Jump to content
IGNORERAD

Myanmar/Burma-nångon bra resebyrå i Bangkok?


MaiChai

Recommended Posts

Undrar om det är någon som vet en bra resebyrå i Bangkok som fixar resa, visum och liknande till Burma?

Vill gärna besöka Bagan igen...

IMG_0684_resize.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Inte särskilt svårt att fixa själv. Gå till ambassaden North Sathorn road tidigt, om jag inte minns fel öppnar "visumavdelningen" 8.30, ha med dig passet, 3 passfoton, pengar ( ca. 800 baht), penna och ett visst mått tålamod  så kan du hämta visumet dagen efter.

Flyget beställer du smidigast från bolagens hemsidor, Air Asia, Bangkok Air, Thai Air eller Myanmar Airways International (MAI).

Hotell hittar du på google.

Annars så kan dom flesta resebyråerna på Khao San road fixa detta, t.ex. Olavi tours: http://www.olavi.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lauri,

tack för tipset. Ifall allting hade varit så enkelt...

Mitt pass innhehåller vissa stämplar som gör att Myanmars ambassad aldrig kommer att ge mig ett visum och jag är igenkänd där på deras visumavdelning.

Jag har dock ett annat pass utan vissa komprometterande stämplar som jag tänkte använda för att söka turistvisum till Myanmar. Av förklarkliga skäl kan jag inte gå dit i egen person för att söka visumet utan jag måste göra det via en agent.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...