Jump to content
IGNORERAD

Etihad air Bra att åka med eller?


banphe

Recommended Posts

Åker før førsta gången med dom.någonsom åkt med dom tidigare.Bra /Dåligt?Tyckte att dom hade bra pris  7600 før en ettårsbiljett två mellanlandningar.Bryssel o Abudabi,Kul om man kunde få lite info om dom, :wai:

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tom

    2

  • banphe

    2

  • erik-sson

    2

  • Nonki

    1

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Åker før førsta gången med dom.någonsom åkt med dom tidigare.Bra /Dåligt?Tyckte att dom hade bra pris  7600 før en ettårsbiljett två mellanlandningar.Bryssel o Abudabi,Kul om man kunde få lite info om dom, :wai:

Hade aldrig hört talas om detta bolag sen innan och eftersom priset lät bra så blev jag nyfiken och Googlade lite, hittade inte mycket men klipper in några citat från "Resedagboken":

"Har aldrig flugit med Etihad Airways, men det är ett av tre kraftigt expanderande flygbolag i Förenade Arab Emiraten (de 2 andra är Qatar Airways, och det största: Emirates).

Etihad Airways är baserat i Abu Dhabi och har en flotta av nästan helt nya Airbus och Boeing flygplan. De satsar stort på service så det kan säkert vara en bra upplevelse att flyga med dem.

Lycka till!"

"Etihad Air är lite av ett lyxbolag. Du behandlas som en gäst ombord och servicen är enormt bra"

Där har du lite åsikter i alla fall. :yes:

Vilken resebyrå säljer deras biljetter och flyger de ifrån Sverige? Eftersom det inte finns så mycket info om dom på Svenska så antar jag att så ej är fallet?

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos Odenresor har jag köpt biljett med Etihad. De samarbetar som sagt med Bryssel Airline och jag flög från Gbg. Inget att klaga på men som sagt 2 mellanlandningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack før informationen,det låter helt okey tycker jag.Återkommer med vad jag tyckte. :whistle:

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om Etihad är bra eller ej , men om du kastar om bokstäverna så får du " I Death "

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har också bokat med dem. :whistle:

Enligt en rapport som jag läste i någon tidnng för någon vecka sedan

fick Ethiad och thai 4 stjärnor av 5 möjliga

medan SAS och Finnair bara fick 3. Detta gällde ekonomiklassen.

I lyxklassen tror jag att Singapore Arilines fick 5 av 5 möjliga.

Kollade också på Etihad arilines hemsida, de verkar ha alldeles nya plan.  :glasses:

Problemet är bara 2 mellandlandningar i Bryssel och Abu Dhai :morgon:

Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte dom va bra o åka med, men flygtiden blir ju ganska lång, hade ca 75 filmer som man kunde välja mellan  :great:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

"Etihad Air är lite av ett lyxbolag. Du behandlas som en gäst ombord och servicen är enormt bra"

Instämmer i det.

Nya plan samt mycket bra service är min erfarenhet,,ger just känsla av att vara gäst och inte gods som bara skall transporteras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyckte dom va bra o åka med, men flygtiden blir ju ganska lång, hade ca 75 filmer som man kunde välja mellan  :great:

Vilka flygtider hade dom  :morgon:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilka flygtider hade dom  :morgon:

Mvh. Plätt

Fått tag i tider nu

31/12 Stockholm ( Bromma ) - Brussel 0605 - 0915

31/12 Brussel - Abu Dhabi 1050 - 2020

31/12 Abu Dhabi - Bangkok 2205 - 0655

27/1 Bangkok - Abu Dhabi 2015 - 2350

28/1 Abu Dhabi - Brussel 0250 - 0720

28/1 Brussel - Stockholm ( Bromma ) 0855 - 1115

Inget för mig flyga hit och dit :grrrrrr:

Då betalar jag heldre 1500-2000 skr till

Med KLM eller liknade

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fick just ett pris på odenresor med Etihad utresa 2 januari . Ett årsbiljett, ombokningsbar 1 gång utan kostnad .

