Jump to content
IGNORERAD

skaffa pistol/vapen ?


grakullf

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Det är väl sällan det rör sig om rena inbrott på landet. Och det spelar ju i alla fall ingen roll om dom nu vill gå in.

Det är väl desto vanligare med boskapsstöld och stöld av mopeder o.s.v.

Mvh Janne

Hej

Enligt mig är anledningen till att man väljer att bo tillsammans i en by istället för på den mark man äger och odlar på förutom den sociala gemenskapen bl.a att man är rädda för inbrott, rån, våldtäkter, bortrövande av barn m.m, och man lämnar aldrig kvinnor eller barn själva i ensligt belägna hus, man lämnar dom till släktingar om man måste åka bort eller jobba tillfälligt på annan ort, så även vi har ofta släktingar eller deras barn boende hos oss när vi är på plats i byn och oftast får vi även någon eller några av deras hundar boende hos oss också, det fungerar alldeles utmärkt barnen hjälper till med trädgård och hushåll och vi ser till att dom sköter sig och kommer till skolan, hundarna håller vakt om natten och leker med barnen på dagarna inte minst vår lille grabb.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bunma6

    12

  • B747

    10

  • grakullf

    9

  • buriram

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Enligt mig är anledningen till att man väljer att bo tillsammans i en by istället för på den mark man äger och odlar på förutom den sociala gemenskapen bl.a att man är rädda för inbrott, rån, våldtäkter, bortrövande av barn m.m, och man lämnar aldrig kvinnor eller barn själva i ensligt belägna hus, man lämnar dom till släktingar om man måste åka bort eller jobba tillfälligt på annan ort, så även vi har ofta släktingar eller deras barn boende hos oss när vi är på plats i byn och oftast får vi även någon eller några av deras hundar boende hos oss också, det fungerar alldeles utmärkt barnen hjälper till med trädgård och hushåll och vi ser till att dom sköter sig och kommer till skolan, hundarna håller vakt om natten och leker med barnen på dagarna inte minst vår lille grabb.

Mvh Isan Lover

Tjena!

Här ser ni våra två skjutvapen. Kan lova till 100% att det inte är någon som kommer in på vår tomt dag eller nattetid,

utan tillstånd av dessa båda herrar. Barnen här kan leka med dom,dra i svansen,sitta på dom.

Men ett j-a temprament då det kommer någon bil,motorcykel eller person dom inte känner igen.

Namn: Den svarte: Beer Chang Den gulsvarte: Spiderman

post-8709-0-23401000-1313648781.jpg

post-8709-0-72600900-1313648800.jpg

post-8709-0-33841100-1313648817.jpg

post-8709-0-23401000-1313648781.jpg

post-8709-0-72600900-1313648800.jpg

post-8709-0-33841100-1313648817.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig är anledningen till att man väljer att bo tillsammans i en by istället för på den mark man äger och odlar på förutom den sociala gemenskapen bl.a att man är rädda för inbrott, rån, våldtäkter, bortrövande av barn m.m, och man lämnar aldrig kvinnor eller barn själva i ensligt belägna hus, man lämnar dom till släktingar om man måste åka bort eller jobba tillfälligt på annan ort, så även vi har ofta släktingar eller deras barn boende hos oss när vi är på plats i byn och oftast får vi även någon eller några av deras hundar boende hos oss också, det fungerar alldeles utmärkt barnen hjälper till med trädgård och hushåll och vi ser till att dom sköter sig och kommer till skolan, hundarna håller vakt om natten och leker med barnen på dagarna inte minst vår lille grabb.

Mvh Isan Lover

Med den retoriken borde det då inte ske några inbrott i Bankok ö.h.t där man oftast bor ännu närmare varandra?

Det du skriver speglar naturligtvis den Thailändska överdrivna rädsla för att bli utsatta för brott, inbrott etc.

Visst förekommer det, men en springande punkt är att alla galler som dom är tokiga att sätta upp hjälper inte!

Personligen har jag ej galler på något av mina hus(av brandsäkerhetsskäl). Och dom gånger det varit inbrott i området i Bangkok har grannar som har gallerförsedda fönster blivit drabbade.

I Yasothon låser vi knappt dörren, vi bor ca 300m från byn.

