Jump to content
IGNORERAD

Thaiarna visar sina fula trynen


Jive

Recommended Posts

Det har du kanske rätt att man bör göra.

Man bör ju ta seden dit man kommer, det förväntar man sig här hemma i Sverige också.

Om man sedan ser 4miljoner faranger som beter sig som grisar och har sett två nyktra faranger i sitt liv, så är det inte helt konstigt att man blir sur och tvär och dessutom har några fördomar.

Ge apan en banan, så är det lugnt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    28

  • Neil

    10

  • Tricky

    5

  • khun-petch

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag vet inte om det med automatik innebär att man blir duktigare på något bara för att man tillbringar lång tid med något. Sannolikheten säger att så borde vara fallet, men det finns de som inser saker mycket snabbt och de som aldrig lär sig om man pratar rent generellt.

Du har rätt!

Jag borde ligga lågt med mina omdömen om thailändare och det thailändska samhället tills jag har tillbringat några intensiva veckor i Pattayas barer, för det är ju där man skaffar sej det bästa och bredaste bedömningsunderlaget.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har det blivit samre i Thailand de senaste 10 aren, Pattaya kan ju vara en farlig stad nattetid om man forsvinner fran dom stora straken, taximaffian som omnams ar ju enkel att forbiga, ha jamna pengar och bara ga, skita i att hyra vattenscotter o dyl nar man vet hur det funkar. Det retar mig nar man pa forumet skriver att man tar karringarna fran thaigubbarna, skitsnack, vad vi gor ar att ta hand om dessa vackra kvinnor och barn vars blivit overgivna av desa thaisvin till gubbar som tycker att livet ar en lek. Och det har att ta seden dit man kommer, sa pratar en turist, jag tanker aldrig kroka rygg och be om ursakt till thaifoket for att jag tar hand om min kara hustrus 3 barn, och nyttjar den enda rattighet jag har i detta land, ATT BETALA FOR ALLT. Dock ar det ganska enkelt att bo i detta land, det finns ju fortfarande service for en liten slant, vilket i svedala inte ens finns for en stor

sven 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har det blivit samre i Thailand de senaste 10 aren, Pattaya kan ju vara en farlig stad nattetid om man forsvinner fran dom stora straken, taximaffian som omnams ar ju enkel att forbiga, ha jamna pengar och bara ga, skita i att hyra vattenscotter o dyl nar man vet hur det funkar. Det retar mig nar man pa forumet skriver att man tar karringarna fran thaigubbarna, skitsnack, vad vi gor ar att ta hand om dessa vackra kvinnor och barn vars blivit overgivna av desa thaisvin till gubbar som tycker att livet ar en lek. Och det har att ta seden dit man kommer, sa pratar en turist, jag tanker aldrig kroka rygg och be om ursakt till thaifoket for att jag tar hand om min kara hustrus 3 barn, och nyttjar den enda rattighet jag har i detta land, ATT BETALA FOR ALLT. Dock ar det ganska enkelt att bo i detta land, det finns ju fortfarande service for en liten slant, vilket i svedala inte ens finns for en stor

sven 55

Och jag är så in i bomben trött på att mata alla dessa människor med småpengar bara för att bli bemött och behandlad på ett anständigt sätt.

Kanske vi skulle börja att kräva kvitto på alla våra utlägg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intresant .men ja tror nog du har haft tur som inte blivit rånad i pattis om du har rumlat runt på natten. :whistle: ska jag och frugan gå på beachroad på kvällen så ser hon till att halsbandet ring å klocka inte syns.men det är nog likadant på vissa plattser i BKK också.vid vinterresan som var nu senast så ville ja ta lite kvällsfoton på dom där snygga upplysta kontoren i närheten av Lumpini park

vi tog en taxi dit men genast när vi gått ur så blev frugan orolig och börja muttra.fick syn på en viadukt som verkade passa så vi gick upp på den givitvis var det inget folk ute så sent.

