Jump to content
IGNORERAD

Ormar i paradiset


pepson66

Recommended Posts

Hej

Kom just hem från en resa från LOS.

Lyckades fånga denna orm på bild nära gränsen mot Burma, ett tiotal mil från Ratchaburri vid en hot spring.

Någon ormkännare som kan berätta mer?

P1000540liten.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

HAR DU NÅN BILD PÅ HUVUDET? ??? ? FINNS EN DEL GRÖNA MEN BARA EN DEL E GIFTIGA!!!!!! :gasp: PÅ PHANGAN STÖTTE JA PÅ ORMAR I STOOOOORT SETT VARJE DAG :yipi: .va där ca 4 år.SÅ MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA ORMAR FINNS PÅ ÖN ME ANDRA ORD :yes::yes::yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det där med ormar och om dom är giftiga eller ej är en svår fråga.

En del ormar skaffar samma utseende som en giftorm med stark färg för att skrämmas.

Just dom gröna trädormarna finns det både giftiga och ogiftiga av, och jag kan inte avgöra vilken det är.

Det är ett problem för oss falanger som är ute i bushen, så man får vara försiktig med alla ormar man träffar på, tills någon talar om vad det är man har stött på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde uppe i nordöstra Thailand såg jag ofta ormar. Inte dagligen, men inte långt ifrån, levande och överkörda.

Det var inte heller ovanligt med ormar på tomten och det blev till en vana att alltid titta var man satte ner fötterna.

Det finns tydligen cirka 150 olika ormsorter i landet varav omkring 40 är giftiga. Av den anledningen betraktade jag alla

ormar som giftiga - för säkerhets skull...

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det närmaste jag varit en orm i Thailand, om man bortser från den jag av misstag körde över med golfbilen, är på Royal HuaHin Golf, 2001.

På den tiden hade dom inga bilar på golfbanan så det va bara att traska och gå i den sköna värmen. Efter 13 hål i 38 grader är man inte så snabb i huvet så helt plötsligt när jag går där så skriker Caddyn "STOP STOP You DIE !!!!!". :kort:

Vad gör man då, jo fryser till is av bara ljudet.. Vilket visade sig vara en klok reaktion för i nästa steg hade man satt foten på en kobra på 3,5 meter. Tror inte att den blivit speciellt positivt inställd till mig då. :grrrrrr:

:glasses: Så efter den upplevelsen kollar man lite extra var man trycker ner 45 orna någon stans..

// Baan 

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara upplysa om att orm är att betrakta som MUA och att det råder fri dropp inom en ormlängd.

[move]Arne Mulligan[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite irriterande bara att man inte får ta upp en ny boll ur bagen att droppa.  :whistle:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Var det inte den som ni körde över,eller var det någon annans bild som jag blandar ihop med,en sådan vill man inte gärna springa på speciellt olustigt om det finns barn med i stugan brrrrr. :skull: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Bengt-Erik och Måne

  Denna ormen lever,  idag låg den och solade sig utanför tomten.

  Enligt en av byborna är den ungefär lika giftig som en geting

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...