Jump to content
IGNORERAD

Manot’s House


Guest Plätt

Recommended Posts

Guest Plätt

Manot’s House är det någon som bott där ser prisvärt ut+ nära till stranden.

Tänkte åka dit ner med familjen i oktober eller har forums medlemmarna andra ställen med bra pris nära havet?

Vi är 2 vuxna + 7 och 14 år`s barn med oss.

OBS! Aldrig varit i Rayong omr.

Tipps motaget tack

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

Jag har tyvärr inte bott på Manots house, men kan rekommendera VP-guesthouse för 800 baht/natt. Väldigt stora rum, AC, TV med mängder av kanaler via parabol, wifi ingår. Ägaren kan tala engelska.

Själv har jag bott på detta ställe två gånger och är mkt nöjd. Hans fru lagar även god farlangmat.

Länk till VP-guesthouse/Pitak house

Ni ser att det står VP-guesthouse på denna skylt

post-5127-0-56279900-1310103719_thumb.jp

Och pitak house på andra skylten, men det är samma ställe. Ägaren heter Pitak.

Han köpte stället för ungefär 4 år sedan och då hette det VP guesthouse, namnet har fått vara kvar.

post-5127-0-18295300-1310103794_thumb.jp

Om man bokar rummen för minst 1 vecka kan han sänka priset något. Nackdelen är väl att grannfastigheterna står tomma och förfaller tyvärr. Men det är inte helt tomt här utan finns mängder med andra hotell och guesthouse bredvid Pitak house. På kvällarna samlas ibland farlanger i Pitaks restaurang och äter något och kanske tar en öl. Tror de går hit för att ägaren(som är thai) kan tala litet med oss farlanger på engelska. På en del ställen kan de nämligen ingen engelska alls.

Stället ligger nära Lan Hin Kao:

post-5127-0-81608000-1310104588_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Manots bodde jag på för ca 10 år sedan trevliga ägare och rummen var ok vad jag kan minnas

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Jag har inte bott på Manots, men. Det var någon här på forumet som gjort det så jag kollade deras hemsida och har bokat för vintern redan.

Vet att deras "Town house" var redan fullbokade den period jag ville boka så det fick bli ett vanligt rum. Bara det är rent och finns AC så är jag nöjd. Iofs en skön säng är rätt viktigt oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...