och när vi gick ner på anndra sidan så satt det en påverkad snubbe där.jäklar tänkte jag men det gick bra.men är man på fel plats vid fel tidpunkt så är ju changsen större för att nåt ska hända

Hmm vadå tur att inte blivit rånad. Överdrivs det inte lite nu. Jag och många jag känner rummlar runt en hel del i Pattis på nätterna utan att vara att bli rånade. Har nog inte så mycket med tur att göra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla problem bara att göra med hur vi beter oss, och hur thailändarna uppfattar vårt betéende. Om vi som utlänningar skulle försöka anpassa oss till thailändarnas sätt att beté sig, skulle vi också alldeles säkert bli behandlade som dem. I

dag ser thiländare på turistorter bara en massa utlänningar som dels (enligt deras sätt att se det) har hur mycket pengar som helst, dels betér sig som svin i fyllan. Hur skulle ni själva tänka om utlänningar som kom till Sverige och var på detta sätt? Man hör ju redan i den här tråden generaliseringar om utlänningar i Sverige, och de utmärker sig inte till närmelsevis på samma sätt som alla turister i Thailand. Naturligtvis drabbar detta betéende även de som uppför sig bra.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan nu blir jag förvirrad ??? För ett halvår sen var det Herr Chang som var den negative och Jive den positive till Thailand och thailändare.. Nu verkar båda ha svängt ordenligt..

Så frågan är om Thailand och thailändare blivit väldigt mycket bättre eller väldigt mycket sämre det senaste halvåret? Jag är rätt säker på att det är lika underbart och lika pissigt eller snarare lika bra och lika dåligt och att det snarare är HC och Jive som under de senaste veckorna haft andra upplevelser än de hade för ett halvår sedan.

Jag ser Jive som en av de mer sansade personerna på forumet och jag tror alla som bott en längre tid i Thailand ett antal gånger gått igenom perioder då ett antal mindre angenäma händelser gjort att man tycker allt är skit och som utlänning är det då enkelt att skylla allt på Thailand och thailändarna, precis som många utlänningar i Sverige gör. Det är mycket möjligt att klimatet i Pattaya och andra turistorter successivt blivit hårdare under de senaste 20 åren men under de snart 15 år jag bott i Bangkok och på landet så tycker jag tvärtom att det så sakteliga blivit bättre på nästan alla fronter.

Turistorter överallt karaktäriseras av kortsiktighet och snabba, enkla pengar, finns liksom ingen vits att vara jättetrevlig mot personer man aldrig kommer träffa igen och de kan ju inte veta att just Jive faktiskt bor där. Enligt min erfarenhet är detta än mer sant för turistorter i utvecklingsländer då dessa orter agerar som magneter för allsköns oseriösa individer, om man då betänker att Pattaya är något av en världsmetropol för prostitution så är det ju inte så konstigt om klimatet kan vara rätt hårt emellanåt.

När jag träffar andra Bangkokbaserade utlänningar så kommer diskussionen ofta in på att någon tröttnat på Bangkok och vill flytta ut till någon turistort vid havet. Efter några turer fram och tillbaka brukar dock konsensus vara att det ju hörs på namnet att en turistort är ett ställe man ska turista i och inte bo i så det får förbli Bangkok med alla dess nackdelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, håller med trådskaparen till hundra procent.

Frugan har de senaste dagarna tittat snett på mig och tidigare gick jag endast ut med henne efter att solen gått ned

men det vågar man ju inte numera.

Mörkrädde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Du har rätt!

Jag borde ligga lågt med mina omdömen om thailändare och det thailändska samhället tills jag har tillbringat några intensiva veckor i Pattayas barer, för det är ju där man skaffar sej det bästa och bredaste bedömningsunderlaget.

Det var väl inte riktigt det jag skrev?