Det är möjligt att jag skulle ändra uppfattning om jag vart utsatt för brott. Men som jag bedömer det så är det helt klart större risk att bli utsatt för inbrott i Sverige.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Fick låna en pumpstock av min vän polischefen,då frugan blev rånad på sitt guldhalsband.Vi hadde på den tiden ett plantage samt massvis med kalkoner,gäss, mm.Då jag frågade min vän,om det kommer in en tjuv(knarkare) och jag skjuter han,vad gör jag då?Jo sa han du ringer till mig så löser sig det,samt så är det din fru som sköt, inte sant.Blev med tiden

säker på den,sköt 7 hundar samt en del katter.Min vän ville att jag skulle köpa en 9mm pistol av honom för 7000baht med licens och patroner,men avböjde.

Mvh Nick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Fick låna en pumpstock av min vän polischefen,då frugan blev rånad på sitt guldhalsband.Vi hadde på den tiden ett plantage samt massvis med kalkoner,gäss, mm.Då jag frågade min vän,om det kommer in en tjuv(knarkare) och jag skjuter han,vad gör jag då?Jo sa han du ringer till mig så löser sig det,samt så är det din fru som sköt, inte sant.Blev med tiden

säker på den,sköt 7 hundar samt en del katter.Min vän ville att jag skulle köpa en 9mm pistol av honom för 7000baht med licens och patroner,men avböjde.

Mvh Nick!

Sjukaste inlägget idag:

Sköt 7 hundar och några katter.

Det blir bara värre och värre..

Link to comment
Dela på andra sajter

Rabies är inte att leka med,inte om det finns en massa systerbarn där.

Det är herrelösa hundar som äter upp kyckligar mm jag skriver om.

Mvh Nick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lås tråden innan det kommer seriösa tips om hur man skaffar handeldvapen i Thailand!

Det finns ju hur många stollar här som helst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rabies är inte att leka med,inte om det finns en massa systerbarn där.

Det är herrelösa hundar som äter upp kyckligar mm jag skriver om.

Mvh Nick!

OCH hur f-n vet du att dom har rabies?

Här där vi bor leker barn överallt...på farmer,bland träd m.m

Under mina snart sex år här...ännu har dom inte börjat shjuta lösa hudar.

Polischefen som vi har här och är nära bekant med min frus familj skulle inte ENS låna

ut en slangbella till mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som jag bedömer det så är det helt klart större risk att bli utsatt för inbrott i Sverige.

Mvh Janne

Vad grundar du det på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad grundar du det på?

Villa inbrott är inte helt ovanligt i sverige. Det är även farligare att gå ute på gatan i Stockholm en fredakväll.

Den tyngre brottsligheten som rån och dylika är mycket vanligare i sverige.

Självklart har dom i Thailand en vardagsbrottslighet som är av en annan karaktär som korruption o.s.v.

Men att man ska behöva ta till så drastiska åtgärder som att skaffa vapen för att skydda sig anser jag vara onödigt.

Dock verkar det som om inbrott och dyl i just byarna är av relativt låg karaktär i jämförelse internationellt sett.

Och jag har väl ingen statistik att hänvisa till annat än det jag själv sett och upplevt under 20 års tid.

Men det är en klar skillnad på en by i Isaan och Pattaya t.ex.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om jag hamnar i den situationen att jag behöver använda vapen skiter jag i vem som har licensen,,

MVH//Jocko

Hade det inte varit bra med en egen licens på ett eget skjutvapen då????

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga vapen hemma i Thailand, lämnade dem i Sverige.

En tårgas spray har jag nära till hand och vet hur jag skall använda den.

Tårgas och batong tycker jag är en bättre lösning.

Om du vill gå tuffare fram så kostar en elpistol 3200 baht.

Hej,

Utana att ha läst alla svaren så tycker jag detta är det smartaste!

Att ha vapen betyder alltid att man måste vara beredd att göra bruk av det!

Visar man ett vapen i avskräckande syfte så är det lätt att responsen blir att den andre gör bruk av sitt eventuella vapen snabbt!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller angående elpistol?

Gällande hundar så är väl de ingen match för de mer proffsiga bovarna, eller?

