Jump to content
IGNORERAD

Volontär sökes


Magrood

Recommended Posts

Hej

Jag har fått detta mejl från BOJ (Brottsofferjouren). Men eftersom jag tolkar mycket åt poliser och domstolar så kan jag inte vara volontär i BOJ eftersom jäv kan uppstå.

Men jag har lovat mannen som mejlade mig att sprida hans meddelande.

Mvh

Magrood

Ps. Don't shoot the messenger

:::

Hej

Jag arbetar på Brottsofferjourernas Riksförbund i Stockholm bl.a. med "Stöd på eget språk". Vi erbjuder brottsdrabbade och vittnen kontakt på deras hemspråk. För den funktionen har vi utbildat ideella medarbetare, ”Språkvolontärer”, som vid behov tar kontakt med hjälpsökande per telefon. För mer info se www.boj.se

Sedan en tid saknar vi tyvärr språkvolontär för Thai. Vi har sökt förgäves i Stockholms-området under 5-6 månader utan att hitta någon. Har ni något tips till oss?

Tacksam för er hjälp!

:::

Vi startar en kurs för nya blivande volontärer torsdag 25 aug. Om du eller någon annan är intresserade av uppdraget och kan vara med på utbildningen så vore det mycket glädjande.

:::

Göran Thornadtsson

Tel: 08-556 092 85, E-post: goran.thornadtsson@boj.se

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood!

Du hjälpte oss för cirka 3 år sedan med en körkortsöversättning, som fungerade perfekt. Kanske kommer du inte ihåg mig och Kai.

Jag heter Fredrik. Kul att höras i alla fall.

Nu till min fråga. Är det volontärs jobb helt utan lön och ersättning?

MVH Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fredrik

Tack så mycket för ditt meddelande. Kul att få feedback.

:::

Mvh

Magrood

Angående din fråga så var svaret så här:

Observera att det här rör sig om ett volontäruppdrag. Pga bristande ekonomi så kan vi inte köpa tjänst. Ersättning utgår enbart för kostnader i samband med tjänstgöring, t.ex. resekostnader och telefonkostnader.

Brottsofferjourernas Riksförbund har f.n. 27 ”språkvolontärer” som via telefon ger vägledning och stöd åt brottsdrabbade, vittnen och anhöriga på deras modersmål. I dagsläget kan vi erbjuda hjälp på 20 språk. De är inte tolkar som översätter ett budskap till ett annat språk. Efter utbildning hos oss blir de stödpersoner via telefon på sina språk.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...