Jump to content
IGNORERAD

Thaiarna visar sina fula trynen


Jive

Recommended Posts

Oregistrerad

Tack för era kommentarer i den här tråden!

Jag känner mej just nu en aning tom efter min urladdning, så jag vill ge mej själv och mina sinnen en chans att återhämta mej till gammal god balans och förhoppningsvis kunna göra en pudel om någon månad eller så.

Ha det bra, åsikten är väl sann eftersom Du "öppnade" om saken. Inget att skämmas eller ångra.

Förresten har jag själv märkt att ungefär 6 mån och jag känner likadana vibrationer, beror nog på "kulturchoken"

när man vistas i främmande land alltför länge. I Sverige tog det ca 15 år innan jag fattade att detta är faktiskt mitt

hemland nuförtiden och jag slutade drömma om att återvända till Finland. Nu skulle jag inte kunna det längre,

vill inte bli invandrare i mitt födelseland.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    28

  • Neil

    10

  • Tricky

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ha det bra, åsikten är väl sann eftersom Du "öppnade" om saken. Inget att skämmas eller ångra.

Förresten har jag själv märkt att ungefär 6 mån och jag känner likadana vibrationer, beror nog på "kulturchoken"

när man vistas i främmande land alltför länge. I Sverige tog det ca 15 år innan jag fattade att detta är faktiskt mitt

hemland nuförtiden och jag slutade drömma om att återvända till Finland. Nu skulle jag inte kunna det längre,

vill inte bli invandrare i mitt födelseland.

Men är det så att det börjar bli lite mallorca d.v.s.överexploaterat eller tror ni att det har någon annan förklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Klart att man känt sig frustrerad och förbannad av olika anledningar i Thailand. Och jag är bara en turist. Det finns nog tusen saker som kan få bägaren att rinna över efter ett tag och det kan få den mest stabila att få ett hjärnbryt! :)

Själv upplever jag inte Pattaya som särskilt otryggt att rumla omkring i. Men det är väl klart att man inte traska in på nån obelyst suspekt tvärgata för att utmana ödet.. men det gäller ju överallt runt om i världen. Jag har inte blivit otrevligt behandlad eller att nån snackat skit om mig iaf, inte med sambon närvarande eller kanske hon bara varit snäll och inte sagt nåt?! :)

Tycker det är skönt att se Jive lite förbannad! Det må man bara bra av! Ut med skiten och Bryt ihop och kom igen, Jive! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det så att det börjar bli lite mallorca d.v.s.överexploaterat eller tror ni att det har någon annan förklaring.

Det finns väldigt mycket nyinflyttad thaiungdom i Pattaya idag, som har en kritisk inställnig till företeelsen faranger/bartjejer.

Jag tror att detta är en av anledningarna till ett svårare klimat för oss.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag är så in i bomben trött på att mata alla dessa människor med småpengar bara för att bli bemött och behandlad på ett anständigt sätt.

Kanske vi skulle börja att kräva kvitto på alla våra utlägg.

Mycket av detta är ju inget nytt alls, så har det alltid varit. Det som skiljer är väl att thailändarna fått det bättre och uppskattar inte småpengar på samma sätt som förrut. Självklart händer något och man lackar ur av någon anledning.

Kan det vara så att spritförbudet under valet gjort att människorna förändrats och blivit retligare? Många är ju beroenda av att kommersen fortgår för sin utkomst. Rubbas dessa cirklar, påverkas i stort hela samhället. Pattaya i synnerhet borde påverkas stort av detta. Eller är det något som smygit sig på under en längre tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket av detta är ju inget nytt alls, så har det alltid varit. Det som skiljer är väl att thailändarna fått det bättre och uppskattar inte småpengar på samma sätt som förrut. Självklart händer något och man lackar ur av någon anledning.

Kan det vara så att spritförbudet under valet gjort att människorna förändrats och blivit retligare? Många är ju beroenda av att kommersen fortgår för sin utkomst. Rubbas dessa cirklar, påverkas i stort hela samhället. Pattaya i synnerhet borde påverkas stort av detta. Eller är det något som smygit sig på under en längre tid?

