Jump to content
IGNORERAD

Beer Chang på Systembolaget


sakaeo

Recommended Posts

broder tuk tuk

Kan det vara denna? http://www.pookmarket.dk/ Finns Sangsom för 159 danska kr..

De har tydligen online shop med där man bla kan köpa:

Beer Chang för 33 danska kr a 64 cl

Beer Chang för 12,75 danska kr a 33 cl

Mekhong whisky för 149 danska kr a 70 cl

Changen kan ju va något för herr Chang att beställa.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    14

  • sakaeo

    8

  • Tujtuj

    7

  • Acker

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De har tydligen online shop med där man bla kan köpa:

Beer Chang för 33 danska kr a 64 cl

Beer Chang för 12,75 danska kr a 33 cl

Mekhong whisky för 149 danska kr a 70 cl

Changen kan ju va något för herr Chang att beställa.

BTT

Ja, tack för tipset BTT! Men endast om det är 6,4%... vilket det sannolikt inte är.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang Beer kommer att finnas fore ever.. :clapping: Mvh Maitan.

Lätt för dig att säga... du som har tillgång till fröken Chang!

Vad ska jag göra ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt för dig att säga... du som har tillgång till fröken Chang!

Vad ska jag göra ;)

Herr Chang har talat.

Du kommer ner snart då dricker vi Chang Beer tillsammans med Fröken Chang :whistle:

Mvh Maitan Classic :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Beer Chang för 33 danska kr a 64 cl

Beer Chang för 12,75 danska kr a 33 cl

Dom kör tydligen även med thailänsk prissättning.:whistle:

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, 26DKK för 64cl står det i alla fall nu. Men det lönar sig fortfarande med 33cl'aren. Sist jag kollade var det 5% varianten dom hade. Jaja, priset är i alla fall exakt motsvarande det på systembolaget när den fanns där om man skulle vilja åka över och köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Sverige nu i juni så fanns inte beer Chang där till min stora besvikelse. Jag frågade personalen som sa att den var indragen pga att den ölen inte höll samma procent jämnt. Det var någon regel de hade att det måste stämma exakt på all öl som såldes i Sverige. Så jag fick sukta 2 veckor innan jag återvände till LOS och beer Chang, hehe.

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu nödvändigtvis ska köpa thailändskt öl i Sverige så är ändå Singhan som finns i ordinarie utbud godare än Chang blasket man kunde beställa.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja singhan i Sverige är faktiskt godare än vad den är i Thailand (inte så söt)

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu nödvändigtvis ska köpa thailändskt öl i Sverige så är ändå Singhan som finns i ordinarie utbud godare än Chang blasket man kunde beställa.

Jag gillar inte Singhan alls, jag tycker den är för vattnig.

Chang är min favorit, men ofta dricker jag annat pga den stora styrkan i Changen. Jag måste ju jobba nästa dag :(

Men det blir aldrig Singha, oftast Tiger för min del och ibland Leo.

Men tur att vi har olika smak ;)

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Singhan alls, jag tycker den är för vattnig.

Chang är min favorit, men ofta dricker jag annat pga den stora styrkan i Changen. Jag måste ju jobba nästa dag :(

Men det blir aldrig Singha, oftast Tiger för min del och ibland Leo.

Men tur att vi har olika smak ;)

Leo och Tiger är 2 bra alternativ. men testa Archa (blå ettikett med ett vitt hästhuvud), den bryggs av samma bryggeri som Chang och håller strax över 5% , som de flesta Svenska starköl.

Archan smakar fint tycker jag, och sen kan man köpa stora flaskor för ca 29 bath/st, vid köp av en låda med 12 flaskor.

I princip så får man 12 flaskor i låda för samma pris som 10 enskilda flaskor när man köper Archa (ännu billigare faktiskt), för Chang och Leo får man 12 för samma pris som 11 enskilda, Singha är snålast, tror 12 i låda kostar som 11,5 enstaka flaskor.

