Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Yingluck: Polischefen kommer inte bytas ut


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val och nya regeringars tillträdande, att det har förekommit och att det ibland har ansetts vara kontroversiellt har lett till diskussioner både inom politiken och i olika media, detta kan omöjligt någon människa som är det minsta politiskt intreserad ha missat.

Mvh Isan Lover

Hej,

Antingen så kommer du med konkreta bevis eller så erkänner du att du bara snackar skit!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Vaxet

    8

  • andersbangkok

    7

  • Tallviking

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej,

Antingen så kommer du med konkreta bevis eller så erkänner du att du bara snackar skit!

TPP

Hej

Skitsnacket får andra stå för, det är under min nivå.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bara enligt IL nu när PT vunnit valet ! :whistle:

Hej

Ja dom är i vart fall mer demokratiska nu när dom själva har fått välja en PM, men det är lång väg till en demokrati likt den Svenska men helt klart ett steg åt rätt håll.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skitsnacket får andra stå för, det är under min nivå.

Mvh Isan Lover

Då kan du väl visa de som inte minns lite sanning?

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Men faktum kvartstår att vid varje regeringsskifte i t.ex Sverige så byts alltid en del statliga chefer och olika myndigheters chefer ut av såna som den nya regeringen anser mer lämpliga för jobbet, även om dom alltid förnekar att det har med deras politiska tillhörighet att göra, men av en ren tillfällighet råkar dom nästan uteslutande sympatisera med den sittande regeringen, och detta är långt ifrån något Svenskt fenomen, jag tycker även att USA och England är bra exempel på detta.

Mvh Isan Lover

En sak som vi alla vet är att det i det närmaste är omöjlighet att debattera med dig, då du när du inte har några argument kvar, ja helt enkelt bara fabulerar ihop något.

Men nej, statliga tjänstemän byts inte ut efter val i Sverige, inte ens om du säger dig veta att det är så, så är det inte så.

Har genom åren säkert hänt att folk i statligt förvaltning avgått och därmed ersatts efter ett val, men att en nypåträdd regering har rätten att ersätta de tjänstemän som "tycker" fel, med tjänstemän som kommer säga ja till regeringen är ren och skär lögn.

Du skriver att det är ett faktum att det vid varje regeringsbyte är tjänstemän som bytes ut p.g.a. fel politisk åskådning, faktum betyder att du är helt säker på att en massa sådana fall har skett, så varsågod om du nu är så säker, var kan man få lite mer fakta om detta systematiska sparkande av svenska tjänstemän.

Och så ställer jag min första fråga ännu en gång, du anser det är ok att klanen Thaksin eventuellt kommer sparka rikspolischefen i Thailand och sätta in en svåger, en person som bevisligen inte har rätt kvalifikationer,!

Tycker du det skulle vara rätt om Fredrik Reinfeldt gjorde samma sak, ut med sittande chef och in med syrrans man, han jobbade i.o.f som vaktmästare tidigare, men som familj har han automatsikt kompetens?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kan du väl visa de som inte minns lite sanning?

Hej

Det är klart att jag kan men jag förstår inte syftet när det är så uppenbart rätt och allmännt känt att någon omöjligen kan ha missat dessa diskussioner i ämnet, men ok en bjuder jag på men sen rekommenderar jag folk att själva söka kunskap på wikipedia eller läsa in den någon annanstans.

Att ifrågasätta något så vanligt som om politiska tillsättningar förekommer och har förekommit historiskt är inte seriöst när det förekommer jorden runt när makten skiftar och jag betraktar egentligen frågan om dess existens som trams.

Holmér började som polis 1952 och tjänstgjorde i Stockholm 1956–62. Det senare året tog han en jur kand och fick 1965 anställning som kammaråklagare i Stockholm. Året därefter blev han byråchef på RPS. Åren 1970 till 1976 var han chef för Säpo och efterträdde då P.G. Vinge i den befattningen. Vinge, som själv var på kant med socialdemokraterna, kritiserade utnämningen i sina memoarer och menade att Holmér fått tjänsten som "ett sätt för socialdemokratin att få Säpo inlemmat i den egna maktsfären" eftersom de inte litade på "oberoende och självständiga myndigheter".