Ja!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

//...vill inte bli invandrare i mitt födelseland.

Bra skrivet Lemoni, en tankeskapande formulering!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det finns väldigt mycket nyinflyttad thaiungdom i Pattaya idag, som har en kritisk inställnig till företeelsen faranger/bartjejer.

Om jag ska nu använda lite av min "kökspsykologi" så kan man nog säga som nam naa. Vi falanger har rest till Thailand i decennier

kanske låt oss säga i 30 år. Många är det av tjejerna som har flyttat till utomlands, eller bara från Isaan till Pattaya, och de småpojkar/

tjejer som är från realtion med en Thaikille har vuxit upp hos sina morföräldrar, eller andra släktningar. Nu har de blivit vuxna och kan

leva upp sin bitterhet och hat konkret och eftersom det är falanger som är skyldiga att erövrat deras mor i unga år, så nu kan de hämnas

Jag är rätt så säker att livet i unga år utan riktiga föräldrar, lämnar sina spår och väldans massa negativa känslor.

Eller vad tror Ni, ligger det nåt i mina tankar. Ge mig en nobel i psykologi tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Servicen i Thailand är överlägsen den svenska servicen på nästan alla punkter. För två veckor sedan fick min tjej sommarjobb, vilket inte är fy skam då hon endast gått två månader på SFI och då förstås inte behärskar språket alls. Eftersom det inte är ett svartjobb så tänkte jag att vi får fixa ett bankkonto så lönen kan betalas ut smidigt.

Då svenska banker har mycket att göra så fick jag åka tidigt från jobbet för att hinna till ett av Handelsbankens kontor i centrala Göteborg. efter 30 min väntan så var det vår tur så tjejen och jag stegade fram och förklarade att tjejen ville öppna ett bankkonto där hennes lön kan betalas in. Banktjejen förklarade då att de inte har tid med sådana ärenden då de har för mycket att göra. Ville vi ha ett bankkonto i Handelsbanken så skulle vi vara tvungna att uppsöka deras kontor på Hisingen där vi bor. Jag förklarade då vi inte längre var intresserade att vara kunder i Handelsbanken och påpekade att detta var helt oacceptabel service.

På vägen hem så råkade vi gå förbi ett av Swedbanks kontor på Hisingen som hade öppet lite längre så då kilade vi in där för att fixa till ett konto. Där fick vi förklarat för oss att det inte räckte med tjejens pass samt personbevis för att öppna konto på grund av nya EU regler som kräver svenskt id kort. Detta behövdes inte tidigare men ingen skugga skall falla på Swedbank på grund av detta.

Nästa dag lyckades jag också ta mig i väg tidigt från jobbet för att möta tjejen på skattekontoret, väl där så var det bara att ta en inbetalningsavi för att betala id kortet på någon bank.Inte att man kunde betala med kort på skatteverket som man kan göra hos polisen.

Då vi var i stan så tänkte jag att det vore bra att betala så snabbt som möjligt så vi snabbt skulle kunna gå tillbaka till skattekontoret och fixa till ansökan om id kortet. Så in på ett Nordea kontor och efter lång väntan så var det vår tur och eftersom vi inte är kunder i Nordea så skulle det kosta 150 kr att betala avin. Själv hade jag tänkt att det skulle kosta 50-60 kr men 150 kr !!!!! Jag påpekade att detta natuligtvis bara var ren och skär girighet och marscherade därifrån.

Vid denna tidpunkt var jag förstås ordentligt upprörd men lyckades med tjejen också besöka ett Swedbank kontor. Efter lång väntan så fick vi komma fram och visst skulle det gå att betala avin där till en rimlig penning för att sedan hinna ner till skatteverket innan stängning. Eftersom detta kontor inte hanterade kontanter så blev det dock problem. 2 konton har jag i Swedbank men vad hjälpte det. För att betala via konton så krävdes förstås giltigt id kort och det hade ju inte jag. Det kan jag i och för sig inte lasta Swedbank för utan endast mig själv. Några veckor tidigare hade jag varit på fest och tydligen fått i mig lite för mycket för nästkommande dag vaknade jag utan plånbok och hade inte en aning var den kunde befinna sig. Efter ivrigt sökande var jag förstås tvungen att spärra allt och göra polis anmälan. Plånboken hittade jag 3 dagar senare längst in i tvättskåpet av alla ställen. Kan undra hur jag tänkte när jag placerade den där?

