Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Yingluck: Polischefen kommer inte bytas ut


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Ibland har man annat att göra än att utbilda folk på MPR, t.ex dörja makrill som ska saltas till hummerfisket, röka makrill, umgås med familj och grannar, jag uppskattar antalet tillsättningar och utnämningar som har ansetts som "politiska" dom senaste 50 åren till hundratals, och för dom som vill fördjupa sig i detta finns det ärenden ifrån både konstitutionsutskottet och svensk press i sån omfattning att det nog går att doktorera i ämnet, och vill man sen fördjupa sig i Europeiska och Amerikanska sådana så har man nog sysselsättning i flera år.

Mvh Isan Lover

Men hallå man anväder inte makrill till å fiska hummer utan man använder sura hälleflundreskallar eller sura torskskallar!

Makrill använder man till att fiska krabbor med!

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Vaxet

    8

  • andersbangkok

    7

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Men hallå man anväder inte makrill till å fiska hummer utan man använder sura hälleflundreskallar eller sura torskskallar!

Då finns det ett antal MPR:are som ligger illa till! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar tro att IL är en skröna nu!

Kalle anka har väl större verklighetsuppfattning! :jester:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Om vi backar lite så var mitt inlägg i debatten det här som jag tog ifrån TeakDoor där man har en liknande debatt som den här, och jag instämmer fortfarande med denne mans inlägg.

"Getting lots of friends into position already..nice." Quote #672

When Obama arrived in Washington, out went the Bushie's, and in came the Obama's

When Cameron arrived in London, out went the laborites, in came the PC's (and some agreeable coalition types)

When Abhi arrived in BKK, out went the Somchai/Samak types, in came the Abhi/Suthep cronies.

When Yingluck arrived in BKK, out went the Abhi/Suthep cronies, and in came the Thaksinites/UDD types.

For ever it will be thus.

One doesn't try to govern with holdover enemies from the defeated Govt.

Not rocket science for many.but for PADites it is.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du förstår inte att bakgrunden han syftar till är alla ministrar som ALLTID byts ut vid ett makskifte i ALLA länder ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om vi backar lite så var mitt inlägg i debatten det här som jag tog ifrån TeakDoor där man har en liknande debatt som den här, och jag instämmer fortfarande med denne mans inlägg.

"Getting lots of friends into position already..nice." Quote #672

When Obama arrived in Washington, out went the Bushie's, and in came the Obama's

When Cameron arrived in London, out went the laborites, in came the PC's (and some agreeable coalition types)

When Abhi arrived in BKK, out went the Somchai/Samak types, in came the Abhi/Suthep cronies.

When Yingluck arrived in BKK, out went the Abhi/Suthep cronies, and in came the Thaksinites/UDD types.

For ever it will be thus.

One doesn't try to govern with holdover enemies from the defeated Govt.

Not rocket science for many.but for PADites it is.

Mvh Isan Lover

Vad har detta med chefer/tjänstemän i statliga verk att göra?

en vecka nu utan exempel från dig.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...