Jump to content
IGNORERAD

Jag, ännu en korkad Farang!


Yrre

Recommended Posts

Bilderna har kvar "ursprungs-märkningen" och verkar lånade från olika håll.... ???

Den sista är titulerad: KatonasFyllerAr 003.JPG - Storlek: 2.95MB

Var kommer Katonas in i bilden??? Trodde damen hette Mintra från början??? Märkligt.... ????

Alltid skönt med en it expert!

F¨r se om han fullföljer!

Kul att l'sa iaf

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Yrre

    16

  • Wangthong

    7

  • Mankan

    5

  • khun-petch

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejsan

Inte för att jag vill vara skeptiker men facit brukar inte visa sej förrän efter 7-10 år.

MVH Nonki

Har gått 5 år över den tiden, så jag kanske klarar mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna har kvar "ursprungs-märkningen" och verkar lånade från olika håll.... ???

Den sista är titulerad: KatonasFyllerAr 003.JPG - Storlek: 2.95MB

Var kommer Katonas in i bilden??? Trodde damen hette Mintra från början??? Märkligt.... ????

Kan ju dock vara från olika kameror och att en av Mintras bägge kompisar av en händelse råkade fylla år samma dag som planet landade. Ingen av bilderna innehåller någon exif-information. Det verkar inte heller som man enkelt kan hitta bilderna genom t.ex. bildsök på Google Image Search eller TinEye. Att göra bildsök på namnet Mintra gav dock intressant resultat...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått 5 år över den tiden, så jag kanske klarar mig.

Det vet man aldrig.högmod brukar gå före fall..

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått 5 år över den tiden, så jag kanske klarar mig.

Ligger mitt i det spannet (7-10 år) och väntar med spänning...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger mitt i det spannet (7-10 år) och väntar med spänning...

MVH Tommy

Man skall ju inte måla fan på väggen det är den kritiska perioden.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag skriva en hmm, storry så skulle den se ut så här! År 2035 Nov 1 08.00

Strax utanför Hollands kust ute på internationellt vatten strävar 2 st hangar fartyg, den ena heter Kim fjong1 och den andra Kim fjong 2.

Man har sedan resans början på den kinesiska sjön bytt befälhavare 2 gånger eftersom dom 2 första vägrat lyda order och sänka fientliga skepp som kommit i vägen!

Svenska statsministern sitter i sin bil på väg till Rosenbad för att ha sitt höstmöte med alla chefer för dom statliga förvaltnigarna!

Telefonen ringer och han tittar på sin display, ser en röd iten fyrkant som blinkar och som betyder att det är viktigt!

Han trycker in svarsknappen och svarar:ja Reinlund här! Rösten i andra änden är bekant, det är försvars ministern Sten Forstolg och han skriker nästan: god morgon Freddan, har du hört det senaste? "Nej, vad då, svarar statsministern. Han har en liten aning om vad som komma skall men tar det lungt, för han e ju trots allt högsta chefen, förutom Tallen då som hade blivit utsedd till ÖB tidigare under sommaren, efter krav från hemvärnet där Mr "Chang" blivit ny chef!

" Det har av 2 spanings Viggen setts 2st hangar fartyg på väg upp mot Norden, dom har kinesiska beteckningar på flaggan" säger Sten!

Freddan tappar kaffekoppen i sitt knä och hans secreterare Mona Suglin skyndar sig fram och slickar i sig dom dyra dropparna, efter världs embargot mot Sveriges behandlig av China efter IKEA skandalen där man stämt staten China för varumärkes intrång, så har kaffepriset nåt astronomiska belopp när det skall smuglas in i landet!

"Då stämmer Natos spanings info då, hostar Fredde och byter hand eftersom den tunga Ericsson luren väger bly! Man hade fått gå tillbaka det gamla 3g nätet efter att China, Japan och Korea bojjkottat all export av komponenter till Sverige. Man hade köpt upp "Noika" efter att dom osså misslyckats med sina nya luktkänsliga telefoner, och Viktor "SAAB" Myller vägrade pumppa in mera pengar in där!

"Vad gör vi nu, undrade stasministern?

" Vi skickar upp en insatsstyrka med nya superviggen, eftersom Jas är sållt till Afrika så har vi bara Viggen kvar nu, säger försvarsministern, "sedan kan vi försöka få hjälp av danska flygvapnet, med dom kan bli svåra att övertyga för dom menar att vi inte är med i Nato!,,,,,

Så skulle en storry kunna se ut, om man själv fick välja!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte vara orolig för att avslöja identiteter. Teoretiskt skulle Du kunna bli stämd för förtalsbrott, men det är mycket teoretiskt och så länge Du undviker direkta påståenden eller har stöd för dom i t.ex. SMS eller annan dokumentation går Du säker. Är Du osäker skriver Du inte att " hon gjorde detta" utan "jag uppfattar det som (tror att..) att hon etc". Då har Du inte påstått utan vidarebefordrat en uppfattning och det är det hart när omöjligt att komma åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att du delar med dig Yrre!