Nåväl tänkte jag det skall väl inte hindra mig så jag undrade förstås om jag kunde betala med ett av mina betalkort men det gick inte heller då kontoret inte hade någon dosa att slå in koden med.

Nu gav vi upp och åkte hem och tänkte betala det på nätet istället men si det funkade ju inte när man inte har en skrivare för att skriva ut ett kvitto. Så nästa dag anlände jag till Swedbank kontoret på centrala hisingen utrustad med Pass och då gick det hela fint.

Min slutsats av detta är att på Thailandska banker är det fan så mycket bättre service. Alltid mycket och trevlig personal som vill hjälpa en, lätt att få sina ärenden utförda och bankkontor i princip överallt. En räkning kan betalas överallt för en rimlig penning. Oftast bara in till 711 så löser det sig. Dessutom så finns det Atm maskiner överallt så man slipper leta ihjäl sig efter dem för att sedan få köa.

I Thailand är fortfarande servicen bra på det flesta ställen och jag tycker att jag som farang i princip alltid blir korrekt bemött på banken, sjukhus, myndigheter osv. Lika så på resturanger med undantag i de värsta turistgettona där personalen minst sagt kan vara nonchalant.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska nu använda lite av min "kökspsykologi" så kan man nog säga som nam naa. Vi falanger har rest till Thailand i decennier

kanske låt oss säga i 30 år. Många är det av tjejerna som har flyttat till utomlands, eller bara från Isaan till Pattaya, och de småpojkar/

tjejer som är från realtion med en Thaikille har vuxit upp hos sina morföräldrar, eller andra släktningar. Nu har de blivit vuxna och kan

leva upp sin bitterhet och hat konkret och eftersom det är falanger som är skyldiga att erövrat deras mor i unga år, så nu kan de hämnas

Jag är rätt så säker att livet i unga år utan riktiga föräldrar, lämnar sina spår och väldans massa negativa känslor.

Eller vad tror Ni, ligger det nåt i mina tankar. Ge mig en nobel i psykologi tack.

Ligger säkert en del i det du säger. En annan anledning kan ju vara att det ökande välståndet och stegrande nationalism gör att en hel del unga thaiare inte längre, till skillnad från 2-3 tidigare generationer, tycker det är ok att en hel del thaitjejer faktiskt nästan hämningslöst bjuder ut sin kroppar för en slant till män från hela världen och att Thailand för många människor i världen är synonymt med ett stort horhus medgod mat och fina stränder.

Blir lätt hänt att då även seriösa thai/farang par kan åka på en känga.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gick oxå först till Swedbank med gummans thaipass för att öppna konto. Stopp sa Kärringen i kassan, måste ha svenskt id. Aha då går vi till skattmasen å ska fixa id- kort. Blir vår tur. De frågar har ni betalat? Nä det har vi inte, kan man inte göra det här? Nä det kan man inte. Fick ett inbetalningskort gick tillbaka till Swedbank för att betala. Blev vår tur, fick en annan kärring i kassan än sist. Jag frågade om det inte gick bra att öppna med thaipass. Jorå det går bra. Voila så var konto öppnat.. Hon fyllde även i något i hennes "journal" så att det skulle gå bra vid framtida besök med samma pass på Swedbank =)

Inte är det skickat med posten i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan

Neil: vi har också gått igenom alla storbanker, SEB, SHB, Swedbank (Nordea vägrar jag befatta mig med), men när jag fick tipset om Bohusbanken (DanskeBank) så var det första gången jag blev nöjd och imponerad.

Trevlig service av en svensk bank på 2000-talet !?

