Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Yingluck: Polischefen kommer inte bytas ut


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Vi väntar fortfarande på länk eller dyligt som styrker det du skriver.?

Varför är det så tyst från IL? Har gått 2 dagara nu.

Är det på grund av självberägeri och svammel kanske som vi inte får svar?

Mvh Janne

Hej

Ibland har man annat att göra än att utbilda folk på MPR, t.ex dörja makrill som ska saltas till hummerfisket, röka makrill, umgås med familj och grannar, jag uppskattar antalet tillsättningar och utnämningar som har ansetts som "politiska" dom senaste 50 åren till hundratals, och för dom som vill fördjupa sig i detta finns det ärenden ifrån både konstitutionsutskottet och svensk press i sån omfattning att det nog går att doktorera i ämnet, och vill man sen fördjupa sig i Europeiska och Amerikanska sådana så har man nog sysselsättning i flera år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Vaxet

    8

  • andersbangkok

    7

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Ibland har man annat att göra än att utbilda folk på MPR, t.ex dörja makrill som ska saltas till hummerfisket, röka makrill, umgås med familj och grannar, jag uppskattar antalet tillsättningar och utnämningar som har ansetts som "politiska" dom senaste 50 åren till hundratals, och för dom som vill fördjupa sig i detta finns det ärenden ifrån både konstitutionsutskottet och svensk press i sån omfattning att det nog går att doktorera i ämnet, och vill man sen fördjupa sig i Europeiska och Amerikanska sådana så har man nog sysselsättning i flera år.

Mvh Isan Lover

Då väntar vi på att du ska länka till ett sådant exempel 3 dagar nu utan påvisbara bevis?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ibland har man annat att göra än att utbilda folk på MPR, t.ex dörja makrill som ska saltas till hummerfisket, röka makrill, umgås med familj och grannar, jag uppskattar antalet tillsättningar och utnämningar som har ansetts som "politiska" dom senaste 50 åren till hundratals, och för dom som vill fördjupa sig i detta finns det ärenden ifrån både konstitutionsutskottet och svensk press i sån omfattning att det nog går att doktorera i ämnet, och vill man sen fördjupa sig i Europeiska och Amerikanska sådana så har man nog sysselsättning i flera år.

Mvh Isan Lover

Nu handlade det ju om personer som bytts ut vid val. Inte vilka dom tillsatt..

Om det nu är så att en statlig tjänsteman blir utbytt. Så har antingen hans förordnande löpt ut. Eller så har han ställt till med någonting så han gjort sig omöjlig. Eller helt enkelt beslutat att sluta själv.

Att regeringar sedan tillsätter sina gelikar när väl tjänsterna är lediga är en annan femma.

Ett praktexempel är talmannen som i väldigt många fall haft annan partifärg än regeringen.

Dessutom så är väl knappast konstitutionsutskottet rätt källa att gå till. Då dom har som lagstadgad UPPGIFT att reda ut om det ligger något brottsligt bakom handlingar i regering och rikstag.

Ungefär samma roll som en domstol. Och om någon skulle befinnas skyldig där är det nog knappast partipolitik som ligger bakom. Än mindre styr dom vad som händer efter valen.

Kan du inte vara man nog att erkänna att du förhastade dig lite grann. Istället för att försöka gömma dig bakom makrill.

Om du vore säker på din sak så skulle du kunna plocka fram ett sådant exempel ur bakfikan snabbare än du skrev förra inlägget.

Nu verkar det ju inte som det är så eftersom du inte presterat något vedertaget exempel ännu.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ibland har man annat att göra än att utbilda folk på MPR, t.ex dörja makrill som ska saltas till hummerfisket, röka makrill, umgås med familj och grannar, jag uppskattar antalet tillsättningar och utnämningar som har ansetts som "politiska" dom senaste 50 åren till hundratals, och för dom som vill fördjupa sig i detta finns det ärenden ifrån både konstitutionsutskottet och svensk press i sån omfattning att det nog går att doktorera i ämnet, och vill man sen fördjupa sig i Europeiska och Amerikanska sådana så har man nog sysselsättning i flera år.

Mvh Isan Lover

Visst har det tillsats folk i olika myndigheter på politiska grunder, men detta handlar det inte om denna gång.

Du har sagt att det är vanligt att statliga tjänstemän byts ut till jasägare efter ett val, detta med anledning av att du försvarade att Thaksins eventuellt skulla kasta ut en polischef och sätta in en familjemedlem.

Nu vänder du inte helt oväntat på ämnet, men det är ok IL, fiska du, umgås med familjen och känn dig inte tvungen att "utbilda" oss på MPR, som du ju skriver.

Men även om du anser oss outbildade, vilket vi kanske är, så är vi många som i alla fall kan se att en lögn är en lögn, men vi är snälla nog att acceptera det denna gång också.

Lycka till med fisket!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst har det tillsats folk i olika myndigheter på politiska grunder, men detta handlar det inte om denna gång.

Du har sagt att det är vanligt att statliga tjänstemän byts ut till jasägare efter ett val, detta med anledning av att du försvarade att Thaksins eventuellt skulla kasta ut en polischef och sätta in en familjemedlem.

Nu vänder du inte helt oväntat på ämnet, men det är ok IL, fiska du, umgås med familjen och känn dig inte tvungen att "utbilda" oss på MPR, som du ju skriver.

Men även om du anser oss outbildade, vilket vi kanske är, så är vi många som i alla fall kan se att en lögn är en lögn, men vi är snälla nog att acceptera det denna gång också.

Lycka till med fisket!

Hej

Det är det andra som påstår, jag står fast vid att det är helt naturligt att folk byts ut av olika anledningar när nya regeringar tillträder både i Thailand och övriga världen, och jag är inte det minsta förvånad att så sker även i Thailand.

Och det där med att utbilda skulle jag nog haft en ironi skylt på, men jag kunde inte låta bli att retas lite.

Jo tack fiske och familj ska ju ha sitt också.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig bör så många personer som möjligt i ledande ställning inom arme och polis bytas ut mot såna som är lojala mot landets folkvalda regering och som underordnar sig.

Mvh Isan Lover

Enligt mig är det inte ovanligt att olika länders regeringar byter både höga militära chefer, säkerhets polis chefer och utser nya personer på alla möjliga positioner i mängder av myndigheter i samband med regeringsskiften, man anser sig nog tvungna till det för att kunna genomföra politiska förändringar, risken finns annars att dessa skulle motarbeta den nya regeringen och dom förändringar dom vill genomföra.

Mvh Isan Lover

Hej

Det är det andra som påstår, jag står fast vid att det är helt naturligt att folk byts ut av olika anledningar när nya regeringar tillträder.

Nej det är inte andra som påstår något, det är du som påstår, påstår att det är vanligt att tjänstemän byts ut i samband med val, alla andra säger att detta inte alls är vanlig.

Du påstod dessutom att det är vanligt t.o.m. i Sverige, och då ombads du av många att påvisa detta med något exempel....inget exempel dök upp.och nu börjar du om...

Som sagt, i denna tråd har du förväxlat vad du själv tycker med vad som egentligen händer, säger man fakta då skall det också kunna beläggas.annars är det inte fakta, bara spekulationer, kan också kallas lögner.

Själv är detta min slutreplik i tråden då du IL nu är tillbaka där du började den samma, men än en gång, lite belägg på dina påstående hade ju varit trevligt att se!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej det är inte andra som påstår något, det är du som påstår, påstår att det är vanligt att tjänstemän byts ut i samband med val, alla andra säger att detta inte alls är vanlig.

Du påstod dessutom att det är vanligt t.o.m. i Sverige, och då ombads du av många att påvisa detta med något exempel....inget exempel dök upp.och nu börjar du om...

Som sagt, i denna tråd har du förväxlat vad du själv tycker med vad som egentligen händer, säger man fakta då skall det också kunna beläggas.annars är det inte fakta, bara spekulationer, kan också kallas lögner.

Själv är detta min slutreplik i tråden då du IL nu är tillbaka där du började den samma, men än en gång, lite belägg på dina påstående hade ju varit trevligt att se!

Hej

Själv förstår jag fortfarande inte det kontroversiella med att regeringar som tillkommit efter ett val tillsätter nya personer på olika tjänster, att sen bli ombedd ge exempel på något som alla redan vet verkar ju sanslöst, det blir ju ungefär som att be någon bevisa att jorden är rund, jag kunde mycket väl sätta mig vid datorn några timmar och leta i historien om alla kontroversiella och okontroversiella utnämningar och personbyten vid regeringsskiften men till vilken nytta, finns det verkligen fortfarande folk som tror att jorden är platt och att man riskerar att ramla av den om man åker för långt, eller handlar det om prestige och att försvåra diskussioner.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv förstår jag fortfarande inte det kontroversiella med att regeringar som tillkommit efter ett val tillsätter nya personer på olika tjänster, att sen bli ombedd ge exempel på något som alla redan vet verkar ju sanslöst, det blir ju ungefär som att be någon bevisa att jorden är rund, jag kunde mycket väl sätta mig vid datorn några timmar och leta i historien om alla kontroversiella och okontroversiella utnämningar och personbyten vid regeringsskiften men till vilken nytta, finns det verkligen fortfarande folk som tror att jorden är platt och att man riskerar att ramla av den om man åker för långt, eller handlar det om prestige och att försvåra diskussioner.

Mvh Isan Lover

Det här är ju till och med under din värdighet.