Jag vet att jag är överdrivet ekonomisk ibland, så alla som vill är välkomna med kommentarer :wai:

Sorry för offtopic.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att Archa är ett utmärkt alternativ till Beer Chang.

Dock något svårare att få tag på.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt för dig att säga... du som har tillgång till fröken Chang!

Vad ska jag göra ;)

Herr Chang har talat.

Duger inte Fru Chang?:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Sverige nu i juni så fanns inte beer Chang där till min stora besvikelse. Jag frågade personalen som sa att den var indragen pga att den ölen inte höll samma procent jämnt. Det var någon regel de hade att det måste stämma exakt på all öl som såldes i Sverige. Så jag fick sukta 2 veckor innan jag återvände till LOS och beer Chang, hehe.

Så typiskt med dessa idi*tregler i Sverige..

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger inte Fru Chang?:whistle:

Hehe, jodå hon duger! Men hon har tyvärr inga Beer Chang att sälja ;)

Till hennes försvar får väl sägas att hon ibland ordnar så att väninnor som åker till Thailand tar med sig några burkar till Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jodå hon duger! Men hon har tyvärr inga Beer Chang att sälja ;)

Till hennes försvar får väl sägas att hon ibland ordnar så att väninnor som åker till Thailand tar med sig några burkar till Sverige.

Herr Chang har talat.

Hoppas det finns ett par kalla på kalaset i Götet!! :drinks:

Mvh Svampen :wai: Ps: Går lika bra med TT!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tack för tipset BTT! Men endast om det är 6,4%... vilket det sannolikt inte är.

Herr Chang har talat.

Slut på små chang där också :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det finns ett par kalla på kalaset i Götet!! :drinks:

Mvh Svampen :wai: Ps: Går lika bra med TT!

Givetvis kommer det att finnas några kalla på Västgötaträffen...

Förutsatt att Driverns kylbil ej brakar ihop ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar inte Chang egentligen Carlsberg Elefantol? :crazy:

Svar nej. Jag har druckit båda...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang elefanterna är den ursprungliga etiketten som satt på carlsbergs elefantöl långt före deras äventyr i th och första gånget jag drack en chang i th fick minnet en flashback från den tiden på 70:talet när det gick att "tura" med färjorna mellan malmö och köpenhamn. Den elefantölen som säljs i dag har alldeles för mycket smak av "busgrogg" och kan aldrig konkurera med en äkta chang, intagen på verandan vid solnedgången, med syrsornas spel och lite aptjatter långt där borta i skogen som bakgrundsmusik.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang elefanterna är den ursprungliga etiketten som satt på carlsbergs elefantöl långt före deras äventyr i th och första gånget jag drack en chang i th fick minnet en flashback från den tiden på 70:talet när det gick att "tura" med färjorna mellan malmö och köpenhamn. Den elefantölen som säljs i dag har alldeles för mycket smak av "busgrogg" och kan aldrig konkurera med en äkta chang, intagen på verandan vid solnedgången, med syrsornas spel och lite aptjatter långt där borta i skogen som bakgrundsmusik.

"The Chang/Carlsberg history

In December 2000 Carlsberg and Chang established a 50/50 joint venture, Carlsberg Asia, with the vision to create a significant brewing company in Asia.[2] The Carlsberg influence can be seen in the typography of the 'Beer Chang' logo, which resembles the classic 'Carlsberg Beer'.[3] In 2005 Carlsberg pulled out from the venture, resulting in Chang claiming US$ 2.5 bn in damages.[4] A final settlement of US$ 120m was subsequently paid by Carlsberg.[5]"

- http://en.wikipedia.org/wiki/ThaiBev

Ok, om jag forstatt det ratt, sa ar Chang ett eget ol, men fick Carlsbergs elefant logo i 2000?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställnings nr på bolaget är 83118.

Jag brukar beställa 2 ggr om året. Lite dyrare men det smakar ändå bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...