strand är det enkelt och även i byn. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erka Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 (ändrad) Utifrån min (begränsade, inga 20 resor direkt) erfarenhet tror jag att det framförallt rör sig om mängden mat som äts som snabbt påverkar vågen. 5 kg på 2-3 veckor blev resultatet vid senaste resan och då blev det ändå en del småätande på snacks, mycket god mat men ganska lite alkohol. 1-2 påsar snack jacks, chili squid chips eller dylikt = 50-100 gram. 1-2 påsar svenska snacks = 250-600 gram!! 1 ordentlig måltid - thai (läs ris) = 1000 kcal? 1 ordentlig måltid - sve (läs pizza) = 2000 kcal?! Sen bidrar nog även det konstanta vattendrickandet en hel del. Mätt känner åtminstone jag mig när jag, vid varje 7-11, fyller på magen med en halv liter vatten. Äter mao mindre när jag väl äter. Ska iväg 2 månader i vinter och hoppas att vågen kan krypa ner 10 kg under vistelsen. Hade inte varit helt fel att komma ner i 27-28 års matchvikt. Ändrades September 15, 2011 av erka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 1 ordentlig måltid,pizza?Du får nog omvärdera vad som är mat och vad som är nyttig mat. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erka Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 1 ordentlig måltid,pizza?Du får nog omvärdera vad som är mat och vad som är nyttig mat. Kanske blev lite tokigt exempel, men jag misstänker att de flesta fettdrypande dagens med potatis/pasta, kött, sås, bröd + dryck även de landar på åtminstone 1500-2000 kcal. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 (ändrad) En inte helt ovanlig orsak till att Faranger börjar gå ner i vikt efter en tid i Thailand beror på att de har dragit på sig invertes parasiter i form av maskar som sedan kalasar på allt gott som farangen skickar ner till dem i tarmen. Ni som har gått ner några storlekar trots att ni fortfarande äter och dricker rikligt, bör kanske prova en avmaskningskur? Piller finns på varje apotek. SN Ändrades September 15, 2011 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 En redig karl äter vad han behagar och därefter skiter han, sen är det inte mer med det. Karl-Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 En redig karl äter vad han behagar och därefter skiter han, sen är det inte mer med det. Karl-Arne Och om det, vilket Gud förbjude, skulle vara mer med det så spyr han också och sen är det klatt!! MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Det är viktnedgång som gäller och det beror nog mycket på kosten och en eller annan Chang. Gym 3-4 gånger i veckan har väl en viss inverkan. Nytt för den här säsongen blir innebandy på söndagarna. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Jag brukar rasa 15-20kg på en månad pga allt yabbaröka.. Tvingar väl i mig en yogurt varannan dag.. Skickat från en halvfet helgalkis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu