Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

En galen dag i Patong

kharess

Recommended Posts

Till att börja med; att välja ett musikaliskt tema (en rubbad vana som jag tagit mig an i mina reseberättelser) till denna story är det lättaste jag varit med om.

"Rock the cradle of love" med Billy Idol.

Sedan vet jag inte om denna passar under reseberättelser, men  vi kör.

Jag minns tyvärr inte vilken veckodag det var, men det känns som det kvittar.

Om ni känner att ni inte kan läsa denna berättelse utan att få veta det så finns bara två val; lämna sidan eller låtsas som det hände en onsdag.

Minns ni min brors frus kusin som jag berättade om här?

Hon var typ den enda tjejen i hela Patong som han bad mig att jag skulle hålla mig borta ifrån. Det gjorde jag. Tills sista kvällen då vi smet iväg på en motorcykel. Brorsan, kom igen...

Jäklar vilken ball kväll det var.

Vi var på Safari, ett stort utehak i Patong, med brorsan och hans fru. Då frågade kusinen mig om vi inte kunde åka någonstans ensamma. Hallå? Har turkar mustach?!

Vi sa till de andra att vi skulle röra oss mot Bangla istället. Vi visste att dom ville stanna kvar och festa med sina vänner sista kvällen.

Då hämtade kusinen sin motorcykel, jag hoppade upp bakpå som en riktig biker-bitch och vi drog iväg i natten.

Hon köpte lite mat och frukter, och vi gick ner till Patong beach för en nattlig picknick på stranden innan vi gick upp till Bangla.

När vi sedan kom hem så gick vi upp på mitt rum (hon hade ett eget rum på bottenvåningen) och bara småpratade lite, och tog ett par kalla.

När hon sedan frågar;

-You want go sleep?

Jag nickade.

Hon replikerar:

-Ok, see you tomorrow.

Hon reser sig och går mot dörren.

Kharess frågar snopet:

-You're not gonna sleep here?

Då vänder hon sig om och hennes blick gick inte att ta miste på; jag hade satt hela mig själv i en rävsax och snart kommer ett hungrigt lejon få syn på mig.

Hon fnyser:

-I'm not same bargirls you go to all week.

I det läget så var det svårt att tro att jag var 25 cm längre än henne. Mina knäskålar har nog aldrig släpat så mycket golv.

Dagen efter åkte jag hem, men hann spendera lite tid ensam med henne på stranden. Jag tyckte det var lite lustigt att hon satt i en lång kjol och t-shirt (hon hade mindre kläder på sig kvällen innan), men sa ingenting.

Taxin kommer och det är sjukt svårt att inse faktum; jag måste lämna mitt nyfunna hem. Mitt paradis.

Jag åker hem deppig som fan och mår sjukt dåligt när jag klev på planet i Bangkok. Klumpen i magen var större än Babben Larsson.

Jag ville inte lämna Thailand!!

Två veckor senare var jag tillbaka i Patong...

Denna dag som ni låtsas är en onsdag började som vanligt. Vaknar upp i lägenheten på Nanai 2 och käkar frukost på den lilla thairesturangen på andra sidan gatan med tgf. Då kommer 2 tjejer på moppe förbi och stannar. Dom diskuterar livligt med tgf och jag undrar vad problemet är.

Det visar sig att det är något tjafs om brorsans fru. Hon är absolut inte rätt person att tjafsa med. En stenhård brud som är respekterad av alla i Patong. Vid denna tidpunkt var hon tillbaka i Sverige.

Dessa två tjejer anser att hon gjort något fel. Jag frågar dom varför dom tjafsar med tgf om detta. Jag frågade väl inte så artigt kanske och dom avlägsnade sig snart.

Tgf ringer brorsans fru som säger att dessa två brudar är ingenting att oroa sig över.

Yeah right... Dom skulle absolut inte bli några problem.

Senare på eftermiddagen så vill tgf fixa håret inför kvällen. Ni vet vad detta innebär. Man betalar 100 bath för att dom ska styla henne.  :sleep:

Ena frisören är naturligtvis en katoy och han tjatar arslet av sig för att få klippa mig. Han ger mig ett jäkligt bra pris för klippning och färgning, och pucko-Kharess sätter sig i stolen. Ett stooooort misstag.

