Jump to content
IGNORERAD

Beer Chang på Systembolaget


sakaeo

Recommended Posts

Beställnings nr på bolaget är 83118.

Jag brukar beställa 2 ggr om året. Lite dyrare men det smakar ändå bra

Jo, fast nu är den slut och kan ej mer beställas på systembolaget tyvärr då importören slutat med Chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    14

  • sakaeo

    8

  • Tujtuj

    7

  • Acker

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chang elefanterna är den ursprungliga etiketten som satt på carlsbergs elefantöl långt före deras äventyr i th och första gånget jag drack en chang i th fick minnet en flashback från den tiden på 70:talet när det gick att "tura" med färjorna mellan malmö och köpenhamn. Den elefantölen som säljs i dag har alldeles för mycket smak av "busgrogg" och kan aldrig konkurera med en äkta chang,

intagen på verandan vid solnedgången, med syrsornas spel och lite aptjatter långt där borta i skogen som bakgrundsmusik.

Jo , det tycker jag är ett riktigt omdöme. I sollnedgången med aptjatter!!!

Helst ska det vara några isbitar i Changen också och en "vattenpöl" under glaset!

Jag tror Chang Classic var gjord för detta med is, då den är lite för syrlig och spretig i smaken när den är "varm".

Det var nog detta som Carlsberg eller importören inte förstod och varför det inte funkade. Det var inte alkoholprocenten som var viktig, utan smaken med is!!

Den här import-Changen som är en 100% lager smakar inte bra med is. Blir mer sötsliskig som en Pripps Blå då...:crazy:

JohanB :drinks:

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Har varit i kontakt med Chang och frågat lite. Fick följande svar i slutet juni:

In Sweden we've just secured listings in 75 of the Systembolaget stores so watch that space, you will hear much more of us in the coming months.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu verkar det som den har kommit in i sortimentet. 14,90 för en 330ml flaska. I Stockholm finns den i Huddinge, Kungens Kurva samt i Nacka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sakaeo,

Beer Chang bryggs väl inte endast i Ayutthaya? Jag har sett ett ställe ungefär halvvägs mellan Bangkok och Chiang Mai där vår chaufför påstod att det bryggs Beer Chang. Jag har svårt att tro att hela Thailands och utlandets behov av Beer Chang kan täckas av bryggeriet i Ayutthaya.

Dessutom har jag svårt att tro att smakskillnad mellan 5,0 och 6,4% endast beror på alkoholhalten och den effekt det har på den som dricker.

Herr Chang har talat.

Jag vet..hur? Bor nästan granne med Changfabriken.(exakt 5,200 meter) detta är huvudfabriken för vår kära Chang.

här är adressen:Tambon Mae Lard, Klong Klung District, Kamphaeng Phet Province 62120

Har snällt bett om en egen pipe-line till mitt hus,tyvärr avslag.

mer info ang. styrka,innehåll,export m.m på:

www.thaibev.com/en08/product.aspx?sublv1gID=11

post-8709-0-99584600-1312774302.jpg

post-8709-0-94494100-1312774317.jpg

post-8709-0-45745900-1312774336.jpg

post-8709-0-99584600-1312774302.jpg

post-8709-0-94494100-1312774317.jpg

post-8709-0-45745900-1312774336.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Chang elefanterna är den ursprungliga etiketten som satt på carlsbergs elefantöl långt före deras äventyr i th och första gånget jag drack en chang i th fick minnet en flashback från den tiden på 70:talet när det gick att "tura" med färjorna mellan malmö och köpenhamn. Den elefantölen som säljs i dag har alldeles för mycket smak av "busgrogg" och kan aldrig konkurera med en äkta chang, intagen på verandan vid solnedgången, med syrsornas spel och lite aptjatter långt där borta i skogen som bakgrundsmusik.

En annan får trösta saj med Harboe Bear Beer 7.7...aptjattret hörs från TGN i bakgrunden :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag gjorde en iaktagelse, Några svenska polare hörde talas om Beer Chang och frågade hur det smakade, denne grabben lovprisade och jag släpade hem 6 st 70cl glasflaskor i bagaget på nästa resa. Bjöd in på provsmakning och kylde till ~4grader, hade kachewnötter, jordnötter och annat typiskt tilltugg, även is för jag själv gillar att ha mycket is i ölen, Jag korkade stolt upp och sa nu skall ni få smaka på riktig öl. Men döm av min förvåning när jag tyckte det smakade inte alls som i Thailand och jag smakade innan jag la i någon is!. Kompisarna tyckte den smakade bra och jag höll masken. La i is i min men då höll polarna på att sätta skiten i halsen, E du ente klok??? skall du spä ut ölen fi fan!!! Alla sex flaskorna tömdes snabbt och var mycket uppskattat. Men jag kunde inte förstå att den smakade annorlunda här hemma. Lång senare har jag burit hem andra starkare produkter från Thailand som Sam Song och och Mekhong och tyckt samma sak "det smakar inte likadant i Sverige som i Thailand", Jag vet inte om det finns fler här som har haft liknande upplevelse med smaker från fjärran östern som smakar annorlunda i Sverige? Skulle vara roligt att veta?

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en iaktagelse, Några svenska polare hörde talas om Beer Chang och frågade hur det smakade, denne grabben lovprisade och jag släpade hem 6 st 70cl glasflaskor i bagaget på nästa resa. Bjöd in på provsmakning och kylde till ~4grader, hade kachewnötter, jordnötter och annat typiskt tilltugg, även is för jag själv gillar att ha mycket is i ölen, Jag korkade stolt upp och sa nu skall ni få smaka på riktig öl. Men döm av min förvåning när jag tyckte det smakade inte alls som i Thailand och jag smakade innan jag la i någon is!. Kompisarna tyckte den smakade bra och jag höll masken. La i is i min men då höll polarna på att sätta skiten i halsen, E du ente klok??? skall du spä ut ölen fi fan!!! Alla sex flaskorna tömdes snabbt och var mycket uppskattat. Men jag kunde inte förstå att den smakade annorlunda här hemma. Lång senare har jag burit hem andra starkare produkter från Thailand som Sam Song och och Mekhong och tyckt samma sak "det smakar inte likadant i Sverige som i Thailand", Jag vet inte om det finns fler här som har haft liknande upplevelse med smaker från fjärran östern som smakar annorlunda i Sverige? Skulle vara roligt att veta?

Helt rätt, när man släpar hem chang från LOS så smakar den inte samma sak, kan bero på klimatet, lukter eller nåt annat, vet inte vad, men jag har konstareat samma sak

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt, när man släpar hem chang från LOS så smakar den inte samma sak, kan bero på klimatet, lukter eller nåt annat, vet inte vad, men jag har konstareat samma sak

Kan det bero på att den hemsläpade Changen dricks med "andakt" för att den är sällsynt här, och då försvinner billighetscharmen?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt, när man släpar hem chang från LOS så smakar den inte samma sak, kan bero på klimatet, lukter eller nåt annat, vet inte vad, men jag har konstareat samma sak

Ja det är min teori också "the ambience" klimatet, de omgivande lukterna, känslan är ju annorlunda när man e "himma" även om man som jag spenderar halva året i Thailand och känner mig "himma" där också. Så är det nog, omgivningen helt enkelt...

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...