Jump to content
IGNORERAD

Resväg Bangkok - Surin


Sheriffen

Recommended Posts

OK, tack för svaren. Det är staden Surin som jag uppfattat det vi ska till först och främst och därifrån till en liten by i Surin som heter Bangu (ligger ca 2 mil från gränsen till Kambodja). Anledningen till mina frågor är att jag är dåligt "insatt" i kommunikationerna mellan Bangkok och Surin. Tjejen tycker vi ska åka buss mellan Surin - Bangkok medan jag tror det bekvämaste alternativet är att åka tåg (med egna sängar bl a) så man kan sova större delen av resan..

Tjejen menar på att bussen är det smidigaste sättet då tåg och flyg (buriram) är krångligt att ta sig därifrån till hennes hemby.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • godbit

    3

  • BB

    3

  • Sheriffen

    3

  • piloten66

    2

Mest aktiva i denna tråd

OK, tack för svaren. Det är staden Surin som jag uppfattat det vi ska till först och främst och därifrån till en liten by i Surin som heter Bangu (ligger ca 2 mil från gränsen till Kambodja). Anledningen till mina frågor är att jag är dåligt "insatt" i kommunikationerna mellan Bangkok och Surin. Tjejen tycker vi ska åka buss mellan Surin - Bangkok medan jag tror det bekvämaste alternativet är att åka tåg (med egna sängar bl a) så man kan sova större delen av resan..

Tjejen menar på att bussen är det smidigaste sättet då tåg och flyg (buriram) är krångligt att ta sig därifrån till hennes hemby.

Lyssna på din tjej ta natt bussen du sova framme på morgonen.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest Forden34

Är det någon som hört nått nytt om flyg från bkk till surin, står bara på thai ju

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som vet nått??

Hej Det var tänkt komma igång september men har av olika anledningar(flygplatsägaren/navy,ny transportminister etc) samt att flygplatsen saknar publicerade instrument inflygningar samt att den kommer att bedrivas Navajo/kolvmoter plan/8-10 platser gör att skulle vara tveksam att använda samt det är vackert väder flygplats/cloudbreak procedure.Buriram är ett alternativ men bara avgångar fre och sön.Nä ta bussen Mvh Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Guest Forden34

Lyfter den här tråden lite då det är av intresse å veat om det går flyg till surin från bkk

eller bkk buriram, verkar som nokair inte flyger till buriram längre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Har dom slutat att flyga till buriram nu

Nokair ingenting

Airasia ingenting

Men va fan i helvete

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst på ett annat forum att en del har flugit med Thai Regional Arlines nyligen.

Fredag och Söndagar:

Suvarnabhumi - Burirum 2:30-3:50 PM. 3690 Thb. Enkel

Suvarnabhumi - Korat 2:30-3:20 PM. 2990 Thb. Enkel.

Flygplanen tar 8-9 personer. Typ Piper.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ringer en liten klocka om att Happy Air skulle ta upp flygningar Bangkok- Korat. Kommer inte riktigt ihåg men det skulle grunda sig på ett avtal med ett tidigare bolag som las ner, vilket har försvunnit i minnet.

Har för mig att just Happy Air skulle börja senare i år. Jag kan ha fel, men det skadar inte att kolla deras hemsida då och då.

http://www.happyair.co.th/

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite historia hittade jag bland lite sparat material i datorn, tror det är från 2009-2010.

Det thailändska flygbolaget PB Air har lagt ner verksamheten.

Pga olönsamhet har det privatägda lilla flygbolaget PB Air efter 19 års verksamhet gått i graven.

Bolaget opererade inrikestrafik till sex destinationer från Suvarnabhumi International Airport i Bangkok: Lampang, Mae Sot, Nan, Nakhon Phanom, Sakhon Nakhon, Buri Ram och Roi-et.

Som en konsekvens av detta har myndigheterna framfört önskemål om att Nok Air - lågprisflygbolaget som ägs till 39% av Thai Airways - övertar trafiken till tre av PB Air´s destinationer. Detta har nu skett, och Nok Air som bedriver sin trafik från Bangkok´s gamla flygplats Don Mueang Airport, flyger nu från 3 november även till Sakhon Nakhon, Nakhon Phanom och Buri Ram med en ATR 72.

Källa: Bangkok Post

PB air slutade med sin trafik till Burirum oktober 2011 tror jag, lite osäker men det går inga flyg idag.

De enda jag kan hitta är Thai Regionals Airlines som flyger idag: http://www.thairegionalairlines.com

Slolar Air flyger till Roi-Et, närmsta alternativet: http://www.solarair.co.th/solar-aviation/default_en.aspx

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Flög i januari till Ubon Ratshathani ca 16 mil nordost om Surin ca 1600 baht sen tog jag hyrbil därifrån...

Kom nyss hem från en 16 dagars trip där jag hyrde en pickup direkt på Suvarnabhumi och körde upp via Buriram och tillbaka via Prasat och finaste vägen är helt klart via Prasat bara att blåsa på...blev stoppad ett par gånger av polisen men det är bara att le och nicka med när dom pratar...

Annars om man inte behöver nån bil med sig så är ju dom vita bussarna perfekt...har för mig dom tog 370 baht enkelresa.

Always look @ the bright side of life..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...