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste trådstarten men sen har jag inte hunnit läsa nåt mer men jag frågade min sambo hur det var när vi var

ute på restaurang eller handlade på big-c eller liknande.Hon sa att det har aldrig hänt att någon har kommenterat

mig på ett dåligt sätt.Endå fast jag väger 115 kg och hoppar omkring på krycka.Däremot så är det väldigt många

som frågar vad det är för fel på mig och vad jag har råkat ut för.Det blir jag glad av att höra,även om jag förstår

lite thailändska så förstår jag nog inte om det skulle snackas skit.Nu bor jag i petchaburi och där ser man inte

falanger varje dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nog ungefär lika många skithögar nuförtiden som jag gjorde vid premiäresan för 15 år sedan, och kan nog inte påstå annat än att thailändare generellt sett är ett väldigt gästvänligt och mycket socialt folk som är lätta att umgås med. Gäller 2011 likväl som 1996, turistort såväl som landsort.. Rötägg finns förstås men de tenderar inte att vara fler nu än tidigare tycker jag.

Iofs så har jag ju aldrig bott i landet men eftersom jag spenderat i snitt en tredjedel av året där varje år sedan första besöket så tycker jag nog att jag kan tillåtas ha en uppfattning. Just angående thailändares sociala förmågor så är det väl ett av de få områden där de faktiskt slår svenskar med hästlängder. Själv kan jag reta mig på den utbredda korruptionen, klassamhällets uttnyttjande, den galna trafiksituationen, tokvärmen under vissa årstider, den hopplösa byråkratin etc. men sällan eller aldrig blir jag, eller vi, behandlade respektlöst, tvärtom så tycker jag generellt att vi blir behandlade väldigt respektfullt. var vi än befinner oss i landet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla problem bara att göra med hur vi beter oss, och hur thailändarna uppfattar vårt betéende. Om vi som utlänningar skulle försöka anpassa oss till thailändarnas sätt att beté sig, skulle vi också alldeles säkert bli behandlade som dem. I

dag ser thiländare på turistorter bara en massa utlänningar som dels (enligt deras sätt att se det) har hur mycket pengar som helst, dels betér sig som svin i fyllan. Hur skulle ni själva tänka om utlänningar som kom till Sverige och var på detta sätt? Man hör ju redan i den här tråden generaliseringar om utlänningar i Sverige, och de utmärker sig inte till närmelsevis på samma sätt som alla turister i Thailand. Naturligtvis drabbar detta betéende även de som uppför sig bra.

/GSt

Visst, finns väl folk som beter sig som svin i Thailand, men gör man något olagligt där, då är man illa ute och straffen är stenhårda även mot utlänningar, och så borde det även vara i sverige.

Hoppas verkligen inte att du försöker påstå att invandrarna i sverige sköter sig bra, hur kan man ens göra en jämförelse mellan fulla/otrevliga svenskar i Thailand kontra invandrare i sverige som är kraftig överrepresenterade i grova brott såsom mord och våldtäkter.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så frågan är om Thailand och thailändare blivit väldigt mycket bättre eller väldigt mycket sämre det senaste halvåret? Jag är rätt säker på att det är lika underbart och lika pissigt eller snarare lika bra och lika dåligt och att det snarare är HC och Jive som under de senaste veckorna haft andra upplevelser än de hade för ett halvår sedan.

Jag ser Jive som en av de mer sansade personerna på forumet och jag tror alla som bott en längre tid i Thailand ett antal gånger gått igenom perioder då ett antal mindre angenäma händelser gjort att man tycker allt är skit och som utlänning är det då enkelt att skylla allt på Thailand och thailändarna, precis som många utlänningar i Sverige gör. Det är mycket möjligt att klimatet i Pattaya och andra turistorter successivt blivit hårdare under de senaste 20 åren men under de snart 15 år jag bott i Bangkok och på landet så tycker jag tvärtom att det så sakteliga blivit bättre på nästan alla fronter.

