Jump to content
IGNORERAD

Amatörernas julafton...

kharess
 Dela

Recommended Posts

Dom spelade just One Night In Bangkok på radion.

"Är det värt en ny tråd", tänker ni nu.

Nä, inte direkt, men om ni bara låter mig berätta färdigt så ska ni se att det finns en poäng.

:grrrrrr:

Ni som har taskigt om tid kan ju typ vända om för det här kommer bli ett stycke lång historia.

Som sagt, dom spelade just One Night In Bangkok på radion. Den låten får mig att tänka på min första vistelse i Thailand.

Därav ämnet "Amatörernas julafton".

Jag tror att jag gjorde varenda jäkla fel man kan göra som Första gången-resenär. Jag kan nog pricka av hela listan. Jag orkar inte berätta allt, men drar det första dygnet. En liten halvkul grej bara.

My name is Kharess and this is my story about my first 24 hours in Bangkok.

Ett gäng år sen. Den svenska vintern har just passerat, det är februari och brorsan ska gifta sig i Thailand. Övriga familjen följer naturligtvis med.

De resande består av undertecknad, föräldrarna (varför skulle dom med just på denna resa??), syrran och hennes kille, samt deras 2 barn. Ja, och så brorsan naturligtvis. Med blivande thaifru och son. Hur som helst..

Vi landar runt 06 på morognen, *det är nu jag leker journalist och tillägger Lokal tid. Ni vet, man skriver ju alltid så*och vi kliver av planet i Bangkok. Wow, vilken grej, jag är verkligen i Thailand!! Hjärtat lirar hårdrock, blodet rusar Carl Lewis och jag vill ringa alla jag känner för att berätta vart jag är.

Man vill ju dock verka lite cool så jag bestämmer mig för att se världsvan ut när jag knallar längs den låååååånga gången. Ni vet, avspänd, "jag har ju typ varit här lika ofta som på den lokala puben", MacIver suger elefantballe jämfört med mig. Cirka 3 sekunder spricker den coola masken. Fan va många snygga tjejer!!! Jag kände redan där, precis då, att jag kommer älska det här landet. Övriga familjen ser med spänning fram emot ett äventyr och jag går bara runt med rå-stånd. Jag hade redan då en känsla av att deras kommande äventyr inte skulle skrivas i samma bok som mitt.

Första dagen bestod av det vanliga; shopping, äta, en tur på floden kolla runt etc. Jag älskade Bangkok från dag ett. Varenda byggnad tycktes sjunga "We will rock you" för bara mig och jag fullkomligen öste pengar över tiggarna. Det var ju synd om dom. Jag grät nästan. T-banans tiggare i Sverige borde åka till Bangkok och få en lektion i hur man tigger. Dom skulle bli miljonärer.

Efter en riktigt god middag på hotellet så bytte man om till badbrallor och begav sig till poolen på taket. Vi bodde på Wuraburi.

Det var helt tomt på taket när jag klev in. Åh, kolla!!! En bar på taket!!! Brevid poolen!!! Faaaan va Thailand är coolt!!! Nu ville jag ringa polarna igen.

Tjejen som stod bakom baren log förföriskt och jag satt mig på en barstol. Nu var jag inte längre Kharess. Kharess var kvar i Sverige. Det var Brad Pitt som satt där.

En kvart senare hade jag hennes nummer och vi skulle ut på kvällen. Nu blev det aldrig så, men vad spelar det för roll; jag fick hennes nummer!!! I en bar på ett tak, i Thailand!! Oh, i'm the king of the world. *Kör en Leonardo Di Caprio ur Titanic*

På kvällen stack jag ut med syrran och hennes kille. Han hade varit där ett par gånger, men hallå; jag hade minsann också varit där. I 12 timmar...

Efter nån timme hade en brud spelat av mig ett par hundra bath vid biljardbordet. Jag spelar inte biljard, men hennes u-ringning med rejäla doningar sa att jag gjorde det. Dock jäkligt kasst, men vad spelar det för roll? Jag var i Thailand!

Senare träffade vi på en taxichaufför som skulle komma att bli min bästa kompis i ett dygn. Jag kommer ihåg honom än idag. Han glömde mig efter 5 minuter. Såvida han inte än idag berättar om amatören.