Ingen tror att jorden är platt. Du är bevisligen ensam att tro att man inom det svenska konstitutinella systemet byter ut tjänstemän godtyckligt från politiskt håll enligt partipolitisk riktning efter val.

Jag tror nog att dom flesta är rörande eniga om att om tjänsten väl är ledig så kan tillsättningen vara politisk. vilket ochså diskuterats på politisk nivå om det är lämpligt eller ej.

Dock passar dom sig för att peta tjänstemän innan förordnande gått ut eller dom slutar själv.

Nånting som är självklart och är vedertaget hos en större massa. I detta läge kan jag bara se en desperat person som inte i något avseende kan lyfta på hatten och säga att du har fel (för en gång skull).

Denna gång har du faktiskt förlöljigat dig själv mer än vad som är brukligt!!!

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

jag har nu sökt runt de senaste två regimskiftena i Sverige, 2006 och 1994 och inte kunnat hitta en enda person som petats från sin statliga tjänst av politiska skäl. Men du påstår att det finns hundratals exempel även i Sverige på att så skett.

Kan du inte ge oss 2-3 exempel från dessa regimskiften som ändå måste anses ligga närmast i tiden?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte ge oss 2-3 exempel från dessa regimskiften som ändå måste anses ligga närmast i tiden?

Ingen annan har fått några exempel på det som inte finns men som alla fattar självklart finns ändå.

Vad tror du oddsen är att du får några? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen annan har fått några exempel på det som inte finns men som alla fattar självklart finns ändå.

Vad tror du oddsen är att du får några? :)

Ungefär lika stora odds som att jorden är platt :crazy:

4 dagar nu utan exempel. Full aktivitet på IL i andra trådar.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär lika stora odds som att jorden är platt :crazy:

4 dagar nu utan exempel. Full aktivitet på IL i andra trådar.

Mvh Janne

No Buss har ju svaret på goggels så bara att läsa där, så sparar ju man det lilla som finns kvar på ens egen hårdisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

No Buss har ju svaret på goggels så bara att läsa där, så sparar ju man det lilla som finns kvar på ens egen hårdisk.

Det har han nog gjort men inte hittat något så därför ber han IL om några länkar, att du skulle börja slita på din hårddisk är väl för mycket begärt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

No Buss har ju svaret på goggels så bara att läsa där, så sparar ju man det lilla som finns kvar på ens egen hårdisk.

Nä det är ju bättre att slösa datorns cacheminne på meningslösa inlägg istället :crazy:

5 dagar nu utan länk från IL

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val och nya regeringars tillträdande, att det har förekommit och att det ibland har ansetts vara kontroversiellt har lett till diskussioner både inom politiken och i olika media, detta kan omöjligt någon människa som är det minsta politiskt intreserad ha missat.

Mvh Isan Lover

Det har nu gått 6 dagar varav IL undvikit att ge något exempel på tjänstemän som bytts ut efter vid val i sverige. :crazy:

Jag tror inte att jag kommer få något, då det verkar som om IL själv kommit på att det ej finns något sådant?

En sak verkar IL i alla fall ha rätt i. Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel det IL kastade ut sig. Då han ej klarar av att prestera ett enda riktigt exempel själv. Då han hånade alla andra som mindre smarta för att inte kunna göra detta.

Pinsamt för IL är väl bara förnamnet!

IL måste ha dryga räkningar hos glasmästaren!?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har nu gått 6 dagar varav IL undvikit att ge något exempel på tjänstemän som bytts ut efter vid val i sverige. :crazy:

Jag tror inte att jag kommer få något, då det verkar som om IL själv kommit på att det ej finns något sådant?

En sak verkar IL i alla fall ha rätt i. Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel det IL kastade ut sig. Då han ej klarar av att prestera ett enda riktigt exempel själv. Då han hånade alla andra som mindre smarta för att inte kunna göra detta.

Pinsamt för IL är väl bara förnamnet!

IL måste ha dryga räkningar hos glasmästaren!?

Mvh Janne

Hej

Jag tvivlar fortfarande inte ett ögonblick på att det är vanligt att man byter ut chefer i staliga verk och myndigheter vid regeringsskiften i dom flesta demokratiska länder, och jag har inte sett eller hört något som får mig att tvivla på att så inte är fallet i dom inlägg som har förekommit i ämnet, jag skulle kunna vända på frågan och be er ge exempel på länder där fria val hålls där inte en enda människa i statliga bolag, myndigheter eller verk har bytts ut när en ny regegering tillträder.

Jag anser fortfarande att frågans svar är givet och att det är lika logiskt som att jorden inte är platt utan rund, sen att flera personer fortfarande hävdar att den är platt påverkar inte min uppfattning i frågan alls, jag blir bara förvånad.