Halleluja !

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Som alltid: jag har knappt läst något svar i denna tråd.

Ett undantag: Kims. Det var i detta fall inte så långt - och jag tog mig tiden (40 sekunder) att läsa det.

Och han har rätt. Som vanligt. Thumbs up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det du upplever ha att göra med att antalet ryssar har ökat de senaste åren?

Nu var det ett tag sedan jag var i Thailand men det jag såg då av ryssarna var som jag

upplevde det ett ganska stort förakt för thai av dom.

Har inte hört något positivt ang ryssarnas beteende i Pattaya sedan dess.

Hej. Jag kan inte förstå allt detta negativt snack om ryssar och ibland också andra nationaliteter. Jag har då aldrig under mina snart 50 resor till LOS under nu ca 21 år råkat ut för nån otrevlig ryss. har sett att visst finns det numera mycket ryssar där men inte störs jag av dom. Men så åker jag heller inte dit för att leta och konfrontera mig med dom. Men ni som säger att dom är otrevliga hur har ni gjort för att upptäcka detta. Springer ni runt och letar efter ryssar och framför allt dom som e otrevliga.

Visst har jag mött en och annan otrevlig typ men dom har beståt av många olika nationaliteter och även en del svenskar. Och bara för att en thaitjej eller kille säger att vissa länders folk är idi*ter så är det ju knappast sant dom säger ju många gånger vad hon tror du vill höra. Tror ni att hon säger att ni är så jävla otrevliga om hon har en ryss eller Italienare eller vad det nu må vara på kroken nä hon kanske säger att ja du vet dom där dumma, snåla fattiga och fulla svenskarna är ena idi*ter. Sen så blir ryssen glad och betalar barfine och tjejen blir nöjd och skiter vilket land han kommer ifrån!!För pengar e pengar och sexet har ingen nationalitet.

Jag tror att visst kan dom också generalisera och tycka att vissa grupper är si eller så. Men så länge vi betalar och inte beter oss för jävligt så skiter dom fullständigt vart du kommer ifrån.

Sen det där att det blivit farligare och otrevligare i LOS vet jag inte mycket om , kanske må vara hänt men hela världen känns ju lite farligare och otrevligare kanske har med åldern att göra man känner sig inte odödlig längre och att thaiarna börjar tröttna på att le hela tiden. Jag festar ialla fall runt och gör fortfarande ohejdat så i nästan alla typer av områden i Thailand och världen och har inte ens åkt på en snyting förutom på Bornholm när jag var där med flottan 1989. Har kanske haft tur som vissa har sagt. Men jag vill inte gömma mig på hotellrummet efter mörkrets inbrott jag vill ösa på. Men jag brukar oftast vara glad och det har väl hjälpt mig mycket.Och tycker fortfarande att de flesta människor thai och faranger och övriga är trevliga mot mig och dom dumma försöker jag bara skita i

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

@ snucke

Jag har en del bekanta som arbetar inom en rad olika yrken, allt ifrån 7/11 till jurist. Alla har det gemensamt att dom arbetar i Pattaya och att dom har med Faranger att göra. Helt överens är dom om att Ryssar är den grupp av turister som beter sig värst.

Vi kan ta Aom som jobbar på 7/11 som exempel. I förra vecka kom det in en Ryss och skulle handla, han går runt i butiken och letar efter något. Aom går fram och frågar på engelska om hon kan hjälpa till med något. Ryssen mummlar nått på ryska och letar vidare.

Senare kommer han fram till kassan och frågar på ryska efter något. Aom som visserligen förstår att han talar ryska, svarar på engelska att hon tyvär inte talar ryska. Ryssen frågar lite högre (volymmässigt) igen på ryska efter något. Aom som inte heller nu förstår vad han säger ber om ursäkt igen, att hon inte förstår ryska. Ryssen skriker då sin fråga. (som om man fattar bättre bara för att volymen ökar). Aom skiter helt enkelt i att besvara detta.

Ryssen blir skitförbannad och river ner en hel hylla med saker vid kassan och går ut.

