Jump to content
Sign in to follow this  
Yrre

Jag, ännu en korkad Farang!

Recommended Posts

Yrre

Efter

post-7235-0-12109500-1312543321.jpg

Blev ganska nöjd med resultatet, även om jag tror att jag betalade ett överpris

post-7235-0-48365100-1312543416.jpg

Wangthong

Lite farangpriser får man ju räkna med.

Lite snåffsigare hade jag väl tänkt mig för 50000 Bath.

Yrre

Den 16 Augusti betalade jag Montra 375 000 Bath 50% av den totala kostnaden som var 750 000. Dvs handpenningen för 3 stycken hus a´ 75 M2 .

Ty som en riktig karl hade jag stått emot alla påtryckningar ifrån höger och vänster i flera dagar och gått med på att bygga dessa 3 till börja med. Allt skulle ingå i detta pris, jag skulle inte behöva lyfta ett finger.

Alla papper skulle Montra skaffa så att jag skulle finnas med som ägare, bygglov mm mm. (jag vet vad ni tänker)

Just så korkade människor finns, faktiskt.

Ni förstår vart det barkar.

Så här skulle det se ut när det var klart:

post-7235-0-81376800-1312545531.jpg

Redan samma dag sprang länsman och hjälpredor runt på tomten med måttband och stakade ut grunderna.

post-7235-0-91223500-1312546397.jpg

3 dagar senare kom munken och en massa människor för att på sedvanligt vis välsigna det hela. Dvs den dag munkarna till Mintra sagt var en utmärkt dag att börja detta framtida lyckans ”projekt”.

post-7235-0-31103900-1312545720.jpg

Wangthong

Den 16 Augusti betalade jag Montra 375 000 Bath 50% av den totala kostnaden som var 750 000. Dvs handpenningen för 3 stycken hus a´ 75 M2 .

.

.

3 dagar senare kom munken och en massa människor för att på sedvanligt vis välsigna det hela. Dvs den dag munkarna till Mintra sagt var en utmärkt dag att börja detta framtida lyckans ”projekt”.

Munkarna har sällan fel!

Nu med facit i hand tror jag säkert att du medger att det blev ett riktigt lyckans projekt för Mintra.

Priserna verkar vettiga.

Edited by Wangthong

Yrre

Ett lyckans projekt inte bara för henne.. återkommer till detta

post-7235-0-56230500-1312547901.jpg

Denna dag måste ju firas med Whiskey, öl mat mm klockan hade ju nästan hunnit bli 7 på morgonen.

post-7235-0-75447300-1312548062.jpg

Inaktiv Medlem

Det börjar bli spännade. Hoppas det slutar bra för dig Yrre som har satsat så mycket.

Wangthong

Väntar spänt.

Neil

ös på för tusen. Spännande nu! Hoppas att det slutar väl. Vilken dramaturg.

Neil

Pontus

Cliffhanger!

Neil

Många historier som handlar om hur lurade faranger blir. Jag kan inte låta bli att undra hur många historier som Thaitjejerna berättar om faranger som lovat dem guld och gröna skogar men allt de fick var ett eller några nyp. :y3:

Nog finns det faranger som brer på rejält för att få töser i säng, har även hänt att jag gjort det. :bag:

Dock sällan farangernas lögner är eller drivs till rena båsningar. Svårt att hitta barskrapade tjejer men det finns ju trots allt en hel del gubbar som förlorat en hel del.

Neil

C-dude

Cliffhanger!

Minst sagt. Dessutom så ere ju inte småslantar som det verkar röra sig om ...

Roligt roligt.

C;D

"lurad, men inte förstörd"

Up2You

Nu längtar jag på mer bilder och berättelse Yrre...öka nu,leo leo. :14: vill veta mer fort,för att jag kanske är på väg och göra ev samma misstag,fast i lite mindre skala,men ändå.

khun-petch

Ja nu börjar jag också att bli riktigt nyfiken.Du måste allafall ha slagit karmarekord med 108 +karma på 14 inlägg.

Det slår inte ens ryggdunkarklubben.Jag börjar misstänka det värsta även om jag hoppas av hela mitt hjärta att

jag har fel.Du är allafall inte mer korkad än många av oss andra.

Guest

Må så vara..No problem så länge man vet det själv :D

Yrre

Senare samma kväll som välsignelsen skett, kom Khun Montra med att marken vid bygget låg lite lågt särskilt med tanke på regnperioden och skulle behöva höjas. Jajamän, det kunde jag väl instämma i. Det var bara det att det ingick inte i det överenskomna priset på bygget.

Det skulle behövas några lastbilar och dom kostade 400 Bth/styck. Dagen efter började bilarna ramla in, det blev 196 stycken laster med fyllningsmassa – dom fyllde hela jävla området kändes det som haha – 78 400 Bth till då hmmm.

Nu börjar det snurra ordentligt bland mina stackars hjärnceller, första dagen och budgeten spruckit – svetten började rinna. Börja bra det här sa han som dog på måndagen. Bara att hosta upp.

post-7235-0-11415300-1312668794.jpg

post-7235-0-19432800-1312668818.jpg

Regnet gjorde det hela till en "enkel" match.

post-7235-0-05640800-1312668838.jpg

Svärmors ankjävlar blev av med minsta lilla grässtrå, och hade ingenstans att ta vägen mer än till den nya altanen som var perfekt för 20 ankor att samlas på, särskilt nattetid. Detta innebar ju att man fick kryssa mellan 100-tals ankkackor och lera på morgonen när man ville ha sitt morgonkaffe, eftersom vi flyttat ut köket hit.

post-7235-0-66203900-1312668859.jpg