Kan man inte engagera spöken att hålla efter huset när man sover eller är borta? Själva så är jag tydligen helt blind för spöken men har istället funderat på någon slags sound and light show som man kan bjuda bovarna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg en stor interkontinental missilattrapp i trädgården, dra en sladd till huset så ska du se att folk åker förbi illa kvickt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

lär dig självfösvar som någon typ av kamp arter som thaiboxing eller nåt liknande i stället mycket mycket bätre

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

OCH hur f-n vet du att dom har rabies?

Här där vi bor leker barn överallt...på farmer,bland träd m.m

Under mina snart sex år här...ännu har dom inte börjat shjuta lösa hudar.

Polischefen som vi har här och är nära bekant med min frus familj skulle inte ENS låna

ut en slangbella till mej.

Då jag huserade i Thailand så var det mycket problem med droger,rabies ser man lätt på hunden .Den är väldigt undernärd samt en konstig blick i ögonen,går rakt fram mot dig,lite darrig gång.

Mvh Nick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit bra med en egen licens på ett eget skjutvapen då ????

Hej

Om jag har blivit tvungen att använda vapen för att klara livet ,då har jag större problem än vapenlicens,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kontroversiellt,kanske. Våld föder som bekant våld! Jag och min flickvän bor lite utanför en stad,bland risfält och lite ohyra. Då menar jag inte grannarna direkt!

Jag har funderat på attt att skaffa en pistol. Helt legalt förstås. ¨Knalla¨lite med den någon gång omsänder borde väl ge en signal om att...¨Där är nog inte så intelligent att tjafsa och bråka¨, dom har vapen! eller är det bara provokativt?

Jag ser inget direkt hot omkring vårat ställe men tänker snarare som så att,det är bättre att ¨mota Olle i grind¨ än att bjuda in ¨fel¨människor. Eller blir det mer inbrottsintressant med ett vapen i ett hem?

Någon med erfarenhet inom detta område?

Hälsningar

Grakullf

Hej.Du/frugan verkar mycket nojiga for??.Jag sjalv gillar offroad nattetid,har alldrig haft problem med banditer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, vi är inte nojiga,varken jag eller min flickvän. Det är väl bara det att jag aldrig bott lite avsides i Thailand förut. Jag ser fram emot vårat trevliga och mysiga hus med fiskdamm och en ganska stor tomt.

Vi bor ca. 300 meter från nästa hus,som också är lite avsides. Som sagt var.vi bor lite på sidan om men det är nog lugnt. Det var bara en tanke jag hade att med vetskapen att det finns ett vapen i huset så drar sig vissa element från en ond handling. Jag tänkte kanske fel? Det lär ju visa sig!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grafullk: Du som startade och avslutade denna tråd efter alla svar du fick, jag lägger en inlägg som inte har med din fråga att göra. Men vapen.

På sjuttiotalet jobbade jag ihop med en snubbe, skåning med namn Uddo i Liljeholmen, många verksamheter av olika kvaliteér, marken var inte stadsplanerad, plåttak, o.s.v.

Det fanns alla sorter av bilhandlare, från att sälja till att laga. Bl.a.

Nu till saken: En kille kom med en revolver till mig och ville ha den uppborrad så han kunde skjuta 22 or, jag satte mig ned och frågade, Vad ska du ha puffran till? Hota folk om jag blir trängd, blev svaret, min motfråga, Kan Du tänka Dig att ta livet av någon? Nej, vill bara hota. Har man en puffra så måste man vilja döda den man siktar på...

Han insåg allvaret att ha ett dödande vapen, Och tackade för sig. Mvh Anders Ps En vän till mig med fru i Thailandmig, tyvärr har han avlidit sex månader innan pension, han hann inte flytta. Han var jägare och hade många fina/dyra vapen, som han ville ta med sig. Jag skulle kolla upp vapenlicens för Farang åt honom, Min fru har flera kontakter inom polisen och vänner som jobbar dår i olika nivåer. Alla säger vapenlicens NEJ, Vi har tillräckligt problem med illegala vapen i händer på folk som inte borde ha det..

För den skull vad som gäller i södra Thailand, har jag ingen susning om, mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

När har vapen löst problem på ett bra sätt?Säg mig.

När denna man fick lämna jorde livet.

post-8413-0-10423000-1313686864.jpg

post-8413-0-10423000-1313686864.jpg

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...