Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

stjp8729

Vad kan du egentligen om Thailand och Thailändare?

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Hej Clion :)

Har inga problem med mitt schema, bor ju i Thailand och då sitter man väl bara vid stranden och smuttar på en Leo hela dagarna, eller? :wink:

Eller så kanske man jobbar 75 timmar i veckan...

Ha en bra dag!

:wai:

Ja det är ju liiiiite skillnad mot mina 40 timmar

och då undrar man ju hur många timmar dom längst upp jobbar på en vecka

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Surin P3

Ja det är ju liiiiite skillnad mot mina 40 timmar

och då undrar man ju hur många timmar dom längst upp jobbar på en vecka

Säkert minst 2000 timmar i veckan. :crazy:

stjp8729

Hej Surin P3 :)

Nej, tror dom jobbar typ 2500 timmar, och då har dom inte räknat med resorna.

Ha det så gott!

Avregistrerad clion

Stollar 5 :not_i::nono::_russian:

Surin P3

Hej Surin P3 :)

Nej, tror dom jobbar typ 2500 timmar, och då har dom inte räknat med resorna.

Ha det så gott!

Och inte med övertiden på helgerna :)

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Avregistrerad clion

Härligt å va truckis me 40 vecka :dance1:

Guest Isan Lover

Tack för dom här berättelserna IL jag har ju tyvär alldrig träffat dig .MEN jag har hört från anndra medlemmar om dig och din fina utbilldning

så du är en spännande gubbe(man sitter ju och försöker få en bild av dig) likadant som det var med BTT innan man träffa honom

Hej

Jag är fullständigt övertygad om att våra vägar kommer att korsas och jag är allt nyfiken på dig med.

Mvh Isan Lover

Wangthong

Isåfall, då kan man ju ha lite större förståelse varför de ska ha så stora ersättningar!

Utslaget per timme så blir det ju inte riktigt så mycket som man tror när man hör summorna. :surprised:

Surin P3

Ja, och jag har fått betalt för mitt arbete idag också.

Har nämligen hämtat min nya 46" LCD TV som vi blev lovade av Samsung för nån vecka sen pga att vår gamla utan garanti hade gått sönder...

200 baht kostade det.

Ser riktigt bra ut nu på TV-bänken:)

Wangthong

Ser man på hur mycket du måste ha jobbat idag med forumet, så blir det väl inte mycket i timmen!

Du har väl jobbat flera 100 timmar redan idag. :respect:

Guest Oregistrerad knasen

Nä det tror jag inte P3 jag har pratat med både Leif Johansson (volvo) och Sören Gyll och di scheman dom har skulle ja då inte villja ha

Tror inte du skulle villja ha mitt schema heller som jag haft under sommarn, skillnaden är väl att de där gökarn iaf får ordentligt betalt :crazy:

Avregistrerad clion

Tror inte du skulle villja ha mitt schema heller som jag haft under sommarn, skillnaden är väl att de där gökarn iaf får ordentligt betalt :crazy:

jo alldeles för mycket enl min åsikt.för å hålla tal invigningar m mm

noBuzz

Nu är det inte alls sanningshalten jag undrar över, utan relevansen...

Jag är säker på att alla här är tillräckligt gamla för att veta att väldigt rika personer ibland har stora hus med kameror. Och till och med vakthundar.

Du får gärna fortsätta berätta om dina erfarenheter på båda sidor av skalan, det är rätt underhållande att läsa om "din värld".

Håller med! Lite som att läsa om dagisbarn som berättar om dagis. "Där finns stora klossar vi leker med". "Röda" "Och gröna!!" "Och ibland leker de andra barnen med samma klossar"... :)

Sek Losos uncle

Hej IL, smile.gif

Jag har aldrig varit rik, eller tjänat mycket pengar.. Däremot är jag OTROLIGT rik på uppleveleser, erfarenheter, livsnjutning, kunskap och kärlek. wink.gif

Pengar är i allmänhet bara till ondo, dock hade jag en period i mitt liv då pengar var allt och lite till.. Kommer ihåg en episod med min ex-fru..

Jag blev otroligt sur när hon tyckte jag skulle vänta 2 dagar med att gå in och köpa den nya BMW:n som just hade premiär.. Men var jag lycklig av att byta bil var tredje månad? Nej inte "ett skit"!

