Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

stjp8729

Vad kan du egentligen om Thailand och Thailändare?

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Det finns såklart många saker, som jag inte vet om Thailand, speciellt om de större städerna för de intresserar mig inte.

Säg något viktigt, som jag har haft FEL om, MER än de, som tror att hela Thailand är som barorterna* och att det inte finns något intressant norr om Thailand... :)

*Det framgår av hur de argumenterar, som t ex de som hävdar att alla thai är till salu.

Dessutom har det ju visat sig att det var JAG som hade RÄTT om företagsstartande, fastän MÅNGA ERFARNA var på mig för ungefär ett år sedan, och hävdade att det är omöjligt att göra det jag skrev att jag har planer på att göra med hjälp av thaifru:

/Bygga hus.

Knappast omöjligt, för det har ju många gjort.

/Lära thai tillräckligt för att klara det dagliga.

Knappast omöjligt, eftersom flera har lärt sig t o m bättre än så.

/Träna ungdomar i någon sport.

Knappast omöjligt, eftersom jag redan hade FÅTT :) både en förfrågan lokalt i Sakon Nakhon och från ungdomsakademin i fotboll i Pnom Phen, Kambodja...

/Starta företag.

(Jag har alternativa lösningar, en "helst" och om inte annat en "reserv".)

För någon månad sedan berättade en HÄR på forumet att han HAR startat företag ganska LÄTT...

F ö har "mina landsbygdsthai" blivit överraskade och t o m chockade, fastän de flesta av dem är välutbildade och bott ett tag i Bangkok, över en del av vad ganska många faranger tror/påstår om Thailand, speciellt då de tror att hela Thailand är som en bordell...

Vem har påstått att det är omöjligt att bygga hus, starta företag, lära sig thai osv.? Det du blir ifrågasatt för är ju att du aldrig besökt landet och ändå hävdar att du kan mycket mer än de som varit där åtskilliga gånger eller tom bor i landet. Hur vet du ens att du kommer att trivas i Thailand när du inte ens satt din fot i landet än? Du maler ju bara på med samma svammel om och om igen om ölargänget, bargänget, de som inte tror det finns något norr om Bangkok osv. Kan upplysa herr allvetare om att jag, trots att jag tillhör dit så kallade bargäng har varit norr om Bangkok. Jag har varit i Thailand över 20 gånger, bott där i ett år med en thailändska, må hända att jag mest vistats på turistorter, men hur det än är så har jag betydligt mer erfarenhet av Thailand än dig och ändå så kan jag inte påstå att jag kan speciellt mycket om landet.

Så sluta svamla och åk dit för att uppleva landet innan du spelar världsmästare på ett forum där alla utom du faktiskt har erfarenhet av Thailand.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Caveman

Det är precis så som Knasen skriver.

Det är ingen som tvivlat på att dessa saker går att utföra, utan tvärtom så finns det ju massor av folk t.o.m på MPR som utfört dem.

Det vi tvivlat på att de går att utföra från ungkarlsrummet i Sverige utan att ha satt sin fot i Thailand..

MVH från en i ölargänget

SatanG

Det finns såklart många saker, som jag inte vet om Thailand, speciellt om de större städerna för de intresserar mig inte.

Säg något viktigt, som jag har haft FEL om, MER än de, som tror att hela Thailand är som barorterna* och att det inte finns något intressant norr om Thailand... :)

*Det framgår av hur de argumenterar, som t ex de som hävdar att alla thai är till salu.

Dessutom har det ju visat sig att det var JAG som hade RÄTT om företagsstartande, fastän MÅNGA ERFARNA var på mig för ungefär ett år sedan, och hävdade att det är omöjligt att göra det jag skrev att jag har planer på att göra med hjälp av thaifru:

/Bygga hus.

Knappast omöjligt, för det har ju många gjort.

/Lära thai tillräckligt för att klara det dagliga.

Knappast omöjligt, eftersom flera har lärt sig t o m bättre än så.

/Träna ungdomar i någon sport.

Knappast omöjligt, eftersom jag redan hade FÅTT :) både en förfrågan lokalt i Sakon Nakhon och från ungdomsakademin i fotboll i Pnom Phen, Kambodja...

/Starta företag.

(Jag har alternativa lösningar, en "helst" och om inte annat en "reserv".)

För någon månad sedan berättade en HÄR på forumet att han HAR startat företag ganska LÄTT...

F ö har "mina landsbygdsthai" blivit överraskade och t o m chockade, fastän de flesta av dem är välutbildade och bott ett tag i Bangkok, över en del av vad ganska många faranger tror/påstår om Thailand, speciellt då de tror att hela Thailand är som en bordell...

Är det vad du säger till dina chatkompisar, att faranger tror att hela Thailand är som en bordell?

Kan ju knappast vara någon som varit här, om han inte varit aprak hela resan förstås.

Varför tror du alla är på fyllan för de inte gillar vad du skriver eller är det bara ett billigt sätt att nedskriva dina motståndares argument?

Är väl inget konstigt att folk hakar upp sig på en besserwisser som försöker knäppa andra på näsan trots att du bara,

i bästa fall, ligger inne med andrahandsinformation.

Så sänk garden, kom ner så har du sen allt som krävs för att fajtas på riktigt :-)

/SatanG

Poffa

Ja SLU. Visst går det att starta företag i Thailand. Jag har varit med och startat upp två stycken.

Men. Vad får dig att tro att Du kan driva företag i Thailand när Du inte ens klarar av det i Sverige.

Citat från SLU på ett annat forum

"Hur skall jag få råd till att åka till Thailand då mina företag bara omsatte mellan 1-49.000 ihop under 2010?"

leifen

Ja SLU. Visst går det att starta företag i Thailand. Jag har varit med och startat upp två stycken.

Men. Vad får dig att tro att Du kan driva företag i Thailand när Du inte ens klarar av det i Sverige.

Citat från SLU på ett annat forum

"Hur skall jag få råd till att åka till Thailand då mina företag bara omsatte mellan 1-49.000 ihop under 2010?"

Vi får väl starta en insamling, och bjuda ned honom..

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

McTwist

Please SLU, pröva att besöka landet innan du kommer med allehanda påståenden vars innehåll du snappat upp i andra- tredje- och fjärdehand. Det blir liksom både bättre och trovärdigare då. Och SLÄPP UPP CAPS LOCK

Huvudsakligen brukar jag argumentera emot de, som tror att hela Thailand är som barerna i Pattaya-Phuket.

Menar du att de har rätt? :)

Som då de hävdar t ex:

Inget intressant norr om Bangkok.

Alla thai är till salu...

Var har du tagit vägen SLU? Saknar ditt svammel :giggle:

hamnoi

Var har du tagit vägen SLU? Saknar ditt svammel :giggle:

Han skriver väl på någon ny bok. Talk to the cat tror jag visst den skulle heta :wink: . Sen e de allt planerande med flytt,bröllop,lösa finanskrisen osv. Man kan göra mer än bara tre saker samtidigt Knasen. Bara man håller sej ifrån spriten :D . Mvh Hn :wai:

Så är det nog HN, men jag börjar bli lite orolig att han övergett oss vanligt dödliga :crazy:

HuligArne

Så är det nog HN, men jag börjar bli lite orolig att han övergett oss vanligt dödliga :crazy:

Ibland händer det att SLU lämnar MPR och vandrar omkring i staden som en vanlig man, gammalt djungelordspråk. :ok:

andrejsdenruskige

Ibland händer det att SLU lämnar MPR och vandrar omkring i staden som en vanlig man, gammalt djungelordspråk. :ok:

Nja, skulle inte tro det. Inte med hans knän.

jlh66

Icke vara orolig,här är han

:he:

hamnoi

Icke vara orolig,här är han

:he:

Nänä. Det e Btt i egen hög person. Mvh Hn :wai:

Baa

Jag tror alteregoinspirationen tog slut, eller kanske det började brännas i avslöjandets riskzoon.

amja

Han har redan "kommit ut" på ett annat forum nära dig!

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy