Jump to content
IGNORERAD

skaffa pistol/vapen ?


grakullf

Recommended Posts

Hej Grafkull! Vi kanske skulle kunna bli " :triniti: vapenbröder".För min "tant bor i Kham Krung 10km från Kranuan.http://youtu.be/FnMLGkj91Og

Ha-ha!

Det tycker jag var en bra idé. Kanske utan vapen då!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bunma6

    12

  • B747

    10

  • grakullf

    9

  • buriram

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ganska lugnt DRambone, till skillnad mot Dig är jag tydlig, Är Du tydlig?

PS Anders är stolt och visar upp mig själv och gumman, Du visar någon leksak, Vem Tror På Dig ? En sjuåring?

Brukar du få samma elefanter som carpenter på besök? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Betraktelser fran Chiang Mai... Angaende vapeninnehav.

1) Pa parkeringen Big C i varas: Strid om parkeringsplats. Tva bilar krigar om en ruta. Nr. 1 vinner, tar platsen i besittning. Nr. 2 tar da fram sin pistol och satter en kula i Nr. 1:s bil.

2) Var pa en mindre "saker" restaurant i varas. Man (Thai) klappade vardinnan pa rumpan. Resultat: En av hennes hennes manliga kompisar plockade fram revolver. Restauranten tomdes kvickt.

Sens moral. Sluta tro att man kan leka "Dirty Harry" i Thailand. Vissa Thai AR Dirty Harry..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det är väl sällan det rör sig om rena inbrott på landet. Och det spelar ju i alla fall ingen roll om dom nu vill gå in.

Det är väl desto vanligare med boskapsstöld och stöld av mopeder o.s.v.

Sen angående vapen.

I USA är det väl en väldigt vanlig orsak till dödsfall att folk blir våda skjutna. Så det om något kan vara ett skäl till att undvika vapen.

Har för övrigt en kompis som hade vapen. Han använde det för att "skrämma" hundarna som kom in på gården genom att skjuta i marken bredvid dom. Tyvärr så vart en av hundarna träffad av en rikoschett. Ni kan bara gissa hur populär han var i byn sen.

Inget att rekommendera med andra ord.

Mvh Janne

Ja. Även i vagntågen för nybyggare var det mycket vanligt med vådaskjutningar, ofta då de hade lagt ifrån sig laddade vapen, oftast gjort av stadsbor, som inte var vana med skjutvapen, som landsortsborna ofta var.

---

Problem med inbrott och annan kriminalitet verkar vara väldigt olika i olika områden - kanske beroende på om poliserna är effektiva eller gangsters/lata? :)

Värstingexempel har lämnats ovan. Här är ett lite lustigt:

I hembyn låser de normalt inte ens husen då de åker bort, det värsta som hänt var nog att byns alkis hade "lånat" någon öl :)

men hon vågade inte åka motorcykel genom en by några mil därifrån (i grannprovinsen) i dagsljus, för hon var rädd att bli överfallen.

---

Vet inte om licens behövs i Thailand, men i Sverige har jag en antik tävlingspilbåge (=utan en massa balansstag, så man behöver bara haka på strängen). Med den kan det inte heller barn göra några allvarligare vådaskjutningar, eftersom de inte orkar spänna den :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, så har det hänt igen då!

I går kväll small det utanför huset, nu är det ju ganska tätbebyggt så det ekade nog mer än själva smällen, men likförbenat, en skitfull snutjävel hade fått för sig att visa eldkraften på hans nya revolver så lill-Jesse drog av ett skott mitt inne i bykrogen. Lyckligtvis inskränkte sig skadorna till ett hål i markisen men innte en tanke på att stoppa fanskapet av hans kollegor som i alla fall va betydligt nyktrare.

Vare nån som som utnämnde Thailand till Asiens Vilda Västern, instämmer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, så har det hänt igen då!

I går kväll small det utanför huset, nu är det ju ganska tätbebyggt så det ekade nog mer än själva smällen, men likförbenat, en skitfull snutjävel hade fått för sig att visa eldkraften på hans nya revolver så lill-Jesse drog av ett skott mitt inne i bykrogen. Lyckligtvis inskränkte sig skadorna till ett hål i markisen men innte en tanke på att stoppa fanskapet av hans kollegor som i alla fall va betydligt nyktrare.

Vare nån som som utnämnde Thailand till Asiens Vilda Västern, instämmer!

Kanske det är därför det heter Amazing Thailand..

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att som falang skjuta en Thailändare är nog det mest korkade du kan göra, även om det skulle vara en inbrottstjuv.

Du skulle troligen hamna på Bangkok Hilton på livstid.

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en orsak till att inte köpa ett vapen i Thailand.

Frugan eller du blir full och ni blir ovänner pang så ligger någon skjuteten.

Thai damer brukar ju va nykterister, förutom barbrudar , vad menar du eller har du ba erfarenhet av barbrudar de e frågan..??

Wanipok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai damer brukar ju va nykterister, förutom barbrudar , vad menar du eller har du ba erfarenhet av barbrudar de e frågan..??

Wanipok.

Nu får du allt läsa 1 gång till :kort: , frågan var att skaffa pistol/vapen

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du allt läsa 1 gång till :kort: , frågan var att skaffa pistol/vapen

jag förstår men vad menar du Grottmannen?

wanipok.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Thai damer brukar ju va nykterister, förutom barbrudar , vad menar du eller har du ba erfarenhet av barbrudar de e frågan..?? Wanipok.

Ojdå, har sett många tanter som gillar kröka. Och då är alla samhällsklasser inblandade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...