Jump to content
IGNORERAD

Svärfar håller ordning


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson
Underbart S-N altid skoj att läsa och titta på dina bilder blir en del skratt.

 

God Jul och Gott Nytt År till dig och din Familj.

 

Tackar, God Jul på dig och din familj också! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 414
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    21

  • Avregistrerad clion

    15

  • amja

    14

  • Stickan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar om Svärfar har fått ta del av inlägget  som handlade om huruvida thailändare gillar att bo på en soptipp, det kom får några månader sen, väldigt beskrivande och roligt.Jag tycker det såg väldigt städat och grönt ut efter Svärfars kraftfulla insats.Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja du SN det är verkligen roligt att läsa om dina släktingar i Thailand och på "hemmaplan".

Tror att det mesta är sant också även om du är en ord ekvillebist.

God fortsättning till dig och dina släktingar.

 

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nyårsfirandet som kom av sig.

Årets nyårsfirande hos Svärfar blev lite rumphugget och dämpat eftersom vissa gäster
inte kunde komma och att andra infann sig med ett defekt partyhumör.


Faster "fin i kanten" med sina två ypperligt välartade barn och sin hårt hållna ingenjörsman från Bangkok kunde "dessvärre" inte komma i år.
Detta berodde på att ingenjörens gamla mor olämpligt hade gått bort och att de därför måste iväg på begravning.

 

Men Svärfars beryktade och labile Storebror dök upp med ett rysligt humör.
Kan det tänkas att han var avundsjuk på sin lillebror som hade fått en fin julpresent från Saweden?


Inte blev stämningen bättre av att han snabbt bälgade i sig hälften av julspriten som SiamNilsson hade skickat till sin Svärfar.
Och enligt utsago gormade han och skällde helt urskiljningslöst omkring sig under tiden som han drack med god aptit.
Både mot hans egen tilltufsade son och mot hans yngre bröder vräkte han ur sig
hela registret av gatans alla tänkbara och förolämpande svordomar.

Men eftersom han är äldst i syskonskaran så vågade ingen säga emot.
De samlade bordsgästerna tröttnade dock på honom och de satte sig istället i ett annat hörn av tomten.
 

Storebror GAPHALS satt kvar och muttrade en stund vid det runda trädgårdsbordet,
men efter en stund vinglade han bort till pickupen och åkte iväg in till stan.

 

Då blev stämningen med ens lite lättsammare och trevligare.
I alla fall om man räknar bort GAPHALSENS egen son som akterseglad och lite skamsen höll sig i bakgrunden resten av dagen.

 

post-5068-0-12263500-1357224476_thumb.jp

 

 

Men det finns även lite trevliga nyheter att rapportera :
Exempelvis har grösakslandet tagit sig även i år, och nu växer det salladsblad så det knakar.

 

post-5068-0-23432400-1357224579.jpg

 

 

post-5068-0-59502900-1357224592.jpg

 

En annan god nyhet är att de röda näckrosorna i dammen äntligen har tagit sig och att de nu blommar.

 

post-5068-0-52954200-1357224721.jpg

 

Lite smolk i glädjebägaren är väl kanske att Svärfar har planterat så otroligt mycket växter vid kanten på dammen
viket gör att det numera är fullkomligt omöjligt att se dessa röda näckrosor från huset.

- Så vi får nog ge order om att det behöver rensas lite om vi ska få tillbaka "sjöutsikten"  :wink:

 

post-5068-0-67080600-1357224940.jpg

 

 

 

 

God fortsättning på det nya året önskar SN m.fl.  :thumbsup: 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest Siam-Nilsson

Här är en liten filmsnutt som visar svärfar när han med sin otända cigarett spankulerar omkring i grönsakslandet
där han stolt berättar vad han odlar för bladverk - frugans brorson "katöjen"  upprepar för säkerhets skull allt som yttras.
Ps. Många bäckar små.  . . så lär av Svärfar - tänk på det att cigaretterna faktiskt räcker mycket längre om man inte tänder dem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en salig blandning av grönsaker. Det blir mycket gott för er att smaka på när ni kommer ner.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Som jag tidigare har berättat och även visat här i tråden så är frugans brorson en minst sagt flärdfull och mycket kvinnlig yngling.
Hans långa hår, nagellack, make-up och sexiga former som växer till sig av div hormonpiller har vi vant oss vid.
Men gissa om vi blev förvånade när vi fick se dessa kort idag.

Som ni kan se är det långa håret plötsligt avklippt och kärringarslet hade han gömt undan i ett par säckiga shorts.
Inte nog med det. På överkroppen bär han numera en T-shirt med ”Sid Vicious” tryckt på framsidan !!!
- Suck . .  . räcker det inte med att Svärfar och hans gamla polis-pistol dräller omkring i huset
ska vi nu även behöva husera en blivande PUNKARE och Six Pistols fan under taket?

Ja ja vi får väl se vad som händer . . . 

(man är ganska luttrad vid det här laget . .)

 

SN

 

post-5068-0-94988200-1359673327_thumb.jp
 

post-5068-0-74354100-1359673337_thumb.jp

 

post-5068-0-98236300-1359673347_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Totalt missat Tan dansa, vilken stjärna, man känner hur det svänger genom skärmen ända fram till Udon.

En framgång bland de svenska damerna det såg man ju direkt.

 

Paketet som kom fram var riktigt skoj, skrattade för mig själv här när han gjorde storebrorsan avundsjuk.

 

Riktigt skoj tråd.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Världens bästa svärfar helt enkelt. En ärligare, rättvisare, hårt arbetande, ödmjukare person får man leta efter.

 

Även en bra hand med barn får väl tilläggas, här med vår dotter (ca 1 år sedan)

 

/H

post-7553-0-89051900-1361121940_thumb.jp

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Kenneth4618

Idag fyller svärsonen år

 

Grattis på födelsedagen :party: :party: :party:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort grattis på födelsedagen önskar familjen Stickan! :14:

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tack för hälsningarna. Sitter och käkar mm på Jensens med Taan som spanar in servitriserna. Kanske hon heter Paula? u2e6aber.jpge7yqezy6.jpg Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Grattis!!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, en till bild av världens bästa svärfar, han klippte mitt hår och rakade mig innan avresan hem senast jag var där. Han brukar klippa en del av barnbarnen och grann ungarna men hade inget emot att även klippa mig. Han var stolt över detta och ville visa upp trimmern som jag köpte åt honom när han var på besök i Sverige. Helt enkelt en  suverän svärfar, synd bara med språket då jag skulle vilja komunicera med honom mer

 

/H

post-7553-0-76945100-1363638389_thumb.jp

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag ska umgås lite med min Svärfar under juni.
Återkommer med en rapport från det mötet . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...