Utanför blir han stoppad av en polis som har sett hur han uppfört sig. Och Mirakulöst så kan han nu förklara för polisen på visserligen knagglig engelska

men fullt förståbart, att det minsan inte var hans fel utan Aom som var otrevlig.

Detta e bara en av många incidenter som jag har fått höra om som involverar Ryssar de senaste åren.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett intresant ämne, och jag instämmer med alla andra som tycker att klimatet har hårdnat på platser som har beerbar,s och andra inrättningar som i första hand vänder sig till faranger, och det är väl egentligen en ganska väntad utveckling.

Jag tror att vi hade reagerat likadant hemma i Sverige om våra barn och ungdommar skulle växa upp och betjäna äldre rika utlänningar genom att arbeta i t.ex sexindustrin, att mer välbeställda kan utnyttja andras sämre utgångsläge och ekonomiska situation är ju i grunden inget positivt.

Och jag har själv startat trådar i ämnet för några år sedan, för det är inte unikt för Pattaya utan sexturister har även drabbats periodvis på platser som Udon Thani och Nong Khai som har små områden med beerbars, där män på väg ifrån baren till hotellet med en tjej har misshandlats mycket grovt av ungdomsgäng, och det våld dom har utsatts för har varit besinningslöst och hatiskt, och det har inte i första hand gått ut på att råna falangen.

För att inte sprida detta våld och den problematiken till hela landet så är det viktigt att den sexhandel som riktas till falanger behålles på vissa områden och inte sprids ut och skapar detta problem på fler ställen, för det Thailändska folket bör ju se falanger som är integrerade på ett positivt sätt i det Thailändska samhället också, och som lever vanliga ansvarstagande liv med familj och släkt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett intresant ämne, och jag instämmer med alla andra som tycker att klimatet har hårdnat på platser som har beerbar,s och andra inrättningar som i första hand vänder sig till faranger, och det är väl egentligen en ganska väntad utveckling.

Jag tror att vi hade reagerat likadant hemma i Sverige om våra barn och ungdommar skulle växa upp och betjäna äldre rika utlänningar genom att arbeta i t.ex sexindustrin, att mer välbeställda kan utnyttja andras sämre utgångsläge och ekonomiska situation är ju i grunden inget positivt.

Och jag har själv startat trådar i ämnet för några år sedan, för det är inte unikt för Pattaya utan sexturister har även drabbats periodvis på platser som Udon Thani och Nong Khai som har små områden med beerbars, där män på väg ifrån baren till hotellet med en tjej har misshandlats mycket grovt av ungdomsgäng, och det våld dom har utsatts för har varit besinningslöst och hatiskt, och det har inte i första hand gått ut på att råna falangen.

För att inte sprida detta våld och den problematiken till hela landet så är det viktigt att den sexhandel som riktas till falanger behålles på vissa områden och inte sprids ut och skapar detta problem på fler ställen, för det Thailändska folket bör ju se falanger som är integrerade på ett positivt sätt i det Thailändska samhället också, och som lever vanliga ansvarstagande liv med familj och släkt.

Mvh Isan Lover

Och i en stad som Pattaya är det lätt så, att alla faranger dras över en kam. Det syns ju i regel inte utanpå om farangen lever ett normalt familjeliv här eller om han är sexturist.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och i en stad som Pattaya är det lätt så, att alla faranger dras över en kam. Det syns ju i regel inte utanpå om farangen lever ett normalt familjeliv här eller om han är sexturist.

Hej

Detta är ju sant och själv skulle jag uppleva det som oerhört kränkande och frustrerande att mer eller mindre dagligen bli sedd som en turist som förmodligen är ute för att köpa sex, när man kanske i själva verket är en seriös förälder med ett normalt familjeliv.

Och det går ju inte att bortse ifrån risken att man kan bli drabbad av allmännhetens mer och mer hårdnande attityd mot sexturisterna bara genoom att vistas på en ort med sån verksamhet även om man är helt oskyldig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm vadå tur att inte blivit rånad. Överdrivs det inte lite nu. Jag och många jag känner rummlar runt en hel del i Pattis på nätterna utan att vara att bli rånade. Har nog inte så mycket med tur att göra.