Turistorter överallt karaktäriseras av kortsiktighet och snabba, enkla pengar, finns liksom ingen vits att vara jättetrevlig mot personer man aldrig kommer träffa igen och de kan ju inte veta att just Jive faktiskt bor där. Enligt min erfarenhet är detta än mer sant för turistorter i utvecklingsländer då dessa orter agerar som magneter för allsköns oseriösa individer, om man då betänker att Pattaya är något av en världsmetropol för prostitution så är det ju inte så konstigt om klimatet kan vara rätt hårt emellanåt.

När jag träffar andra Bangkokbaserade utlänningar så kommer diskussionen ofta in på att någon tröttnat på Bangkok och vill flytta ut till någon turistort vid havet. Efter några turer fram och tillbaka brukar dock konsensus vara att det ju hörs på namnet att en turistort är ett ställe man ska turista i och inte bo i så det får förbli Bangkok med alla dess nackdelar.

Jo, jag håller med dig om att Jive är en av de mer sansade personerna här på forumet och förstår att han måste ha varit med om tråkigheter den senaste tiden. Men när HC, som också brukar vara sansad, kom med sitt svar så blev jag nästan full i skratt eftersom jag mindes diskussionen som var för ett halvår sedan. Jag förstår att de har haft olika upplevelser och lägger mig inte i själva diskussionen, jag bara reflekterade över att allt blev upp och ner-vänt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner ju Jive mycket väl och vet att han är trevlig samt vill ha det trevligt.

Men när han lackar ur så blir det rejält, och nu förstår jag att något hänt.

Men som fd. Jomtienbo så måste jag nog ändå säga att Thailändarna i denna del av landet har en mycket stor acceptans med faranger som kommer dit.

Maken till freakshow får man nog leta efter i världen, faranger som beteer sig mer än lovligt korkat, och numera på toppen av detta en massa ryssar och araber som anser sig kunna behandla Thailändare precis hur som helst.

Kanske inte konstigt att en del av den inhemska befolkning tröttnat på att le och nu visar vad de alltid tyckt.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig aldrig osäker eller rädd i bkk. Blir sällan eller aldrig dåligt eller illa bemött.

När jag är ute på kvällar med thaitjejer så bli jag varken hånad eller annat.

Jag umgås uteslutande med thaiare som har vanliga jobb etc.

Jag kan säkert tänka mig att många thaiare är less på vissa typer av utlänningar vilket inte skulle förvåna mig.

Jag tror om man klär sig normalt propert, beter sig normalt och inte är grining på allt och alla att man kan komma rätt långt i det sociala omgänget.med serveringspersonal etc.

Instämmer till fullo. Inga som helst problem i Bangkok. Sen kan det ju vara så att de inte snackar skit om en när de inser att man förstår thai? Men jag tror även att Bangkok är en mer "internationell" stad än turistorterna med en massa fast boende och arbetande faranger.

Jag tror precis som du att mycket hänger ihop med hur man klär och uppför sig.

Men på de stora turistorterna har jag iallafall märkt en hårdnande attityd jämfört med 10 år tillbaka. Särskilt i Pattaya där man verkar gör allt för att tjäna pengar oavsett vilka konsekvenser det har för orten. Som en PR manager på Royal Cliff sa till mig för 10 år sedan "We have a five star resort in a two star town"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppet hån mot thaikvinnor med farang, vandalisering av parkerade farangbilar, rån av ensamma faranger nattetid, allmänt otrevligt bemötande av thai/farangpar i offentliga miljöer - ja hela stämningen på "gator och torg" är direkt otrevlig och ovänlig.

Nja det där får ni nog behålla i Pattaya som tur är.Men självklart ska man inte vara ute och valsa själv onykter på

natten varken i Thailand eller i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, finns väl folk som beter sig som svin i Thailand, men gör man något olagligt där, då är man illa ute och straffen är stenhårda även mot utlänningar, och så borde det även vara i sverige.