...och du vet att det som inte dödar, härdar!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan vid frukost dagen efter efter ville Mintra att jag, hon och Montra Thongpong´s fru skulle ut och titta på olika former av resorts vilket vi gjorde. Här sparades inte på krutet fällan var gillrad och skulle slutföras snarast för Mintra hade ju varit i templet innan jag kom och munkarna hade sagt att den 19´e augusti var en bra dag att starta bygget på.

När vi kom tillbaka kom Montra med ett antal böcker med bilder på olika byggnader han kunde uppföra. För han var ju inte bara Polischef han var också byggmästare hmmmmm.

post-7235-0-96084300-1312532889.jpg

post-7235-0-96062100-1312532789.jpg

Montra, Mintra med dotter resonerar om byggstart i bakgrunden syns hans ”lilla hus” som alltså ligger mitt emot.

På kvällen bjöds det på middag och dryckjom, och dom gemensamt försökte få mig att bestämma mig. Jag försökte förhala beslutet. Eftersom jag innan tyckt att det var lättare så bestämde vi att bygga en terrass utanför Mintras hus som skulle kosta 50 000 Bath. Alla var nöjda den kvällen och beslut om att bygga hus kunde vänta. Samtalet kom också at handla om att jag och min svenska vän Nisse som skulle komma senare var intresserade av att investera i någon form av hotellbygge i södra Thailand. Montra visade ett väldigt intresse och talade om hur viktig hans hjälp skulle vara för oss vad gäller land mm. Jag sa att givetvis skulle vi utnyttja honom om den affär som vi idag ingått skulle fungera tillfredställande och att jag hade förtroende för honom, särskilt då han var polis . Den 10 augusti sattes bygget av terrassen vid Mintras hus igång och stod helt klart 14 dagar senare – den 24 augusti.

post-7235-0-42233600-1312533212.jpg

Före

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Många historier som handlar om hur lurade faranger blir. Jag kan inte låta bli att undra hur många historier som Thaitjejerna berättar om faranger som lovat dem guld och gröna skogar men allt de fick var ett eller några nyp. :y3:

Link to comment
Dela på andra sajter

Många historier som handlar om hur lurade faranger blir. Jag kan inte låta bli att undra hur många historier som Thaitjejerna berättar om faranger som lovat dem guld och gröna skogar men allt de fick var ett eller några nyp. :y3:

Det gör väl knappast den här storryn mindre läsvärd.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får starta egna trådar om man undrar över nåt :)

Precis som Poffa gjort, fast baserade på någon annans undringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten retare...

Oh, nu ska vi vänta igen!

Inget är som väntans tider.

Men den som väntar på något gott, väntar alltid förnöjsamt.... :nyam:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite farangpriser får man ju räkna med.

Lite snåffsigare hade jag väl tänkt mig för 50000 Bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 16 Augusti betalade jag Montra 375 000 Bath 50% av den totala kostnaden som var 750 000. Dvs handpenningen för 3 stycken hus a´ 75 M2 .

Ty som en riktig karl hade jag stått emot alla påtryckningar ifrån höger och vänster i flera dagar och gått med på att bygga dessa 3 till börja med. Allt skulle ingå i detta pris, jag skulle inte behöva lyfta ett finger.

Alla papper skulle Montra skaffa så att jag skulle finnas med som ägare, bygglov mm mm. (jag vet vad ni tänker)

Just så korkade människor finns, faktiskt.

Ni förstår vart det barkar.

Så här skulle det se ut när det var klart:

post-7235-0-81376800-1312545531.jpg

Redan samma dag sprang länsman och hjälpredor runt på tomten med måttband och stakade ut grunderna.

post-7235-0-91223500-1312546397.jpg

3 dagar senare kom munken och en massa människor för att på sedvanligt vis välsigna det hela. Dvs den dag munkarna till Mintra sagt var en utmärkt dag att börja detta framtida lyckans ”projekt”.

post-7235-0-31103900-1312545720.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 16 Augusti betalade jag Montra 375 000 Bath 50% av den totala kostnaden som var 750 000. Dvs handpenningen för 3 stycken hus a´ 75 M2 .

.

.

3 dagar senare kom munken och en massa människor för att på sedvanligt vis välsigna det hela. Dvs den dag munkarna till Mintra sagt var en utmärkt dag att börja detta framtida lyckans ”projekt”.

Munkarna har sällan fel!

Nu med facit i hand tror jag säkert att du medger att det blev ett riktigt lyckans projekt för Mintra.

Priserna verkar vettiga.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lyckans projekt inte bara för henne.. återkommer till detta

post-7235-0-56230500-1312547901.jpg

Denna dag måste ju firas med Whiskey, öl mat mm klockan hade ju nästan hunnit bli 7 på morgonen.

post-7235-0-75447300-1312548062.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det börjar bli spännade. Hoppas det slutar bra för dig Yrre som har satsat så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många historier som handlar om hur lurade faranger blir. Jag kan inte låta bli att undra hur många historier som Thaitjejerna berättar om faranger som lovat dem guld och gröna skogar men allt de fick var ett eller några nyp. :y3:

Nog finns det faranger som brer på rejält för att få töser i säng, har även hänt att jag gjort det. :bag:

Dock sällan farangernas lögner är eller drivs till rena båsningar. Svårt att hitta barskrapade tjejer men det finns ju trots allt en hel del gubbar som förlorat en hel del.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...