För att missa såna här historier och ärenden så måste man vara totalt ointreserad av politik eller ha tillbringat sin livstid på en öde ö utan tillgång till någon media.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val och nya regeringars tillträdande, att det har förekommit och att det ibland har ansetts vara kontroversiellt har lett till diskussioner både inom politiken och i olika media, detta kan omöjligt någon människa som är det minsta politiskt intreserad ha missat.

Mvh Isan Lover

Njaaa... jag hänvisar till din text "Enligt mig är det inte ovanligt att olika länders regeringar byter både höga militära chefer, säkerhets polis chefer och utser nya personer på alla möjliga positioner i mängder av myndigheter i samband med regeringsskiften"...

Om du nu vill hänvisa till Sverige som ett av "olika länders regeringar" så visa mig ett exempel i Sverige där en hög militär eller chefer för säkerhetspolisen byts ut vid regeringsskifte.

Om du inte kan det för Sverige så visa det för andra länder. Det sker främst i länder med stor instabilitet, som t.ex. Thailand. Att en svåger till Thaksin blir poilschef (en man som dessutom inte har någon erfarenhet av polisen) det måste väl även du, med rödfärg i ögonen, inse är stickande? Eller är du för en Hugo Chavez-liknande politik där man skapar en en-partistat med en despot som ledare.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är klart att jag kan men jag förstår inte syftet när det är så uppenbart rätt och allmännt känt att någon omöjligen kan ha missat dessa diskussioner i ämnet, men ok en bjuder jag på men sen rekommenderar jag folk att själva söka kunskap på wikipedia eller läsa in den någon annanstans.

Att ifrågasätta något så vanligt som om politiska tillsättningar förekommer och har förekommit historiskt är inte seriöst när det förekommer jorden runt när makten skiftar och jag betraktar egentligen frågan om dess existens som trams.

Holmér började som polis 1952 och tjänstgjorde i Stockholm 1956–62. Det senare året tog han en jur kand och fick 1965 anställning som kammaråklagare i Stockholm. Året därefter blev han byråchef på RPS. Åren 1970 till 1976 var han chef för Säpo och efterträdde då P.G. Vinge i den befattningen. Vinge, som själv var på kant med socialdemokraterna, kritiserade utnämningen i sina memoarer och menade att Holmér fått tjänsten som "ett sätt för socialdemokratin att få Säpo inlemmat i den egna maktsfären" eftersom de inte litade på "oberoende och självständiga myndigheter".

För att missa såna här historier och ärenden så måste man vara totalt ointreserad av politik eller ha tillbringat sin livstid på en öde ö utan tillgång till någon media.

Mvh Isan Lover

Nu har du påvisat att sossarna har gjort det, har borgarna också gjort det?

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är klart att jag kan men jag förstår inte syftet när det är så uppenbart rätt och allmännt känt att någon omöjligen kan ha missat dessa diskussioner i ämnet, men ok en bjuder jag på men sen rekommenderar jag folk att själva söka kunskap på wikipedia eller läsa in den någon annanstans.

Att ifrågasätta något så vanligt som om politiska tillsättningar förekommer och har förekommit historiskt är inte seriöst när det förekommer jorden runt när makten skiftar och jag betraktar egentligen frågan om dess existens som trams.

Holmér började som polis 1952 och tjänstgjorde i Stockholm 1956–62. Det senare året tog han en jur kand och fick 1965 anställning som kammaråklagare i Stockholm. Året därefter blev han byråchef på RPS. Åren 1970 till 1976 var han chef för Säpo och efterträdde då P.G. Vinge i den befattningen. Vinge, som själv var på kant med socialdemokraterna, kritiserade utnämningen i sina memoarer och menade att Holmér fått tjänsten som "ett sätt för socialdemokratin att få Säpo inlemmat i den egna maktsfären" eftersom de inte litade på "oberoende och självständiga myndigheter".

För att missa såna här historier och ärenden så måste man vara totalt ointreserad av politik eller ha tillbringat sin livstid på en öde ö utan tillgång till någon media.

Mvh Isan Lover

Jo Jisses.

Nä man måste inte ha bott på någon ö.

Det är i det närmaste oförskämt av dig att skriva att det är FAKTA att svenska tjänstemän får systematiskt sparken vid val och ersätts av jasägare.

Och när du ombeds stödja dessa faktum, ja då drar du till med utdrag ur en mans memoarer, en man som inte fick förlängt mandat på sjuttiotalet av sossarna och blev så arg att han senare i livet skrev i sin bok att detta var på politiska grunder.