Nä, jag tycker inte att det överdrivs och jo, det har en del med tur/otur att göra, kombinerat med blåögdhet och ouppmärksamhet.

Det finns några tillvägagångssätt som har blivit vanliga:

1. En ensam farang hyr en gristaxi i Pattaya för hemtransport på nattkröken till Jomtien. Strax före avgång hoppar två eller tre thaiare ombord och frågar vänligt om han möjligtvis skall åt Jomtienhållet och om de isf får åka med. Ok säger farangen. Någonstans på väg till Jomtien, eller i Jomtien trycker de på stoppknappen. Taxin stannar, chaffisen blir hotad och kör livrädd vidare. Farangen blir rånad.

2. En ensam farang på väg från Pattis till Jomtien i en grisbil på nattkröken. Några thaiare på moppe följer på lämpligt avstånd efter taxin. När taxin har stannat och farangen har hoppat av och betalat blir han rånad.

3. Två thaiare på en moppe kör upp vid sidan av en person på moppe. Den ene thaiaren sliter av personen ett halsband eller en väska. Min fru blev av med ett guldhalsband på detta sättet.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2. En ensam farang på väg från Pattis till Jomtien i en grisbil på nattkröken. Några thaiare på moppe följer på lämpligt avstånd efter taxin. När taxin har stannat och farangen har hoppat av och betalat blir han rånad.

Om det var mig de rånade när jag var på väg hem efter en utekväll

Så skulle de minsann inte bli rika.

Skämt åsido, så är väl detta inget nytt, eller?

Jag såg i din profil att du var i Thailand första gången år 2002.

Jag var själv i Pattaya första gången 2002, och man blev redan

då varnad för ficktjuveri och diverse scams på bahttaxin.

Så det verkar ju hållit på i några år.

Men det kanske blivit än värre på senare tid?

Jag blev själv ficktjuvad i grisbilen på 6000 baht för några år sedan.

Jag satt ensam på flaket, när en gravid tjej sätter sig mittemot mig,

hennes pojkvän sätter sig bredvid mig, med ett stort bylte tvätt i famnen,

Tjejen ler lite rart och säger några artiga ord,

under tiden känner jag "tvättbyltet" rör mot mitt ben.

Efter några hundra meter går de av, och jag tänker för mig själv att:

"vad fan kunde de inte gå den korta biten".

Tills jag lite senare ska gå av själv, och pengarna är borta.

Det tog väl bara ca 3 sek. innan jag inser vad de gjort. :diablo:

Det "roliga" med alltihop var att jag bara nån vecka innan händelsen

läste på nån internetsida där de varnade för just en gravid

tjej med sin pojkvän. :sFduh: :sFduh: :sFduh:

Är huvudet dumt får hela kroppen lida.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var mig de rånade när jag var på väg hem efter en utekväll

Så skulle de minsann inte bli rika.

Skämt åsido, så är väl detta inget nytt, eller?

Jag såg i din profil att du var i Thailand första gången år 2002.

Jag var själv i Pattaya första gången 2002, och man blev redan

då varnad för ficktjuveri och diverse scams på bahttaxin.

Så det verkar ju hållit på i några år.

Men det kanske blivit än värre på senare tid?

Jag blev själv ficktjuvad i grisbilen på 6000 baht för några år sedan.

Jag satt ensam på flaket, när en gravid tjej sätter sig mittemot mig,

hennes pojkvän sätter sig bredvid mig, med ett stort bylte tvätt i famnen,

Tjejen ler lite rart och säger några artiga ord,

under tiden känner jag "tvättbyltet" rör mot mitt ben.

Efter några hundra meter går de av, och jag tänker för mig själv att:

"vad fan kunde de inte gå den korta biten".

Tills jag lite senare ska gå av själv, och pengarna är borta.

