Jump to content
Sign in to follow this  
Yrre

Jag, ännu en korkad Farang!

Recommended Posts

Inaktiv Medlem

Lite som serien 24, den bryts när det är som mest spännande och man får ge sig till ro en HEL LÅNG vecka till nästa avsnitt :D

ReKa

Kan du inte skriva i ett worddokument och spara eftersom? Och när gjort 3-4 skärmar så kopierar du in allt här. :-) det blir lättare att få lite sammanhang då :-)

hamnoi

Tror att han har pantat sin laptop för o få råd med avbetalningarna på husen :crazy: . Mvh Hn :wai:

Pontus

Ta det lugnt mina informations törstiga vänner!

Yrre har ju blivit bränd och det ordentligt. Med det han skriver här vill han få rätsida på alltihop och då vill han naturligtvis att det ska bli så bra som möjligt. Inte bara kasta ur sig allt i en smet och hoppas att den breder ut sig.

Låt honom ta sig den tid han behöver. Kommer ni ihåg Krille (eller om det stavas Chrille, Crille, Khrille...) som skrev en bok om sina tre första år som barägare? Där kom kapitlena lite sporadiskt och den blev i mitt tycke väldigt bra.

Hittade en länk till boken:

http://www.soisixten.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=16912&st=0&sk=t&sd=a&sid=f665bf8bc9dc411ef9ba7529c733f01d&start=0

Edited by Pontus

ReKa

Den boken har jag sökt efter :-) Tack!

Guest wille

men sista kaptilet blev väl aldrig klart väl? Lite antiklimax...

Herr Chang

men sista kaptilet blev väl aldrig klart väl? Lite antiklimax...

Det är väl möjligt att det blev klart men ej publicerat på forumen. En konspirationsteori är att Krille ville att man skulle köpa boken för att få veta slutet. Någon bok är dock inte utgiven vad jag vet.

Herr Chang har talat.

amja

Ska kolla in det sista som är skrivet, jag åkte ner innan dom sista kapitlen kom ut och sen hittade jag inte tråden.

Tack för länken!

Edited by amja

Yrre

Ledsen att det tar lite tid mellan inläggen, har 2 arbeten sedan jag kom hem som tar mycket tid.

Tror att han har pantat sin laptop för o få råd med avbetalningarna på husen :crazy: . Mvh Hn :wai:

Jobbar satan.

Men jag har plitat i hop lite till skall försöka kom till lite oftare

En dag i slutet på augusti hände något mellan dom 3 damerna som hittills varit så goda vänner. Alla tre bröt upp under tjattrande och viftande. Jag försökte få reda på vad som hänt, men fick bara svävande svar. Det handlade om vem av de två ”fria” små liven som skulle besitta men vän Nisse när han skulle komma . Det var ju inget som berörde honom förstås.

Kommande perioden kändes lite ensamt , trots att man träffade folk varje dag så kunde man inte ”prata” med någon, kunskaperna i det engelska språket är ju lite begränsat i området hos samtliga. Fick i och för sig med sig att jag lärde mig thailändska mer och mer. Dock finns det en väldigt trevlig kille som driver ”saloonen” i Bua Yai. Han har under en kortare tid bott i Göteborg och försökt försörja sig med att sälja T-shirt i Sverige, något som inte gick något vidare. Han kan några enstaka svenska ord, men engelskan var utmärkt, så det blev många Leo hos honom. Mintra hade sina tvåloperor dag och kväll.

post-7235-0-50406000-1313199853.jpg

Saloonen i Bua Yai City

Vid ett tillfälle såg jag henne röra på sig och fick mig att bli än mer förvirrad. Hon skötte bl a löneutbetalningarna åt byggmästare/polischef khun Montra´s alla byggarbetare varje fredag på ”vår nybyggda altan. 240 bth/dag utbetalades varje fredag. Förutom ”vårt” hade han ytterligare ett bygge igång på annan plats i stan. Förutom löneutbetalningarna såg jag henne byta pengar mot kvitton på inköp av olika gubbar. Hon hade alltså någon form av anställning av denna polisskojare. Något som aldrig nämnts.

post-7235-0-86875800-1313199813.jpg

ReKa

Är fortsättningen på g?

Rave on

Tycker inte du ska behöva plåga dig och få ångest bara för att tillfredställa oss skribenter/läsare på forumet.

Känns det för jobbigt, låt bli bara. Det är ingen här som kräver något av dig.

Mankan

Tycker inte du ska behöva plåga dig och få ångest bara för att tillfredställa oss skribenter/läsare på forumet.

Känns det för jobbigt, låt bli bara. Det är ingen här som kräver något av dig.

Vaför får du för dig att han plågas eller känner sig tvingad så du måste tjata om det?

Flera inklusive mig är i alla fall intresserade av fortsättingen av storryn.

Rave on

Vaför får du för dig att han plågas eller känner sig tvingad så du måste tjata om det?

Flera inklusive mig är i alla fall intresserade av fortsättingen av storryn.

För det första så verkar han ha varit med om något mycket upprörande och sorgligt. Tycker det är tveksamt att ett forum är det bästa för honom nu, kanske någon nära anhörig att ventilera med vore lämpligare.

Nej jag tycker det kan få räcka, det är bra nu.

Edited by Rave on

Mankan

För det första så verkar han ha varit med om något mycket upprörande och sorgligt. Tycker det är tveksamt att ett forum är det bästa för honom nu, kanske någon nära anhörig att ventilera med vore lämpligare.

Nej jag tycker det kan få räcka, det är bra nu.

Den här storyn verkar uppenbarligen påverka dig negativt "Rave on". Kanske har du upplevt något liknade som du inte vill bli påmind om. Jag tycker du gör bäst i att inte besöka denna tråd mer.

Du ska nog inte överanalysera vad Yrre känner eller tala om vad som är bra för honom det vet han nog bäst själv. Uppenbarligen vill han dela med sig av storyn hur den än nu slutar. Kanske känns det bra för honom att dela med sig, Kanske vill han hindra andra att begå liknade misstag, Kanske är det bara en story sant eller osant som han vill berätta. Oavsätt vad är vi många som tycker det är intressant att läsa.

Edited by Mankan