Jump to content
IGNORERAD

Ökänd dansk i Nong Khai


Merlins

Recommended Posts

Är det någon här som känner till dansken Per Pinning? Själv har jag inte så bra koll på västerlänningar i Nong Khai förutom en del här på forumet. En post i danska delen av MaiPenRai kanske skulle passa också.

http://www.scandasia.com/viewNews.php?coun_code=th&news_id=9149

Danish citizen Mr. Per Pinning was on Monday 4 July arrested in Nongkhai for having overstayed his visa to Thailand. The 40 year old Dane had arrived Thailand last time on 4 December 2010 and was permitted to stay until 1 February 2010. Since then he had been on an illegal overstay.

Mr. Per Pinning appeared in court on Thursday 6 July where he was sentenced to be deported once he had paid his fine. As he was not able to pay, he was detained instead.

Eventually, a fellow inmate from South African whose housekeeper paid his fine arranged for the fine of Mr. Per Pinning to be paid as well. Then on 12 July he was transferred to the Immigration Police detention at the checkpoint in Nongkhai from where he was sent over the border.

Mr Per Pinning had not been ordered blacklisted by the judge, so the Dane was able to make a u-turn after having entered Laos. He returned to Thailand the same evening where he was given the standard a 15 days visa on arrival at a land border.

The Dane is known among local Danish residents in Nongkhai as a person who frequently gets into trouble. He should reportedly once have been accused of theft and has frequently lost his temper.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hur det går till vet jag inte åka innan man kommer ha ha

The 40 year old Dane had arrived Thailand last time on 4 December 2010 and was permitted to stay until 1 February 2010. Since then he had been on an illegal overstay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade den biten. Jag läste 2009 - 2010 så jag trodde att han hade 1,5 år overstay men det kanske "bara" är ett halvår ifall visat gick ut i februari i år.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...