Han kör oss till en svindyr klubb i nåt litet kvarter. Jag log lite generat när jag klev in och såg alla tjejer sitta på rad. Wow, jag kommer få åka. Skitsamma i att syrran är med.

Vi satte oss ner och jag såg  mig omkring. Jäkla lyllon som hade sina snygga brudar i knät. Efter nån flaska sang som så sa jag till mitt sällskap att jag skulle minsann också ha en bordsdam. Syrran vägrade först låta mig göra det, men det ordnade sig med lite övertalning. Nu till det sjuka; hon fick välja tjej!! Enda villkoren jag hade var att hon skulle prata någorlunda bra engelska och ha stora bröst. Fan va man kan lita på syrran. Hon fixade en 10-poängare!! Det var lite lustigt att hon råkade heta Wisa...

Haja; jag satt med en skitsnygg brud som hade gigantiska, ÄKTA bröst på en skitskum klubb i Bangkok, i Thailand!!! Herregud va jag ville ringa polarna...

Någon timme senare ville syrran hem. "Det är ju en dag imorgon också". Jo'rå. Kolla mitt f**k-finger.

Hennes kille tog Wisas nummer. "Ifall att". Äh, det är lugnt, jag kommer snart!!

Jag ljög inte. Jag skulle komma snart. I Wisa, i ett 100 baths rum, i Bangkok. Nu nynnar jag Lena Ph's "Om igen" för det var så jag kom. Igen och om igen.

Taxikillen körde iväg oss och lovade att vänta utanför. Han hade ju trots allt fått 2000 bath för hela natten. Man är ju businessman...

Jag somnade helt slutkörd, men hade förmodligen världens största leende på läpparna. Så jäkla stort så att om jag inte hade öron så hade leendet gått runt hela jäkla skallen. Jag sov så jäkla gott. Med ett stadigt grepp om Wisas bröst. Jag älskade henne.

Jag vaknar dagen efter av att hon svarar i sin telefon. Hon pratar thailändska med någon. Faaan va häftigt!!! Jag vaknar upp i ett skabbigt rum i Bangkok med en skitsnygg brud som har skitstora bröst och pratar thailändska. *Kör ånyo Leonardo Di Caprio*

Då tittar hon på mig, med sina skitstora bröst helt nakna, och räcker över telefonen;

-For you.

Va? Vad snackar hon om?!?!?! Jag trycker luren mot örat och säger "Hallå" på det mesigaste sättet som jag någonsin sagt det på.

Brorsans blivande fru suckar och undrar vad i helsicke jag håller på med. Jag stammar till svar och hon räcker över luren till brorsan.

En irriterad storebror;

-Vart fan är du?!?!?

En inte alltför jäkla kaxig Kharess;

-Äuhmm... Ja, i... Bangkok.

En irriterad storebror;

-För helvete!!! Morsan och farsan är ju med på resan!!! Pinsamt!!! Kunde du inte ha väntat?!?!!?

En generad Kharess:

-Säg att jag är hos någon av dina polare...

En irriterad storebror;

-Det HADE jag gjort om du berättat för mig igår att du skulle sätta på en barbrud redan första kvällen!!!

En stammande Kharess;

-T-t-t-tror du dom fattar...?

En irriterad storebror;

-Du måste fan vara adopterad!! Kom hit NU!!!!

En halvstressad Kharess inser då att klockan är runt 14.00;

-Jag drar på en gång...

Wisa ringer taxikillen som dyker upp efter en kvart. När jag kliver ut ur rummet så är jag i en helt annan värld. Nu var jag inte lika angelägen om att ringa polarna hemma. Det var inte en storvuxen Kharess som klev in i taxin i något plåtghetto i Bangkok, och jag växte knappast längs vägen ju närmre Wuraburi vi kom.

Tillbaka på hotellet så sitter hela familjen i resturangen. Ni som sovit på Wuraburi vet att man kliver av taxin utanför resturangen. Jag kysser Wisa, säger att jag ringer senare, reser mig ur taxin och stirrar rakt in i en skämmandes mammas ögon. Klart som fan att det var just min mamma också. Farsan skakade på huvudet, brorsan och syrran såg skitirriterade ut och syrrans kille hånflinade.

Det första brorsans son säger när jag sätter mig  likt ett lamm vid slaktbordet (det var ju bokstavligen ett slaktbord);

-Vad har du varit, Fredrik?

En halvt viskandes Kharess;

-Hos en kompis.