1 timme senare kliver jag ut ur salongen och ser ut som en jäkla Billy Idol-wannabe!! Krit-vit i skallen!!! Tgf gör sitt bästa för att hålla sig för skratt och hon lyckas faktiskt ganska väl. Förmodligen för att hon ser på min blick att en hemmakväll iställer för party ligger ruggigt nära till hands om hon skrattar.

Jag känner mig hur jäkla dum som helst!!!

2 dagar senare skulle jag vara tillbaka hos frisören och färga tillbaka.

Vi sätter oss åter på samma resturang för att fylla bukarna och har jäkligt trevligt. Träffar på en galen, men trevlig engelsman med sin tgf som vi skulle komma att umgås mycket med.

*Repris* De två moppebrudarna kommer förbi igen, denna gång dock utan moppe. Uppsminkade och redo för en utekväll.

Nytt tjafs uppstår. Engelsmannen kollar frågande på mig och jag rycker på axlarna. Nu blandar även hans tgf in i diskussionen på min tgf's sida. Dom båda reser sig och nu står alla fyra brevid bordet. Jag säger då till moppebrudarna att gå därifrån. Den ena svarar då något i stil med "Shut up, not your problem".

Detta är första gången någonsin som jag får uppleva tgf's korta stubin, tillika en thaitjejs humör.

Jag hinner inte ens blinka. Det går ruggigt fort.

Ena hundadels sekunden så ligger min gaffel på bordet, nästa hundradels sekund så har min tgf placerat den alldeles perfekt i moppebrudens kind. Hon som just sa åt mig att hålla käft.

Jag bara gapar. Va fan gjorde hon precis?!?!?!?

Jag hade hört att thaitjejer kan vara tokiga, men då förväntade jag mig inte psykopat-tokiga.

Det blir ett jäkla gapandes och skrikandes, och moppebrudarna sitter snart och lipar bordet brevid. Den ena blöder rätt mycket från kinden.

Resturangpersonalen ringer polisen, men tgf säger bara "No problems".

Eeehhh. Ok. Alltså... *Försöker fatta läget i skallen, men tankarna vill liksom inte laja*

Inga problem?!?!?!? Är du helt puckad i huvudet?!?!?!? Du har just kört en gaffeljäkel (!!!) i kinden på en moppebrud, polisen kommer nu och du säger inga problem?!

Så sa jag inte. Men jag tänkte så och ibland räknas det.

Engelsmannen bara flinar.

Polisen kommer och det diskuteras livligt, men respektfullt och jag fattar inte ett ord.

Jag kände dock rätt snart att man inte tjafsar med den thailändska polisen. Dom såg ut som shit-vad-vi-kan-fucka-upp-ditt-liv-gosse båda två och jag höll mig lite i bakgrunden, dock nära tgf. Det kändes som att det var en bra lösning att låta henne sköta snacket. Jag fick bara enstaka frågor.

En polisman plockar snart upp sin telefon och pratar med någon.

Tgf ser på mig och säger återigen "No problem".

Jo'rå, jag är ju sååå övertygad om det. *Nickar med inslag av en dumförklaring som tgf inte verkar uppskatta*

Polismannen lägger på luren, pratar med alla inblandade och jag är fortfarandet korkat oförstående av vad som sägs.

Sedan plockar tgf fram 1000 bath som hon ger till tjejen med den blödande kinden och poliserna viftar iväg moppetjejerna.

Tgf vänder sig mot mig med ett leende;

-See, honey, no problems. We sit now and drink beer, ok?

Vänta nu...

Du körde just in min gaffel i hennes kind, betalar 1000 bath och sedan är allt över?!?!?

Nu börjar man leka lite med tankarna... Om jag skulle råka göra ett felsteg här i Patong och du får veta det...

Shit, jag kan få en kniv inborrad i skulderbladet och du går fri för 1000 bath typ. Kanon! Lysande. Alldeles lysande.

