Jump to content
IGNORERAD

Thaksin och fd. Man City


Broskan

Recommended Posts

Jag har inte följt med i svängarna tydligen för jag läste nyss att en arab hade köpt Man City. Vart han tvingad att sälja eller vill han bara gömma sig nu.

Läste tidigare att Premiere Leauge har en styrelse som skall godkänna alla ägare och det hade blivit tveksamheter ang Thaksins bakgrund.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvungen och tvungen, Manchester City hade tjänat ut sitt syfte för DR T, han hade det som mediaevent under valrörelsen i Thailand där han under stort pressuppbåd värvade tre thailändska spelare till City. De har gjort 1 match i City, när City föll mot den Thailändska ligakombinationen i maj månad på uppvisningsturnén.

De frusna 80 miljarderna fick han ju inte loss ifrån Thailand vilket givetvis påverkade värvningsbudgeten.

Sen börjde det viskas om en ny "handel och vandel" granskning från PL styrelsen så det var kanske rätt läge att sälja, trots att jag läste om Thaksins 10 års plan för Manchester City så sent som för en vecka sedan.

Fast största skälet var nog att araberna bjöd 150 miljoner när Dr T köpte för 80 miljoner för drygt ett år sedan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...