Brorsans nyfikna/Kharess-dräpande son:

-Var det hon som satt i bilen?

Jag fick sitta och skämmas vid bordet ett tag, men så slog mig tanken; Va fan sysslar jag med?!?!?

Ska jag skämmas?!?!?!? Jag sitter vid ett bord i Bangkok, Thailand, har precis haft en skitsnygg tjej med skitstora bröst, supit ner mig skitbilligt på en skitskum klubb, torskat mot en skitsnygg tjej med världens u-ringning på en sunkig biljardhall, sovit i ett plåtghetto och min familj har bevittnat hela skiten, samt har satt på tjejen i poolbaren inom 3 timmar och jag har bara varit här i ett dygn?!?!?!

I'm the king of the world!!!!!!

Caprio-Titanic.jpg

Caprio-Titanic.jpg

Never forget Sadako Sasaki.

Dela på andra sajter

• Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• kharess

5

• Herr Chang

1

• stefan5300

1

• stjp8729

1

Mest aktiva i denna tråd

Underbar storry Kharess.jag skrattar så tårarna flödar  :D:D:D:D

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Det va värt att ta den lilla tiden för att läsa din story.

skön story... :great:

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Dela på andra sajter

Ha ha ha... det var fan i mig den bästa historia jag någonsin läst på ett thaiforum överhuvudtaget. Fy fan vad bra, guld, kharess!  :yes:

Den får du givetvis en mycket välförtjänt pluskarma för.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Klockrent, Kharess! Inte utan att man känner igen sig i mycket. Som tur är, är det inte delen med familjen! ;)

Dela på andra sajter

:D

Herregud vad man känner igen sig!!! Förutom att min familj inte var med. Men annars var det fan mig en kopia av min första resa. Klockrent!

Mera tack!  :rofl::yipi:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Jag får väl knåpa ihop en story om första kvällen i Patong lite senare.  :yes:

Samma resa, men andra äventyr.  :drunk::gasp:

Never forget Sadako Sasaki.

Dela på andra sajter

Skitkul läsning om din jungfruresa  :yipi:

Väntar med spänning på dina äventyr i Patong  :yes:

En av mina favoritsysselsättningar är att sitta på en barstol i Patong och se på alla "världsvana" förstagångare  ;)

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Dela på andra sajter

Grymt träffsäkert :great:

Känner igen mig. Kände oxå på en milli sekund när jag landat första gången att

wow ... det här landet älskar jag redan!

Kör på med del 2 nu...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Hehe... mycket roande läsning!

Visst kan första besöket i Thailand bli ganska överväldigande, och jag avundas de som aldrig varit där och fortfarande kan få uppleva detta!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Oh my Buddha!

Tamejfan helt grymt skön läsning.  :D

Skrattar som fan och minns med belåtenhet egna "bravader" när man var färsk.

Har som synd är inte alls samma förmåga att återge men visst har man goa minnen från de första resorna.

Fortfarande helt fantastiskt att komma till LOS men aldrig att det blir detsamma...

Kharess 4 president, bjud han på all Sang Som som finns, spela Bob Marley på högsta volym - kort sagt gör vad som helst bara det kommer mer...

Nu nynnar jag Lena Ph's "Om igen" för jag vill HA MER berättelser ...

Fucking lovely!!!

TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Dela på andra sajter

Mycket nice!  :D

Lite + är aldrig fel!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Schysst första dygn Kharess! Och bra berättat! :great: Undrar hur många av dom andra vuxna männen i sällskapet som va avundsjuka.. :whistle:

Dela på andra sajter

Tja!

Väldigt bra story  :great:när jag var i Thailand första gången så hamnade vi i en bar som heter Boomboombar i patong,

tog 10 minuter satt man där med en tjej med rådjursögon.sen va man fast i 2 veckor. :mdr:

Smagg

Dela på andra sajter

Underbart härlig berättelse...

Inte utan att man blir avis på er som varit med om dessa (iaf i efterhand) roliga händelser...

Jag har ju missat mycket av det då jag träffade frugan i Sverige och är en ordentlig kille nu...  :whistle:

Mvh Greven

Dela på andra sajter

Hehe..

Man känner igen sig, en annan var 21 år när man äntade walking street första  gången..

Då var man grön..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Underbart. Tack för underbar läsning  :rofl::rofl::rofl::lol:

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...