Mvh Isan lover

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tvivlar fortfarande inte ett ögonblick på att det är vanligt att man byter ut chefer i staliga verk och myndigheter vid regeringsskiften i dom flesta demokratiska länder, och jag har inte sett eller hört något som får mig att tvivla på att så inte är fallet i dom inlägg som har förekommit i ämnet, jag skulle kunna vända på frågan och be er ge exempel på länder där fria val hålls där inte en enda människa i statliga bolag, myndigheter eller verk har bytts ut när en ny regegering tillträder.

Jag anser fortfarande att frågans svar är givet och att det är lika logiskt som att jorden inte är platt utan rund, sen att flera personer fortfarande hävdar att den är platt påverkar inte min uppfattning i frågan alls, jag blir bara förvånad.

Mvh Isan lover

Mvh Isan Lover

Snälla Isaan Lover. Nu var det ju sverige det gäller. Och vi andra har inte gått hårt ut och idi*tförklarat resten av skribenterna om dom inte kan komma med ett enda exempel på att någon tjänsteman bytts ut politiskt i Sverige vid val. Genom att fortsätta denna retorik om jorden är inte platt. Försöka få det till som om jag och flera andra påstår så så gör du dig löjlig.

Och jag tror att detta kommer att förfölja dig i diskussioner under lång tid framöver.

Är det inte bättre och krypa till korset och erkänna att det vart lite fel här. Ursäkta att jag gick så hårt fram.

Då skulle du få högre respekt hos dom flesta. Nu framställer du dig som idi*ten som försökte ta patent på att jorden är rund.

Eller man får ont i foten att sparka in öppna dörrar..

Alternativt visar du att jag och alla andra har fel?

Tills dess är det BEVISAT att du sysslar med självbedrägeri och svammel.

Och till den stund du gett svaret(exempel) så är det inte tillämpligt att vända frågan.

Men visst är det underbart att se dig förirra dig längre och längre in på minfältet utlagt av dig själv :14:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Psst IL .Bo Bylund :ph34r: (han var visserligen inkompetent men avsattes av politiska skäl likväl http://www.aftonblad...icle11935908.ab)

Nu var det i samband med val att tjänstemän byttes ut som gällde. Så detta exempel gäller ej! citat Littorin:" Nej, han får absolut inte sparken. Och det här är ingen politisk bedömning. Om det hade handlat om det hade vi gjort det direkt efter valet."

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det i samband med val att tjänstemän byttes ut som gällde. Så detta exempel gäller ej! citat Littorin:" Nej, han får absolut inte sparken. Och det här är ingen politisk bedömning. Om det hade handlat om det hade vi gjort det direkt efter valet."

Mvh Janne

Visserligen men som jag minns det så gick han väl ut offentligt och babblade (i negativa ordalag) om regeringens arbetsmarknadspolitik och fick därefter sluta (saknad av få). Så lite politiskt var det allt även om det var mitt under mandatperioden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänstemän som är anställda i statliga verk och myndigheter, omfattas av Lagen om Anställnings Skydd (LAS), och det borde de flesta känna till. Skulle de få sparken lite nyckfullt efter ett val så skulle väl facket reagera kraftigt eller hur.

Chefer däremot omfattas inte av lagen, så där går det smidigare att omplacera eller byta ut, oftast vid att förordnandet går ut.

Att någon rent av har sparkats är mycket sällsynt.

Sånt här känner väl alla till som kan lite om det "fackliga"

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen men som jag minns det så gick han väl ut offentligt och babblade (i negativa ordalag) om regeringens arbetsmarknadspolitik och fick därefter sluta (saknad av få). Så lite politiskt var det allt även om det var mitt under mandatperioden.

Citat IL:Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val"

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen men som jag minns det så gick han väl ut offentligt och babblade (i negativa ordalag) om regeringens arbetsmarknadspolitik och fick därefter sluta (saknad av få). Så lite politiskt var det allt även om det var mitt under mandatperioden.

Det här citatet var väl det som satte spiken i kistan

Citat IL:"att sen bli ombedd ge exempel på något som alla redan vet verkar ju sanslöst, det blir ju ungefär som att be någon bevisa att jorden är rund, jag kunde mycket väl sätta mig vid datorn några timmar och leta i historien om alla kontroversiella och okontroversiella utnämningar och personbyten vid regeringsskiften men till vilken nytta, finns det verkligen fortfarande folk som tror att jorden är platt och att man riskerar att ramla av den om man åker för långt, eller handlar det om prestige och att försvåra diskussioner."

Man behöver inte idi*tförklara sina motståndare då man ej kan visa sanningshalten i det man skriver.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och samtidigt skriver IL att man skall inte vara ovänner för att man har olika åsikter

Hur får han ihop detta med det beteende han har mot de som inte har samma åsikt som honom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...