  8700 kr . Bra pris tycker jag mitt i högsäsongen. Lite jobbigt med 2 mellanlandningar . Men om man spar 5000 kr

  så är det nog värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger också med Etihad 26/feb, Sto-Farnkfurt-Abudabi- Bkk.

Bokade med ODEN resor och sparade ca 5000:- för två pers. Fick då med golfbagar fritt. :whistle:

Fördel om man kan åka via Bryssel från Bromma. Då får man 30 kilo bagage. Men eftersom vi fick en start med Lufthansa till Frankfurt så blev det bara 20kg men fri bag.

// Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fått tag i tider nu

31/12 Stockholm ( Bromma ) - Brussel 0605 - 0915

31/12 Brussel - Abu Dhabi 1050 - 2020

31/12 Abu Dhabi - Bangkok 2205 - 0655

27/1 Bangkok - Abu Dhabi 2015 - 2350

28/1 Abu Dhabi - Brussel 0250 - 0720

28/1 Brussel - Stockholm ( Bromma ) 0855 - 1115

Inget för mig flyga hit och dit :grrrrrr:

Då betalar jag heldre 1500-2000 skr till

Med KLM eller liknade

20 timmars resa hualigen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

20 timmars resa hualigen

Jag håller med . Men man kan göra mycket för 25000 baht . Då jämför jag med Thai som jag brukar flyga med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller med . Men man kan göra mycket för 25000 baht . Då jämför jag med Thai som jag brukar flyga med.

absolut visst kan man det

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem :yes:

Kom hem förra helgen! :great:

Ganska nya plan med bildskärmar (filmer, musik mm)

IMG_0861.jpg

Snygga flygvärdinnor som var väldigt hjälpsamma

IMG_0864.jpg

Superb mat

Men mellanlandningar i

IMG_0368.jpg

Bryssel och

IMG_0372.jpg

IMG_0370.jpg

Jättefin flygplats i Abu Dhabi

Mellanlandningarna tog 2½ timme dit och 1½ timme på tillbakavägen

:glasses:

Mvh

Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var längesedan jag mellanlandade i Abu Dhabi. Det jag minns var att taxfree var mycket billigt.

Gällde då all elektronik, men även sprit.

Hur är det nu ?  Kan ju bli lönsamt med en mellanlandning...

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Säkert okey att flyga med.

Men det skulle aldrig falla mig in att göra det. Jag värderar min tid alldeles för mycket för det. Mer än dubbla flygtiden...nej för sjutton, glöm det!!

Skall jag till Thailand flyger jag med Thai. Så enkelt är det.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man vara nere en månad eller kortare så kan väl några extra timmar spela roll. Men ska man var där länge 3-6 månader , spelar det inte så stor roll för mej iallafall.

Som sagt . 25 000 baht kan man göra mycket med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan

Säkert okey att flyga med.

Men det skulle aldrig falla mig in att göra det. Jag värderar min tid alldeles för mycket för det. Mer än dubbla flygtiden...nej för sjutton, glöm det!!

Skall jag till Thailand flyger jag med Thai. Så enkelt är det.

MVH Nonki

Alla är inte ekonomiskt oberoende som kan värdesätta sin tid som du. Men med tanke på hur mycket mer man behöver jobba för att tjäna ihop de 5000 man sparar så är nog dubbla flygtiden en tidsvinst ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det märks hur stressade vi blivit då resmålet är det enda som gäller o inte kan njuta av resan längre.

"TA DET LUGNT"  Nya platser o andra människor berikar en.

Tex. Herr chang o Jolin,s +flera reseberättelser är ju kanonbra o hade inte kommit till om det gällde o komma fram till resemålet så fort som möjligt.

EriK

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Erik-sson . Förut tyckte jag också att resan kunde vara trevlig. men nu vill man bara ner så fort som möjligt.

Man vet ju vad som väntar.  :yes:   Men om jag kan spara några tusen så gör jag självklart det.

Resa bokad till 2 Januari.  :party:   :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...