Hoppas verkligen inte att du försöker påstå att invandrarna i sverige sköter sig bra, hur kan man ens göra en jämförelse mellan fulla/otrevliga svenskar i Thailand kontra invandrare i sverige som är kraftig överrepresenterade i grova brott såsom mord och våldtäkter.

Utan att gå i direkta motbevis mot dina synpunkter, som ju är den sypunkt som Sverigedemokraternas vill föra fram, kan jag hänvisa till BRÅ:s hemsida

http://www.bra.se/extra/news/?id=66&module_instance=1.

Många av flyktignarna som kommer till Sverige har säkert svårt att anpassa sig beroende på den situation de kommer från (krig, våldtäkter mm). Detta är, åtminstone delvis, om inte en ursäkt så en förklaring för dem. Vad har fullsa svenskar i Pattaya eller Patong för ursäkter för sitt betéende?

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit där,men många som skriver om Taxi maffian där som försöker blåsa en.

Vattenskoter uthyrarna.

Vad vet jag som älskar pattis

Tror väl alla vill tjäna en extra slant om dom kan,man väljer ju lite själv om man går med på att bli lurad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla problem bara att göra med hur vi beter oss, och hur thailändarna uppfattar vårt betéende. Om vi som utlänningar skulle försöka anpassa oss till thailändarnas sätt att beté sig, skulle vi också alldeles säkert bli behandlade som dem. I

dag ser thiländare på turistorter bara en massa utlänningar som dels (enligt deras sätt att se det) har hur mycket pengar som helst, dels betér sig som svin i fyllan. Hur skulle ni själva tänka om utlänningar som kom till Sverige och var på detta sätt? Man hör ju redan i den här tråden generaliseringar om utlänningar i Sverige, och de utmärker sig inte till närmelsevis på samma sätt som alla turister i Thailand. Naturligtvis drabbar detta betéende även de som uppför sig bra.

/GSt

Vi kommer iaf och spenderar pengar,vissa som kommer hit tar bara pengar. En väldigt stor skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag som läsare och lite skrivare under några år har saknat Pattaya eftersom jag inte varit där.

Men eftersom jag också har bedömt jive som en kille som vet vad han pratar om.

Så har jag bestämt att Pattaya får vänta några år till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era kommentarer i den här tråden!

Jag känner mej just nu en aning tom efter min urladdning, så jag vill ge mej själv och mina sinnen en chans att återhämta mej till gammal god balans och förhoppningsvis kunna göra en pudel om någon månad eller så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era kommentarer i den här tråden!

Jag känner mej just nu en aning tom efter min urladdning, så jag vill ge mej själv och mina sinnen en chans att återhämta mej till gammal god balans och förhoppningsvis kunna göra en pudel om någon månad eller så.

Tjena Jive,

Finns ingen anledning att göra en pudel, du skrev hur du upplevde saker och ting igår och få ämnen kan väl vara mer relevanta på ett Thairelaterat forum än vad som är bra och dåligt med Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att gå i direkta motbevis mot dina synpunkter, som ju är den sypunkt som Sverigedemokraternas vill föra fram, kan jag hänvisa till BRÅ:s hemsida

http://www.bra.se/extra/news/?id=66&module_instance=1.

Många av flyktignarna som kommer till Sverige har säkert svårt att anpassa sig beroende på den situation de kommer från (krig, våldtäkter mm). Detta är, åtminstone delvis, om inte en ursäkt så en förklaring för dem. Vad har fullsa svenskar i Pattaya eller Patong för ursäkter för sitt betéende?

/GSt

Intressant att du hänvisar till en artikel från brå (2005) där aftonbladet är inblandade :giggle:

Från artiklen

Det är inte så att invandrare står för majoriteten av alla brott i Sverige. Det gör svenskar. BRÅ och andra forskare har dock sedan länge visat att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Om ca 20% av folket stod för majoriteten av brotten så vore det väl konstigt.

Allmänt gäller att överrisken är högre vid de mer ovanliga och grova brotten.