Vill du föra en debatt på detta forum och få respekt så får du allt visa lite respekt tillbaka, förutsätt inte att vi allihopa varken kan läsa eller förstå!

Och vi som inte känner till saker som du säger har hänt är enligt dig idi*ter som bott issolerade på en öde ö, jo tack för det!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är klart att jag kan men jag förstår inte syftet när det är så uppenbart rätt och allmännt känt att någon omöjligen kan ha missat dessa diskussioner i ämnet, men ok en bjuder jag på men sen rekommenderar jag folk att själva söka kunskap på wikipedia eller läsa in den någon annanstans.

Att ifrågasätta något så vanligt som om politiska tillsättningar förekommer och har förekommit historiskt är inte seriöst när det förekommer jorden runt när makten skiftar och jag betraktar egentligen frågan om dess existens som trams.

Holmér började som polis 1952 och tjänstgjorde i Stockholm 1956–62. Det senare året tog han en jur kand och fick 1965 anställning som kammaråklagare i Stockholm. Året därefter blev han byråchef på RPS. Åren 1970 till 1976 var han chef för Säpo och efterträdde då P.G. Vinge i den befattningen. Vinge, som själv var på kant med socialdemokraterna, kritiserade utnämningen i sina memoarer och menade att Holmér fått tjänsten som "ett sätt för socialdemokratin att få Säpo inlemmat i den egna maktsfären" eftersom de inte litade på "oberoende och självständiga myndigheter".

För att missa såna här historier och ärenden så måste man vara totalt ointreserad av politik eller ha tillbringat sin livstid på en öde ö utan tillgång till någon media.

Mvh Isan Lover

Du påvisar vad en besviken sparkad man skriver i sina memoarer,är det fakta?Svammel i vanlig ordning.OBS såg att Vaxet hann före

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är klart att jag kan men jag förstår inte syftet när det är så uppenbart rätt och allmännt känt att någon omöjligen kan ha missat dessa diskussioner i ämnet, men ok en bjuder jag på men sen rekommenderar jag folk att själva söka kunskap på wikipedia eller läsa in den någon annanstans.

Att ifrågasätta något så vanligt som om politiska tillsättningar förekommer och har förekommit historiskt är inte seriöst när det förekommer jorden runt när makten skiftar och jag betraktar egentligen frågan om dess existens som trams.

Holmér började som polis 1952 och tjänstgjorde i Stockholm 1956–62. Det senare året tog han en jur kand och fick 1965 anställning som kammaråklagare i Stockholm. Året därefter blev han byråchef på RPS. Åren 1970 till 1976 var han chef för Säpo och efterträdde då P.G. Vinge i den befattningen. Vinge, som själv var på kant med socialdemokraterna, kritiserade utnämningen i sina memoarer och menade att Holmér fått tjänsten som "ett sätt för socialdemokratin att få Säpo inlemmat i den egna maktsfären" eftersom de inte litade på "oberoende och självständiga myndigheter".

För att missa såna här historier och ärenden så måste man vara totalt ointreserad av politik eller ha tillbringat sin livstid på en öde ö utan tillgång till någon media.

Mvh Isan Lover

Men du missar själva poängen där. Vinges mandat gick ut. Han blev inte sparkad. Däremot har socialdemokraterna varit duktiga på att försöka manipulera så att personer trogna dem fått viktiga positioner (som t.ex Synnergren) Alliansregeringen har brutit denna obehagliga trend.

Att du anför detta som exempel visar väl ditt totala ointresse av politik eller att du har tillbringat din livstid på en liten risfarm utan tillgång till någon media.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Underhållning på högsta nivå... Är nästan lite stolt över MPR just nu :)

Hej

Jag vet inte om man ska kalla denna totala okunskap för underhållning eller tragik. :)

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet inte om man ska kalla denna totala okunskap för underhållning eller tragik. :)

Mvh Isan lover

Ja, nu måste jag kalla det underhållning2

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet inte om man ska kalla denna totala okunskap för underhållning eller tragik. :)

Mvh Isan lover

Du fick ett minus och det var länge sedan jag delade ut ett sådant.

När inte du längre kan bevisa det du skrivet och många tror du bara hittat på, ja då kallar du dina motdebatörer för tragiskt okunniga.