Jag får då förklarat för mig att brorsans fru en gång räddat livet på en högt stående polismans son och att hon låg jääääkligt bra till i hans ögon. Tgf bad polisen ringa honom och förklara vad allt bråk gällde. Han hade då föreslagit 1000 bath för sveda och värk.

Jag lovar att det både sved och värkte i hennes kind så det var ju inget att snacka om.

Engelsmannen garvade, våra tgf verkade redan ha skakat av sig händelsen för nu var dom lika lugna som Clintan och jag hade just insett att det jag måste jobba jäkligt smidigt för att dominera detta förhållande.

Men va fan, man var ju Billy Idol!!

Bangla.jpg

Bangla.jpg

Never forget Sadako Sasaki.

Dela på andra sajter

Ja vad säger man annat än, du gjorde det igen. :)  

Underbar berättarteknik som blandar skratt med allvar och allting återgett med stor självdistans. Går inte att göra en historia så mycket bättre än det här och Billy Idol passar ju alldeles utmärkt till sammanhanget. En given +.

Börjar redan se fram emot nästa episod.  :meuh:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Har det blivit något white wedding ännu  :whistle:

Nix.  :na:

Hon är nu för tiden ett ex.  :yes:

Dela på andra sajter

Tja!

Va det kusinen som va tgf eller va det en ny  :mdr:

Smagg

Det var kusinen.  :glasses:

Dela på andra sajter

Som vanligt så levererar du, Kharess!  :great:

Riktigt roligt och underhållande skrivet! Tror Billy Idol, skulle känna sig stolt över din frisyr och färgning av håret! ;)

Dela på andra sajter

Haha, kan tänka mig att du blev paff när gaffeln dök upp i damens kind. Man vet aldrig vad som kan hända, tur att ni hade ett ess i ärmen.

Hur som helst - delikat berättelse.

Dela på andra sajter

Nix.  :na:

Hon är nu för tiden ett ex.  :yes:

ja en brud som kör gaffeln i nån helt plötsligt skulle jag iaf ha svårt o sova lugnt brevid  :oh:

hursom så är det en bra berättad historia  :great:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

ja en brud som kör gaffeln i nån helt plötsligt skulle jag iaf ha svårt o sova lugnt brevid  :oh:

hursom så är det en bra berättad historia  :great:

Hon var faktiskt väldigt snäll när det kom till kritan. =)

Men man ville inte göra snedsteg där!!! *Aj*

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

kharess  :great: !

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Ja vad ska man säja,kharess är ordens mästare,man känner sig som en nybörjare,så gammal man är,Jag har en hel del att berätta om men kanske inte med den bravur som härmed visas

Dela på andra sajter

Pengar löser allt  :yes:

Annars en mkt bra o rolig berättelse.

Det värsta jag varit med om i Thailand(Patong) var i feb-07 då jag och tjejen satt i snake bar och tog en öl.

Plötslig poffade det till snabbt 5 gånger. Slirig som man var trodde jag att någon stack hål på balongerna i baren. Men tyvärr så var det bartendern som fick lite bly i sig. Tydligen hade någon hyrt ett par snubbar för att ge igen för ett bråk innan. Enl var tjejerna sa i baren ett par dagar senare var kostnaden 5000bath för jobbet. Om det var sant kan jag inte svära på men ända lite äckligt att för 1000sek kan man bli skjuten.

"10 4 bend over and out "

Dela på andra sajter

Har det blivit något white wedding ännu  :whistle:

He he! Jag tänkte mer på "red wedding" med tanke på händelsen med gaffeln. :D:D

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Hej Kharess!

Tack för denna ytterligare kanonberättelse! Det kanske inte är så farligt att det inte blev av med denna tjej. Jag tror garanterat att du sover bättre. Det verkar att din nuvarande tjej är betyyyydligt mindre våldbenägen. Var mån om henne!

Ser fram emot flera historier!

Svarten

Dela på andra sajter

He he! Jag tänkte mer på "red wedding" med tanke på händelsen med gaffeln. :D:D

Hälsning

Svarten

Ha ha ha. Den va bra, Svarten.  ;)

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...