Jump to content
IGNORERAD

Angående golfbagar


stefan5300

Recommended Posts

        Hejsan,  jag har hört att en golfbag inte räknas in i den övriga bagagevikten vid incheckningen,

        kan detta vara möjligt,  för då skulle man ju kunna ha en klubba, en boll i bagen och sen stoppa i andra viktiga saker i bagen

                                        Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Golfbag går utöver övrigt bagage, tänk dock på att även golfbagar röntgas och det är inte tillåtet att frakta annat än golfrelaterade prylar i dom. (ibland får man spela i många tjocka kläder)

Sen är det även risk för att golfbagen blir kvar en eller ett par dagar om det är mycket vikt på kärran, golfbag är lowpriority, brukar stoppa tvätt och sånt i skyddsbagen, inget som man är i behov av direkt vid ankomst.

MVH

Baa,

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Raipenmai

Det skiljer sig lite mellan de olika bolagen. Om man tex har Royal Orchid Plus kortet på Thai får man ha 30 kg bagage. Om bagen väger 15 kilo och det övriga bagaget inte väger över 15 kilo kostar det inget att ta med bagen. Om man inte har det kortet får man ju endast ta med sig 20 kilo på Thai . Skulle då här i exemplet ovan bli 10 kilos övervikt.  I stället finns då en fast kostnad för golfbagen. Har för mig att den är 100 $ på Thai. (Jag har åkt på den avgiften på Arlanda). Ibland blir det SAS pris (Arlanda) ibland det pris som flygbolaget som står för fligheten har. Även om man har läst på och tror att man vet så bestämmer personalen vid incheckningen priset. I Bangkok brukar det sällan bli problem om man har bagen utöver maxvikt. Det finns även regler för vad som får förvaras i golfbagen. Tror att det max är 14 klubbor, ett par golfskor etc. Swiss nämner även max antal bollar som får finnas i golfbagen...Tror dock inte att de kollar bagen speciellt ofta. (Har aldrig hänt mig).

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkte både med SAS och Thai men bara betalat för golfbag

på SAS. Det kostar på SAS 400SEK enkel väg, alltså 800SEK

ToR.  :bad:

Många golfrundor och beer Chang som försvinner där

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...