Har du varit så länge i Thailand att du inte klara av att säga att du har fel, och likt ett argt barn börjar kalla folk för ovetande öbor samt trakiska?

Om det inte är så, så föreslår jag att du istället svarar dina motdebatörer på deras frågor någon gång, och verkligen belägger dina påstående med fakta!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag vet inte om man ska kalla denna totala okunskap för underhållning eller tragik. :)

Mvh Isan lover

Jag väljer tragiskt. Att du skriver så mycket och det så ofta beslås med vara taget ur luften, politiska pamfletter utan värde och ändå tar du dig själv seriöst. Det är an tragisk situation; inte för mig men för dig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja dom är i vart fall mer demokratiska nu när dom själva har fått välja en PM, men det är lång väg till en demokrati likt den Svenska men helt klart ett steg åt rätt håll.

Mvh Isan Lover

Nästa steg blir att ta sitt demokratiska ansvar vid makten, eller ska dom visa sig som ignoranta maktmisbrukare.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val och nya regeringars tillträdande, att det har förekommit och att det ibland har ansetts vara kontroversiellt har lett till diskussioner både inom politiken och i olika media, detta kan omöjligt någon människa som är det minsta politiskt intreserad ha missat.

Mvh Isan Lover

Vi ser här IL bekräfta att han håller på med självbedrägeri samt svammel i.o.m att han ej kommit fram med nånting som styrker detta svammel!

Vi väntar fortfarande på en länk eller dyl som stödjer det du säger..

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vet inte om man ska kalla denna totala okunskap för underhållning eller tragik. :)

Mvh Isan lover

Du står ju för det ena eller det andra själv,välj själv vilket

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett land där många av topp gubbarna eller gummorna som byts ut vid val är USA. Många av cheferna i de olika departementen byts ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du har följt svensk och utländsk politisk historia så vet du att det blossar upp såna diskussioner i media och politiken med jämna mellanrum, men den sittande regeringen brukar aldrig erkänna att dom har flyttat, ersatt eller pensionerat någon p.g.a dennes partitillhörighet, men för dom flesta framstår detta ganska tydligt ändå.

Jag tror säkert att du känner igen dessa diskussioner om du tänker tillbaka lite historiskt, men att det är svårt att bevisa uppsåtet.

Mvh Isan Lover

jaha, det är för många för att kunna ge ett enda exempel? Om du koncentrerar sig till det senaste maktskiftet i Sverige 2006, vilka chefer sparkade alliansen och ersatte med "rättrogna" istället?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett land där många av topp gubbarna eller gummorna som byts ut vid val är USA. Många av cheferna i de olika departementen byts ut.

Lite skillnad på en departementschef och en tjänsteman på en myndighet, och även i Sverige byter vi folk i departementen efter val.

Utrikesminister t.e.x. är chef för utrikesdepartementet o.s.v., så här är det ju självklart att det sorteras om efter ett val.

Och kanske är det så att IL också missuppfattat skillnaden på ett departement och en myndighet, ja kanske detta är svaret på hans påstående i denna tråden.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ser här IL bekräfta att han håller på med självbedrägeri samt svammel i.o.m att han ej kommit fram med nånting som styrker detta svammel!

Vi väntar fortfarande på en länk eller dyl som stödjer det du säger..

Mvh Janne

Vi väntar fortfarande med spänning på exempel?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skulle vilja kalla det både självberägeri och svammel om man inte själv kan komma på ett enda historiskt svenskt exempel på när någon stalig eller myndighets person har bytts ut vid val och nya regeringars tillträdande, att det har förekommit och att det ibland har ansetts vara kontroversiellt har lett till diskussioner både inom politiken och i olika media, detta kan omöjligt någon människa som är det minsta politiskt intreserad ha missat.

Mvh Isan Lover

Vi väntar fortfarande på länk eller dyligt som styrker det du skriver.?

Varför är det så tyst från IL? Har gått 2 dagara nu.

Är det på grund av självberägeri och svammel kanske som vi inte får svar?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vi väntar fortfarande på länk eller dyligt som styrker det du skriver.?

Varför är det så tyst från IL? Har gått 2 dagara nu.

Är det på grund av självberägeri och svammel kanske som vi inte får svar?

Mvh Janne

IL skrev tidigare om "selektivt seende" Min erfarenhet är att han har både selektivt seende och läsförmåga. Men det är så ett självbedrägeri startar.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...