Vet inte riktigt vad dom menar med dom "ovanliga" brotten, skulle kanske kunna vara hedersmord eller gruppvåldtäkter, grova borde ju vara mord.

Sen att du skriver "flyktingar" precis som alla vore det, det är bara ca 5% som har flyktingstatus.

Visst en bidragande orsak till brottsligheten skulle väl kunna vara krig, men vill hävda att det mer beror på en annan kultur, religion eller annan människosyn/kvinnosyn, det ligger nog bra mycket närmare sanningen/verkligheten.

Vad har fullsa svenskar i Pattaya eller Patong för ursäkter för sitt betéende?

Intressant jämförelse, om invandrarna kan mörda och våldta fast dom kommer till ett land som ställer upp och hjälper dom, tycker inte det går att jämföra på samma sätt.

Visst finns väl otrevliga och fulla svenskar i Pattaya/patong men dom finns väl utspridda över hela landet, eller finns dom bara i Pattaya/patong?

Vi kommer iaf och spenderar pengar,vissa som kommer hit tar bara pengar. En väldigt stor skillnad.

Till och med anders borg verkar ha vaknat upp ur sin dvala.

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så frågan är om Thailand och thailändare blivit väldigt mycket bättre eller väldigt mycket sämre det senaste halvåret? Jag är rätt säker på att det är lika underbart och lika pissigt eller snarare lika bra och lika dåligt och att det snarare är HC och Jive som under de senaste veckorna haft andra upplevelser än de hade för ett halvår sedan.

Jag ser Jive som en av de mer sansade personerna på forumet och jag tror alla som bott en längre tid i Thailand ett antal gånger gått igenom perioder då ett antal mindre angenäma händelser gjort att man tycker allt är skit och som utlänning är det då enkelt att skylla allt på Thailand och thailändarna, precis som många utlänningar i Sverige gör. Det är mycket möjligt att klimatet i Pattaya och andra turistorter successivt blivit hårdare under de senaste 20 åren men under de snart 15 år jag bott i Bangkok och på landet så tycker jag tvärtom att det så sakteliga blivit bättre på nästan alla fronter.

Turistorter överallt karaktäriseras av kortsiktighet och snabba, enkla pengar, finns liksom ingen vits att vara jättetrevlig mot personer man aldrig kommer träffa igen och de kan ju inte veta att just Jive faktiskt bor där. Enligt min erfarenhet är detta än mer sant för turistorter i utvecklingsländer då dessa orter agerar som magneter för allsköns oseriösa individer, om man då betänker att Pattaya är något av en världsmetropol för prostitution så är det ju inte så konstigt om klimatet kan vara rätt hårt emellanåt.

När jag träffar andra Bangkokbaserade utlänningar så kommer diskussionen ofta in på att någon tröttnat på Bangkok och vill flytta ut till någon turistort vid havet. Efter några turer fram och tillbaka brukar dock konsensus vara att det ju hörs på namnet att en turistort är ett ställe man ska turista i och inte bo i så det får förbli Bangkok med alla dess nackdelar.

Instämmer - tycker resonemanget låter förnuftigt, samtidigt som jag i delar kan känna igen mig i det som Jive skrev.

Har det blivit bättre eller sämre? För vem? Vad är egentligen sämre? Vem beror det på? Hur vill Vi egentligen ha det? Har vi alla samma önskan? Jämför vi Thailändare nu och för 20 år sedan så jämför vi två generationer med varandra, med allt vad det innebär. Frågan är ju långt ifrån enkel och det är så enkelt att generalisera - människan är av naturen duktig på det.

Mina egna blyga erfarenheter av trygghetsfaktorn är goda och har inte åkt på någon katastrofal nit. Då har jag heller aldrig vistats i Thailand med Thailändsk flickvän. Jag reagerar dock över Thai / Farangpriser, men min reaktion blir sällan stark numer då jag har en mental förberedelse på mycket jag inte hade för flertalet år sedan.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...