Det tog väl bara ca 3 sek. innan jag inser vad de gjort. :diablo:

Det "roliga" med alltihop var att jag bara nån vecka innan händelsen

läste på nån internetsida där de varnade för just en gravid

tjej med sin pojkvän. :sFduh: :sFduh: :sFduh:

Är huvudet dumt får hela kroppen lida.

mvh

Jag undrar hur mycket 3-veckorsturisten egentligen ser av Pattaya under sin vistelse här.

Jag har en känsla av att det i flesta fall bara handlar om de gamla vanliga och kända kvarteren i centrum.

Jag kan då berätta att Pattaya har expanderat kraftigt under de senaste åren.

Många och stora bostadskomplex har växt upp i Pattayas utkanter och det fortsätter att byggas i obrutet tempo.

Bostäderna består i klassiska 3-våningslängor och målgruppen för bosättning är thaiare.

Det är alltså i huvudsak thaiare, som på senare år står för befolkningsökningen i Pattaya och man ser betydligt fler thaitonåringar idag än för bara 2-3 år sedan.

Jag tror du kan dra slutsatsen själv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i en stad som Pattaya är det lätt så, att alla faranger dras över en kam. Det syns ju i regel inte utanpå om farangen lever ett normalt familjeliv här eller om han är sexturist.

Det är väl så en del av de som lever familjeliv med hög moral en gång började sin karriär som så kallad sexturist.

Självklart gäller det ingen medlem på MPR dock.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl så en del av de som lever familjeliv med hög moral en gång började sin karriär som så kallad sexturist.

Självklart gäller det ingen medlem på MPR dock.

Det går faktiskt alldeles utmärkt att leva familjeliv i Thailand utan att ha särskilt hög moral, men däremot kan man tröttna på att k**lla runt med olika barbrudar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar hur mycket 3-veckorsturisten egentligen ser av Pattaya under sin vistelse här.

Jag har en känsla av att det i flesta fall bara handlar om de gamla vanliga och kända kvarteren i centrum.

Jag kan då berätta att Pattaya har expanderat kraftigt under de senaste åren.

Många och stora bostadskomplex har växt upp i Pattayas utkanter och det fortsätter att byggas i obrutet tempo.

Bostäderna består i klassiska 3-våningslängor och målgruppen för bosättning är thaiare.

Det är alltså i huvudsak thaiare, som på senare år står för befolkningsökningen i Pattaya och man ser betydligt fler thaitonåringar idag än för bara 2-3 år sedan.

Jag tror du kan dra slutsatsen själv.

Jo, du har helt rätt.

Men detta hörde jag ju även under mina första resor 2002,

från olika expats.

-Det var skillnad för 10 år sen, nu är det för jävligt med droger o rån.

sa de DÅ.

Pattaya har väl, vad jag förstått, vuxit ganska kraftigt sen 70-talet.

Mer eller mindre hela tiden, beroende på konjunkturläget.

Precis som övriga turistorter och större städer.

Men jag håller med dig till 100%, utvecklingen är inte rolig alla gånger.

Speciellt inte den brottsliga, som även jag fått smaka på ibland,

fast då bara nån simpel stöld pga oförsiktighet, samt ficktjuveriet

jag skrev om tidigare, förra året blev jag även bestulen på 4000SEK

ur hotellrummet.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väl så en del av de som lever familjeliv med hög moral en gång började sin karriär som så kallad sexturist.

Självklart gäller det ingen medlem på MPR dock.

Hej

Det finns ju många som har köpt sex på t.ex detta forum, vilket undersökningar i vissa trådar har visat.

Men många går ju faktiskt vidare och bildar familj, och som familjefar är det nog ganska naturligt att man får andra värderingar och då är det nog inte lika självklart längre att man vill bli sedd på och behandlad som en "sexturist" i det land som man har valt att bli en del av på ett positivt sätt, och med egna barn ändras nog också den ev. tidigare "positiva" eller åtminstone accepterande synen på att ungdomar söker sig till prostitutions yrket med alla dom risker som finns t.ex sjukdommar, droger och inte minst risk för psykisk ohälsa, m.m.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...