Ha en bra dag!

En flashback, kommer väl ihåg släpade med sig mobiltelefonen ut på båtutflykterna en NMT450, denna vägde ett ton och spräckte alla bardiskar man slängde upp den på:

Sen när 900 kom så "var man kungen", bestod av tre delar, batteri storlek modell kylskåp, en annan del som sattes ihop med batteriet och själva luren.. Patetiskt..

(Varför står det Philips på denna? Min stod det Ericsson på..

Bra att du kommit på bra tankar.

Själv sträcker jag mig inte så långt som till att pengar i allmänhet är av ondo, men jakten på mer än det nödvändiga är det.

(((Under den period, som jag tjänat mest (80-talet innan jag sålde mitt didstributionsföretag) så gjorde jag ändå inte av med med än ungefär existensminimum (utom vid investeringar). Genom det kunde jag leva utan inkomst några år efter det.)))

Idealet tror jag är att ha så att man klarar sig, men inte så mycket mer.

Fantastiskt! Den här tråden blir bara bättre och bättre. Vilken fotboja de måste ha, de stackars miljardärerna. :scomp:

Inte alla, men många av dem fixar till det själva :)

Titta bara på hur stor del av rikemansbarnen, som har missbruksproblem. Vet inte om det finns någon statistik efter "klass", men jag skulle bli mycket förvånad om många fler rikemansbarn har problem än de från medelklassen och den rikare halvan av arbetarklassen.

Du kan försöka trycka ner "Pattaya-Phuket folk" hur mycket du vill. De har varit i Thailand och det har inte du. :whistle:

Och ändå tror många av dem att det de ser där är normala Thailand, eller att det inte finns något norr om Bangkok... :D

(Om "My spies".)

Jaha nu är han synisk också , ja kan man prata med katter så är väl inget omöjligt

Nej, inte synisk - men synsk :)

"Exet" kallade dem det flera gånger, då jag visste saker saker om Thailand, som inte hon visste (lärarinna).

Varför skulle det vara syniskt att prata med en bunt thai, som bor i olika provinser, och fråga dem saker???

Den nya säger ibland "Du tänker för mycket" :) då jag frågar om saker.

Till er, som inte fattar det - Om man frågar mer, så får man fler svar... :))

Exakt, och bara en sån sak som att du kan att prata med katter

gör ju det hela så mycket enklare.

Jag menar, vad skulle kunna gå fel?

A.

Njae. Det kommer säkert att bli en hel del strul. Det blev det i Ryssland också, innan jag fick ordning på det företaget.

Jag hävdar bara att jag räknar med att det går att lösa strulen.

Måste vara underbart att leva i en virtual reality där du alltid har rätt och alla andra är korkade fåntrattar.. Att aldrig behöva träffa sitt ex kan nog vara skönt för vissa, men hur fasen står du ut med att aldrig få vidröra din fru? Men du har väl säkert löst även det genom att leva i en annan dimension eller något liknande som vi vanligt dödliga fåntrattar inte förstår oss på smile.gif

Vad dillar du om nu då? Det mesta, som jag gjort, gjorde jag ju FÖRE Internet...

Fast det blå har du rätt i :D

utom att jag INTE alls hävdat att ALLA andra är korkade, men vilka ni är visar ni ideligen jättebra själva :)

Guest Oregistrerad knasen

Själv sträcker jag mig inte så långt som till att pengar i allmänhet är av ondo, men jakten på mer än det nödvändiga är det.

(((Under den period, som jag tjänat mest (80-talet innan jag sålde mitt didstributionsföretag) så gjorde jag ändå inte av med med än ungefär existensminimum (utom vid investeringar). Genom det kunde jag leva utan inkomst några år efter det.)))

Idealet tror jag är att ha så att man klarar sig, men inte så mycket mer.

Det där är ju precis tvärtemot ditt svammel du har som signatur :rotfl:

Hur går det förresten med The-West, verkar som den stora läromästaren hade lite problem där 2008, med att räkna ut erfarhetspoäng bla. :giggle: Men det verkar ha varit samma :blah::blah::blah: där som här.. :rotfl:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy